Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Październik 2019, 18:34:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jest cudownie !!! - Gmina "pozyskuje" środki  (Przeczytany 56605 razy)
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1307 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 01 Luty 2012, 22:23:53 »
+5

I takie kwestie mogło by ustalić śledztwo dziennikarskie...

Zanim zrobicie jakikolwiek dym pomyślcie chwilę, aktualnie trwa kilka procesów przekazania majątku na podstawie ustawy o komercjalizacji PKP. Awantura wywołana teraz przez tego typu zagrywki i nadużycie tej ustawy skutecznie by te procesy zawiesiło w próżni. O to chodzi? Nie uratujecie wszystkich wąskich torów w Polsce tak samo jak nie uratujecie wszystkich sztuk taboru ani nie wyeliminujecie zjawisk typu korupcja czy łamanie umów ale za to możecie bardzo skutecznie zaszkodzić kilku pozytywnym procesom. Transportery prędzej czy później i tak poszłyby do piachu czy to pod egidą gminy czy PKP NZ.

Niech przestrogą będzie Piotrków. Mądrale pochlastały Ol49 na złom, zrobił się dym i kilka furtek/kontaktów dzięki którym można było próbować przejmować co bardziej cenne eksponaty poszło do piachu. Ol49 do życia nie przywróciło, mądrale z Piotrkowa nie zostali ukarani kasa za parowóz też się rozpłynęła zostało jedynie wielkie G z którym teraz inni muszą się szarpać.
« Ostatnia zmiana: 01 Luty 2012, 22:27:09 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

arti281
Zawiadowca
****
Długość toru:: 475 m

W terenie W terenie



01 Luty 2012, 22:34:35 - Ukryty.
« Odpowiedz #41 : 01 Luty 2012, 22:34:35 »
-8

Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #42 : 01 Luty 2012, 22:37:53 »
0

A sądzisz, że jaki będzie efekt?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #43 : 01 Luty 2012, 23:08:43 »
+1

Ty na prawdę jesteś taki niemądry czy tylko takiego udajesz Mrugnięcie 
A co konkretnie uważasz w wypowiedzi Klanu za "takie niemądre"? Że się trzeba zastanowić nad realnymi korzyściami i skutkami ubocznymi dymu narobionego przez tego typu działanie?
Zapisane

To jest przekaz.
arti281
Zawiadowca
****
Długość toru:: 475 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #44 : 02 Luty 2012, 08:11:56 »
-5

Nie lubię jak ktoś pisze nie prawdę i część tego tekstu powinna być usunięta przez moderatora ponieważ ewidentnie wprowadza w błąd czytającego  Mrugnięcie  zresztą już to tyle razy było wałkowane że na wymioty już zbiera  Mrugnięcie
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 539 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #45 : 02 Luty 2012, 09:10:20 »
+7

Można się burzyć, ale twierdzę uparcie że drogą złomowania wszelakiego żelastwa zajdziemy, albo nie - zajedziemy - pedałami.

Jaka więc była idea pocięcia cystern po-MON-owskich w Piasecznie?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #46 : 02 Luty 2012, 10:06:08 »
+1

To właśnie był przykład głupoty i chęci "poprawienia" stanu finansów. Pieniądze się momentalnie przejadło i nic nie zostało. Sprawdziła się zasada: łatwo przyszło - łatwo poszło.
Jeszcze rozumiał bym sytuację gdzie można np. odkupić wartościowy wagon, lokomotywę, maszynę czy inny środek trwały i wtedy sprzedaje się szajs kierując swe działania motywem zła koniecznego. Ale zezłomować tylko po to aby zyskać pieniążki na bieżącą działalność? - tego po jednostce samorządowej deklarującej wkłady pieniężne w utrzymanie kolei się nie spodziewałem.

EDYTA: Należy jednak wspomnieć że rzeczone cysterki były odkupione przez Towarzystwo od NZ Warszawa jako złom bez klauzuli zachowania.
« Ostatnia zmiana: 02 Luty 2012, 10:10:16 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #47 : 02 Luty 2012, 20:07:17 »
0

Jaka więc była idea pocięcia cystern po-MON-owskich w Piasecznie?

Prosta - ponoć św.p. prezes chciał tym zrobić na złość pewnym osobom i zrobił.


Niech przestrogą będzie Piotrków. Mądrale pochlastały Ol49 na złom, zrobił się dym i kilka furtek/kontaktów dzięki którym można było próbować przejmować co bardziej cenne eksponaty poszło do piachu. Ol49 do życia nie przywróciło, mądrale z Piotrkowa nie zostali ukarani kasa za parowóz też się rozpłynęła zostało jedynie wielkie G z którym teraz inni muszą się szarpać.

Znacznie bardziej szkoda cysterny wąskotorowej ex-cukrownia Krasiniec... to jest dopiero deficytowy towar  Uśmiech... olek zostało jeszcze kilka.
Zapisane
czerwony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 02 Luty 2012, 20:27:06 »
+3

Ale do czego prowadzi polityka cięcia wszystkiego co można na złom?

