Świat kolejek wąskotorowych SMF
02 Kwiecień 2020, 20:21:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pomysły miłośników na reaktywację MKD.  (Przeczytany 38311 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #40 : 25 Maj 2010, 18:09:42 »
0

No to wytłumacz mi w czym masz problem Kamil? Kto Ci przeszkadza? Co Cie blokuje zeby uruchomić pierwszy pociąg?
Zapisane
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 25 Maj 2010, 18:12:46 »
0

I. kolejny raz zgadzam się z AXELEM
II. likwidacja szopy w Mławie to nie jest zamach na zabytki ale zwykłe racjonalne myślenie :
   a) pozbywamy się konfliktu z miastem Mława
   b) za pozyskane środki budujemy dużo mniejsze a co najważniejsze dużo mniej kosztochłonne zaplecze w Przasnyszu
III. mnóstwo widzę tu TEZ w stylu :
   a) jak przyciśniemy do dostaniemy kasę
   b) jak się postaramy to zrobią
NIE dostaniecie kasy i NIKT za was niczego nie zrobi dowód bardzo proszę :
minęło 8 lat od chwili wyjścia MKD ze struktur PKP i co , i nic . LOT zajmuje się sobą a kolejka to raczej mandat do istnienia LOT-u i wyciągania kasy od marszałka na jego istnienie

IV.kończąc , ma polsce mamy trójaki rodzaj zarządzania ex KD :
- komercja czyli Bieszczady , SKPL, GKW , PTMKŻ , Rogów
- komunalna Żnin , Ełk i Rewal

do pierwszego potrzebne są organizacje i jej członkowie z jajami , a do drugiego wola samorządów.

W przypadku mławy i pierwszego i drugiego brak.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1517 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #42 : 25 Maj 2010, 18:55:32 »
0

Cytat: "obserwator"
a) pozbywamy się konfliktu z miastem Mława
Co?
To jak rozumiem jest główna przyczyna. Więc właśnie pytam - Jak to z tą Mławą jest? Trzyma się z boku, sypie piach w tryby czy rzuca kłody pod nogi?

Jak rozumiem w sprawy kolejki zaangażowane są obecnie dwie gminy (Czernice Borowe* i Krasne)
http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100507/TO_ARCHIWUM/531453894
http://www.mlawa.pl/index-2-573.html
http://www.czerniceborowe.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&sub=29&menu=54&artykul=201&akcja=artykul (pozycja 12)
I żeby nie było zbyt wesoło:
http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100307/PRZASNYSZ/788419222

Nie wiem, jakie układy są pomiędzy poszczególnymi samorządami, ale wypięcie się na Mławę nie jest najlepszym rozwiązaniem w dłuższej perspektywie. Władze się zmieniają a Mława, jak wspomniałem, jest największym ośrodkiem na trasie.

*Nawet nikt mnie nie poprawił, jak napisałem: Mława.


Jakoś nie wygląda na straszną ruinę - kwiecień 2010.

Powiem szczerze. Gadania dużo, a tak naprawdę nie mamy pojęcia co się wokół kolejki dzieje.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 25 Maj 2010, 18:59:24 »
0

Wiemy , przez ludzi umieszczonych na zdjęciu trafiła do działu NIECZYNNE.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #44 : 25 Maj 2010, 19:00:05 »
0

Mława Wąskotorowa ruszyła !!!
Tak było w 2006r.
















i na koniec pociąg turystyczny w Grudusku.

Jak jest dzisiaj? Nie zapytam i nie chcę odpowiedzi. Sami wiecie. Macie jasne porównanie między poplecznikami SKPL-u a dzisiejszą rzeczywistością.

Zdjęcia ze strony www.skpl.kalisz.pl
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1517 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #45 : 25 Maj 2010, 19:10:04 »
0

AXEL, tu nie chodzi o walkę z SKPL (sam ich dość często bronię). SKPL został wykopany i jak sam pisałeś - już nie wróci.

