Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #1820 : 02 Lutego 2011, 21:13:55 » |
0
|
Z racji tego, iż ów konkurs pozostał, pierwszy lepszy zadaje pytanie.
To może ja: 253. Co to za konstrukcja i co ma wspólnego z wąskim torem:
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:24:31 wysłane przez emibe »
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1821 : 02 Lutego 2011, 21:32:25 » |
0
|
Mówisz o wnętrzu tej węglarki samowyładowczej Ziehla na pierwszym planie?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1822 : 03 Lutego 2011, 14:55:33 » |
0
|
Otwieranie ścian tak samo jak w wąskotorowych węglarkach
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1823 : 03 Lutego 2011, 17:45:46 » |
0
|
Węglarki Ziehla produkowane gównie na potrzeby górnośląskich kolei wąskotorowych (nie tylko) miały konstrukcją bazującą na tym wagonie normalnotorowym ale i te same wrota poddane rekonstrukcji po przez dospawanie trzech zawiasów i dwóch słupków usztywniających.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #1824 : 03 Lutego 2011, 18:38:32 » |
0
|
Wszyscy jesteście blisko, ale to jeszcze nie to.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #1825 : 03 Lutego 2011, 20:30:16 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #1826 : 06 Lutego 2011, 20:55:17 » |
0
|
Kol Senda, wyznacz najbliższego poprawnej odpowiedzi albo sam zadaj następne pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #1827 : 07 Lutego 2011, 00:55:30 » |
0
|
Posiadam w swoich zbiorach informacje na temat numerów wagonów Wh przebudowanych na wagony wąskotorowe. Wszystkich 120 lub niemal wszystkich.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #1828 : 07 Lutego 2011, 14:12:57 » |
0
|
Kol Senda, wyznacz najbliższego poprawnej odpowiedzi albo sam zadaj następne pytanie.
Wszyscy byli blisko, ale grzegorz_sykut był najwcześniej, więc może niech on zada pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1829 : 07 Lutego 2011, 14:53:30 » |
0
|
To może mały przerywnik z pogranicza prostych rachunków i ekonomiki wąskotorowej  Na pewnej kolejce wąskotorowej naczelnik utrzymywany przez powiat ma 4 pracowników, którzy pracują na podstawie umowy o pracę za pensję minimalną (w 2011 ta pensja wynosi 1386 PLN brutto). Kolejka utrzymuje się z przewozów turystycznych a sezon na kolejce trwa 4 miesiące. Powiat deklaruje że poza pensją naczelnika gwarantuje dotacje do remontów torowiska i taboru oraz zakup paliwa. Naczelnik musi więc tak główkować aby zarobić na pensje dla swoich ludzi. W tym sezonie bilet będzie kosztował 20 PLN. Starosta postawił warunek - Panie naczelniku, warunkiem przedłużenia umowy jest zagwarantowanie utrzymanie tych 4 etatów. 254. Ile biletów musi sprzedać w całym roku wspomniany naczelnik aby sprostać wymagania stawiane przez starostę?
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:25:39 wysłane przez emibe »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1830 : 07 Lutego 2011, 15:05:37 » |
0
|
Wynikało by z obliczeń, że 3881 biletów, jednak stawiam na min. 7500 bo są różne inne niepozorne wydatki jak utrzymanie budynków, media czy telefony.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1831 : 07 Lutego 2011, 15:29:22 » |
0
|
Wynikało by z obliczeń, że 3881 biletów, jednak stawiam na min. 7500 bo są różne inne niepozorne wydatki jak utrzymanie budynków, media czy telefony.
