Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 20:34:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 34   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dzieje się :)  (Przeczytany 504661 razy)
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #100 : 31 Lipca 2012, 00:07:35 »
0

Dzięki Ci święty Krzysztofie za uchronienie tej stacji od tandetnej kostki betonowej
Którą niektórzy paprzą zabytki z uporem maniaka kładąc ją wszędy, jako w niebie tak i na ziemi.
Amen.



foto z jednego z postów wyżej
Nie że mi się nie podoba czy co, ale jednak w lewym dolnym rogu lewym okiem dostrzegłem drugi albo trzeci najbardziej rozpowszechniony typ kostki  
Zapisane
Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #101 : 31 Lipca 2012, 00:29:52 »
0

Nie że mi się nie podoba czy co, ale jednak w lewym dolnym rogu lewym okiem dostrzegłem drugi albo trzeci najbardziej rozpowszechniony typ kostki  
oj tam oj tam  

widząc zapał ta kostka betonowa to zapewne rozwiązanie tymczasowe, fajnie by tak wszystkie powierzchnie płaskie zostały wykonane(perony itp.)
Zapisane

ehhh...
AmaSoft
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #102 : 07 Sierpnia 2012, 11:01:59 »
0

właśnie jestem w Rudach, zobaczyłem wszystko, z Siemensem włącznie.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #103 : 15 Sierpnia 2012, 17:23:06 »
+5

Motto (zaczerpnięte z innego) wątku:

"Różni ludzie różne rzeczy robią, robią to za free i w wolnym czasie.
I jedynym wynagrodzeniem dla nich jest satysfakcja.
A satysfakcji dostarcza im np. to, że coś drobnego zrobili i mogą się tą skromną (ale wykonaną "tymi rencami") robotą pochwalić."

(Paweł Niemczuk)

Zatem: panie, panowie, chłopcy, dziewczęta, mikole i mikołki! Zapraszam do przeczytania posta który niejednemu podniesie ciśnienie. Posta opisującego co zrobiliśmy za free i w wolnym czasie. Posta nasyconego spektakularnymi sukcesami. Posta zawierającego same przechwały napisane w tonie protekcjonalnym. Posta pokazującego całemu światu jak się to robi. Posta o naszej satysfakcji. A wszystko w starym, dobrym stylu nekro. No to dajemy czaduuu!

Szósta edycja akcji Piaseczno in Rudy.

Tym razem do Rud przyjechała ekipa trzyosobowa w postaci Kuca i jego zacnej drużyny z tego oto zacnego forum - Kolegów Buczka i Bartka074. Misje były trzy: dokończyć uruchamianie pneumatyki w Lxd2-08, uruchomić 11 i przeprowadzić naprawy po naprawie gównej parowozu Las.

Pierwszy dzień walki (środa, 8 sierpnia) nie przyniósł spektakularnych sukcesów. Pneumatyka 08 wciąż nie działała dobrze ze względu na duże zasyfienie rur w lokomotywie odstawionej X lat. Dodatkowo ujawniły się wycieki oleju silnikowego przy wymienniku i inne brudzące usterki którymi rozkoszował się Kolega Mefin. W parowozie został rozebrany prawy silnik. Jednak tego dnia robota jakoś słabo szła. Za to wieczorna, solidna dawka piwa spożyta w zacnym gronie przy ogniu i kiełbasie śląskiej odmieniła złą aurę.

W drugim dniu walka odbywała się w czteroosobowej ekipie, gdyż dołączył Kolega Remek. Teraz w dwuosobowych zespołach (Buczek z Bartkiem przy Faurach i ja z Remkiem przy czajniku) robota poszła jak z płatka.
W parowozie zdemontowano i oddano do szlifu odmulacz, co było dość niewdzięczną operacją z uwagi na zły dostęp do ściany podgardlanej stojaka. Ponadto naprawiono krzyżulce i usunięto inne, mniejsze usterki.
W 08 udało się w końcu oczyścić i przejrzeć całą instalację powietrzną oraz wyregulować porządnie zawory reduktora i regulatora biegu sprężarki.
Po tych czynnościach przystąpiono do uruchomienia lokomotywy nr 11 nieczynnej bodajże od 10 lat. I tu kicha – nic ciekawego się nie działo. Maszyna po przeglądzie i odpowietrzeniu układu paliwowego odpaliła z półobrotu. Gorszą sprawą była znów pneumatyka która zawierała w sobie zdawało by się niewyczerpalne złoża rdzy. Do wieczora zeszło Kolegom Buczkowi i Bartkowi oczyszczenie instalacji. Wieczorową porą również czajnik był złożony do kupy i gotowy do rozpalenia.
Z uwagi że się nam należało spożyliśmy gigantyczną ilość piwa w zacnym gronie.

