Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Października 2024, 14:12:15 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Stacja w wąwolnicy  (Przeczytany 82542 razy)
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #60 : 24 Marca 2012, 22:07:10 »
+4

Witam.

Korzystając z ciepłej aury, postanowiłem zrobić porzątki na stacji i nie tylko.
jak wiadomo u nas w Polsce ,zaraz po stopnieniu śniegu pojawiają się ładne kolorowe kwiatki,o nazwie PAPIERZAKI.
nie chcąc żeby dalej kwitły ,to je zebrałem ,razem 6 worki +1same butelki-niektóre pamiętające ostatniego sylwestra  .

W  czasie zbierania ,z dziećmi (jak mnie zobaczą to przybiegają do mnie do pomocy) odkryliśmy w trawie na Mareczkach aż
cztery słupki hektometryczne pokryte mchem i powyciągane z ziemi ,więc je oczyściłem ,wkopałem na nowo ,żeśmy je
pomalowali i odbili na nowo kilometraż (stare numery były słabo widoczne ,miejsce wkopania też zostały odmierzone
co 100m).   Teraz  prezentują się całkiem przyzwoicie.
Te działania zajęły trzy popołudnia od 14  do wieczora.    Po pracy  rekreacyjne  jazdy drezyną.

Dalsze porządki już wkrótce.

Pozdrawiam.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #61 : 04 Czerwca 2012, 22:02:41 »
+1

Witam.

Po porzątkach ,przyszedł czas na usuwanie zbędnej roślinności ,w tym miejscu jest niemile widziana, w wolny czas ją
wykaszam  już przejezdny jest szlak pod Kębło (biała kapliczka słupowa) .
Docelowo będę oczyszczał do 2 przejazdu -może i dalej?.   Kierowcy na widok nietypowego  pociągu, zwalniają
by lepiej zobaczyć kolejowy pojazd .
Natomiast szlak do Rogalowa , Mareczek  musi poczekać na lepsze czasy  Spoko.

W dalszej kolejności planuję.
Montaż wykolejnicy Wk 2  (przy wyjeździe z toru ładunkowego na Niezabitów ) -przed ukresem.
Malowanie krawędzi rampy /peronu (na całej długości).
Odmalowanie 2 wskaźników szlakowych (znaki)

Chętnych zapraszam, również na przejazdy drezyną.

Ilekroć jestem na stacji ,mieszkańcy pytają mnie ,kiedy i czy w tą stronę kolejka będzie jeździć,  jak widać
już  4 rok ,wyglądają prawdziwego pociągu  a tu ani widu ani słychu  .  tylko trawa i krzaki.

Pozdrawiam.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #62 : 05 Czerwca 2012, 09:56:21 »
+1

W dalszej kolejności planuję.
Montaż wykolejnicy Wk 2  (przy wyjeździe z toru ładunkowego na Niezabitów ) -przed ukresem.
Nie boisz się że 'obce siły' ją zawiną?  
Ostatnio czytałem (bodajże ty przekazywałeś info), że zniknęły zwrotniki w Nałęczowie, czyli, że uaktywnił się jakiś ruch na tym polu... niestety.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #63 : 05 Czerwca 2012, 12:14:46 »
+4

No tak to prawda ,zwrotniki zniknęły ,kolejarze z karczmisk już wiedzą ,policja także ,sprawców nie złapano
składnice złomu przeszukane  i się nie odnalazły.
A wykolejnica jest lepiej przytwierdzona do szyny ,nie da się jej wyrwać, będzie ona zamknięta na klucz
dodatkowo ją zabezpieczę ,zbijając gwint śrub .
W tej chwili jest po renowacji ,odmalowana i czeka na montaż.    i uruchomienie  .
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #64 : 26 Sierpnia 2012, 18:01:19 »
+1

Witam.

Trochę czasu już upłynęło od ostatnich prac w Wąwolnicy, znaki odmalowane, wykolejnica zamontowana, krawędź rampy
pomalowałem, emulsja z wyprzedaży i niestety deszcza ją rozpuściły, z malowania niewiele widać.
Teraz pora na drugie w tym roku wykaszanie stacji i nie tylko, zacząłem parę dni wcześniej, na razie koszę miejsca kluczowe
potem całość, jako że zbliżają się uroczystości.

W dniach 1-2 września w Wąwolnicy i w Kęble  odbędą się uroczystości 34 rocznicy koronacji figury Matki Bożej Kębelskiej.

Program uroczystości na stronie parafii w Wąwolnicy.   wawolnica.pl

Niestety pociągu pielgrzymkowego w tym roku nie będzie (ostatni był w 2008r) szlak nieprzejezdny.

