Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Wrzesień 2018, 19:29:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przeworska Kolej Dojazdowa - czyli informacje na temat tej kolejki  (Przeczytany 144081 razy)
ZGrzesiek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 49 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #100 : 24 Maj 2013, 14:12:26 »
+3

Pewna i potwierdzona informacja, Przeworska KD rozpoczyna (nareszcie) Sezon Turystyczny 2013 !!!
Start 1-go czerwca o 9.00 Przeworsk-Wąski, następny kurs 2-go czerwca, a później co weekend (sobota,niedziela).
Zapisane

sprzedam kamień kotłowy - tanio !!!
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #101 : 24 Maj 2013, 15:32:51 »
0

Pod szyldem SKPL?
Zapisane

Piotr Janeczko
ZGrzesiek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 49 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #102 : 24 Maj 2013, 19:29:07 »
+2

Z tego co wiem, tak. SKPL nadal jest operatorem.
Zapisane

sprzedam kamień kotłowy - tanio !!!
gumini_0317
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #103 : 03 Sierpień 2014, 20:28:49 »
+1

Wczoraj wybrałem się na szaloną wyprawę: 130 km do Przeworska. Opuszczenie domu o 4:30 i powrót o 22:30. Ale opłacał się trud. Świetny klimat  Mrugnięcie

Niestety tak samo jak nikolai 2 lata temu muszę wspomnieć na kilka wad:
-Brak informacji na stronie gdzie można kupić bilety. Wiem, wiem. Głupstwo. Ale część podróżnych miało przeświadczenie, że będzie sprzedaż prowadzona tylko w pociągu w czasie jazdy/sprawdzania biletów (kasa-terminal znana z normalnego toru lub jakieś druczki). Po to jest strona, żeby dopisać "Bilety na podróż są sprzedawane od 8:30(??) w budynku dworca wąskotorowego w Przeworsku, a na trasie w pierwszym wagonie(barowy)."

-Forma biletu. Wiem, że paragon rzecz święta, ale warto się zastanowić nad drobnym bilecikiem pamiątką. Nie potrzeba do tego cudów, ale prosta wizytówka: napis "Bilet" + logo/mapka(schemat)? + nazwa kolejki + adres strony www/facebooka + "Bilet ważny z paragonem" lub dopisanie daty długopisem przy zakupie. Wszystkie jednakowe bez rozróżniania na cenę/ulgowe/całe/ jak długa relacja. Coś co po latach będzie przywoływało pamięć. Jest przewożonych tysiące osób, więc koszt na osobę będzie znikomy. Wystarczy w 20 minut zrobić projekt wizytówki w drukarni online, zapłacić i za kilka dni kurier przywiezie paczuszkę.

-Przydałby się... gwizdek. Wiem, wiem. Maszynista trąbi jak skład rusza. Głupi bajer, a cieszy turystę Uśmiech Jakaś może czapka, żeby dzieci porobiły sobie fotki. Na wielu imprezach kolejowych jest to praktykowane i się sprawdza.

-Brak informacji na stronie o toalecie w pociągu. Niektórzy ją odkryli około 16:30 Chichot Nie chodzi o wielkie sprawy, ale przez 2,5 godziny gdzieś pasuje wypite napoje zwrócić. Szczególnie te wyskokowe Mrugnięcie

-W ostatnim wagonie ciągle otwierają się drzwi podczas jazdy. Zasuwka jest zbyt luźna. Ale człowieka szlag trafia jak co chwila otwierają się i bujają od przyspieszania i zwalniania pociągu.