Cytat: "obserwator"
Wiemy , przez ludzi umieszczonych na zdjęciu trafiła do działu NIECZYNNE.
Tyle, że (czy się nam podoba, czy nie) teraz to od nich zależy, czy linia wróci do działu Czynne, czy pozostanie tu gdzie jest aby z czasem trafić do Linii Nieistniejących.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #46 : 25 Maj 2010, 19:18:52 »
0

Nie o walkę? A ja mogę przysiąc że przez tą walkę SKPL zrezygnował a MKD trafiła do działu NIECZYNNE.
A co do ludzi na zdjęciu to moim zdaniem dopóki część z nich będzie miała cokolwiek do powiedzenia na MKD to dział nieczynne będzie nadal domem tej kolejki.
Zapisane
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


MKD
« Odpowiedz #47 : 25 Maj 2010, 19:30:02 »
0

Kolega obserwator ma rację, tak przez tych ludzi z tego zdjęcia kolejka taka jest jaka jest. Pan Burmistrz z Mławy miał ze mną rozmawiać o Gajkowskim, bo mam nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim, jego wypowiedzi odzwierciedlają pewną wypowiedż prezesa SKPL, że Gajkowski '' przy nas na samorządowców, przy samorządowcach na nas, przy miłośnikach na nas, przy nas na miłośników, obgaduje każdego po kolei''.  Panowie ja mam lepsze zdjęcia tragicznego stanu lokomotywowni MKD, jak woda po ścianach się leje, jak jest brak szyb, brak zabezpieczenia przeciwpożarowego. W ogóle inne budynki nadają się tylko do rozbiórki bo grzyb tylko zniszczy zdrowie, a dach i ściany na głowę się zwalą. Chcę dodać, że od 2 lat teren w tym budynki MKD są nieoświetlone, tylko KOW- KOT, dzięki Panu  G. ma prąd  stałą miejscówkę na malarnię, kiedy nasze lokomotywy, parowozy, wagony, i układnice torów stają na świeżym powietrzu i gniją.
Zapisane

audienda et altera pars
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1021 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #48 : 25 Maj 2010, 19:43:32 »
0

Cytat: "2xm"
Czy ja wiem? Nie są to jakieś wybitne dzieła architektury - prawdę mówiąc większą wartość z konserwatorskiego punktu widzenia stanowi układ przestrzenny i funkcjonalny niż pojedyncze budynki. Konstrukcja jest typowa, materiały - zupełnie zwyczajne.
Oczywiście wszystko zależy od stanu (no i właśnie stanowiska Konserwatora), ale nie sądzę żeby fundamenty czy konstrukcja ścian wymagała natychmiastowej interwencji. Remont dachu, posadzek, stolarki i instalacji... nie sądzę żeby wyszło drożej niż nowa hala. No a poza tym - podobno mamy chronić zabytki kolejnictwa a nie szukać sposobu na pozbycie się ich.


To, co opłacałoby się potencjalnemu klientowi, to są już nasze dywagacje. Oprócz samego remontu dochodzą koszty eksploatacyjne budynków jak i samej kolei. Oczywiście mamy chronić zabytki i moje zdanie jest jasne (vide głos w Świętokrzyskiej). Ale jak ma coś bezpańsko marnieć - to lepiej żeby nie marniało, tylko istniało, jeśli byłaby to inna funkcja.

Info z rejestru:
Cytuj
zespół stacji kolei wąskotorowej, 1915-1955, nr rej.: A-273 z 25.03.1994 (dec. Mławska Kolej Dojazdowa):
- dyspozytornia wąskotorowa
- dyspozytornia ruchu transportowego, drewn.-mur.
- budynek zarządu
- budynek warsztatu napraw
- stacja nawęglania
- maszt syreny i anteny radiowej


Co ciekawe nie ma układu torowego. Z punktu widzenia rejestru zabytków to zespół pojedynczych budynków. Zazwyczaj zaznaczają "układ przestrzenno-funkcjonalny czegoś tam".

Cytat: "2xm"
Cytat: "emibe"
Wbrew pozorom przejęcie tych obiektów dałoby szansę by je uratować.
Nie do końca. Jak wspomniałem budynki znalazły się w w Rejestrze jako część większej całości. Same w sobie nie mają praktycznie żadnych istotnych wartości zabytkowych. Ot, zwykłe budynki gospodarcze jakich pełno w każdej miejscowości. Likwidacja stacji, podział na działki, przekazanie różnym właścicielom spowodowałoby utratę wszelkich wartości zabytkowych. Wtedy w zasadzie nie ma sensu ich zachowywać i lepiej przeznaczyć od razu cały teren na inne cele.


Przekazanie terenu gminie albo i prywaciarzowi nie oznacza parcelacji. Ale tu już kłaniają się MPZP i ogólnie podejście gminy do tematu, które może być bardziej barbarzyńskie z naszego punktu widzenia. Ale - co podkreślam - nie musi.