Wspomnę jeszcze że do roku 2009 równiesz w Wąwolnicy odbywał się Festiwal piosenki Pielgrzymkowej,  teraz został przeniesiony do Lublina,  problemem były problemy organizacyjne, wysokie koszty festiwalu i brak sponsorów. Co?

Ja co rok byłem na tym festiwalu (odbywa się w ostatnią sobotę sierpnia) , a teraz był 3 raz w lublinie i nie byłem wcale.
No i życie pokazało, sponsora łatwiej pozyskać w mieście niż na wsi. Smutny  Smutnie ale prawdziwe.

Pozdrawiam  i  zapraszam.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 18:17:31 wysłane przez pawel.adamczyk » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #65 : 19 Września 2012, 22:32:05 »
+3

Witam.

Kolejna krótka relacja z odkrzaczania, wykaszania  szlaku.
Już przejezdny jest odcinek ze stacji Wąwolnica do Kębła (2 przejazd) to będzie ze 2.5 km, już został objechany kilkakrotnie
drezyną, nieco gałęzi jeszcze do wycięcia, ale przejechać można.
Za przejazdem szlak idzie pod górę, i tu zaczynają się  ,,większe krzaki,, i tu do działania musi wkroczyć ciężki sprzęt, ręczna
piłka już nie wystarczy.

W takim razie robimy (z kol. Tomkiem) odcinek od stacji do wiaduktu w Rogalowie, tam krzaków za wiele nie ma, za to są trawa
i pokrzywy i inne zarośla (ten odcinek był okresowo przejezdny).
Oczywiście o Nałęczowie nie zapominamy, między czasie i tam kosimy wycinamy, robimy pełną przejezdność,  docelowo do
semafora wjazdowego.

Takie prace mamy zaplanowane na okres jesienny, teraz lepsze warunki pogodowe niż w lecie.

Jak by czas pozwolił, planowałem wyciąć drzewka na stacji w Niezabitowie, ale zrezygnowałem  jak ostatnio zobaczyłem jak
znikły 2 iglice w torze bocznym ,  mam obawy,że jak odsłoni się torowisko, to do wiosny rozkradną pół stacji.

Lepiej działać tam, gdzie znacznie częściej tam będę i infrastruktura będzie patrolowana. Spoko

Pozdrawiam.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Tata 4-latka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 15 Października 2012, 17:33:30 »
0

I nastał nowy zawiadowca na stacji w Wąwolnicy,


*  (237.67 KB, 768x576 - wyświetlony 1539 razy.)
Zapisane
Tata 4-latka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 15 Października 2012, 17:38:34 »
0

na szlaku NKW


*  (208.58 KB, 640x480 - wyświetlony 1357 razy.)

*  (272.19 KB, 570x760 - wyświetlony 1343 razy.)
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #68 : 20 Lutego 2013, 13:36:50 »
0

Witam.

Przedstawiam 5 filmów ze stacji i z okolic.

http://youtu.be/p5fLPIOpEbc

http://youtu.be/oHs33DSsYWg

http://youtu.be/MJv9LqsYoP8

http://youtu.be/1sEkz62W0B8

http://youtu.be/7YRfHJfnG64
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2013, 13:53:31 wysłane przez pawel.adamczyk » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #69 : 09 Marca 2013, 11:18:35 »
+3

Cześć.
Przedstawiam parę zdjęć z okolic Wąwolnicy jeszcze zimową porą.


* Koniec toru (Kopiowanie).JPG (79.59 KB, 800x600 - wyświetlony 1305 razy.)

* Na 8,8 km (Kopiowanie).JPG (79.6 KB, 800x600 - wyświetlony 1226 razy.)

*  (79.1 KB, 800x600 - wyświetlony 1397 razy.)

*  (79.87 KB, 800x600 - wyświetlony 1501 razy.)

*  (78.71 KB, 800x600 - wyświetlony 1363 razy.)
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #70 : 17 Grudnia 2013, 21:38:28 »
+7

Cześć.

Zamieszczam archiwalne zdjęcie ze stacji Wąwolnica rok 1933, w tle kolejarze, parowóz i wagony towarowe
prawdopodobnie buraczane,
 w oddali widoczna Bazylika mniejsza. Ten drewniany budyneczek to pompownia wody, znajduje się tam studnia, która zaopatrywała
stację w wodę i służyła do wodowania parowozów. Ta pompownia istnieje do dziś jest nadal wykorzystywana na cele małego zakładu
kamieniarskiego, choć budyneczek przebudowano w latach 50-tych na murowany.

Drugie zdjęcie to 80 tat później, trochę się zmieniło ale klimat tej stacji pozostaje ten sam, mino przemijającego czasu i we wspomnieniach mieszkańców Wąwolnicy.

Pozdr.


* 1426410_600473719988096_1230975410_n.jpg (66.14 KB, 960x611 - wyświetlony 5017 razy.)

