Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:59:55 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758372 razy)
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #1900 : 28 Lutego 2011, 17:53:53 »
0

Częstochowa?
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1901 : 28 Lutego 2011, 18:53:07 »
0

To nie jest Częstochowa, nie ma tam również zamku (najbliższy w Olsztynie)
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1902 : 28 Lutego 2011, 20:12:57 »
0

Uwaga, strzelam!
Olkusz?
Zapisane
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1903 : 28 Lutego 2011, 20:38:30 »
0

Pod Olkuszem jest zamek Rabsztyn, administracyjnie jednak nigdy nie był wiecej niż stolicą powiatu  . To nie jest Olkusz.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1904 : 28 Lutego 2011, 21:36:48 »
0

Jeżeli to ustrojstwo znajdujące się na drugim planie to brykieciarka, to ....... Konin.
Zapisane
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1905 : 28 Lutego 2011, 22:33:42 »
0

Owszem, na drugim planie jest brykieciarka, owszem jest to Konin.
Generalnie górnictwo wegla brunatnego opiera się na kopalniach odkrywkowych czyli wykonywaniu wielkich jam w ziemi, które pozostawione same sobie szybko wypełniłyby sie wodą. Normalnie ochrona przed zalaniem polega na wykonywaniu wokół odwiertów w których umieszcza się pompy głebinowe. W kopalniach w okolicy Konina do lat 80' odwadnianie wykonywano w sposób znany z kopalni głebinowych, tzn kopano szyby i chodniki i zakładano podziemne komory w których umieszczano pompy odwadniające. Wraz z przesuwaniem sie odkrywki likwidowano stare chodniki i zakładano nowe. Kolejka służyła do normalnego transportu, tzn woziła elmenty konstukcyjne i wywoziła ziemie i skałę (ale nie węgiel). Potem kopalnia przeszła na normalne odwadnianie pompami głębinowymi a kolejka nie jest już potrzebna.
Miniskansen znajduje się w okolicy zamku Konin-Gosławice. Pod chmurka stoją tez maszyny ze zlikwidowanej w 2002 brykietowni Konin
http://www.konin.lm.pl/aktualnosci/informacja/67956/Wielkosc-i-upadek-koninskiej-brykietowni
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2011, 00:28:21 wysłane przez bastionn » Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1906 : 01 Marca 2011, 11:06:00 »
0

Jaka była podstawowa różnica pomiędzy datownikami stosowanymi w wagonach poczty polskiej a datownikami stosowanymi w wagonach poczty niemieckiej? / Oczywiście - nie chodzi o język/
Zapisane
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1907 : 01 Marca 2011, 20:12:40 »
0

W poczcie kolejowej niemieckiej stempel jest zawsze w owalu, w poczcie kolejowej polskiej - okrągły.
(przynajmniej tyle udało mi się "odkryć" w internecie)
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #1908 : 01 Marca 2011, 20:57:45 »
0

Polski miał orzełka a niemiecki nie
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1909 : 01 Marca 2011, 21:19:21 »
0

W poczcie kolejowej niemieckiej stempel jest zawsze w owalu, w poczcie kolejowej polskiej - okrągły.
To jest prawidłowa odpowiedź.
Ponadto w datownikach niemieckich podawano trasę i numer pociągu natomiast w datownikach polskich trasę i numer ambulansu pocztowego. W polskich datownikach numer pociągu był podawany /bardzo rzadko/ tylko w datownikach, którymi posługiwali się pracownicy konwoi pocztowych. Na konwojach stosowano datowniki z nazwą urzędu macierzystego a numer pociągu i trasę wpisywano odręcznie.

Proszę o pytanko.
Zapisane
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1910 : 01 Marca 2011, 21:42:03 »
0

Na niemieckiej kolei Brohtalbahn (Vulkan-Express) w latach 1990-2001 dumnie jeździły dwa Px48 z Koszalina.
Co, oprócz wysokich kosztów, zdecydowało o zaniechaniu wykonania naprawy głównej, a w rezultacie wycofaniu trakcji parowej z ruchu planowego na kolejne długie 9lat?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1911 : 01 Marca 2011, 22:16:51 »
0

W 2001 roku kocioł V szlag trafił (no, ale to w zasadzie "wysokie koszty").
Px-y okazały się słabe...
Najważniejsze: Udało się odkupić Malleta, który kiedyś na tej kolejce jeździł a do tego to ostatni egzemplarz tego typu. Niestety koszt remontu okazał się bardzo duży i zdaje się, że ostatecznie Px-y poszły w rozliczeniu.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2011, 22:42:46 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1912 : 02 Marca 2011, 00:37:21 »
0

Dokładnie tak było. Px-y były za słabe - radziły sobie na  płaskich odcinkach maksymalnie ze składami czterowagonowymi, na stromych w ogóle. Właściciel wolał znaleźć i kupić do remontu mocniejszą maszynę.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1913 : 02 Marca 2011, 00:47:22 »
0

OT: Ciekawe jakie tam warunki terenowe panują, skoro dość mocny Px nie dawał rady? Albo jakie ciężkie wagony tam mają? Szok
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1914 : 02 Marca 2011, 09:23:47 »
0

OT: Warunki terenowe faktycznie są zwariowane. Obrazowo pokazuje to profil trasy zamieszczony w Wikipedii.
.
Na najbardziej stromym odcinku zastosowano zresztą pierwotnie zębatkę Abta (na długości 5,5 km - spadek do 5%).

Czas na pytanie. Może być jak zwykle?

W którym miejscu wylazł ostatnio ten kawałek szyny?


* szyna1.jpg (60.26 KB, 226x374 - wyświetlony 530 razy.)

* szyna2.jpg (52.32 KB, 236x454 - wyświetlony 547 razy.)
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1915 : 02 Marca 2011, 13:48:26 »
+1

Jedyna, sensowna odpowiedź jak mi przychodzi do głowy to taka, że ten kawałek szyny wylazł ...... w jezdni. Jakaś badylarska okolica.   PAS.......
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1916 : 02 Marca 2011, 17:16:58 »
0

W takim razie czas na pierwszą podpowiedź - nieco szerszy kadr:


* szyna3.jpg (65.22 KB, 377x454 - wyświetlony 570 razy.)
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #1917 : 02 Marca 2011, 23:50:37 »
0

Strzelam Kętrzyn.
Zapisane

Jakub Szadkowski
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1918 : 03 Marca 2011, 08:56:08 »
0

To w takim razie kolejne podpowiedzi:
1. Okolica mało ciekawa, ale w sumie to całkiem spore miasto.
2. Tory zniknęły kilka lat po likwidacji kolejki kętrzyńskiej.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1919 : 03 Marca 2011, 15:17:47 »
0

Łowicz?
Zapisane
Strony: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!