Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Październik 2020, 05:58:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości w Internetowej Encyklopedii Kolejnictwa  (Przeczytany 178958 razy)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 573 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #20 : 15 Marzec 2013, 09:20:13 »
0

(...) Może celowym było by dodać zwyczajowe oznaczenia literą T wagonów przerobionych na letniaki z towarowych (BTxh)?

Jako transportery drugiej klasy
Jeżeli dodawać to warto nadmienić że w świetle instrukcji to było błędne oznaczenie i, jak wspomiał Kuc, zwyczajowe (niby skrót od słowa turystyczny).
Zapisane

Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #21 : 15 Marzec 2013, 09:44:44 »
0

(...)

http://enkol.pl/WLs150

(...)

Prosimy o ewetnualne uwagi i uzupełnienia.


Co do lokomotywy Lyd1-219 (7641) to na pewno nie ma jej w Gnieźnie.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2637 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 15 Marzec 2013, 09:58:18 »
0

Tabor wąsk podaje Ośrodek Turystyki i Rekreacji Jeździeckiej w Kosinie (od 2004)
 http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50888
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 15 Marzec 2013, 20:54:32 »
0

Tabor wąsk podaje Ośrodek Turystyki i Rekreacji Jeździeckiej w Kosinie (od 2004)
 http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50888

Jedyne jej dostępne tam zdjęcie to:
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1405 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #24 : 15 Marzec 2013, 21:45:54 »
0

Skoro pxa tak już nie ma, to ciekawe jak z lidką
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1724 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 25 Maj 2013, 22:47:39 »
0

Nadszedł czas na zmiany. Oprogramowania i serwera. Dotychczasowy hosting przestał spełniać nasze oczekiwania, Enkol będzie się wkrótce przenosił na swój własny serwer. Zalety przenosin na własny serwer:

- większa prędkość serwisu - niemal natychmiastowe ładowanie się stron
- możliwość instalowania bardziej wyrafinowanych i mających większe wymagania techniczne rozszerzeń
- niemal niograniczona przestrzeń dyskowa

Pod adresem:

http://kudlok.pl

znajduje się testowa kopia Enkolu działająca na zaktualizowanym oprogramowaniu. Aktualizacje objęły:

- zmianę wersji oprogramowania z MediaWiki 1.16 na 1.20.5
- zainstalowanie nowych rozszerzeń zwiększających funkcjonalność serwisu, w tym:
-- obsługę map oraz geolokalizacji, w tym zamieszczanie map na stronach oraz oznaczanie obiektów (np. stacji) na załączonych mapach
-- zastąpienie "Portalu społeczności" (czyli stron dyskusji wewnętrznych twórców Enkolu) działającego na zasadzie edycji "z palca" stron z wątkami forum (czyli nie trzeba już będzie ręcznie edytować stron dyskusji, wystarczy dodać wątek lub odpowiedź w już istniejącym wątku, podobnie, jak na np. tym forum)
-- możliwość tworzenia oraz wypełniania szablonów / infoboksów za pomocą formularzy (zbędna stanie się gruntowna znajomość WikiKodu)
-- możliwość tworzenia nowych stron za pomocą predefiniowanych formularzy (wygląd stron stanie się bardziej jednolity oraz uporządkowany)
-- zainstalowano nowy edytor stron - ułatwia on wstawianie obrazków, linków wewnętrznych oraz zewnętrznych, szablonów cytowania książek i czasopism
-- zainstalowano dodatki ułatwiające tworzenie oraz opracowywanie tabel
-- zainstalowano dodatki ułatwiające import danych ze źródeł zewnętrznych (innych stron internetowych oraz baz danych)
-- zainstalowano dodatki ułatwiające wyszukiwanie danych oraz ich agregowanie z zastosowaniem złożonych kryteriów wyszukiwania

.... i jeszcze wiele innych

Pełna lista zaintalowanych dodatków znajduje się tutaj:

http://kudlok.pl/Specjalna:Wersja

Dla znających temat - zainstalowaliśmy po prostu dodatek Semantic MediaWiki.

