Świat kolejek wąskotorowych SMF
03 Grudnia 2024, 19:12:55 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dzieje się :)  (Przeczytany 504490 razy)
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #580 : 04 Lipca 2017, 22:51:19 »
+2

Może inwestycja miałaby większe szanse gdyby peron z wiatą nie były tak niepotrzebnie wyszukane jak na wizualizacji. To nie jest budynek w centrum miasta który ma być przykładem nowoczesnego budownictwa, ale przystanek muzealnej kolei wąskotorowej, w samym środku lasu. Fakt że całość jest wpisana do rejestru zabytków sugeruje że na nowoczesną architekturę nie ma tu za bardzo miejsca. To tak już pomijając kwestię tego jakiej jakości tor miałby się zmieścić w tych 300 tysiącach złotych. Przyjemnie jest popatrzeć że jest jakiekolwiek zainteresowanie linią na południe od Rud, ale szkoda że w taki charakterystyczny dla włodarzy miasta sposób polegający na wciskaniu nowoczesnej architektury w miejsca gdzie nie bardzo ona pasuje.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
czesio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #581 : 19 Sierpnia 2017, 19:15:21 »
+2

Dzieje się? W Nędzy dzieje się niewiele  Nie wiecie jakie plany i kiedy realizacja?

Jak wygląda w tym momencie temat przetargu na odbudowę odcinka Paproć- Stodoły/

Kiedy wrócą kotły do parowozów: Las i Ryś?

Dzisiejsze


* 20170819_171636.jpg (174.66 KB, 1148x861 - wyświetlony 893 razy.)

* 20170819_171647.jpg (193.95 KB, 1148x861 - wyświetlony 843 razy.)
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #582 : 20 Sierpnia 2017, 16:12:45 »
0

A co leży na węglarce za parowozem ?
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #583 : 06 Października 2017, 15:03:13 »
+2

A tak z ciekawości - jak można wywnioskować z wpisu na FB stacji w Rudach dotychczasowy naczelnik już naczelnikiem nie jest. Kto został jego następcą? I jakie są przyczyny zmiany?
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #584 : 10 Października 2017, 14:26:08 »
0

Tu się pewnie nic nie dowiesz..... ale podczepiam się pod pytanie.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #585 : 10 Października 2017, 17:44:00 »
0

Będę na Śląsku za parę dni, to się sam spróbuję wywiedzieć.
Zapisane
czesio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #586 : 19 Listopada 2017, 08:05:38 »
+1

http://www.m.naszraciborz.pl/site/art/1-aktualnosci/0-/62204-kierunek-gliwice-czy-raciborz--burmistrz-kuzni-zalatwia-szyny-i-zastanawia-sie--gdzie-je-polozyc-z-pomoca-wiezniow.html
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2017, 08:10:31 wysłane przez czesio » Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #587 : 19 Listopada 2017, 19:56:51 »
0

Trzeba je ułożyć w stronę Gliwic . Do Pilchowic brakuje 600 metrów. Za Pyskowicami jest też trochę torów . Do Nieborowic na pewno wystarczy tych szyn może nawet do Mysiej Góry .
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
boris-cz
Młotkowy
**
Długość toru:: 50 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #588 : 19 Listopada 2017, 23:53:38 »
+1

Czy nie przesada z tymi 600 metrami???
Osobiście stawiam na Pilchowice, wolałbym Szymocice, ale czuję wybory...
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #589 : 20 Listopada 2017, 01:51:29 »
+1

Czy nie przesada z tymi 600 metrami???
Osobiście stawiam na Pilchowice, wolałbym Szymocice, ale czuję wybory...

To taka polska tradycja, że na rok przed wyborami wyrastają soczyste gruszki nawet na spróchniałym wierzbowym podkładzie stojącym w charakterze słupka ogrodzeniowego... .
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #590 : 20 Listopada 2017, 18:41:27 »
0

Film zrealizowany przez rybnicką telewizję TVT dla Kuźni Raciborskiej. Wypowiadają się w nim włodarze gmin przez które prowadzi szlak. Nawet prezydent Raciborza
https://youtu.be/sVNXXjt9u3M
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #591 : 21 Listopada 2017, 05:26:25 »
+4

Osobiście uważam, że budowanie / odbudowywanie czegokolwiek w kierunku Raciborza mija się z celem. Teren o tyle malowniczy, że leśny - niczego szczególnego tam nie ma. NIe ma też generatorów ruchu pasażerskiego. Należy też pamiętać, że do samego Raciborza kolej nie dociera już od jakiś 80 lat albo i lepiej, a Markowice znajdują się daleko od centrum tego miasta.