-Po dotarciu na miejsce brak jakiejkolwiek informacji. O której powrót? Internet w komórce pomógł.
* Nawet nie wiem czy był jakiś dodatkowy pociąg do Bachórza. Pewnie gdzieś to jest napisane, ale nie wiem gdzie.
* Rozpalone było ognisko. Na stronie jest "Możliwość pieczenia kiełbasy przy ognisku." Ale któż pamięta o tym?! Nikt nie przypomniał. Po przyjeździe się nie paliło, więc wysiadając z wagoniku nie mam pojęcia czy muszę sobie sam rozpalić, czy ktoś rozpali, i gdzie to w ogóle jest. Chętnych ponoć nie było. Nie dziwię się. Zapewne kiełbaskę trzeba sobie kupić. Hm... ale kiełbaskę  nie będę wiózł ponad 2,5 godziny z Przewoska w temperaturze 30 stopni. 400 metrów od stacji jest sklep (może jest bliżej, ale ten udało mi się znaleźć). Droga banalnie prosta. Wystarczy ogłosić: "5 minut piechotą jest sklep, gdzie mogą Państwo kupić kiełbaski. O tamten ->"
* "Możliwość kąpieli lub wędkowania w rzece San." Nie wszyscy są z Dynowa lub okolic. Ale gdzie mogę sobie wymoczyć...nogi? Z mostu szukałem jakiegoś miejsca, ale nie bardzo było co widać. Woda w rzece była nieco podniesiona i szczerze mówiąc nie widziałem, gdzie mógłbym "bezpiecznie" wejść do wody.
* Poszedłem na taras widokowy na górze. Było pięknie. Miejsce na ognisko czy piwko. Widoki cudowne. Nie trzeba mnie tam prowadzić z przewodnikiem. Jest ktoś zainteresowany? To wytłumaczyć trasę: "Tu prosto; przejść przez most; za mostem w prawo i tam będzie tablica z mapą i drogowskazy. Proszę iść tak jak strzałki wskazują." Do miasta się nie wybrałem, bo nawet nie wiem czy jest tam coś ciekawego lub zabytkowego. Tak nie wiele do szczęścia trzeba, a osobiście czułem się nieco porzucony przez organizatorów Uśmiech Przypominam: Nie wszyscy są z Dynowa lub okolic. Nie organizujecie 20 wycieczek na dzień, żeby powtarzanie tego samego było męczące. To jest około 50 (tak szacuje po poprzednich latach) grup. Na prawdę niewiele.

-Jest sobie jakieś stowarzyszenie. A ja może chciałbym wpłacić pieniądze na konto, żeby pomóc przeworskiej kolejce. Nie tysiące złotych ale drobną sumę. Nie wiem jak to się prawnie ma w przypadku stowarzyszeń, ale utworzenie drobnej fundacji i przelewy z tytułem "Na cele statutowe" leciałyby. I sądzę, że nie tylko ode mnie. Numer konta na stronie, dane do przelewu. Każdej grupce (rodzina; dwójka/trójka znajomych; samotna osoba) ulotkę. Nie ma się co bać mówić wprost o potrzebach jakie są. Napisać: "Pilnie musimy wymienić podkłady na 2 km bo za rok ze względu bezpieczeństwa będziemy zmuszeni zamknąć kolejkę." Potem na koniec sezonu/remontu/prac przesłać prosty list z logo, wysłać za 2 zł do takiej osoby z jakiś tekstem: "Dziękujemy za wsparcie naszej Fundacji. Państwa darowizna została wykorzystana w remoncie lokomotywy/toru z X do Y oraz w innych pracach ratujących przeworską kolejkę. Dziękujemy! Szczegółowe relacja z naszych prac znajduje się na stronie pogorzanin.powiatprzeworsk.pl" Jeżeli ktoś będzie nadal chętny to wesprze kolejkę.

-Przydałaby się strona na Facebooku. Jest jakiś tam profil, ale potrzeba fanpage'a. Nie musi tam być cudów. Trochę fotek, aktualności. To pociąga za sobą umieszczenie na stronie odnośnika do Fb. I w drugą stronę. Wszystko co jest na Fb niech ma odzwierciedlenie na stronie. Swoją drogą stronę pogorzanin.powiatprzeworsk.pl oceniam dobrze pod względem wizualnym czy merytorycznym. Brak jednak tych rzeczy o których pisze w innych punktach.

Minęły 2 lata od postu nikolai'a. Czas na porównanie
1) Nadal jest pięknie i raczej się tego nie zmieni, choć czasami krzaczory wyraźnie przeszkadzają. Ale bez $ to jest syzyfowa praca.
2) Sprzedają miłe panie. Jest poprawa Chichot
3),4),5) (jest kartka, nie wiem jak dawniej), 6),10) - Bez zmian
7),8) - nie mam zdania, bo mnie ta materia nie dotyczyła.
9) - To jest pewien minus. Jeżeli będą zaproponowane atrakcje w Dynowie to warto spędzić te 3 godziny. Bez nich to lepiej wyruszyć o pół godziny wcześniej do Przeworska. Warto się zastanowić przy "układaniu" rozkładu nie sprawdzić jak wygląda dojazd do miejscowości nieco dalszych. Mi w Rzeszowie pozostał tylko 1 pociąg. Ale pociąg Przemyśl-Rzeszów się spóźnił. Gdyby 30 minut wcześniej był przyjazd do Przeworska to bez problemu miałbym 2 połączenia. Wiem, wiem. To tylko 1 osoba. Ale ze mną do Rzeszowa wracało kilka innych osób, które stamtąd przesiadały się na inne środki transportu.

