Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:01:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 156 157 [158] 159 160 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758384 razy)
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #3140 : 13 Lutego 2014, 19:11:42 »
+1

2038. Do czego służyło "to coś" zamontowane pod wagonem? Nie rozchodzi się o odśnieżanie toru.

(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3141 : 13 Lutego 2014, 20:32:32 »
0

Zgarniarka czy tam profilarka do tłucznia, pewno jakieś domowej roboty.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #3142 : 13 Lutego 2014, 20:37:01 »
0

Odkopywanie torów przeładunkowych* z rozsypanych na nich ładunków sypkich?

*) ewentualnie innych torów gdzie doszło do zasypania toru - np w wyniku tzw usypu?
Zapisane

To jest przekaz.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #3143 : 13 Lutego 2014, 20:43:14 »
0

rozpychanie węgla rozsypanego na tor
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #3144 : 13 Lutego 2014, 20:52:40 »
0

rozpychanie węgla rozsypanego na tor

Oczeq, jesteś najbliżej prawidłowej odpowiedzi, ale to jeszcze nie jest dokładnie to, o co mi się rozchodzi.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3145 : 13 Lutego 2014, 21:44:12 »
0

To wihajster służący do usuwania brył zamarzniętej rudy cynkowo - ołowiowej. Ruda wysypywała się / wypadała  z wagonów przez naturalne dla nich nieszczelności, a natępnie na ziemi zamarzała na kamień między tokami szyn i po ich zewnętrznej stronie. Po jakimś czasie wyglądało to tak, jak gdyby szyny były wpuszczone w ziemię, ułożone w rowkach. Ostatecznie zamarznięta ruda wypiętrzała się tak bardzo, że wagony doznawały uszkodzeń drąc o tę zamarzniętą na kość rudę. Dochodziło też do wykolejeń. I otóż to coś, jak sądzę, służyło do zapobiegania w/w zjawisku. 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3146 : 13 Lutego 2014, 21:47:50 »
0

Czyli było zainstalowane na końcowym wagonie i miało rozgarniać towar który usypywał się w czasie jazdy?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3147 : 14 Lutego 2014, 05:37:52 »
0

@Kuc: na to pytanie niech Senda odpowie. Ja bynajmniej nie mam pewności, że to jest to, o czym napisałem. Sprawę znam jedynie ze słyszenia i z relacji, natomiast nie widziałem tego na oczy. Ergo - nie mam pewności, że moja odpowiedź jest prawidłowa....
Zapisane
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #3148 : 14 Lutego 2014, 09:41:46 »
0

Fachowo, to nazywało się "urządzenie do odmiałowania toru". Biorąc pod uwagę, że równia stacyjna na Karbiu do dzisiaj jest przykryta kilkucentymetrową warstwą miału, to możemy sobie uzmysłowić, co się działo gdy przewożono węgiel i miał w milionach ton rocznie.  Urządzenie jak widać było prymitywne, ale podobno skuteczne. Potem na Warsztatach w Rozbarku zbudowano bardziej profesjonalne urządzenie, podobne do normalnego pługa. Jako, że kilka odpowiedzi było bliskich prawdzie, nie będzie jednego zwycięzcy. W związku z tym - kto pierwszy ten lepszy.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3149 : 17 Lutego 2014, 10:31:31 »
0

Dyskusję o urządzeniach rotacyjnych vel szczotach wydzieliłem do nowego wątku w dziale "Tabor":


Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3150 : 17 Lutego 2014, 13:51:46 »
0

No to w związku z tym, że jakoś nikt nie ma pomysłu, to ja się wepchnę

2039. Co wspólnego (chodzi o pewien szczegół konstrukcyjny dotyczący pojazdów trakcyjnych, ale nie o przekładnię hydrauliczną) miały Lubuskie Koleje Regionalne ze znaczną częścią kolei wąskotorowych w Polce?
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #3151 : 17 Lutego 2014, 14:30:28 »
0

To że linie kolejowe, po których miały jeździć planowano przekazać na własność samorządom, podobnie jak obecnie linie wąskotorowe.
Zapisane

To jest przekaz.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3152 : 17 Lutego 2014, 14:36:47 »
0

Może prowadzenie zestawów kołowych wózków tocznych na wahaczach?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3153 : 17 Lutego 2014, 15:22:18 »
0

Yyyy, przeczytaj dokładnie pytanie
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #3154 : 17 Lutego 2014, 17:40:56 »
0

A, sorki , nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem
Zapisane

To jest przekaz.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3155 : 18 Lutego 2014, 10:52:03 »
0

Mały hint: o silniki chodzi
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3156 : 18 Lutego 2014, 11:24:56 »
0

No to jeżeli o silniki chodzi, to ich producentem był Maybach.

Więcej tu:
http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_VT_11.5

Tyle że zakres mocy (tu 450, tam 1100 KM) zupełnie się nie zgadza. Inny silnik.

PS. Nie mam pomysłu na nowe pytanie...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3157 : 18 Lutego 2014, 11:52:18 »
0

Odpowiedź jest prawidłowa. Natomiast pytanie było z założenia pytaniem o charakterze raczej "quizowo - rozrywkowym", a nie fachowym.

Pytania o charakterze czysto fachowym a następnie odpowiedzi na nie (oraz dyskusje) są szalenie pouczające. Niemniej jednak jeśli konkurs będzie się składał tylko z takich, to stanie się męczący. Stąd, moim zdaniem, czasem przydadzą się pytania lżejsze, na skojarzenia, czy wręcz z przymrużeniem oka.

No dobra, my tu gadu-gadu, a czas leci. Kto następny? Konkurs miał być kolejowy (regulamin, kto ma podaną wolną, ten jedzie), a tym czasem robi nam się tu czysto tramwajowa anarchia i jazda na widoczność. Albo motorniczowie przysnęli na pętli (albo, co gorsza, na przystanku) Chichot
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3158 : 18 Lutego 2014, 15:32:20 »
0

Hebelki są te same manometry i inne mierniki też. Bo ro Rumuni kopiowali.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3159 : 18 Lutego 2014, 17:17:46 »
0

To może ja:
2040. Na której kolejce odwrócono kolejność słupków kilometrażowych?
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Strony: 1 ... 156 157 [158] 159 160 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!