Przy okazji rejestru:

Cytuj
Grudusk
zespół stacji kolejowej Grudusk Wąskotorowy, 1930, nr rej.: A-273 z 25.03.1994
(dec. Mławska Kolej Dojazdowa):
- dworzec
- magazyn pocztowo-bagażowy
- dom zawiadowcy
- rampa przeładunkowa
- nastawnia wąskotorowa

Krasne:
zespół stacji kolejowej Krasne Wąskotorowe, 1950, nr rej.: A-273 z 25.03.1994
(dec. Mławska Kolej Dojazdowa):
- dworzec
- noclegownia, ob. magazyn
- stacja nawadniania z ogrodzeniem

Przasnysz
- budynek stacyjny, drewn., 1925, nr rej.: A-615 z 24.07.1995 (dec. Mławska Kolej Dojazdowa)
- most stalowy na rzece Węgierce, stalowy, po 1920, nr rej.: A-615 z 18.09.1995
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1517 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #49 : 25 Maj 2010, 20:08:40 »
0

A u mnie tak jest napisane:
Cytuj
MŁAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA - Przestrzenny układ komunikacyjny
Nr rej. 273 – A z dnia 6.09.1993
m.MŁAWA
* działki nr 1793,642,978,1216
* budynek pierwotnej dyspozytorni wąskotorowej
* budynek dyspozytorni ruchu transporterowego
* budynek zarządu mławskiej kolei wąskotorowej
* budynek warsztatu napraw
* maszt syreny ppoŜ. i anteny radiowej
* stacja nawęglania
NOWA WIEŚ, gm. Szydłowo
* działka nr 409
SZYDŁÓWEK, gm. Szydłowo
* działka nr 30
SZYDŁOWO
* działka nr 82
MARIANOWO, gm. Szydłowo
* działka nr 223
PAWŁOWO, gm. Szydłowo
* działka nr 143
NOSARZEWO BOROWE, gm. Szydłowo
* dzialka nr 111
KLUSZEWO, gm. Szydłowo
* działka nr 68
PURZYCE ROZWORY, gm. Szydlowo
* działka nr 118
* most dług.8,25m na Łydyni
KOŁAKI WIELKIE, gm. Grudusk
* działka nr 160
WIŚNIEWO, gm. Grudusk
* działka nr 128
http://www.mwkz.pl/images/Ciechanow/ciechan%C3%B3w%20zabytki%20nieruchome%20wpisane%20w%20gminach.pdf
W porównaniu z wpisem dotyczącym kolejki nasielskiej zapisy dość ograniczone. Zapewne wynika to z faktu, że w chwili wpisu kolejka funkcjonowała jako zwyczajne przedsiębiorstwo i chodziło o nie utrudnianie pracy. Nie zmienia to faktu, że wpis dotyczy właśnie "przestrzennego układu komunikacyjnego".
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #50 : 25 Maj 2010, 20:39:57 »
0

Cytat: "tonsor"
Kolega obserwator ma rację, tak przez tych ludzi z tego zdjęcia kolejka taka jest jaka jest. Pan Burmistrz z Mławy miał ze mną rozmawiać o Gajkowskim, bo mam nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim, jego wypowiedzi odzwierciedlają pewną wypowiedż prezesa SKPL, że Gajkowski '' przy nas na samorządowców, przy samorządowcach na nas, przy miłośnikach na nas, przy nas na miłośników, obgaduje każdego po kolei''


Nikt przy zdrowych zmysłach nie pójdzie z Tobą na prawdziwą współpracę po takich słowach. Bo dzisiaj obsmarowujesz Gajkowskiego, wcześniej smarowałeś na SKPL ... Kto będzie następny?? Ja nie chciałbym współpracować z kimś kto wszystko opiera na mglistych mrzonkach i wzajemnych pomówieniach. Co najwyżej wykorzysta Cię do partyjnych rozgrywek a na koniec pożegna kopniakiem w d.....

Cytuj
Panowie ja mam lepsze zdjęcia tragicznego stanu lokomotywowni MKD, jak woda po ścianach się leje, jak jest brak szyb, brak zabezpieczenia przeciwpożarowego. W ogóle inne budynki nadają się tylko do rozbiórki bo grzyb tylko zniszczy zdrowie, a dach i ściany na głowę się zwalą. Chcę dodać, że od 2 lat teren w tym budynki MKD są nieoświetlone, tylko KOW- KOT, dzięki Panu G. ma prąd stałą miejscówkę na malarnię, kiedy nasze lokomotywy, parowozy, wagony, i układnice torów stają na świeżym powietrzu i gniją.


Wobec tego na czym chcesz budować tą świetlaną przyszłość MKD? Na stercie gruzu, bez pieniędzy (do tej pory nie powiedziałeś skąd pozyskasz środki na uruchomienie). Za flaszkę dla mechanika, flaszkę dla toromistrza?

