pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #60 : 24 Marca 2012, 22:07:10 » |
+4
|
Witam. Korzystając z ciepłej aury, postanowiłem zrobić porzątki na stacji i nie tylko. jak wiadomo u nas w Polsce ,zaraz po stopnieniu śniegu pojawiają się ładne kolorowe kwiatki,o nazwie PAPIERZAKI. nie chcąc żeby dalej kwitły ,to je zebrałem ,razem 6 worki +1same butelki-niektóre pamiętające ostatniego sylwestra . W czasie zbierania ,z dziećmi (jak mnie zobaczą to przybiegają do mnie do pomocy) odkryliśmy w trawie na Mareczkach aż cztery słupki hektometryczne pokryte mchem i powyciągane z ziemi ,więc je oczyściłem ,wkopałem na nowo ,żeśmy je pomalowali i odbili na nowo kilometraż (stare numery były słabo widoczne ,miejsce wkopania też zostały odmierzone co 100m). Teraz prezentują się całkiem przyzwoicie. Te działania zajęły trzy popołudnia od 14 do wieczora. Po pracy rekreacyjne jazdy drezyną. Dalsze porządki już wkrótce. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #61 : 04 Czerwca 2012, 22:02:41 » |
+1
|
Witam. Po porzątkach ,przyszedł czas na usuwanie zbędnej roślinności ,w tym miejscu jest niemile widziana, w wolny czas ją wykaszam już przejezdny jest szlak pod Kębło (biała kapliczka słupowa) . Docelowo będę oczyszczał do 2 przejazdu -może i dalej?. Kierowcy na widok nietypowego pociągu, zwalniają by lepiej zobaczyć kolejowy pojazd . Natomiast szlak do Rogalowa , Mareczek musi poczekać na lepsze czasy . W dalszej kolejności planuję. Montaż wykolejnicy Wk 2 (przy wyjeździe z toru ładunkowego na Niezabitów ) -przed ukresem. Malowanie krawędzi rampy /peronu (na całej długości). Odmalowanie 2 wskaźników szlakowych (znaki) Chętnych zapraszam, również na przejazdy drezyną. Ilekroć jestem na stacji ,mieszkańcy pytają mnie ,kiedy i czy w tą stronę kolejka będzie jeździć, jak widać już 4 rok ,wyglądają prawdziwego pociągu a tu ani widu ani słychu . tylko trawa i krzaki. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #62 : 05 Czerwca 2012, 09:56:21 » |
+1
|
W dalszej kolejności planuję. Montaż wykolejnicy Wk 2 (przy wyjeździe z toru ładunkowego na Niezabitów ) -przed ukresem.
Nie boisz się że 'obce siły' ją zawiną? Ostatnio czytałem (bodajże ty przekazywałeś info), że zniknęły zwrotniki w Nałęczowie, czyli, że uaktywnił się jakiś ruch na tym polu... niestety.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #63 : 05 Czerwca 2012, 12:14:46 » |
+4
|
No tak to prawda ,zwrotniki zniknęły ,kolejarze z karczmisk już wiedzą ,policja także ,sprawców nie złapano składnice złomu przeszukane i się nie odnalazły. A wykolejnica jest lepiej przytwierdzona do szyny ,nie da się jej wyrwać, będzie ona zamknięta na klucz dodatkowo ją zabezpieczę ,zbijając gwint śrub . W tej chwili jest po renowacji ,odmalowana i czeka na montaż. i uruchomienie .
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #64 : 26 Sierpnia 2012, 18:01:19 » |
+1
|
Witam. Trochę czasu już upłynęło od ostatnich prac w Wąwolnicy, znaki odmalowane, wykolejnica zamontowana, krawędź rampy pomalowałem, emulsja z wyprzedaży i niestety deszcza ją rozpuściły, z malowania niewiele widać. Teraz pora na drugie w tym roku wykaszanie stacji i nie tylko, zacząłem parę dni wcześniej, na razie koszę miejsca kluczowe potem całość, jako że zbliżają się uroczystości. W dniach 1-2 września w Wąwolnicy i w Kęble odbędą się uroczystości 34 rocznicy koronacji figury Matki Bożej Kębelskiej. Program uroczystości na stronie parafii w Wąwolnicy. wawolnica.pl Niestety pociągu pielgrzymkowego w tym roku nie będzie (ostatni był w 2008r) szlak nieprzejezdny. Wspomnę jeszcze że do roku 2009 równiesz w Wąwolnicy odbywał się Festiwal piosenki Pielgrzymkowej, teraz został przeniesiony do Lublina, problemem były problemy organizacyjne, wysokie koszty festiwalu i brak sponsorów. Ja co rok byłem na tym festiwalu (odbywa się w ostatnią sobotę sierpnia) , a teraz był 3 raz w lublinie i nie byłem wcale. No i życie pokazało, sponsora łatwiej pozyskać w mieście niż na wsi. Smutnie ale prawdziwe. Pozdrawiam i zapraszam.
