Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:39:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758254 razy)
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #1820 : 02 Lutego 2011, 21:13:55 »
0

Z racji tego, iż ów konkurs pozostał, pierwszy lepszy zadaje pytanie.


To może ja:

253. Co to za konstrukcja i co ma wspólnego z wąskim torem:

« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:24:31 wysłane przez emibe » Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1821 : 02 Lutego 2011, 21:32:25 »
0

Mówisz o wnętrzu tej węglarki samowyładowczej Ziehla na pierwszym planie?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1822 : 03 Lutego 2011, 14:55:33 »
0

Otwieranie ścian tak samo jak w wąskotorowych węglarkach
Zapisane
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1823 : 03 Lutego 2011, 17:45:46 »
0

Węglarki Ziehla produkowane gównie na potrzeby górnośląskich kolei wąskotorowych (nie tylko) miały konstrukcją bazującą na tym wagonie normalnotorowym ale i te same wrota poddane rekonstrukcji po przez dospawanie trzech zawiasów i dwóch słupków usztywniających.
Zapisane

Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #1824 : 03 Lutego 2011, 18:38:32 »
0

Wszyscy jesteście blisko, ale to jeszcze nie to.
Zapisane
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #1825 : 03 Lutego 2011, 20:30:16 »
0

OK, czas na odpowiedź - są to cztery pudła dwuosiowych wagonów Ziehla serii Wh zamontowane na normalnotorowej platformie typu 401Ze. Pod koniec lat 80-tych XX wieku, zamiast złomować chciano zagospodarować  wycofywane wagony i ktoś wymyślił, aby zrobić z nich wagony samowyładowcze na tor normalny. Z wagonów usunięto po jednej ścianie bocznej i wstawiono pochyłą podłogę. Przeróbek dokonano w warsztatach na Rozbarku. W sumie "wyprodukowano" w ten sposób 30 wagonów normalnotorowych wykorzystując 120 węglarek Ziehla. Jaki był dalszy los tych wagonów - nie wiem. Jeszcze kilka fotek tego "cuda":







Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #1826 : 06 Lutego 2011, 20:55:17 »
0

Kol Senda, wyznacz najbliższego poprawnej odpowiedzi albo sam zadaj następne pytanie.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1827 : 07 Lutego 2011, 00:55:30 »
0

Posiadam w swoich zbiorach informacje na temat numerów wagonów Wh przebudowanych na wagony wąskotorowe. Wszystkich 120 lub niemal wszystkich.
Zapisane
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #1828 : 07 Lutego 2011, 14:12:57 »
0

Kol Senda, wyznacz najbliższego poprawnej odpowiedzi albo sam zadaj następne pytanie.

Wszyscy byli blisko, ale grzegorz_sykut był najwcześniej, więc może niech on zada pytanie.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1829 : 07 Lutego 2011, 14:53:30 »
0

To może mały przerywnik z pogranicza prostych rachunków i ekonomiki wąskotorowej Chichot

Na pewnej kolejce wąskotorowej naczelnik utrzymywany przez powiat ma 4 pracowników, którzy pracują na podstawie umowy o pracę za pensję minimalną (w 2011 ta pensja wynosi 1386 PLN brutto).  Kolejka utrzymuje się z przewozów turystycznych a sezon na kolejce trwa 4 miesiące.
Powiat deklaruje że poza pensją naczelnika gwarantuje dotacje do remontów torowiska i taboru oraz zakup paliwa.
Naczelnik musi więc tak główkować aby zarobić na pensje dla swoich ludzi. W tym sezonie bilet będzie kosztował 20 PLN.
Starosta postawił warunek - Panie naczelniku, warunkiem przedłużenia umowy jest zagwarantowanie utrzymanie tych 4 etatów.
254. Ile biletów musi sprzedać w całym roku wspomniany naczelnik aby sprostać wymagania stawiane przez starostę?
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:25:39 wysłane przez emibe » Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1830 : 07 Lutego 2011, 15:05:37 »
0

Wynikało by z obliczeń, że 3881 biletów, jednak stawiam na min. 7500 bo są różne inne niepozorne wydatki jak utrzymanie budynków, media czy telefony.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1831 : 07 Lutego 2011, 15:29:22 »
0

Wynikało by z obliczeń, że 3881 biletów, jednak stawiam na min. 7500 bo są różne inne niepozorne wydatki jak utrzymanie budynków, media czy telefony.