Turysta lubi jak mu się coś daje co może zabrać ze sobą: bilet, folder, ulotka, numer konta. Ale to musi dostać do ręki. Nie ulotka dla zainteresowanych, którzy zapytają "A ma pani jakiś folder o tej kolejce?" Wraz z biletem dostaję cały zestaw. Najlepiej w jakieś prostej okładce. Może woreczek strunowy?
Lubi być informowany. Nie za dużo, ale jednak. Ma poczucie, że ktoś się nim interesuje. To wpływa, że wróci następnym razem.

Podsumowując: Przeworska Kolejka ma ogromny potencjał, którego nie stara* się zrealizować. Smutny

Powyższy tekst nie napisałem dlatego, że mógłbym być rozczarowany, ale -wprost przeciwnie- jestem zadowolony i zależy mi na rozwoju kolejki oraz chciałbym w przyszłym roku przyjechać ze znajomymi.
____________________
*albo stara się w nie do końca poprawny sposób.
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 309 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #104 : 03 Marzec 2015, 11:00:48 »
+2

Rynek Kolejowy donosi, że powiat rozpisał przetarg na projekt rewitalki (piszą, że modernizacja, ale dalej wyjasniają, że chodzi tylko o przywrócenie paramentrów wyjściowych).

Powiat przeworski ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji przeworskiej kolei dojazdowej z Przeworska do Dynowa wraz ze wszystkimi obiektami inżynieryjnymi na trasie. Projekt ma być gotowy do połowy czerwca br.
 

Zadanie jest podzielone na trzy zadania: Przeworsk – Szklary Tunel (0+000 – 36+000 km), Szklary Tunel – Dynów (36+000 – 46+192 km) oraz remont obiektów inżynieryjnych na całej trasie (mosty, wiadukty i tunel). Zakres prac obejmuje przywrócenie pierwotnych parametrów, to jest dopuszczalnej prędkości – 35 km/h, remont podtorza, remont i profilację nawierzchni kolejowej oraz remont przejazdów.
 
W przypadku obiektów inżynieryjnych przewidziano dostosowanie parametrów obiektów do wymogów linii kolejowej. Na obiektach mają zostać zaprojektowane chodniki  służbowe oraz balustrady zabezpieczające. Dokumentacja ma objąć także naprawę zabezpieczeń antykorozyjnych, wymianę elementów drewnianych, naprawę/ wymianę uszkodzonych elementów konstrukcji, naprawę/ odtworzenie hydroizolacji na obiektach mostowych, a także przełożenie, uzupełnienie lub wymianę umocnienia stożków nasypów i umocnienia cieków wodnych (jeśli będzie wymagane).
 
Termin składania ofert mija 7 kwietnia br. O wyborze zdecyduje przede wszystkim cena (80%), pozostałe punkty można otrzymać za gwarancję jakości na wykonaną dokumentację techniczną (wydłużenie z 60 do 120 miesięcy). Dokumentacja powinna być gotowa do połowy czerwca br. Projekt musi zostać zaopiniowany przez konserwatora zabytków. Zadanie finansowane jest ze środków UE.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1480 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #105 : 03 Marzec 2015, 11:48:12 »
0

Wysyłam wiadomość, a tu: Uwaga - podczas pisania wysłano nową odpowiedź, może chcesz przejrzeć swoją wiadomość?  Duży uśmiech

To w takim razie uzupełnię. Nie jest to pierwszy przetarg:
- w październiku 2014 r. ogłoszono zamiar przeprowadzenia "Dialogu technicznego".
- 23. grudnia ogłoszono przetarg, który obejmował również remonty i przebudowy budynków (BIP):
Cytuj
Część nr 1 - Remont linii wraz z obiektami inżynieryjnymi Przeworskiej Kolei Dojazdowej Przeworsk-Dynów" w rozbiciu na dwa zadania:
Zadanie 1 - Remont linii Przeworskiej Kolei Dojazdowej Przeworsk - Dynów
Zadanie 2 - Remont obiektów inżynieryjnych Przeworskiej Kolei Dojazdowej Przeworsk - Dynów.