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 18:17:31 wysłane przez pawel.adamczyk »
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #65 : 19 Września 2012, 22:32:05 » |
+3
|
Witam. Kolejna krótka relacja z odkrzaczania, wykaszania szlaku. Już przejezdny jest odcinek ze stacji Wąwolnica do Kębła (2 przejazd) to będzie ze 2.5 km, już został objechany kilkakrotnie drezyną, nieco gałęzi jeszcze do wycięcia, ale przejechać można. Za przejazdem szlak idzie pod górę, i tu zaczynają się ,,większe krzaki,, i tu do działania musi wkroczyć ciężki sprzęt, ręczna piłka już nie wystarczy. W takim razie robimy (z kol. Tomkiem) odcinek od stacji do wiaduktu w Rogalowie, tam krzaków za wiele nie ma, za to są trawa i pokrzywy i inne zarośla (ten odcinek był okresowo przejezdny). Oczywiście o Nałęczowie nie zapominamy, między czasie i tam kosimy wycinamy, robimy pełną przejezdność, docelowo do semafora wjazdowego. Takie prace mamy zaplanowane na okres jesienny, teraz lepsze warunki pogodowe niż w lecie. Jak by czas pozwolił, planowałem wyciąć drzewka na stacji w Niezabitowie, ale zrezygnowałem jak ostatnio zobaczyłem jak znikły 2 iglice w torze bocznym , mam obawy,że jak odsłoni się torowisko, to do wiosny rozkradną pół stacji. Lepiej działać tam, gdzie znacznie częściej tam będę i infrastruktura będzie patrolowana. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Tata 4-latka
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #66 : 15 Października 2012, 17:33:30 » |
0
|
I nastał nowy zawiadowca na stacji w Wąwolnicy,
|
|
|
|
Tata 4-latka
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #67 : 15 Października 2012, 17:38:34 » |
0
|
na szlaku NKW
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #68 : 20 Lutego 2013, 13:36:50 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2013, 13:53:31 wysłane przez pawel.adamczyk »
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #69 : 09 Marca 2013, 11:18:35 » |
+3
|
Cześć. Przedstawiam parę zdjęć z okolic Wąwolnicy jeszcze zimową porą.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #70 : 17 Grudnia 2013, 21:38:28 » |
+7
|
Cześć.
Zamieszczam archiwalne zdjęcie ze stacji Wąwolnica rok 1933, w tle kolejarze, parowóz i wagony towarowe prawdopodobnie buraczane, w oddali widoczna Bazylika mniejsza. Ten drewniany budyneczek to pompownia wody, znajduje się tam studnia, która zaopatrywała stację w wodę i służyła do wodowania parowozów. Ta pompownia istnieje do dziś jest nadal wykorzystywana na cele małego zakładu kamieniarskiego, choć budyneczek przebudowano w latach 50-tych na murowany.
Drugie zdjęcie to 80 tat później, trochę się zmieniło ale klimat tej stacji pozostaje ten sam, mino przemijającego czasu i we wspomnieniach mieszkańców Wąwolnicy.
Pozdr.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #71 : 18 Grudnia 2013, 12:40:56 » |
0
|
Cześć.
Zamieszczam archiwalne zdjęcie ze stacji Wąwolnica rok 1933, w tle kolejarze, parowóz i wagony towarowe prawdopodobnie buraczane, w oddali widoczna Bazylika mniejsza. Ten drewniany budyneczek to pompownia wody, znajduje się tam studnia, która zaopatrywała stację w wodę i służyła do wodowania parowozów. Ta pompownia istnieje do dziś jest nadal wykorzystywana na cele małego zakładu kamieniarskiego, choć budyneczek przebudowano w latach 50-tych na murowany.