Powiat deklaruje że poza pensją naczelnika gwarantuje dotacje do remontów torowiska i taboru oraz zakup paliwa. Naczelnik musi więc tak główkować aby zarobić na pensje dla swoich ludzi
Niestety mnie chodzi o inną liczbę, nie wiem jaki masz Kucyku algorytm liczenia, że wychodzi Ci taki wynik. Poczekajmy jeszcze trochę na inne odpowiedz.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #1832 : 07 Lutego 2011, 16:15:00 » |
0
|
Upraszczając i zakładając, że bilety zarabiają li tylko na te cztery marniutkie etaty wychodzi, że trzeba sprzedać 3327 biletów, w zaokrągleniu 3500, coby na wódkę dla pomocnika mechanika starczyło  Ja dla unaocznienia sprawy pokusiłbym się o szybkie obliczenie wymaganej średniej ilości pasażerów na pociąg, zakładając, że pociąg jeździ 4 miesiące, tylko w weekendy (sob-nd), 3 razy dziennie (20zł za bilet powrotny) Tak więc: 3500/(52*2) = ~34 osoby w pociągu edit: to jest taka realna liczba kursów na przeciętnej kolejce turystycznej obsługiwanej sezonowo. 34 osoby w pociągu tylko na pokrycie kilku etatów! Od dzisiaj wszystkich filozofów polecam odsyłać do tego posta
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2011, 16:19:00 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1833 : 07 Lutego 2011, 17:39:09 » |
0
|
Zgadza się Andrzeju. Zarówno w kwestii wyniku jak i proroctwa dotyczącego tego prostego rachunku. Tylko tyle i aż tyle można by powiedzieć.
Zgodnie z przyjętą regułą Andrzeju, pytaj!
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #1834 : 07 Lutego 2011, 17:54:37 » |
0
|
No więc... Po konsultacji z księgową: Pracownik zatrudniony na etat dostaje do ręki 1008,34. Na Zusy i podatki należy przeznaczyć 633,79 co razem daje koszt pracownika w kwocie 1642,13 zł/miesiąc. Dla 4 pracowników koszt miesięczny zatrudnienia będzie wynosił 6568,52 zł. 4 miesiące->26274,08 zł/20 zł ->1313 biletów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #1835 : 07 Lutego 2011, 17:57:14 » |
0
|
Grześkowi chyba nie chodziło o szperanie po dokumentach urzędu skarbowego tylko o prostą kalkulację. Poza tym założył chyba, że pracownicy pracują cały rok. Greg decyzja ;]
tak btw koszty zatrudnienia w Polsce mnie przerażają...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #1836 : 07 Lutego 2011, 18:02:11 » |
0
|
No to potraktujmy moją odpowiedź jako ciekawostkę i nie bierzmy jej pod uwagę. Zresztą i tak nie mam pomysłu na pytanie :-)
A koszty.Faktycznie-patrząc z perspektywy pracodawcy-ogromne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #1837 : 07 Lutego 2011, 18:09:58 » |
0
|
Jak ktoś zainteresowany to mogę zrobić podliczkę kosztów pracy w Irlandii zarówno dla pracodawcy (tutaj prosta sprawa - 10.75% od zarobku brutto stosuje się w większości przypadków) i pracownika (sprawa skomplikowana, ze względu na dużą ilość ulg i progów, niemniej można w uproszczeniu przyjąć, że człowiek zarabiający minimum podatków nie płaci w ogóle albo jest to rząd wielkości do 5% zarobku brutto tak pi razy drzwi - socjal i podatek dochodowy). No dobra wyszperałem pytanie. Kto bardziej dociekliwy ten odpowie: 255. Ile bocznic prowadzących do kopalń rudy żelaza (pominąć inne bocznice!) obsługiwała kolejka zakładowa Starachowickich Zakładów Górniczych?Jak ktoś chce to może się pokusić o wymienienie tych bocznic 
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:27:10 wysłane przez emibe »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1838 : 07 Lutego 2011, 21:44:21 » |
0
|
1.Herkules, 2.Majówka, 3. Perłowa i Mieszała, 4.Tychów, 5. Lubienia-Strzelnica, 6. Władysław, 7. Kutery, 8. Wierzbeczki, 9. Klepacze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #1839 : 07 Lutego 2011, 21:50:29 » |
0
|
Jedź waść! 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
|