*  (78.69 KB, 800x600 - wyświetlony 4954 razy.)
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #71 : 18 Grudnia 2013, 12:40:56 »
0

Cześć.

Zamieszczam archiwalne zdjęcie ze stacji Wąwolnica rok 1933, w tle kolejarze, parowóz i wagony towarowe
prawdopodobnie buraczane,
 w oddali widoczna Bazylika mniejsza. Ten drewniany budyneczek to pompownia wody, znajduje się tam studnia, która zaopatrywała
stację w wodę i służyła do wodowania parowozów. Ta pompownia istnieje do dziś jest nadal wykorzystywana na cele małego zakładu
kamieniarskiego, choć budyneczek przebudowano w latach 50-tych na murowany.

Drugie zdjęcie to 80 tat później, trochę się zmieniło ale klimat tej stacji pozostaje ten sam, mino przemijającego czasu i we wspomnieniach mieszkańców Wąwolnicy.

Pozdr.
Świetny pomysł ze zrobieniem zdjęcia po latach, w tym samym miejscu, ujęciu i czano-białych odcieniach

"Nowoczesność" wdziera się do nas z upływem czasu, a tym samym miniaturyzacja   - tabor się pomniejszył jak widać   Ta drezynka ręczna stojąca w miejscu, gdzie w 1933 roku stał kopciuch daje pewien kontrast wizualny
Nie ma to jak stare, dobre kopciuchy. No co? Pomarzyć zawsze można
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2013, 12:46:04 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #72 : 18 Grudnia 2013, 12:45:18 »
0

Za to teraz jest napęd ekologiczny Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #73 : 18 Grudnia 2013, 12:47:32 »
0

Nie da się ukryć, że machając rękami co najwyżej bąka można puścić - to tyle na temat spalin...
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #74 : 08 Października 2014, 21:48:13 »
+2

Cześć.

I przyszła pora na kolejny raz robić porządki na stacji Wąwolnica (nawet 1 post w tym roku), co prawda kosiłem na początku
lipca, i to w połowie, a reszta została ( za względu na skierowanie sił do Nałęczowa, na wąwolnicę zbrakło czasu). Co?

Stacja już w całości została wykoszona (wszystkie 3 tory) i tak powinno się robić a nie jak karczmiscy kolejarze,
koszą i pryskają tylko 1 tor, a reszta zostaje, i dziwić się że potem rosną drzewa w torze.

Jest to jedyna stacja na całej sieci NKW gdzie wszystkie tory są przejezdne, rozjazdy sprawne i czynne, zamki trzpieniowe też
(możliwość zamknięcia w obu położeniach iglic) oraz wykolejnice.

Na razie realizowany jest ruch drezynowy - okazjonalny, ale dobra wiadomość, po 6 latach, pociąg Nadwiślanin zawita wreście do
Wąwolnicy (przyszły rok), być może będzie to stacja końcowa. Co?

Przypomnę że ostatni pociąg z tej stacji odjechał 24.X.2008 roku jeszcze za SKPL.

Na chwilę obecną wyjazd z tej stacji jest możliwy ze 250 m, do Mareczek i w drugą stronę prawie do Kębła. Spoko.

Pozdr.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Czarek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 13 Października 2014, 13:36:41 »
0

W dalszym ciągu coś się w Wąwolnicy dzieje, w środę jechałem tamtędy w stronę Poniatowej koło 14 i jakiś robotnik wykaszał tor w tamtym kierunku:)
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #76 : 02 Grudnia 2016, 06:34:38 »
0

Z innej mańki, mam pytanie: ktoś wie kiedy zlikwidowano semafory (wjazdowe tylko były) w Wąwolnicy? No i budynek stacyjny?
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #77 : 02 Grudnia 2016, 19:52:54 »
+1

Niestety ie wiem w którym roku ale mam mapkę na której są zaznaczone semafory

Pzdr
m.


* mapa wawolnica.jpg (295.22 KB, 400x632 - wyświetlony 1067 razy.)
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #78 : 02 Grudnia 2016, 21:37:38 »
0

Niestety ie wiem w którym roku ale mam mapkę na której są zaznaczone semafory

Pzdr
m.
Michał, dzięki za mapkę. Przyda się Jeśli chodzi o tą informację to szukałem, ale nigdzie nic nie znalazłem. Owszem natrafiłem na kilka fotografii (2) na których widać budynek stacyjny ale nic poza tym. Jedna na wask.pl druga na facebooku.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #79 : 05 Grudnia 2016, 09:31:29 »
0

Skojarzyłem takie jedno zdjęcie z drugiej połowy lat 70, gdzie widać najwyraźniej działającą pędnię do semafora od strony Nałęczowa, więc strzelam, że w 80 tych latach je zlikwidowano, choć dokładnej daty nie znam.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!