Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudzień 2019, 15:40:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Likwidacja KL Pionki  (Przeczytany 42320 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #40 : 10 Lipiec 2011, 06:38:26 »
0

I po co ta złośliwość? Zdaje się, że stało się to, na czym wielu osobom zależało - przedsięwzięcie trafił szlag. Szyny rozebrano, tabor sprzedano, niczyich oczu nie razi już gustownie zagospodarowany teren łączący zarabianie na życie z akcentami kolejowymi. Wielką satysfakcją zapewne napawa niejednego fakt, że ktoś poniósł porażkę w starciu z murem (a raczej palisadą) niedasizmu Lasów Państwowych. A zatem - alleluja, radujmy się czyimś niepowodzeniem. Zaiste niebagatelny to powód do radości i jakże polski przejaw specyficznie pojmowanej miłości bliźniego.
Zapisane
siara344
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 12 Marzec 2013, 21:35:06 »
0

Jeśli chodzi o WLs40-931 sprawdziło się najgorsze. Na wysłane przeze mnie zapytanie odnośnie jej obecnego stanu do jej ostatniego właściciela, czyli P.H.U. „LOKOMOTIV” Bronisław Plata, otrzymałem uprzejmą odpowiedź, że niestety została złomowana Smutny. Chwała Bogu, że zdążyłem zrobić zdjęcie lokomotywki i jej tabliczki znamionowej podczas mojej ostatniej wizyty w Pionkach w czerwcu 2010 roku.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 365 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #42 : 12 Marzec 2013, 23:26:06 »
-3

Super Złość!Kolejna dobra maszyna poszła wpi....ec hutniczy,
Dobrze że reszta taboru trafiła do Rud,na może z wyjątkiem V10C,ale to już inna smutna historia.
Panom szwedom,kozłom innym dobroczyńcom polskich kolei leśnych 600mm,już stanowczo dziękujemy!
Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 539 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #43 : 13 Marzec 2013, 07:28:02 »
0

O tyle to ciekawe, że 931 była w dobrym stanie - nawet zestawy miała po obtoczce i nowe panewki osiowe+wiązarowe. Widać zbyt na tabor na 600mm w tym kraju jest chyba żaden.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #44 : 15 Marzec 2013, 00:17:16 »
+15

@Jakub: Zanim się tak kategorycznie wypowiesz, to sugeruję, żebyś się nieco zastanowił. Facet podjął starania o odbudowę kolei. Zagospodarował teren (było na prawdę ładnie), podjął działania zmierzające do odbudowy szlaku. i po wielu latach walki z Lasami Państwowymi poddał się. Polegl na czymś takim, co się w lasopaństwowym żargonie nazywa "wylesienie drogi leśnej". Tzn. drogą leśną był pas gruntu zajęty niegdyś przez kolej. Ale przez lata owa droga leśna zarosła lasem. No i ten las trzeba było z drogi leśnej usunąć. A żeby to zrobić trzeba było uzyskać zgodę. A no i umowę dzierżawy. Rzecz w tym, że Lasy Państwowe, podobnie jak państwowe post-koleje (NZ znaczy się) wyjątkowo rzadko zawierają umowy na czas dluższy niż 3 lata. A dodatkowo Lasy Państwowe to na wskroś upolitycznione królestwo krewnych i znajmych królika. Każdy się boi podjąć jakąkolwiek decyzje wykraczającą ponad niezbędne minimum bo nie chce dać pretekstu do zwolnienia podczas czystek politycznych po zmianie ekipy rządzącej. W efekcie wylesienie drogi leśnej stało się tematem nie do rozwiązania. Co więcej - budynek lokomotywowni został staraniem rzeczonego Szweda wyremontowany. Ergo podniósl sie jego standard, a zatem, skoro standard wyższy, to i czynsz wyższy się należy. W obliczu takich wydarzeń oraz konieczności odzyskania zainwestowanej gotówki jegomość spasował. Płacze ktoś nad złomowaniem lokomtywki - trzeba było w odpowiednim momencie złożyć ofertę i wyłożyć na stół odpowiednią ilość biletów Narodowego Banku Polskiego. Teraz to płacz nad rozlanym mlekiem i złorzeczenie na kogoś za to, że nie znalazłszy innego nabywcy na sprzęt sprzedał go na złom.
« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2013, 20:33:35 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #45 : 15 Marzec 2013, 10:25:27 »
+10

Wybaczcie post pod postem, ale odpowiadam poniekąd sobie samemu i różnym prywatnym wiadomościom, które otrzymałem w związku z postem powyższym.
Otóż daleki jestem od idealizowania Pawła Szweda, wiem doskonale o tym, że, ujmując sprawę dyplomatycznie i bez wnikania zbędne tu szczegóły, zostawił po sobie wiele niewyjaśnionych spraw oraz ma na koncie zachowania, które trudno określić mianem "fair". Niemniej jednak uważam, że niesprawiedliwe i niesłuszne jest stawianie go wyłącznie w świetle negatywnym, zaliczanie do niemal tego samego gatunku ludzi, co Janusz G. znany z Rud i Stanicy.
Mój powyższy post miał na celu pokazanie, że świat nie jest wyłącznie albo czarny, albo biały, a Szwed nie jest tylko i wyłącznie szwarccharakterem.

Nie jestem też w stanie pojąć perwersyjnej radości niektórych wypływającej z tego, że teren lokomotywowni w Pionkach ponownie zamienił się w całkowicie ortodoksyjną postkolejową ruinę zarośniętą postkolejowymi krzakami, również całkowicie klasycznymi i ortodoksyjnymi.

Obiekt miałem okazję widzieć w czasach, gdy mieściła się tam pizzeria. Zajrzałem ze 2 razy po drodze z kolejki starachowickiej. Wyglądał ładnie - zagospodarowany, estetycznie urządzony, zadbany tabor, dopieszczona zieleń, ciekawa mała architektura i, co więcej, wszystko to tętniące życiem. Tego mi żal, że szlag to trafił. Że obiekt umarł, że popada w ruinę, że tyle pracy poszło na zmarnowanie.
Zapisane
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #46 : 16 Czerwiec 2013, 16:43:39 »
+1

Czy ktoś wie gdzie teraz znajduje się drezyna ze zdjęcia? Czy trafiła na jakąś kolejkę?

Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 236 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #47 : 16 Czerwiec 2013, 19:10:23 »
+1

O ile dobrze pamiętam znajduje się w Rudach, leży na stosie pięciu platform i węglarek, pod pozostałościami drewnianej wiaty.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!