Do niczego!!! Brak perspektyw!!! Urągająca wegetacja.
I można to zrozumieć w przypadku grupy prywatnych zapaleńców, którzy robią co mogą, żeby wegetacja trwała jak najdłużej, bo inaczej się nie da.

Ale nie można tego zrozumieć w przypadku samorządu. Kasy zawsze jest mało w samorządzie. Wiem, bo z samorządem mam dużo do czynienia. Wątpię, żeby chociaż 50% kasy z wartości tego złomu poszło na kolejkę. Za dużo dziur w budżetach samorządów.
Skoro samorządowcy ze Śmigla chcieli połaszczyć się na podatek od gruntu od SKPL, to znaczy, że zaczeli traktować śmigielską jako krowe do dojenia. A, że od "przodu" się im nie udało to podeszli od "zadka". No i masz babo ZŁOM!

Pozdr
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #49 : 03 Luty 2012, 10:04:24 »
+1

35 transporterów to lekko licząc 250 tysięcy złotych a to jest licząc jakieś minimum 2500 ze wszystkimi składkami na człowieka czyli - miejsca pracy dla 4 ludzi na 2 lata !

Tyle musiałby zapłacić ex-operator przez 2 lata... a klient na towar się na tej kolei skończył... ile transporterowych pojechało w 2010 roku ? czteryt ? pięć ? licząc nawet z każdego na czysto po tysiącu to ile wychodzi...?

A tak to wszyscy są zadowoleni! Operator nie dokłada, gmina udaje, że coś z kolejką robi.

A kto jest najbardziej zadowolony teraz ? kto najbardziej skożystał po przejściu kolejki w struktury samorządu ? kto mógł podpowiedzieć lokalnym włodarzom jak ściągnąć kase z operatora i zapewnić miejsca pracy ? kto mógł podpowiedzieć skąd do czasu pozyskania źródeł zewnętrznych wziąść pieniądze na wypłaty ?

Zastanów się na koniec co by się stało gdyby gmina podatku ściągnac nagle nie zapragneła...
Towarów już się nie woziło praktycznie na tej kolejce więc...
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 516 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #50 : 17 Luty 2012, 17:04:07 »
0

Rumuny sprzedane
 17.02.2012.
Władze Śmigla pozbyły się dwóch starych lokomotyw ze Śmigielskiej Kolei Wąskotorowej.
"Rumuny" udało się sprzedać za dwukrotnie wyższą cenę niż wycenił rzeczoznawca. Burmistrz Śmigla zapewnia, że maszyny były mocno zużyte i niedługo nadawałyby się już tylko na złom.
(...)

cały artykuł:
http://elka.pl/content/view/55317/79/
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #51 : 17 Luty 2012, 17:16:18 »
+1

Cytat: burmistrz Snela
Zostawiamy dwa sprawne "Rumuny", czyli te lokomotywy spalinowe, dwa sprawne wagony motorowe i wszystkie inne wagony, które są naszą własnością. A to co jest zbędne zwyczajnie sprzedajemy
Bardzo mądrze. Przecież wiadomo że wózki, ramy czy przekładnie są dostępne, na wypadek awarii, w każdym GieeSie.
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #52 : 17 Luty 2012, 17:24:20 »
0

2 sprawne wagony motorowe. A tam są chyba 3 sztuki?? Czyli będzie na sprzedaż jeden. Pytanie czy on się jeszcze nadaje do remontu czy tylko na żyletki...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #53 : 17 Luty 2012, 17:31:39 »
0

Cytuj
Część dochodu gmina planuje zainwestować w kolejkę.
Ciekawe jaką część planuje zainwestować, i jaką część z tego planu uda się zrealizować...
Zapisane

To jest przekaz.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #54 : 17 Luty 2012, 17:34:07 »
0

Bardzo mądrze. Przecież wiadomo że wózki, ramy czy przekładnie są dostępne, na wypadek awarii, w każdym GieeSie.

Janusz, potem się okaże, że nie ma czym jeździć i można opchnąć całość kolejki do huty... Atsd to zastanawiam się co mówi umowa przekazania taboru z przez PKP S.A... Bo ja też bym chciał choćby 5 transporterów w prezencie...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #55 : 17 Luty 2012, 17:39:06 »
0

zastanawiam się co mówi umowa przekazania taboru z przez PKP S.A.