Za bardzo sensowny uważam, z kolei, pomysł budowy linii nad Zalew Rybnicki - woda zawsze jest czymś, co przyciąga turystów i generuje ruch. Mam nadzieję, że dojdzie to do skutku.

Mam też nadzieję, że zacznie się coś dziać w kierunku Gliwic. To kierunek naturalny dla kolei turystycznej. Co więcej- wyjazdy kolejką do Rud mają w Gliwicach tradycję sięgającą swoimi korzeniami początków XX wieku. Pamięć kolei jest nadal żywa w świadomości mieszkańców, a Rudy nadal są tradycyjnym celem weekendowych wycieczek. Co więcej - Gliwice są miastem dużym (przeszło 180 tysięcy mieszkańców) i raczej zamożnym. Ludzi stać na rozrywkę.

Last but not least - odległość między Trynkiem a Rudami to 22 km z czasem przejazdu nieco ponad godzinę. Są to idealne parametry dla kolei turystycznej. Możliwość dojechania z Gliwic nad Zalew Rybnicki dodatkowo niebywale podniosłaby atrakcyjność tej i tak atrakcyjnej turystycznie kolei.

Oczywiście kwestia odbudowy połączenia do Trynku to marzenie, które nie wiadomo, czy się kiedyś spełni, ale każdy ruch w kierunku Gliwic jest dobry. Choćby odtworzenie połączenia z Pilchowicami. Jest to wieś gminna o charakterze niewielkiego miasteczka. Ma niewielki, ale jednak potencjał turystyczny. Można coś zjeść, można wypić kawę, jest doskonałym celem wycieczek rowerowych. Według WOT-u odległość dzieląca Stanicę i Pilchowice to 5 km. Pomiędzy tymi dwiema stacjami zachowało się gdzieś pomiędzy 1000 a 1500 metrów toru, co oznacza, że odtworzenia wymaga między 3,5 a 4 km toru. Uważam, że jest to realne i sensowne. I o 5 km zbliża nas do Trynku. I dodam, że rzeczywiste ruchy ze strony Kuźni, czy Pilchowic zmotywują do działania władze Gliwic, które odłożyły pomysł odbudowy na półkę ze względu na brak zainteresowania pozostałych samorządów leżących wzdłuż linii.
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #592 : 21 Listopada 2017, 10:05:52 »
-1

Z tego co wiem władze Gliwic nigdy nie były zainteresowane niczym co jeździ na szynach. Nie zmienia to faktu, że myślę, że to by był strzał w dziesiątkę, bo Trynek jest położony praktycznie w centrum. (prawie). Dla Rud jednak raczej by było nie korzystne, bo większość ludzi rezygnowała by z odwiedzin tej miejscowości rozpoczynając swoją przygodę w Gliwicach.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #593 : 22 Listopada 2017, 03:23:12 »
0

A po co zaczynałaby owa większość podróż w Gliwicach? No właśnie po to, żeby dotrzeć do Rud! Rudy, jak wspomniałem, są tradycyjnym celem wyjazdów weekendowych gliwiczan. Od stu lat. Nie zmieniła tego nawet wojna i totalna wymiana ludności w mieście (Niemców wygnano, przyjechali ludzie zza Buga). Rudy przyciągają ludzi swoim malowniczym położeniem pośród lasów, dawnym klasztorem Cystersów / pałacem książąt Hohenloe von Ratibor, fantastycznym parkiem wokół dawnego klasztoru / pałacu, gotyckim kościołem bodaj z XIII wieku, restauracjami serwującymi wyśmienite jedzenie. Rudy na odtworzeniu połączenia z Gliwicami mogą tylko zyskać, a w żaden sposób stracić.
Nie należy też zapominać o tym, że Nieborowice (leżące na trasie kolei), dawniej przeciętna wieś w Powiecie Gliwickim dziś jest de facto, zamożnym przedmieściem Gliwic. Nieborowice to nowy, nieistniejący wcześniej, potencjalny generator ruchu turystycznego. Ba, przy samej stacji znajdują się dwie słynne w całej okoicy, przyciągające tłumy nawet z daleka, restauracje.  Co więcej (choć to już tak trochę po bandzie) - ze względu na słabość komunikacji publicznej w tamtym rejonie powiatów gliwickiego i raciborskiego kolej, przy sensownym rozkładzie jazdy i niezabójczych cenach biletów, miałaby nawet szansę przyciągnąć zwykłych zjadaczy chleba podróżujących w celach z goła nieturystycznych.
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #594 : 22 Listopada 2017, 09:39:11 »
0