Cytuj
Powiat deklaruje że poza pensją naczelnika gwarantuje dotacje do remontów torowiska i taboru oraz zakup paliwa.
Naczelnik musi więc tak główkować aby zarobić na pensje dla swoich ludzi

Niestety mnie chodzi o inną liczbę, nie wiem jaki masz Kucyku algorytm liczenia, że wychodzi Ci taki wynik.
Poczekajmy jeszcze trochę na inne odpowiedz.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #1832 : 07 Lutego 2011, 16:15:00 »
0

Upraszczając i zakładając, że bilety zarabiają li tylko na te cztery marniutkie etaty wychodzi, że trzeba sprzedać 3327 biletów, w zaokrągleniu 3500, coby na wódkę dla pomocnika mechanika starczyło Chichot

Ja dla unaocznienia sprawy pokusiłbym się o szybkie obliczenie wymaganej średniej ilości pasażerów na pociąg, zakładając, że pociąg jeździ 4 miesiące, tylko w weekendy (sob-nd), 3 razy dziennie (20zł za bilet powrotny)

Tak więc:

3500/(52*2) = ~34 osoby w pociągu

edit: to jest taka realna liczba kursów na przeciętnej kolejce turystycznej obsługiwanej sezonowo. 34 osoby w pociągu tylko na pokrycie kilku etatów! Od dzisiaj wszystkich filozofów polecam odsyłać do tego posta
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 16:19:00 wysłane przez kalito » Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1833 : 07 Lutego 2011, 17:39:09 »
0

Zgadza się Andrzeju.
Zarówno w kwestii wyniku jak i proroctwa dotyczącego tego prostego rachunku.
Tylko tyle i aż tyle można by powiedzieć.

Zgodnie z przyjętą regułą Andrzeju, pytaj!
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #1834 : 07 Lutego 2011, 17:54:37 »
0

No więc...
Po konsultacji z księgową:
Pracownik zatrudniony na etat dostaje do ręki 1008,34.
Na Zusy i podatki należy przeznaczyć 633,79
co razem daje koszt pracownika w kwocie 1642,13 zł/miesiąc.
Dla 4 pracowników koszt miesięczny zatrudnienia będzie wynosił 6568,52 zł.
4 miesiące->26274,08 zł/20 zł ->1313 biletów.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #1835 : 07 Lutego 2011, 17:57:14 »
0

Grześkowi chyba nie chodziło o szperanie po dokumentach urzędu skarbowego tylko o prostą kalkulację. Poza tym założył chyba, że pracownicy pracują cały rok. Greg decyzja ;]


tak btw koszty zatrudnienia w Polsce mnie przerażają...
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #1836 : 07 Lutego 2011, 18:02:11 »
0

No to potraktujmy moją odpowiedź jako ciekawostkę i nie bierzmy jej pod uwagę.
Zresztą i tak nie mam pomysłu na pytanie :-)

A koszty.Faktycznie-patrząc z perspektywy pracodawcy-ogromne.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #1837 : 07 Lutego 2011, 18:09:58 »
0

Jak ktoś zainteresowany to mogę zrobić podliczkę kosztów pracy w Irlandii zarówno dla pracodawcy (tutaj prosta sprawa - 10.75% od zarobku brutto stosuje się w większości przypadków) i pracownika (sprawa skomplikowana, ze względu na dużą ilość ulg i progów, niemniej można w uproszczeniu przyjąć, że człowiek zarabiający minimum podatków nie płaci w ogóle albo jest to rząd wielkości do 5% zarobku brutto tak pi razy drzwi - socjal i podatek dochodowy).

No dobra wyszperałem pytanie. Kto bardziej dociekliwy ten odpowie:

255. Ile bocznic prowadzących do kopalń rudy żelaza (pominąć inne bocznice!) obsługiwała kolejka zakładowa Starachowickich Zakładów Górniczych?
Jak ktoś chce to może się pokusić o wymienienie tych bocznic
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:27:10 wysłane przez emibe » Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1838 : 07 Lutego 2011, 21:44:21 »
0

1.Herkules, 2.Majówka, 3. Perłowa i Mieszała, 4.Tychów, 5. Lubienia-Strzelnica, 6. Władysław, 7. Kutery, 8. Wierzbeczki, 9. Klepacze.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #1839 : 07 Lutego 2011, 21:50:29 »
0

Jedź waść! Chichot
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Strony: 1 ... 90 91 [92] 93 94 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!