Ożywmy może nieco tego trupa...
W zdigitalizowanych zbiorach AP w Gdańsku można znaleźć częściowo zdigitalizowany zespół "Dyrekcja Kolejowa w Gdańsku" zawierający sporo ciekawych kwitów. Generalnie materiały dotyczą kolei normalnotorowych, ale załapały się np. plany stacji stycznych WKAG. Poniżej wrzucam kilka obrazków wraz z linkami:
Stacja Piaski Gdańskie - najciekawszy
dokument pochodzi z 1943 i zawiera plan stacji przeładunkowej z wskazaniem stron odpowiedzialnych za utrzymanie poszczególnych elementów infrastruktury:
Dodatkowo załączone są ogólne warunki budowy i użytkowania stacji stycznych oraz kalkulacja kosztów obsługi stacji przez DR.
Interesujące są również wcześniejsze plany
1 2 3 związane z przebudową części normalnotorowej wykonane na starszym podkładzie:
Widać pewne zmiany zarówno w układzie torów przeładunkowych jak i zabezpieczeń skrzyżowania linii wąskotorowej i normalnotorowej.
Kolejną stacją styczną jest Malbork. Niestety, dostępny w sieci
plan całego węzła datowany na 1918 rok jest zbyt pomniejszony aby odczytać szczegóły:
Plan stacji w Starym Polu również jest bardzo mało czytelny.
W wolnej chwili będę musiał wybrać interesujące dokumenty i zamówić skany w większej rozdzielczości - na szczęście nie jest to droga zabawa.
Łatwiej za to odczytać
plan przystanku w Kałdowie oraz jego polska
wersja z lat '30 Ładnie widać pierwotny układ torów wąskich z wjazdem na most nad Nogatem.
Na koniec dwie stacje na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański.
Plan stacji w Nowym Stawie według stanu z końca lat '30.
Plan stacji w Nowym Dworze Gdańskim - dla odmiany z marca 1916 roku.
Tu uwagę zwraca przede wszystkim bocznica do cukrowni, którą niedługo potem zlikwidowano. Widać również, że linie w kierunku Kałdowa i Stegny odgałęziają się dopiero spory kawałek za stacją.