Masz rację. Nie przemyślałem wypowiedzi. Przecież ni byłby inny przewoźnik. Idą jak widać dobre czasy dla kolejki. Oby tylko nikt tego nie spiepszył.
Zapisane
boris-cz
Młotkowy
**
Długość toru:: 50 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #595 : 22 Listopada 2017, 17:00:32 »
+2

Paweł, w pełni się z Tobą zgadzam co do Gliwic, ale nie rozumiem Twojego sceptycznego nastawienia do kierunku Racibórz.
Gliwice, tam jednoznacznie potencjał jest. I wielki. Ale to pod warunkiem, źe kojejka zostanie odbudowana aź do Gliwic. Jak na razie niestety nie ma co o tym nawet marzyć, zwłaszcza z mocno antykolejowym nastawieniem, zdaje się źe wiecznego, prezydenta tego miasta.

W takiej sytuacji jak najbardziej słuszna wydaje się koncepcja pójścia w stronę Raciborza.
Bo...są Szymocice. Tak samo jak w Pilchowicach i tu moźna zjeść i wypić kawę. To jednak nie wszystko. Moźna się wykąpać w basenach, poplywać lódką lub skorzystać z innych atrakcji ośrodka. Latem siedzą tam wczasowicze, są turyści. I to wlaśnie tacy jak oni są potencjalnymi klientami kolejki, nie stali mieszkańcy. Czyli juź mamy dwa skupiska turystów polączone kolejką. Są tam teź sale do przyjęć, imprez, konferencji, ślubów...źródło pociągów charterowych. No i jest moźliwość skomunikowania z normalnam torem. Wiem źe nie będą się przesiadać tlumy pasaźerów do pracy, ale moźna juź trochę podzialać choćby coś w stylu "srebnego" w Bytomiu. A nawet dla zwyklych wycieczkowiczów moźe być moźliwość przesiadki z duźego pociągu na kolejkę miłą przygodą.
Następnie....
Nędza. Juź teraz moźna zjeść wyśmienite dania rybne, napić się piwa. I ma być wiele innych atrakcji. Doprowadzony jest tutaj szlak rowerowy z Czech a Czesi nie tylko źe lubią wycieczki rowerowe, ale takźe kolejki i pociągi ogólnie. Dodać naleźy równieź mnóstwo wspaniałych tras rowerowych i pieszych. Więc, biorąc pod uwagę to wszystko razem, nie miał bym obawy o atrakcyjność tej trasy.

A Pilchowice i tak będą chyba robione jako pierwsze, bo juź od jakiegoś czasu się mówi o odbudowie sposobem gospodarczym. Więc jeźeli wypali akcja szyny z peelki, to te 4km będą w sam raz.

Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #596 : 22 Listopada 2017, 21:04:42 »
0

A czy plan budowy toru w nowym śladzie w stronę zalewu w Stodołach nadal jest brany pod uwagę? Czy to były jedynie mikolskie rozważania?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #597 : 22 Listopada 2017, 21:55:48 »
0

Z tego co się orientuję budowa toru nad Zalew jest wpisana w jakąś wieloletnią strategię rozwoju Rybnika. Trzeba by poszperać na ich stronie internetowej, poguglać - może coś się tam znajdzie.
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #598 : 23 Listopada 2017, 08:27:23 »
0

Dyskusja kojarzy mi się z tak zwanym Złotym Pociągiem. Jeszcze nie było wiadomo czy jest a już kłócili i upominali się o niego Niemcy, Żydzi itp. Nie wiemy na ile realne jest odnowienie linii do Gliwic lub Raciborza a już pewnie nie tylko tu jest mini spór o to co będzie dobre. A czy ktoś zastanawiał się, że urok tej kolejki dla turystów może tak się powiódł, że właśnie ta linia nie jest za długa? Ktoś kto się nie interesuje kolejką zmęczy się godzinną jazdą w jedną stronę. Biorę pod uwagę masówkę jaka jest w Rudach.
Zapisane
boris-cz
Młotkowy
**
Długość toru:: 50 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #599 : 23 Listopada 2017, 09:15:22 »
+5

To jest forum DYSKUSYJNE, więc co innego mielibyśmy tu robić?
Zapisane
Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!