Cześć nr 2 -  Przebudowa i Nadbudowa budynku Stacja Przeworsk Wąskotorowa
Część nr 3 -  Remont Lokomotywowni i Hali Napraw Wagonów – Przeworsk
Część nr 4 -   Remont budynku Stacja Kańczuga
Część nr 5 -  Remont  budynku Stacja Jawornik Polski
Część nr 6 - Remont budynku Stacja Dynów z adaptacją części pomieszczeń do nowej funkcji (toalety dla pasażerów)
Część nr 7 -  Remont budynku Lokomotywownia Dynów
Część dotyczącą remontu linii unieważniono ze względu na zbyt wysoką cenę.

Teraz podzielono Zadanie 1 na dwa odcinki (BIP). Ciekaw jestem, co z tego wyjdzie: Otwarcie ofert 7. kwietnia, termin realizacji zamówienia 15. czerwca (czyli ten sam, co w przetargu grudniowym). Wychodzą dwa miesiące, podczas których:
Cytuj
A.1.2.   W terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy, Wykonawca wystąpi do Zamawiającego o udzielenie mu stosownego pełnomocnictwa do występowania przed organami administracji publicznej oraz osobami fizycznymi i prawnymi w imieniu Powiatu Przeworskiego, w celu uzyskania wszelkich decyzji, zezwoleń, opinii i uzgodnień.
A.1.3.   W terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy, Wykonawca przekaże Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram prac projektowych.
A.1.4.   Wykonawca swoim kosztem i staraniem opracuje projekt koncepcyjny do którego uzyska pozytywną opinię Konserwatora Zabytków.
A.1.5.   Wykonawca swoim kosztem i staraniem opracuje dokumentację projektową  tj. kompletny projekt budowlany, projekt wykonawczy (w tym przedmiar robót, kosztorys inwestorski oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych) a także skompletuje wniosek wraz z załącznikami do wystąpienia o uzyskanie decyzji konserwatorskiej i decyzji pozwolenia na budowę.
A.1.6.   Wykonawca uzyska swoim kosztem i staraniem wszystkie niezbędne decyzje, uzgodnienia, zezwolenia, zatwierdzenia, opinie, warunki techniczne,  obliczenia statyczne i wytrzymałościowe i inne dokumenty i materiały.
A.1.7.   Wykonawca wykona swoim kosztem i staraniem inne niezbędne opracowania w przypadku stwierdzenia konieczności ich wykonania jako skutek zapisów uzyskanych decyzji lub innych warunków technicznych.
[...]
C.1.2.   WYMAGANIA DO ZAMAWIANEJ DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ
I.   Opracowania geodezyjno - kartograficzne i formalno – prawne
II.   Projekt koncepcyjny
III.   Projekt budowlany wraz z uzgodnieniami, zatwierdzeniami
IV.   Projekt Wykonawczy
V.   Kosztorys inwestorski
Dwa miesiące? Normalnie ich pogięło. I jeszcze chcą żeby projektant organizował w międzyczasie spotkania i przygotował warianty koncepcji do wyboru. Jaja se robią. Sprawdzam terminy wykonania w SIWZ, ale cholera jak wół stoi 15 czerwca 2015. Może ja ślepy jestem?

Ciągle nie potrafię zrozumieć tego schematu działania - długo, długo nic, potem dwa miesiące na opracowanie projektu i pewnie znowu długo nic. Nie pasuję do tego kraju.
« Ostatnia zmiana: 03 Marzec 2015, 11:54:09 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3718 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #106 : 03 Marzec 2015, 15:13:27 »
+6

A może ta dokumentacja już jest? Na przykład w zaprzyjaźnionej firmie brata starosty...  Buziak
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1480 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #107 : 03 Marzec 2015, 17:58:53 »
+5

Też o tym pomyślałem. W końcu mieliśmy przeprowadzony wcześniej "dialog techniczny".
W grudniowym przetargu złożono dwie oferty - możliwe, że z tą drugą ktoś się niekulturalnie wciął między bimber a zagrychę.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 309 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #108 : 08 Kwiecień 2015, 20:55:29 »
0

Termin składania ofert przedłużyli do 23.04, a czas realizacji do 3,5 miesiąca.

Tymczasem na stronie stowarzyszenia potwierdzono rozkład na 2015, wspaniale!
Shaggy/ZGrzesiek, czy możecie skłonić starostwo do zaktualizowania/zamknięcia strony? Macie może statystyki za rok ubiegły?
Zapisane
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #109 : 11 Kwiecień 2015, 14:13:06 »
0

Pewnie po pewnym czasie zaktualizują sami.