Po uruchomieniu serwisu z wykorzystaniem w/w rozszerzeń możliwości Enkolu znacznie się zwiększą, a jego edycja stanie się prostsza. Na razie sami uczymy się korzystać z tych nowych możliwości właśnie na testowej kopii Enkolu.
Zainteresowanych zachęcamy do eksperymentowania oraz zgłaszania uwag, propozycji i zapytań.

Uwaga: możliwe jest, że testowy Enkol będzie działał niewłaściwie lub że wystąpią przerwy w jego funkcjonowaniu. A to właśnie dlatego, że jest testowy . Chcemy wszystko dopracować i doszlifować tak, aby po przeniesieniu właściwego Enkolu na nowy serwer i nowe oprogramowanie wszystko działało jak należy.

Ważne: edycje wykonane na testowej kopii Enkolu nie zostaną zachowane. Jeśli zatem chcesz aby dokonane przez Ciebie edycje nie zostały usunięte, edytuj na właściwym Enkolu pod adresem

http://enkol.pl

Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #26 : 26 Maj 2013, 00:59:07 »
0

Aż ciśnie się na usta: "I siedzieli przy gołym DOSie i nie wstydzili się tego".

Ale trzeba przyznać, że użycie wikidodatków powinno wpłynąć na łatwiejsze i ciekawsze tworzenie/edytowanie stron i może poprawić niektóe funkcjonalności. Tylko ile czasu będziemy uczyli się jak to wszystko wykorzystać?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1724 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #27 : 31 Sierpień 2013, 12:06:49 »
0

Dołączyło do nas ostatnio kilku nowych edytorów, w tym użytkowników Tego Zacnego Forum!
Enkol ma już 40 zarejestrowanych użytkowników, w tym 14 aktywnie edytujących. Może kolejni się skuszą?

Garść enkolowych statystyk z okazji bez okazji, ot, żeby się pochwalić, hehe:

Liczba wszystkich stron (łącznie ze stronami dyskusji, pomocy itd.): 1742
Liczba artykułów: 618
Liczba przesłanych plików: 482
Liczba edycji wykonanych od powstania serwisu: 8284

Całkowita liczba odwiedzin serwisu: 376488
Liczba wejść na stronę główną: 58716

Najpopularniejsze strony:
1. Pleszewska Kolej Lokalna (6039 wejść)
2. L45H (5945)
3. A20-DP (3574)

Oprócz tego powoli rozrasta się Archiwum Enkolu. Może ktoś ma archwalne materiały (rozkłady jazdy, schematy, instrukcje itd.), którymi zechciałby się podzielić z szerszą publicznością?
Zapisane
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 31 Sierpień 2013, 12:17:26 »
0

Ja mam bardzo dużo zdjęć i nawet dokładne zwymiarowanie (niezbyt jednak profesjonalne) ostatniego znanego w Polsce sygnalizatora prób hamulców zespolonych, który zresztą już nie istnieje.

Nadaje się?

Chodzi o coś takiego:
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #29 : 31 Sierpień 2013, 13:37:26 »
0

Oczywiście, że się nadaje... zaczy zdjęcie się nadaje na publikację, a semarofek do opisania  

A swoją drogą to polecam też artykuł Napęd sygnałowy końcowy - który właśnie został nominowany do artykułu miesiąca w znaczeniu artykułu do edycji którego gorąco zachęcamy w najbliższym czasie.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpień 2013, 13:51:40 wysłane przez kanalarz » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1724 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 31 Sierpień 2013, 13:53:16 »
0

@Cordylus: Ja zachęcam do utworzenia osobnego artykułu, w którym opisałbyś ten typ urządzenia. A zdjęcie będzie doskonałą ilustracją do niego.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1724 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #31 : 11 Październik 2013, 00:31:34 »
0

Jakoś cicho tu ostatnio - fakt - spektakularnych nowości nie ma. Ale są nowi edytorzy, przybyło haseł, przybyło ilustracji. No i przekroczyliśmy magiczne liczby. Otóż dwa dni temu liczba wejść na strony Enkolu przekroczyła 400.000, a liczba wejść na stronę główną przekroczyła dziś 60.000. Dużo? Nie dużo? Nie mnie się o tym wypowiadać. Toć znane jest powiedzenie, że każda pliszka swój ogonek chwali. Myślę jednak, że liczby mówią same za siebie. Enkol istnieje 843 dni (piszę tego posta w nocy z 10 na 11 października 2013). Oznacza to, że każdego dnia liczba wejść na strony Enkolu wynosi nieco ponad 470.

