hjugytf
|
|
« Odpowiedz #320 : 23 Grudnia 2013, 14:48:19 » |
0
|
Myślę, że wszyscy chcemy, aby nadeszły czasy gdzie nie będzie się wyliczać co potrzebne a co nie, jaki odcinek lepiej a jaki nie tylko za parę lat będzie po prostu cały odcinek dlaczego? Bo to jest zabytek który powinien być wyremontowany w całości, i nie oczywiście pieniędzmi i rękami fanatyków kolejki, ale przez gminy itp. jest jak jest, ale nadzieja umiera ostatnia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
boris-cz
Młotkowy
Długość toru:: 50 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #321 : 23 Grudnia 2013, 14:56:06 » |
0
|
A co do Szymocic - nie znam ośrodka. Ale jeśli faktycznie prężnie się rozwija, jest tam sporo ludzi i, co ważniejsze, nie jest jakoś strasznie daleko od linii kolejowej - to jest to interesujące. Wplatanie kolei w większy kompleks atrakcji turystycznych, to bardzo ważna sprawa. Powstaje jednak pytanie - czy Szymocice nie przegrają w ewentualnym pojedynku z Zalewem Rybnickim i budową linii do Rybnika? Jak na razie, to wszyscy słyszeliśmy o Rybniku (i świetnie, chwała panu prezydentowi Rybnika). O Szymocicach - głośno raczej się nie mówi...
Tutaj troche info: http://www.braxton.info.pl/ lub facebuk: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.163593433764257.6913.163574460432821&type=3Ludzi naprawde sporo tam bywa latem,bardzo ladne tereny(zreszta jak i w Rudach) i kolejka gdzieś ok.300m obok prowadzi.Na temat polaczenia kolejka tego ośrodka z Rudami byly prowadzone rozmowy juź w latach 90-tych za czasów Energoinvestu,ale wiadomo kto wtedy w Rudach rzadzil...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #322 : 23 Grudnia 2013, 20:00:12 » |
+1
|
Ależ oczywiście, że się dzieje i zmienia, i wygląda co raz lepiej. Biorąc pod uwagę czasy ostatniego stowarzyszenia, a czasy obecne, to zmiana jest spektakularna.
A tempo i zakres zmian jest proporcjonalny do pieniędzy włożonych w przedsięwzięcie. Zależność jest prosta: więcej pieniędzy - większe efekty. Mniej pieniędzy - mniejsze efekty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #323 : 24 Grudnia 2013, 17:16:14 » |
0
|
Można też napisać inaczej. Mniej kradniesz więcej zrobisz, więcej kradniesz mniej zrobisz. Z tego co tu czytam wcześniej z tym było różnie. A teraz? Sami widzimy. Korzystając z okazji chcę wszystkim życzyć wesołych świąt.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #324 : 27 Grudnia 2013, 00:09:48 » |
0
|
Nie sprowadzajcie wszystko do kasy ponieważ to też zależy wszystko od osób zaangażowanych w sprawę tzn. można 1zł wydać na różne sposoby lepsze lub gorsze a niestety najczęściej różne towarzycha przejadają środki zewnętrzne zamiast je inwestować i to z głową!!! Po za tym wiele rzeczy udało się tutaj załatwić za darmo albo przynajmniej za marne grosze i to też zależy od zaangażowania wielu osób tu pracujących! Na każdej kolejce potrzebny jest dobry menadżer i sprawna ekipa bo też tego jest tylko śmiech na sali...
Znam niestety kilka kolejek gdzie grubą kasę wyrzuca się w błoto lub w inwestycje nie przemyślane.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #325 : 27 Grudnia 2013, 00:29:02 » |
+4
|
Zaangażowana, kompetentna ekipa i pieniądze to dwa nieodzowne składniki ciasta. Jeśli któregokolwiek z nich będzie brakowało, to wyjdzie zakalec. Albo breja. Na nic najbardziej nawet zgrana ekipa, jeśli w dłuższej perspektywie nie będzie pieniędzy. I na nic pieniądze, jeśli nie ma ludzi, którzy potrafią wydać je w rozumny sposób. O ile to drugie nie wymaga tłumaczenia, to pierwsze, dla niektórych, chyba jednak tak. Otóż zaangażowaniem, oddaniem, wiedzą fachową nie da się naprawić rozpadającego się taboru ani budowli. Dobroczyńcy - darczyńcy pomogą pomalować wagon, wyposażyć warsztat podręczny, czy pchnąć do przodu inne sprawy drobne i nieco grubsze. Spraw zasadniczych dla istnienia i funcjonowania kolei - napraw głównych taboru, toru, mostów itd. - tego dobroczyńcy nie załatwią. A no i trzeba wziąć pod uwagę skalę i rodzaj działalności kolei - inne są koszty funkcjonowania (eksploatacji i utrzymania) kolei krótkiej, turystycznej, a inne - kolei o znaczącej długości linii (tj. więcej niż kilka kilometrów), prowadzącej ruch planowy (ten np. rodzi konieczność uruchamiania pociągów niezależnie od liczby podróżnych, bez względu na to, czy dany pociąg zarobi na swoje koszty, czy nie).
Podsumowując: czy tego chcemy, czy nie - w kolejkowym biznesie na dłuższą metę jednak wszystko sprowadza się do pieniędzy. Zapał, ofiarność, największe nawet zaangażowanie i idealizm nie zastąpią stali, cementu i nowych podkładów.