Mam też miłą informację Uśmiech Szlak na odcinku Przeworsk - Hadle Szklarskie, został odkrzaczony Uśmiech Pracę trwały 4-5 msc, w okresie zimowym.  Aktualnie są prowadzone dalsze prace przy torowisku - głównie wymiana podkładów.
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam Uśmiech
window12
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #110 : 22 Kwiecień 2015, 16:45:32 »
+1

Mam też miłą informację Uśmiech Szlak na odcinku Przeworsk - Hadle Szklarskie, został odkrzaczony Uśmiech Pracę trwały 4-5 msc, w okresie zimowym.  Aktualnie są prowadzone dalsze prace przy torowisku - głównie wymiana podkładów.
Są jakieś zdjęcia z remontów?  Ile podkładów w tym roku do wymiany? Mrugnięcie
Zapisane
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #111 : 22 Kwiecień 2015, 17:14:41 »
0

Myślę że tak jak w tamtym roku, czyli około 1000 - 1500.
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam Uśmiech
Euro2222
Nowicjusz
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #112 : 23 Kwiecień 2015, 02:11:10 »
0

Do dobrych informacji można też dodać zmianę systemu wymiany podkładów. Oprócz wymiany w kluczowych miejscach teraz wymieniają całe odcinki - czyli nie punktowo ale seryjnie po 50 - 100 i więcej w danym odcinku. Taki sposób wymiany powoduje podniesienie prędkości minimalnej na dłuższej  odległości szlaku.
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 309 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #113 : 13 Listopad 2015, 18:25:05 »
0

Widzę, że strona stowarzyszenia wygasła. Czy możecie się pochwalić, jak minął sezon 2015 na kolejce?
Zapisane
window12
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #114 : 04 Maj 2016, 10:38:36 »
0

Nie dość, że strona o kolejce wygasła to nie ma jakichkolwiek newsów o jej funkcjonowaniu...
Niech ktoś opowie o przygotowaniach do sezonu 2016, o pracach utrzymaniowych infrastruktury itp.
Pozdro Mrugnięcie
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1480 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #115 : 04 Maj 2016, 16:03:53 »
0

Uzupełnijmy wątek dotyczący projektu "modernizacji" kolejki. Według BIP przetarg został rozstrzygnięty (Ogłoszenie). Umowy podpisano. Czyli gotowe projekty oraz "wszystkie niezbędne decyzje, uzgodnienia, zezwolenia, zatwierdzenia, opinie, warunki techniczne" powinny leżeć już u starosty w szafie. Teraz już tylko zdobyć kasę...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 309 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #116 : 04 Maj 2016, 21:40:22 »
0

Kolejką zajmuje się Powiatowy Zarząd Dróg w Przeworsku, który już zaczął sezon: http://www.pogorzanin.powiatprzeworsk.pl/.
Zapisane
Euro2222
Nowicjusz
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #117 : 28 Maj 2016, 15:16:02 »
0

NIe ma strony bo nie ma stowarzyszenia - już nie osób dla których ta kolej coś znaczyła... pozostali w cieniu - efekty przedstawie nizej na fotkach... Kolejka kursuje na razie ale co do statystyk to sa kiepskie i starostwo ich nie udostępni..bo nie i koniec. Ogólnie poprzedni rok był chyba najgorszy jaki ja pamięta,,,  mało pasażerów i niewiele kursów specjalnych - pamiętam że nie raz w sezonie było ich po 20-30 a w tamtym roku może 10. No niestety zero reklamy, zero marketingu...nic  W tym roku podobno zamówień na pociągi jest sporo... zobaczymy

Co do modernizacji to nic nie wiadomo ponieważ Starostę ściga prokuratura i to nie jedna... he he.. Więc i sami pracownicy się obawiają bo nie bedzie wiecej staży z pup... a PZD na tym właśnie bazuje.

Tak wygląda obecnie schemat malowania wagonów przez pracowników zarządu dróg... coś strasznego... docelowo wszystkie wagony mają tak zostać przemalowane...


Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1818 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #118 : 28 Maj 2016, 22:40:57 »
+2

Niechaj se pomalują nawet w kwiatki, byleby kolejki nie ukatrupili...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 309 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #119 : 13 Lipiec 2016, 18:11:36 »
0

Tymczasem, w niedzielę na Przeworskiej Grupa Rekonstrukcji Historycznej „Artyleria” z Przemyśla w strojach historycznych uzbrojona w armatę górską M-75.
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!