Podsumowując - jest nieźle, ale chciałbym żeby było lepiej! Wciąż brakuje edytorów. Zapraszam do dołączenia do załogi Enkolu. To nie boli. I, w przeciwieństwie do Wikipedii, nie ma sekowania, wytykania i traktowania z góry. Że zacytuję klasyka: nie lękajcie się!
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 230 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 12 Grudzień 2013, 08:45:46 »
0

Prośba do administratorów ENKOL o zatwierdzenie zmian w art. o L45H z 6 listopada 2013 
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1083 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #33 : 12 Grudzień 2013, 14:24:28 »
0

Zatwierdzone.
Zapisane

To jest przekaz.
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 398 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #34 : 13 Grudzień 2013, 10:16:38 »
0

Mam prośbę czy mógłby ktoś uzupełnić listę lokomotyw Wls 40 o następujące lokomotywy stacjonujące na Helu.
Pierwsza lokomotywa to Wls 40 rok produkcji 1956, numer fabryczny 437/37 numer wojskowy WP 11-40372. druga lokomotywa to Wls 40 rok produkcji 1956, numer fabryczny 436/36. Numer wojskowy WP 11-40371. Jeśli trzeba to mogę przesłać dla potwierdzenia fotki tabliczek znamionowych. Lokomotywy oczywiście w pełni sprawne i w ciągłej służbie. 

Oraz lokomotywa, która kiedyś była na Helu ale została skasowana. Lokomotywa Wls – 40 , jej numer fabryczny to 688 rok produkcji 1957. Numer wojskowy WP – 11 – 40 373. została ona skasowana na początku 2000 roku na terenie ówczesnej Komendy Portu Wojennego Hel.
Oczywiście wszystkie lokomotywy o prześwicie 600 mm i w posiadaniu Marynarki Wojennej. Listę lokomotyw należących do Muzeum Obrony Wybrzeża podam w innym terminie.
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 309 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 13 Grudzień 2013, 15:54:47 »
0

Uzupełniłem artykuł o dwie sprawne wlski, sprawdź czy wszystko się zgadza (nie wiem czy posiadają one oznaczenia WP, czy jakieś inne)
Zapisane
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 398 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #36 : 13 Grudzień 2013, 18:42:46 »
0

Wszystko się zgadza. O co pytasz w związku z oznaczeniem WP?
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1083 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #37 : 13 Grudzień 2013, 22:24:37 »
0

Dodałem jeszcze tą zezłomowaną.
Jeżeli podeślesz jakieś zdjęcia tych maszyn to będzie można zrobić im osobne strony każdego egzemplarza wraz z opisem historii ich służby (rozumiem że od początku swojej pracy były w Helu?).
Koledze Sarnie chodzi chyba o to jakie oznaczenie jest fizycznie namalowane na tych maszynach - czy to ten nr wojskowy.
Zapisane

To jest przekaz.
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 398 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #38 : 13 Grudzień 2013, 23:53:57 »
0

Mam kilka fotek tych lokomotyw. Niestety nie mam tej zezłomowanej. Numery takie jak podałem widnieją na lokomotywach. Proszę o padanie adresu milowego to prześle te fotki.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1083 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #39 : 14 Grudzień 2013, 23:50:30 »
0

Ok,
Oto strony tych lokomotywek:
http://enkol.pl/Wls40/436
http://enkol.pl/Wls40/437
http://enkol.pl/Wls40/688
Zapisane

To jest przekaz.
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!