Już 3 podmioty o dużo większych możliwościach porywały się na obsługę MKD poległy. Powiedź w czym jesteś od nich lepszy i jak chcesz przezwyciężyć problemy na których oni nie dali rady?

To tak tytułem kolejnej pracy domowej.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 288 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 25 Maj 2010, 21:03:01 »
0

Cytat: "tonsor"
Panowie, ja myślę, że należy spróbować, uruchomić MKD z głową. Należy także szukać alternatyw dla kolejki na cały rok, i na różne okresy'' martwe''. Żeby kolejka działała należy usunąć osoby, które rzeczywiście blokują jej rozruch. [ciach cd]


Nadal nie podałeś argumentów uzasadniających ewentualną reaktywację. Z twoich postów przebija raczej chęć posiadania "własnej kolejki", takiej większej kolejki Piko, przy zerowej refleksji czemu miałoby to służyć.
Zapisane
maciej96
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 25 Maj 2010, 21:23:32 »
0

Cytat: "tonsor"
Kolega obserwator ma rację, tak przez tych ludzi z tego zdjęcia kolejka taka jest jaka jest. Pan Burmistrz z Mławy miał ze mną rozmawiać o Gajkowskim, bo mam nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim, jego wypowiedzi odzwierciedlają pewną wypowiedż prezesa SKPL, że Gajkowski '' przy nas na samorządowców, przy samorządowcach na nas, przy miłośnikach na nas, przy nas na miłośników, obgaduje każdego po kolei''.  Panowie ja mam lepsze zdjęcia tragicznego stanu lokomotywowni MKD, jak woda po ścianach się leje, jak jest brak szyb, brak zabezpieczenia przeciwpożarowego. W ogóle inne budynki nadają się tylko do rozbiórki bo grzyb tylko zniszczy zdrowie, a dach i ściany na głowę się zwalą. Chcę dodać, że od 2 lat teren w tym budynki MKD są nieoświetlone, tylko KOW- KOT, dzięki Panu  G. ma prąd  stałą miejscówkę na malarnię, kiedy nasze lokomotywy, parowozy, wagony, i układnice torów stają na świeżym powietrzu i gniją.


Jeżeli uważasz, że gdzieś doszło do niegospodarności, naruszenia prawa, to są do tego odpowiednie instrumenty. Forma pisemna do odpowiednich instytucji wystarczy. Trzeba tylko wiedzieć gdzie i co się chcie zgłosić. Z powyższej wypowiedzi widzę tylko chaos, z którego mogę wnioskować, że coś jest źle, ale co faktycznie?
Można pisać, że coś się ma, wie itp. ale najbardziej skuteczną formą jest pismo w wyważonym tonie, z przedstawionymi konretami i konkretnymi oczekiwaniami. Niestety trzeba też wiedzieć czego można oczekiwać w danej sytuacji. Wtedy takie działania mają sens.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #53 : 25 Maj 2010, 22:32:20 »
0

Cytat: "obserwator"
- komercja czyli Bieszczady , SKPL, GKW , PTMKŻ , Rogów


 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: No to się uśmiałem... bo ta komercja oznacza regularną harówkę za frajer, dokładanie własnej kasy i domykanie budżetu dobrowolnymi wpłatami miłośników z całej Polski*.

* - przy okazji jeszcze raz i tym kanałem dziękujemy za ostatnie wsparcie.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #54 : 25 Maj 2010, 22:42:32 »
0

Cytat: "tonsor"
nagrania jak Gajkowski obrabia im dupę , jedną z jego współpracownic, Panie Pyzik nazwał kurwą, jest jeszcze wiele wątków jak Gajkowski dał innym do wiwatu, mam łącznie 35 nagrań z Gajkowskim,


Stary, gdybym był kimkolwiek chętnym do współpracy z Tobą, to  po przeczytaniu takich kwiatków jak powyższe, chęć by mi odeszła w trybie natychmiastowym... Czy obrzucasz gównem ściany nie wiem  :Co?:   ale że obrzucasz gównem przy każdej okazji innych - widzę. Sorry, ale z takim podejściem jakie reprezentujesz - sądzisz, że ktokolwiek będzie traktował Cię poważnie?  Uważaj na księdza  -  jak Ci się odwidzi, i zaczniesz publicznie mu wtykać, że tylko 9786 pielgrzymów podesłał, miast obiecanych 10.000, to się wkurzy, do biskupa pojedzie, i taką ekskomunikę walnie, że nie pozbierasz się przez tydzień  :lol:

EDIT po chwili zastanowienia  -albo i klątwę rzuci? To taki skromny Kapral, jak się na mnie wkurwił 2 maja na Helu, poszedł se na plaże i rzucił klątwę. Ot tak, od niechcenia... No i co powiesz - po 10 minutach Wls'ka zadymiła na biało, a Walec wrzasnął "las się pali" (wyrzuciło płonącą sadzę na suchą ściółkę). Dwie godziny przestoju, i pół godziny szukania właściwego ustawienia sprzęgiełka pompy wtryskowej..