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2013, 00:39:15 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #326 : 29 Grudnia 2013, 21:41:07 » |
0
|
Myślałem że głównymi sładnikami ciasta są mąka i cukier Pozdrawiam. Cookie Monster
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #327 : 03 Stycznia 2014, 14:58:07 » |
+1
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2014, 19:40:24 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #328 : 03 Stycznia 2014, 16:31:18 » |
0
|
Czyli tak, jak to czasem robiono "pierwy". Fajne. Równie oldscoolowo wygląda aparatura stalpancerna, lecz to już droga impreza, a i zdobycie osprzętu graniczy z cudem.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
E583.002
|
|
« Odpowiedz #329 : 03 Stycznia 2014, 17:15:13 » |
0
|
Czyli tak, jak to czasem robiono "pierwy". Fajne.
Bardzo Ładnie ! Czy na jakieś szczegóły techniczne możn liczyć ?? Równie oldscoolowo wygląda aparatura stalpancerna, lecz to już droga impreza, a i zdobycie osprzętu graniczy z cudem. Eee tam z cudem. Stapanc jest w Rogowskich 3Aw źródło całkiem jak na Rudy miejscowe: http://www.elgazrem.sosnowiec.pl/
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #330 : 03 Stycznia 2014, 18:33:44 » |
0
|
bardzo ładnie. Teraz to i noc nie będzie straszna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #331 : 03 Stycznia 2014, 19:46:40 » |
+5
|
Wiec instalację elektryczną wykonała moja firma: TRI Piotr Młodzian tel: 505-860-408 Mam ok. 350sztuk lamp tego typu na dzień dzisiejszy i z chęcią wymienię się z innymi kolejkami na różne suweniry;) Możemy też wykonać przedmiotową instalację na wagonie gdy ktoś był zainteresowany. Opis: Instalacja pomiędzy wagonami to 24V położona z przewodów w oplocie gumowy (w instalacji przewidziana jest rozbudowa o system alarmowy i nagłośnienie) Pomiędzy wagonami zastosowaliśmy sprzęgi elektryczne w postaci gniazd/wtyków firmy Harting http://static4.tme.eu/katalog_pics/c/0/a/c0a7c2dc28b1312ad959a5bf569e5d7b/10330240000.jpg Podobnych do tego... Na każdym wagonie w skrzynce rozdzielczej zastosowaliśmy przetwornik napięcia własnej produkcji 24v/12v gdzie na wyjściu jest stałe 12,00v chłodzenie przetwornika jest pasywne. Jeden z wagonów dodatkowo ma zespół akumulatorów trakcyjnych które dostarczają prąd do instalacji wszystkich wagonów sprzęgniętych w trakcie oblotu składu. Od skrzynki rozdzielczej poprowadzona jest instalacja 12v z przewodu w oplocie bawełnianym koloru brązowego do lamp po przez wyłącznik bakielitowy tzn. "pakieciak" który ma 4 położenia (2x zero, 1x wszystkie lampy załączone, 1x tylko środkowe lampy załączone) Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #332 : 03 Stycznia 2014, 19:51:00 » |
0
|
Można prosić jakieś szczegóły na temat tych przetwornic? Autorska konstrukcja czy opieraliście się na jakiejś innej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #333 : 03 Stycznia 2014, 19:54:15 » |
0
|
Autorska Konstrukcja:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
|
« Odpowiedz #334 : 04 Stycznia 2014, 08:06:15 » |
0
|
Za ofertę dziękuję też mamy "parę" sztuk tych plafonier. Chciałem jeszcze zapytać do czego ten przetwornik 24/12v no bo rozumiem że nie do żarówek chyba?
Na jaki trzonek zostały użyte zarowki?
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #335 : 04 Stycznia 2014, 15:39:05 » |
0
|
Ja właśnie rozumiem że do żarówek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #336 : 04 Stycznia 2014, 18:17:21 » |
0
|
12v jest dla stałego oświetlenia LED... nie ma w nich żarówek! diody LED są wrażliwe na skoki napięcia stąd takie rozwiązanie.
Co do samych lamp to oferta dotyczy też ich odrestaurowania... nowy chrom, ocynk, śruby z nierdzewki i uszczelka nowa gumowa...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #337 : 05 Stycznia 2014, 01:45:16 » |
0
|
W oprawach zamontowaliście gotowe 12V moduły led? jakiej mocy? Jeżeli oczywiście zechcecie zdradzić garść szczegółów
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #338 : 05 Stycznia 2014, 16:51:53 » |
-1
|
Mogę zdradzić tyle że jeden wagon zużywa 17,04 W Reszta informacji przy ewentualnej współpracy ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #339 : 05 Stycznia 2014, 17:19:15 » |
+10
|
Reszta informacji przy ewentualnej współpracy ... Piotr, nie bądź taki do przodu, bo Ci tyłu zabraknie. Zareklamowałeś się - fajnie, ale teraz napisz zwyczajnie coś tam wymyślił, bo tu na tym oto zacnym forum są sami swoi którzy bezinteresownie dzielą się wiedzą. Zdajesz sobie chyba sprawę, że żadna kolej poza Rudami nie zatrudni Ciebie, ani też nie splagiatuje tego zajebistego oświetlenia, bo wszędzie jest taka bieda że wagony wiąże się drutem by się nie rozpadły. A jak coś trzeba oświetlić, to się ciągnie kabel i zawiesza na drucie żarówę. Zatem do dzieła - przecież to nie jest jakiś przeraźliwie tajemny patent - napisz jakie ledy żeś tam zainstalował. P.S. Skoro korzystasz w różnych sprawach z których masz pieniądze z czyjejś, w tym mojej, bezpłatnie i z ochotą serwowanej współpracy (wiedzy, kontaktów, materiałów) to odwdzięcz się tym samym, bo któregoś dnia, jeśli dalej będzie kontynuowane takie podejście, może tej współpracy zabraknąć.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|