Nie czytamy forum?  Spoko Było o tym na pierwszej stronie wątku: http://750mm.pl/index.php?topic=3473.msg52359#msg52359
Co do opcji opchnięcia całości do huty też jest, tylko dalej.  Duży uśmiech
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #56 : 17 Luty 2012, 21:20:07 »
0

szkoda gadac Płacz

zobaczcie sami jak narazie gmina w swoich zadaniach stosuje proste rozwiazania-brak kasy --> sprzedaz zlomu
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #57 : 17 Luty 2012, 21:58:18 »
+9

Kolejka pojeździ rok, dwa w sposób efektowny ale kompletnie nieefektywny i będzie wtedy prosta droga do spieniężenia reszty. Po co komu taka kolejka, którą nikt nie jeździ? Polskie samorządy, a zwłaszcza pracownicy samorządowych kolejek mają mają naturę prądu elektrycznego. Napięcie zastępuje kasa, nie lubi się oporów, tylko jedynym celem jest święty spokój i docelowo emeryturka.
Model kolei samorządowej tam, gdzie funkcjonuje często się nie sprawdza. Tam gdzie mógłby przynieść ratunek nie istnieje. Na takich samorządowych kolejkach mamy w większości postpekapowski beton, który starym zwyczajem patrzy jakby wyssać na lewo trochę świeżej gotówki. Mianowanie byłego naczelnika bożyszczem kolei nierzadko kończy się klęską. Często są to ludzie pozbawieni jakiegokolwiek honoru i nie mają żadnych ambicji rozwojowych. Mam tutaj na myśli również swoje podwórko, ale nie tylko. Nie jedną paranoję samorządową już widziałem. Swój interes ponad wszystko. Tutaj jest "ja" nie "my", "moje" nie "nasze". Dlaczego tak wiele osób, które kiedyś przyjeżdżały do Środy omija ją szerokim łukiem? Mam tutaj na myśli zwłaszcza hurtowych klientów z lat 90-tych. ŚKP ma 5-7 wynajętych pociągów rocznie! Nikt nie dąży do poprawy tej sytuacji. Baa - nawet jej nikt nie analizuje. Dawni stali kliencie kwitują sprawę prosto: z tym "ch*" rozmawiać nam się nie chce! Wolą jechać gdzie indziej.
Nie można generalizować, ale partykularne przypadki nakładają się, tworząc niepowtarzalne sytuacje. Nie można porównać XKD z YKD. Każda ma inną specyfikę. Chciałbym tylko zaznaczyć, że docelowe "samorządowe ramiona" nie zawsze oznaczają sukces i receptę na szczęście.

P.S Mogę mieć 1000 minusów za swojego posta, ale swojego zdania nie zmienię. Nazwisko Pawlak niektórym kojarzy się komicznie - mi tragicznie. 
« Ostatnia zmiana: 17 Luty 2012, 22:18:05 wysłane przez px48 » Zapisane

Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 17 Luty 2012, 22:15:13 »
0

Widać na zdjęciach, że lokomotywy ze stacji wyjechały w całości, więc może jeszcze jest szansa pozyskać z nich jakiekolwiek części. Szkoda 338, bo w swojej karierze służyła tylko w Śmiglu i skończyła w mało efektowny sposób...
326 chyba była nawet w miarę sprawna, tylko stała poza halą ze spuszczonymi olejami, a nawet jak byłem w ub. roku w maju na kolejce to doczekała się już zbitej szyby w kabinie. Chłodnic w tych maszynach na pewno już nie ma, ale może choć przekładnie czy inne elementy uda się wykupić od złomiarza?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #59 : 17 Luty 2012, 22:34:39 »
+1

Łukasz, jak można przeczytać w zarządzeniu warunkiem przystąpienia do przetargu jest przedstawienie oświadczenia, że nabyte lokomotywy nie zostaną przeznaczone na złom.
Choć, jak zwykle, zostawiono otwartą furtkę, a właściwie bramę, wymagając jedynie oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej w zakresie organizacji przewozów kolejowych, obrotu taborem lub częściami taboru kolejowego.
Zatem można takiego loka rozmontować, a potem... Mam jednak nadzieję że maszyny będą jeździć w odróżnieniu od słynnych transporterów.

Nie to jest jednak główną myślą mego posta. Okazało się że Kolega, o jedynie słusznie brzmiącym nick'u, Px48 zaskoczył mnie. Po pierwsze konstruktywnie negując uprawiany przeze mnie kult samorządu w ratowaniu kolei, a po drugie udzielając mi głosu poparcia w moich przemyśleniach. Stał się po prostu kolejną pożywką na której bakteria kucus nieugientus będzie się rozmnażać.

Mam w trakcie tworzenia taką epistołkę zaczynającą się od słów: Był taki kolo Armstrong który kiedyś (pewne po pijaku) stworzył wspaniałą definicję zarządzania zasobami ludzkimi - jest to "strategiczna, jednorodna i spójna metoda kierowania najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji - ludźmi, którzy osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do realizacji wszystkich założonych przez organizację celów, a tym samym umacniają jej przewagę nad konkurencją". Zauważyłem że koleje wąskotorowe będące pod samorządami dzielą się na takie w których władza zna tę definicję i na te drugie.
Jutro ciąg dalszy nastąpi. Ale w innym wątku...  Spoko
« Ostatnia zmiana: 17 Luty 2012, 22:38:26 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!