Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Luty 2020, 17:17:58 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Stacja w wąwolnicy  (Przeczytany 51981 razy)
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« : 05 Listopad 2010, 18:37:52 »
0

WITAM  JESTEM NOWYM  NA FORUM. CZTERY LATA TEMU BEDAC W ŻNINIE OGLADALEM DREZYNKE RECZNA I POSTANOWILEM ZROBIC TAKA SAMA. NA POCZATKU KOLA MIALA Z WÓZKÓW CEGIELNIANYCH,NIESTETY NIE CHCIALA JECHAC , ZBYT CIEZKA I ZLY NAPED     PO DWOCH LATACH  ZROBILEM NIEMAL OD NOWA  W TYM ROKU  I DOPIERO TERAZ JEŻDZI . ZROBILEM DRUGA MALA Z DWOMA LAWKAMI  LECZ MALE PRZELOZENIE I WOLNO JEDZIE, A MACHAC TRZEBA . BEDE JA POPRAWIAL.   ŻEBY MOZNA BYLO NIA JECHAC  TRZEBA BYLO WYKOSIC TOROWISKO  MIEJSCAMI TRZY RAZY.  W TEJ CHWILI  MOŻNA JECHAC  MIEDZY  MARECZKAMI  A KĘBLEM           JAK MI SIE UDA TO DODAM ZDJECIA. Niezdecydowany
 Tel.kom.  514139194.

Mój  adres;   iłkipawel79@interia.pl                                                                                                                                                  
« Ostatnia zmiana: 11 Luty 2011, 12:28:35 wysłane przez kalito » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1002 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1 : 05 Listopad 2010, 19:12:16 »
+1

Następnym razem wyłącz Caps Lock, pisanie wiadomości dużymi literami jest w społecznościach internetowych postrzegane jako KRZYK, A NIKT NIE LUBI JAK SIĘ NA NIEGO KRZYCZY. Taka tylko drobna uwaga.
Zapisane

pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #2 : 06 Listopad 2010, 17:45:41 »
0

dołanczam zdjęcie drezynki


* drezyna na torach 31.10.2010 059.JPG (263.9 KB, 1280x960 - wyświetlony 652 razy.)
« Ostatnia zmiana: 18 Grudzień 2010, 20:59:40 wysłane przez pawel.adamczyk » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1360 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3 : 06 Listopad 2010, 17:48:54 »
0

Ciekawa inicjatywa
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #4 : 07 Listopad 2010, 13:47:55 »
0

A więc to twoja kolego... Widzieliśmy ją podczas prac  na stacji w Wąwolnicy w 2008 roku. Stała przy placu ładunkowym - zastanawiałem się, czyje to 
Przy okazji zdjęcia, które zamieściłeś... widzę, że szlak "ładnie" zarasta. No ale co się dziwić, w końcu nic nie jeździ.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2010, 13:50:42 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #5 : 07 Listopad 2010, 14:19:58 »
0

Paweł

Czy masz jeszcze więcej zdjęć z Wąwolnicy?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #6 : 08 Listopad 2010, 15:56:38 »
0

A więc panie Jarku,w tym miejscu gdzie stoi drezyna,jeszcze 20 pażdziernika leżało duże zwalone drzewo,więc dalej już nie   wykosiłem.Lasek jest prywatny,więc doprosiłem się jego usunięcia w końcu.  Z politowaniem                                                                                                                                                                       
jeżdziliśmy tylko do tego miejsca. Góra drezyny jest ta sama inne są koła,były cegielniane i ciężkie,teraz zrobiłem z felg od maszyny :lublinianki:są one lekkie,trochę są niskie obrzeża i na łukach trzeba zwolnić,napęd-tryby -przełożenie takie samo jakie widziałem w Sochaczewie.                               Teraz dopiero JEDZIE.

« Ostatnia zmiana: 03 Grudzień 2010, 14:01:34 wysłane przez pawel.adamczyk » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #7 : 08 Listopad 2010, 18:20:33 »
0

Paweł

Wyślij mi proszę na maila to umieszczę tutaj.
Mój adres to gsykut@gmail.com

Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #8 : 09 Listopad 2010, 06:17:57 »
0

Teraz dopiero JEDZIE.
heh, może posłuży czasem jako pojazd na okoliczne prace szlakowe dla startujących z Wąwolnicy wolontaruiuszy... 
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
acatus
Młotkowy
**
Długość toru:: 80 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 09 Listopad 2010, 12:44:26 »
0

Przydała by się Drezynowa Komunikacja Zastępcza Nałęczów Wąskotorowy - Wąwolnica 
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #10 : 22 Listopad 2010, 21:57:40 »
0

przejazd drezyną w stronę stacji


*  (274.44 KB, 1280x960 - wyświetlony 564 razy.)
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #11 : 09 Luty 2011, 23:55:19 »
0

Witam.