Klątwy na wąskim torze są skuteczne - uważaj!.


Panie i Panowie - czas by chyba zamknąć wątek, bo robi się niesmacznie.
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1021 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #55 : 25 Maj 2010, 23:26:24 »
0

Jak widać pomysły zostały przedstawione. Już w zasadzie nic odkrywczego nie padnie.
Póki co, proponuję - zamiast zamykania, tym bardziej emocjonalnie nastawionym do MKD - ochłonięcie. Ewentualnie pozostaną jakieś poboczne dywagacje, jak te o zabytkach  :wink: czy gdzie powinna być baza.

Cytat: "2xm"
pdf z www.mwkz.pl
W porównaniu z wpisem dotyczącym kolejki nasielskiej zapisy dość ograniczone. Zapewne wynika to z faktu, że w chwili wpisu kolejka funkcjonowała jako zwyczajne przedsiębiorstwo i chodziło o nie utrudnianie pracy. Nie zmienia to faktu, że wpis dotyczy właśnie "przestrzennego układu komunikacyjnego".


Moje wykazy pochodziły z kobidz.pl A te z MWKZ są jakieś niespójne, co delegatura / powiat / gmina to inny system opisywania. Z tej listy wynikałoby, że sama działka jest zabytkiem  :shock:
Jeśli więc jest układ przestrzenny, to nawet lepiej. Będzie ciężej rozparcelować - co nie znaczy, że Mława uratowana.
Zapisane
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #56 : 25 Maj 2010, 23:31:11 »
0

Panowie, ja  do księdza nic nie mam, nawet niech będzie 1000 pielgrzymów, a nawet 0, trudno i takie rzeczy mogą się zdarzyć, ja do księdza pretensji mieć nie będę . Co do Gajkowskiego i SKPL mam ich wiele, jeśli ja zapieprzam na kolejce, a Gajkowski obrabia mi tyłek u innych, to co mam dać się obrażać i pozwolić mu na to. Jeśli SKPl, oskarzą mnie o kradzież zwór i wiązarów od parowozu, i mam prze to nieprzyjemności z policja i wezwania, plus tego Gajkowski sę nieoficjalnie dolącza to co mam robić? Miałem to szczęście, że żadna z tych niby kradzieży nie była moim dziełem, owe wiązary leżały na lokomotywowni, a zwory SKPL sobie wziął . Jeszcze do tego Gajkowski straszy mnie, że razem z burmistrzem i Wiśnieskim z Escortu, oraz policją zapierdo... , zastrzelą na stacji. Na to mam nagrania. Co mam robić, no ktoś z panów filozofów racjonalistów niech mi powie.
Zapisane

audienda et altera pars
Phinek
Gość
« Odpowiedz #57 : 25 Maj 2010, 23:42:29 »
0

Cytat: "tonsor"
a zwory SKPL sobie wziął


 :shock: A to co ja kiedyś odwoziłem to co? może jednak upłynnienia występowały gdzie indziej niż w samym SKPL... Z tego co się orientuję, to SKPL był jedynym poważnym podmiotem o odpowiednim potencjale i został upupiony przez MKoli co sami chcieli się kolejką bawić + przedsiębiorcze osoby co wiele dobra na złom pchało zgłaszając to później jako kradzież... ech długo by pisać.
Zapisane
tonsor
Zbanowany
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 25 Maj 2010, 23:48:12 »
0

panowie ja wiem swoje, powie mi  gdzie podziało się 6 sztuk transporterów za SKPL, które rzekomo pojechały na remont do Zbierska, Gajkowski powiedział, że SPL to mafia i, że im nic nie zrobią za to.
Zapisane

audienda et altera pars
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1508 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #59 : 25 Maj 2010, 23:51:41 »
0

No i tonsor próbowałeś zacząć ładnie, próbowałeś jak mniemam pokazać "środowisku", że jesteś konkretnym partnerem godnym rozmowy i współpracy, a wyszło jak zwykle.

Temat zamykam, a kolegę Tonsora naprowadzam jeszcze raz na poprawne tory: idź do prokuratory z tym tematem.

Cierpliwość moja jest wielka, ale jeszcze dwie porady odnośnie instytucji typu prokuratura i ona się skończy. Uprzedzam jakby co  :Co?:
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!