Trzeci dzień przewidziany był na testy lokomotyw. Niestety trudności w ustawieniu pneumatyki na 11 i awaria sterowania na 08 opóźniły próby. Jako że parowóz był pod parą przejął obsługę pociągów planowych. Gdy napuchnięty ze wściekłości Buczek rozbierał piętnasty raz zawieszający się zawór biegu sprężarki w międzyczasie zostały przez Kolegów Bartka i Mefina naprawione na 09 piasecznice które, jak się okazało, były onegdaj w hucie napełnione... żwirkiem – to taka ciekawostka eksploatacyjna z dawnych lat.

Około godziny 14 byliśmy gotowi do testów. Miały składać się one z jazd maszyn 08 i 11 pod obciążeniem na odcinku Rudy – Stanica który wybitnie się do tego nadaje ze względu na bardzo dobry stan nawierzchni i duże wzniesienie sprzyjające wyciskaniu całej mocy z silników – wszak niektórzy wiedzą że testy w naszym wydaniu są prowadzone tak iż nikt nie ma wątpliwości że skoro się na nich lokomotywa nie rozsypała, to będzie jeździć. Jednakże sam naczelnik też (niestety) miał świadomość jaka jest ich metodyka i koniecznie chciał być przy nich obecny – wszak każdy pragnie przecież choć raz w życiu widzieć wybuch silnika czy dachowanie lokomotywy. Mieliśmy trochę czasu, więc różne plenery fotograficzne sobie wykonaliśmy – trzeba pamiętać że i my jesteśmy prawdziwymi mikolami, i choć nie mieliśmy akurat pajac-kamizelek, to zdjęć napstrykać musieliśmy.

O 15 został sformowany pociąg testowy składający się z trzech Faurów który miał wyruszyć tuż po wykonaniu "planowca" laskiem. Przedtem jednak zrobiliśmy eksperyment mający na celu zarówno sprawdzenie uciągu parowozu jak również ochlapanie sadzami WUF – Wyjątkowo Upierdliwego Fotografa który ciągle się kręcił w najmniej odpowiednich miejscach. Tu zaliczyliśmy dwie skuchy. Oczywiście lasek pociągnął po posypanym piaskiem torze trzy loki bez najmniejszego problemu chlapiąc przy tym z komina rasowo, jednak akurat WUF złośliwie kręcił się po nawietrznej, zaś Kolega Remek wyznaczony do utrwalenia kamerą testu zamiast walki parowozu z ciężarem z wrażenia filmował sobie buty. Za to laskowi zrobiliśmy filmowy rozruch próbny z planowym pociągiem – uch, idzie ten czajnik jak burza!

O 16 rozpoczęły się testy obciążeniowe polegające na najświętszej zasadzie rzetelnego commissioning’u która brzmi: "gazu kurwie, aż się urwie". Naczelnik jednak nie za bardzo był co do tej jedynie słusznej metody przekonany i dużo czasu zajęło nam empiryczne udowadnianie że po takim torze jaki posiadają Rudy na odcinku do Stanicy to grzechem jest nie gonić.

Pierwsza balast ciągnęła 08. Po złapaniu temperatury pięknie się zaczęły silnik i wydech wypalać, skutkiem czego trzeba było przeprowadzić akcję gaśniczą – zajarała się od iskier z tłumika trawa przy torze - przeca wiadomo, że nie ma testowania bez zahajcowania!

Tu mała dygresja o 08. Choć wygląda tragicznie będąc cała poobijana, z wyblakłą, łuszczącą (sic!) się farbą, powiem tak: ta lokomotywa ma, i nie zawaham się użyć tu mocnego słowa - ma pierdolnięcie. Nie znalazłem w polskim języku innego słowa jakim może wystarczająco dynamicznie i dobitnie określić jej temperament. Żadna inna maszyna na jakiej jeździłem, czy nawet jaką obserwowałem, nie ma takiego zrywu, takiej mocy, takiego wejścia silnika na obroty, takiej reakcji turbin. Śmiało twierdzę że nie ma obecnie na naszych wąskotorówkach lokomotywy typu L45H która mogła by się jej równać. Mocna 09 i lśniąca 11 w porównaniu właściwości trakcyjnych do 08 wypadają słabo. To niesamowita przyjemność jeździć takim ryczącym potworem. Oczywiście jeździć, a nie popiardywać 15 na godzinę.