Jako że nastąpiła przerwa zimy,wczoraj pojechałem na stację w Wąwolnicy.
Podjechałem swoją drezynką, stoi ona na Mareczkach ,na torze.

Tor ogólnie jest czysty,ale tylko  tam gdzie w ubiegłym roku go wykosiłem.
w pozostałych miejscach,uschnięte badyla przysłoniły szyny.

Na samej stacji leżały porozrzucane deski listwy ,kamieniarza, jakiś bezmuzgowiec zepchnął z rampy całą ziemię,która tam leżała od jesieni, wprost na tory.
Tyle pracy tam włożyłem ,żeby oczyścić,tor był zasypany i zamulony. Szok

Prawdziwa zmora tutaj ,to KRETOWISKA -bliżej cmentarza . Co wyczyściłem ,na drugi dzień to samo.
Korzenie trawy i różnego zielska ,są powyżej główek szyn.

Tu trzeba  zerwać  trawy conajmniej 20cm i to małą koparką lub spychem,(ręcznie to za dużo tego i za twardo--- łopaty trudno wbić).
Przez kilkanaście lat woda ,płynąc z wąwozu **lipinki** zamulała przejazd i torowisko.
Teraz wąwóz jest utwardzony, jest zrobione odwodnienie  więc problem zniknął.

W ramach rewitalizacji stacji ,musimy te prace wykonać. Poprawi to znacznie wygląd i estetykę.
Pozostaje druga kwiestia, co z kamieniarzem  zrobić , nie jest to odpowiednie miejsce na taki zakład.w tej chwili to panuje bajzer .
Może być problem żeby poszukać mu innego miejsca z prądem i z wodą Niezdecydowany.

   Pozdrawiam   
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1508 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #12 : 10 Luty 2011, 00:07:44 »
0

W ramach rewitalizacji stacji ,musimy te prace wykonać.

Że tak zapytam: kto musi?

Czy rewitalizacja to jakiś zorganizowana akcja czy ot po prostu wytwór Twojej wyobraźni?

Jak będzie rewitalizacja to przyjdzie 5 chłopa otworzyć stację, w 3 dni zrobią porządek i po sprawie. Po cóż się żyłować póki co?
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1080 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #13 : 10 Luty 2011, 00:27:54 »
0

Jak chłopak chce coś zrobić to niech robi - nie zniechęcajmy go przynajmniej. Jak znajdzie jeszcze we własnym zakresie chętnych do pomocy to tym lepiej. Dopóki nikt z NKD nie nakieruje go na jakieś konkretne działania to co ma robić - siedzieć z założonymi rękami? A tak przynajmniej będzie gdzie drezynę wyprowadzić i odcinek toru będzie pod czujnym okiem miłośnika.
Zapisane

To jest przekaz.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1508 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #14 : 10 Luty 2011, 00:39:19 »
0

A no pewnie, że ja mu pracy nie zabraniam. Niech tylko ma świadomość, że czasami jak się robi po "partyzancku" to efekt może być taki, że się wywali kupę pracy w błoto, a poza tym w takim wypadku nie ma się co dziwić, że ktoś zrzuci jakąś ziemię na dopiero co uprzątnięty odcinek toru. Niemniej jak sprawia mu to przyjemność to niech pracuje

A jakie są plany co do Wąwolnicy? Oficjalne plany...
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #15 : 10 Luty 2011, 00:56:47 »
0

Stacja Wąwolnica leży na odcinku Karczmiska - Nałęczów.
Ruch na tym odcinku odbywał się do czasu wycofania się SKPL czyli do końca 2008 roku.
Ostatni sezon (2008) pociągi jeździły na skróconej trasie Karczmiska - Wąwolnica, z racji uszkodzenia wiaduktu w Rogalowie.

Z dostępnych informacji Powiat Opole Lubelskie zaplanował w tym roku 230 000 PLN na remont wiaduktu.
W roku 2009 w ramach remontu stacji PKP Nałęczów wybudowano nowy peron przy części wąskotorowej.
Sądząc więc po inwestycjach powrót pociągów na ten odcinek wydaje się realny.
Oczywiście najpierw czekamy na wznowienie ruchu w ogóle co ma nastąpić zdaniem Starostwa w najbliższym czasie.

Zaś co do działań Pawła. Osobiście je popieram, jednak zalecałbym uzgodnienie z zarządcą infrastruktury (Zarząd Dróg Powiatowych Opole Lubelskie z/s w Poniatowej), kierownictwem kolejki lub władzami Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej Kolej Wąskotorowej.
Chodzi tutaj po prostu o poinformowanie o swoich działaniach co ułatwi ewentualną dalszą współpracę.
Inaczej jest to po prostu "partyzantka". To tak z formalnego punktu widzenia.
Reszta jest oczywistą oczywistością, przynajmniej z "miłośniczego" punktu widzenia.