Drugie zdjęcie to 80 tat później, trochę się zmieniło ale klimat tej stacji pozostaje ten sam, mino przemijającego czasu i we wspomnieniach mieszkańców Wąwolnicy.
Pozdr.
Świetny pomysł ze zrobieniem zdjęcia po latach, w tym samym miejscu, ujęciu i czano-białych odcieniach "Nowoczesność" wdziera się do nas z upływem czasu, a tym samym miniaturyzacja - tabor się pomniejszył jak widać Ta drezynka ręczna stojąca w miejscu, gdzie w 1933 roku stał kopciuch daje pewien kontrast wizualny Nie ma to jak stare, dobre kopciuchy. No co? Pomarzyć zawsze można
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2013, 12:46:04 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #72 : 18 Grudnia 2013, 12:45:18 » |
0
|
Za to teraz jest napęd ekologiczny
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #73 : 18 Grudnia 2013, 12:47:32 » |
0
|
Nie da się ukryć, że machając rękami co najwyżej bąka można puścić - to tyle na temat spalin...
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #74 : 08 Października 2014, 21:48:13 » |
+2
|
Cześć. I przyszła pora na kolejny raz robić porządki na stacji Wąwolnica (nawet 1 post w tym roku), co prawda kosiłem na początku lipca, i to w połowie, a reszta została ( za względu na skierowanie sił do Nałęczowa, na wąwolnicę zbrakło czasu). Stacja już w całości została wykoszona (wszystkie 3 tory) i tak powinno się robić a nie jak karczmiscy kolejarze, koszą i pryskają tylko 1 tor, a reszta zostaje, i dziwić się że potem rosną drzewa w torze. Jest to jedyna stacja na całej sieci NKW gdzie wszystkie tory są przejezdne, rozjazdy sprawne i czynne, zamki trzpieniowe też (możliwość zamknięcia w obu położeniach iglic) oraz wykolejnice. Na razie realizowany jest ruch drezynowy - okazjonalny, ale dobra wiadomość, po 6 latach, pociąg Nadwiślanin zawita wreście do Wąwolnicy (przyszły rok), być może będzie to stacja końcowa. Przypomnę że ostatni pociąg z tej stacji odjechał 24.X.2008 roku jeszcze za SKPL. Na chwilę obecną wyjazd z tej stacji jest możliwy ze 250 m, do Mareczek i w drugą stronę prawie do Kębła. . Pozdr.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Czarek
Nowicjusz
Długość toru:: 31 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #75 : 13 Października 2014, 13:36:41 » |
0
|
W dalszym ciągu coś się w Wąwolnicy dzieje, w środę jechałem tamtędy w stronę Poniatowej koło 14 i jakiś robotnik wykaszał tor w tamtym kierunku:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #76 : 02 Grudnia 2016, 06:34:38 » |
0
|
Z innej mańki, mam pytanie: ktoś wie kiedy zlikwidowano semafory (wjazdowe tylko były) w Wąwolnicy? No i budynek stacyjny?
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
statek
|
|
« Odpowiedz #77 : 02 Grudnia 2016, 19:52:54 » |
+1
|
Niestety ie wiem w którym roku ale mam mapkę na której są zaznaczone semafory
Pzdr m.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #78 : 02 Grudnia 2016, 21:37:38 » |
0
|
Niestety ie wiem w którym roku ale mam mapkę na której są zaznaczone semafory
Pzdr m.
Michał, dzięki za mapkę. Przyda się Jeśli chodzi o tą informację to szukałem, ale nigdzie nic nie znalazłem. Owszem natrafiłem na kilka fotografii (2) na których widać budynek stacyjny ale nic poza tym. Jedna na wask.pl druga na facebooku.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #79 : 05 Grudnia 2016, 09:31:29 » |
0
|
Skojarzyłem takie jedno zdjęcie z drugiej połowy lat 70, gdzie widać najwyraźniej działającą pędnię do semafora od strony Nałęczowa, więc strzelam, że w 80 tych latach je zlikwidowano, choć dokładnej daty nie znam.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
|