Testy 08 odbywały się do Stanicy. Ze Stanicy próby miała przechodzić nowa 11, lecz po 2 km na skutek niesprawności układu paliwowego dość dziwnie zmodyfikowanego prawdopodobnie podczas ostatniej naprawy napęd pociągu testowego musiała przejąć będąca w środku składu 09. Na dalsze testy zabrakło czasu, wszak zrobiła się już 18 i musieliśmy wracać do domu. Ale co się odwlecze, to...  Spoko

Tym razem na fajrant tylko ja wypiłem gigantyczną ilość piwa – wszak należało mi się. Reszta musiała zadowolić się moim widokiem gdy spożywałem, gdyż prowadziła samochody albo kompetencji wystarczających nie miała.

Na koniec jeszcze kilka fotek, filmik i wyzwanie rzucone protekcjonalnym tonem.

Lasek ze składem testowym. Zwróćcie uwagę jak ten parowozik wspaniale wizualnie komponuje się z wagonikami.



Kolega Pimpek i Kolega Roman vs 3XL45H.



Wyjątkowo Upierdliwy Fotograf i jego WU sesjowanie. Michały: Mefin i Buczek nie szczędzą złośliwych komentarzy.



Zadyma na całego na wzniesieniu w drodze do Stanicy.



Pociąg testowy na stacji Stanica. Takich widoków mi trzeba!



Trzej przyjaciele z pobojowiska - mocna ekipa ds. uruchomień Faurów. Od lewej: Bartek, Buczek i Mefin.



Ze swej strony chciałem bardzo podziękować za wspólną pracę Kolegom: Bartkowi074, Buczkowi_PKP, Mefinowi i Remkowi. Przez te krótkie trzy dni daliście z siebie wiele tym wąskotorowym rumakom zarówno spożywającym ropę jak i węgiel, i jestem przekonany że będą one Was pamiętać gdy znów się w Rudach pojawicie i na pewno odwdzięczą się za te działania. Szczególnie lok 09 będzie pamiętał Kolegę Mefina, ale to już inna historia
Stwierdzam z całą stanowczością: jak mam z kimś działać w Rudach, to z Wami Panowie!

A teraz wyzwanie. Zaczerpnę z Wincentego Pstrowskiego: Na stacji Rudy w piątek pracowało 7 lokomotyw zdolnych prowadzić pociągi: 2Wls50, Wls75, parowóz Ty47, Wls180 i trzy Lxd2. Wzywam do współzawodnictwa towarzyszy mechaników z innych wąskotorowych kolei. Która kolej uruchomi więcej od rudzkiej?

I na koniec końców film o tym co się działo: kilka ujęć opowieści o pięknych maszynach, mocy, prędkości i niesamowitej masie spalin. To też film o ludziach którzy kochają sprawne lokomotywy i konkretną jazdę. Zachęcam do oglądania szczególnie przy użyciu dobrych głośników lub słuchawek.
Dziękuję wszystkim, którzy dotrwali do końca posta.

Rudy - dzień mocy. Tak się testuje lokomotywy! Małe | Duże
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #104 : 15 Sierpnia 2012, 20:17:33 »
+1

Ocieka sarkazmem, ale ja po stokroć wolę takie relacje od braku relacji bądź "dziś ekipa w składzie xxx pracowała z różnym skutkiem przy Lasku, 08, 09, 11".
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #105 : 15 Sierpnia 2012, 20:27:55 »
+3

Miło się słyszy kiedy kolejna lokomotywa jest uruchamiana Tyle tylko że tam nie ma za bardzo po czym jeździć. Tam potrzebne są dwie podstawowe inwestycje, w infrastrukture i narzędzia których niema .  
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #106 : 15 Sierpnia 2012, 20:31:15 »
+5

Ocieka sarkazmem

Nie. Nie ocieka sarkazmem. Ocieka zdegenerowanym sarkazmem i wrednym żartem po trzykroć zdegenerowanego autora. Ja tylko przedstawiam fakty jakimi są, choć jest to niektórym nie po myśli. Otóż pokazuję: jednak można. Oczywiście można jeśli się chce.

Bo tak na prawdę fakt zaistnienia akcji Piaseczno in Rudy nie wziął się z jakichś mitycznych, opowiadanych w różnych kańciapach, bogactw czy wpływów naczelnika. Akcja Piaseczno in Rudy wzięła się z tego że Rudy potrzebowały pomocy, Piaseczno na tą potrzebę odpowiedziało i, co najważniejsze, Rudy tę pomoc przyjęły czego efekty widać.