A co do pana kamieniarza. Paweł, a może znasz osobiście właściciela tego zakładu. Może wystarczy po prostu z człowiekiem porozmawiać i wyjaśnić parę nurtujących kwestii.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #16 : 11 Luty 2011, 06:53:27 »
0

Niech tylko ma świadomość, że czasami jak się robi po "partyzancku" to efekt może być taki, że się wywali kupę pracy w błoto...
Na początku też miałem wiele chęci na walkę z wiatrakami. Z czasem uświadomiłem sobie, że więcej w tym chęci niż rozsądku. Trawa będzie rosła i rosła, niwecząc wysiłki nikłej grupki napalonych wolontariuszy. Poza tym, a propos wyrzucania różnych rzeczy na tory... brak ruchu kolejowego na linii rodzi świadomość tubylców, że można na torach "parkować samochody" bo i tak nic nie jeździ. Jakiekolwiek prace mają sens wówczas, kiedy niejako wspomagają normalne funkcjonowanie kolejki i jest szansa, że efekt pozostanie na dłużej, a nie na parę chwil.
(...)
Z dostępnych informacji Powiat Opole Lubelskie zaplanował w tym roku 230 000 PLN na remont wiaduktu.
W roku 2009 w ramach remontu stacji PKP Nałęczów wybudowano nowy peron przy części wąskotorowej.
Dodajmy, że peron ten powstał w (delikatnie mówiąc) dziwnym miejscu. Pociągi stają wewnątrz trójkąta nawrotnego, a nie przy koźle oporowym. Nie sądzę by peron ten był kiedykolwiek wykorzystywany, bo nie sądzę by kolejarzom chciało się wykonywać dodatkowe manewry. Po zatrzymaniu składu z wagonami wewnątrz trójkąta, odczepieniu lokomotywy, objechaniu składu, podczepieniu lokomotywy z drugiej strony (czyli norma) trzeba by było dodatkowo... biegać do rozjazdu od strony peronu by go z powrotem przełożyć, no i właśnie... bezsensownie  pchać składu pod ten krótki peronik. Po co mają go tam pchać, skoro skład już stoi wewnątrz trójkąta. Każdy stary i normalny kolejarz oleje te bezsensowne czynności.
Piszę te oczywiste rzeczy by podkreślić, że peron zbudowano w nieodpowiednim miejscu, które nie ma żadnego logicznego uzasadnienia posadowienia go tam. To świadczy tylko o tym, że osoba, która wymyśliła tą lokalizację była zupełnie nieświadoma tego co czyni. A szkoda, bo peronik całkiem ładny. Tylko nie tam gdzie trzeba.

Oby jak najmniej takich nietrafionych inwestycji. I tego życzę kolejce Nadwiślańskiej.
« Ostatnia zmiana: 11 Luty 2011, 06:59:25 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #17 : 11 Luty 2011, 08:58:55 »
0

Cytuj
Na początku też miałem wiele chęci na walkę z wiatrakami. Z czasem uświadomiłem sobie, że więcej w tym chęci niż rozsądku. Trawa będzie rosła i rosła, niwecząc wysiłki nikłej grupki napalonych wolontariuszy.

Dlatego Paweł, aby ktoś nie powiedział potem - wykonałeś, kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty - proponuje skontaktuj się z naczelnikiem Ogonkiem albo Statkiem (Stowarzyszenie ne Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej Kolei Wąskotorowej) i uzgodnij swoje działania i ich kierunek.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2619 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 11 Luty 2011, 09:36:13 »
0

Ten peronik ma uzasadnienie przy ruchu za pomocą wagonu motorowego.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1516 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 11 Luty 2011, 11:18:39 »
0

Przy składach wagonowych też (teoretycznie ) mógłby się sprawdzić, gdyby był dłuższy (tak aby pomieścić cały skład z lokomotywą).
Skład i tak był wpierw podstawiany (podsył z Karczmisk), więc po przyjeździe i zatrzymaniu wewnątrz trójkąta lokomotywa mogłaby oblecieć wagony (na bieżąco przestawiając spowrotem kolejne zwrotnice) - tak jak to się działo do tej pory, a następnie wepchnąć całość "w perony". Po południu wjeżdżałaby od razu na wprost i po wysadzeniu pasażerów cofała na trójkąt. Poza tym "cofnięciem" roboty więcej nie ma...
« Ostatnia zmiana: 11 Luty 2011, 17:27:20 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!