Uczcie się i Wy, którzy stanowicie o losach innych kolei.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #107 : 15 Sierpnia 2012, 20:49:26 »
+1

Kurde, co ja się będę...
Kuc przodowniku pracy... gratuluje
 
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Mefin
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #108 : 15 Sierpnia 2012, 23:41:49 »
0

Składam serdeczne podziękowania za zeszłotygodnią pomoc, przy naprawie Naszego taboru, koledze Kucykowi, Buczkowi i Bartkowi.  Dziękuję Wam także za miłe chwile przy ognisku  i wszelkie rady (nie tylko techniczne) i za super atomosferę. Pracować z Wami to czysta przyjemność. 


P.S. Wpadajcie do Rud częściej. 


Pozdrawiam

Mefin (Michał)
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #109 : 16 Sierpnia 2012, 08:25:51 »
+3

Żadna inna maszyna na jakiej jeździłem, czy nawet jaką obserwowałem, nie ma takiego zrywu, takiej mocy, takiego wejścia silnika na obroty, takiej reakcji turbin.

No to brawo,ciekawe stwierdzenie, jak sobie przypomnę zachwyty nad 465.. Musi być rzeczywiście dobrze.

Kaczmarski i "Poranek" mi się przypomniał:
"Trud całodzienny to spokój w snach, siuch - ciach"
Zapisane

hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #110 : 18 Sierpnia 2012, 17:51:44 »
+1

Super zdjęcia, świetny film i kawał dobrej roboty. Aż się prosi o paradę przy tej ilości sprawnego taboru....
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #111 : 22 Sierpnia 2012, 20:35:28 »
+5

No dobra. Wiem, że filmik z testów zaprezentowany powyżej jest nie najlepszy jakościowo. Tak krawiec kraje, jak mu staje. Za to, na odkażenie klimatów związanych z X Muzą polecam coś takiego - tutaj jednak za robotę wzięli się profesjonaliści, czego efekt, no cóż rzec, zwyczajnie widać:

Zabytkowa stacja i linia kolejki wąskotorowej w Rudach Małe | Duże
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
AmaSoft
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #112 : 24 Sierpnia 2012, 03:13:04 »
+1

Dzień przed ekipą z Piaseczna również zawitałem do Rud. Na potwierdzenie dwie fotki 




Zapisane
kabzik
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #113 : 18 Września 2012, 08:27:26 »
0

Gratuluje i zazdroszczę. Szkoda, że Gniezno upada...
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #114 : 09 Października 2012, 23:02:57 »
+6

Może ktoś Rudzkich kolegów pochwali się zdjęciami nowego taboru ?
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #115 : 14 Października 2012, 15:06:48 »
+3

Czyżby jakaś tajemnica? 
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #116 : 07 Listopada 2012, 01:39:50 »
0

Panowie, wszystko już przyjechało więc chyba można by się pochwalić szerszemu gronu ?
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #117 : 07 Listopada 2012, 08:12:58 »
0

Dziś o 22:10 na kanale TTV w programie "w trasie" będzie trochę ze stacji w Rudach.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #118 : 07 Listopada 2012, 22:24:44 »
0

No wszystko fajnie, ale o nowym taborze ani słówka 
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #119 : 09 Listopada 2012, 10:52:53 »
+1

Wetnę się jeszcze w wątek taborowy, bo dopiero teraz obejrzałem ten materiał do którego link podał Kucyk.. I szczerze,jest to jak dotąd najbardziej profesjonalny film zapraszający do odwiedzin wąskotorówki jaki widziałem.. Mimo,że linia jest krótka i prowadzi w obie strony raptem do lasu i z powrotem to chce się tam przyjechać i obejrzeć na własne oczy. I moim skromnym zdaniem, w kolejce do autorów od ręki powinno się ustawić przynajmniej z 5 (jak nie więcej) polskich wąskotorówek z prośbą o nakręcenie właśnie czegoś takiego. Kawał roboty nie tylko profesjonalnej, ale przede wszystkim zrealizowanej z pomysłem, gdzie atrakcją jest nawet mostek przez rzeczkę, jakich w Polsce tysiące.. I jak sobie pomyślę, jaki materiał w tym duchu można by nakręcić chociażby o naszych obu nadmorskich kolejkach..
Zapisane

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 34   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!