Świat kolejek wąskotorowych SMF
21 Maj 2019, 21:41:46 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 31   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dzieje się :)  (Przeczytany 252566 razy)
Skruczaly
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #340 : 05 Styczeń 2014, 18:44:34 »
+3

W sumie bardzo pozytywnie mi dowaliłeś Kucyk:) Masz racje to miejsce zdecydowanie jest do współdziałania lecz nie które kolejki wąsk. w Polsce to współdziałanie mają gdzieś. Co do moich projektów to chciałbym uczestniczyć w projektach modernizacji taboru też na innych kolejkach jako firma o ile mateczka unia i lokalni urzędnicy się nimi zainteresują...

Oświetlenie LED to zwykły pasek na diodach 5050 koloru jasnożółtego a przetwornik napięcia ma zabezpieczyć diody przy skokach napięcia z prądnicy lokomotywy.

Mam też nadzieje że na innych kolejkach niektórzy wreszcie dojrzą do tego iż modernizacja to nie tylko puszka fabry na starej rdzy.

Następny projekt to modernizacja Mbxd2 i budowa wagonu letniego o własnych napędzie elektrycznym:) dzisiaj może jeszcze dodam zdjęcia tego na czym chce się wzorować.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 400 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #341 : 05 Styczeń 2014, 20:41:23 »
+1

Modernizacja sprawnego MBxd2, wykonana przez Ciebie w jednej osobie??? Coś to mi jakoś dziwnie wygląda...Co? Może ergonomiczny pulpit, zawieszenie pneumatyczne, smarowanie obrzeży, wymiana silnika, przekładni, tempomat, komputerowe sterowanie, hamulec elektrodynamiczny, przebudowa na trolejbus??? Co? Duży uśmiech Duży uśmiech Duży uśmiech Modernizację to prędzej wykona ZNTK lub inna firma specjalizująca się w tych sprawach i z chęcią zobaczyłbym ten motowóz po dobrym liftingu, np. jak to się dzieje na JHMD.  No chyba, że modernizacja o której mówisz, w wykonaniu twojej osoby będzie polegała na zamontowaniu nowych lampek i żaróweczek ledowych, których jestem osobiście przeciwnikiem, gdyż zastosowane na pulpicie zwyczajnie oślepiają w nocy. Ale zawsze trzeba życzyć POWODZENIA Duży uśmiech Duży uśmiech Duży uśmiech Mógłbyś nam przybliżyć na czym ma polegać modernizacja o której mówisz??
Zapisane
Skruczaly
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #342 : 05 Styczeń 2014, 22:11:58 »
0

OK modernizacja to może za mocne słowo... Raczej montaż webasta, wytapicerowanie siedzeń pasażerskich, regeneracja amorków i modernizacja kabin maszynisty i oświetlenia:)
Jak na nasze warunki to mega modernizacja:D

Po za tym nie tylko ja to robię ale też kilka osób w Rudach i zaprzyjaźnione firmy:)
« Ostatnia zmiana: 05 Styczeń 2014, 22:27:04 wysłane przez agneskate » Zapisane
boris-cz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #343 : 05 Styczeń 2014, 23:08:03 »
+2

Tylko nie jak "moderna" JHMD!!! Ale mam nadzieje,źe gospodarz by nie pozwolil na coś takiego Mrugnięcie.
Uklad biegowy razem z tempomatem,modernizacja kabiny plus siedzenia dla pasaźerów jak najbardziej.Macie tam Milana,zapytajcie jak powinno wygladać sterowanie.I przypuszczam,źe on to by potrafil nawet zrealizować Duży uśmiech.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 400 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #344 : 05 Styczeń 2014, 23:25:45 »
+6

Oj i to nawet bardzo na wyrost powiedziane słowo... A Webasto będzie jedno na cały wagon, czy oddzielne dla 2 przedziałów pasażerskich i dwóch kabin??. Moim zdaniem trochę szkoda tapicerować te siedzenia drewniane. Mają swój urok. Jeżeli chce się ingerować w nowoczesność to nie lepiej zainstalować takie jak są obecnie montowane w nowych autobusach i tramwajach?? Wiadomo są gusta i guściki... Regeneracja amorków to firma Growag bez problemu je regeneruje. A w jaki sposób chcesz modernizować kabinę maszynisty??? Dobry i czytelny pulpit, dobra widoczność, czego chcieć więcej??? AAAAA może taki trend jak obecni mądrzy uzdrowiciele kolei z ZNTKów, którzy cały pulpit zdobią oczojebnymi lampkami, kontrolkami, dzięki którym, jadąc w nocy czasami brakuje kartek z rozkładów i ostrzeżeń żeby to wszystko pozakrywać. Taka moja osobista uwaga i zapewne wielu kolegów, którzy na co dzień jeżdżą po polskich normalnych torach. Jeżeli chce się zrobić prawdziwą dobrą naprawę to należy inwestować w rzeczy tylko i tylko najpotrzebniejsze, a nie na siłę uszczęśliwianie maszynisty świecidełkami, duperelami i bardzo fajnymi lampkami. To co wygląda ładnie jak choinka na święta w rzeczywistości doprowadza człowieka do nerwicy, bo te fajne duperele tylko przeszkadzają. Prosty przykład: Pseudo modernizacja EP09. Pomontowane nowe pulpity, lampki, nie wiadomo co, a problem odwiecznie grzejącej się sprężarki od lat nie rozwiązany. Dla laika lokomotywa piękna, ale dla nas w lato zmora, bo ile można walczyć z grzejącą się sprężarką, co doprowadza do tego, że nawet w instrukcji jest zapis, że w upalne dni należy otwierać drzwi do maszynowni w drugiej kabinie, otwierać okna i wszystko wietrzyć- a to i tak gucio daje. Kolejny przykład: Lokomotywy EP/U07 wracające z naprawy mają montowane diody na pulpicie, które pokazują jak mamy zapalone reflektory na czole. Tylko kurcze te diody tak dają po oczach, że jak ich nie zasłonisz papierami lub ręcznikami z kibla z pierwszego wagonu to w nocy nic nie będziesz widział. Ktoś się musiał podniecić i świecidełka sobie zapalić, nie myśląc że nam nie jest to do niczego potrzebne bo i tak widzimy na pakieciaku lub wyłącznikach dźwigienkowych jakie mamy reflektory zapalone. Takich przykładów mógłbym jeszcze podawać od cholery i ciut ciut. Rozumiem, że masz chęci i dobrze, ale proponowałbym skupić się bardziej na takich kwestiach jak najpierw porządne przetestowanie tego wagonu co on potrafi, jak pracuje silnik, skrzynia, sprężarka, pneumatyka, sterowanie, zawieszenie i doprowadzić go do dobrego stanu technicznego, a następnie ubierać ta choinkę w lampki, które w obecnym okresie, czyli już poświątecznym są do niczego nie potrzebne!!! Tak, na pewno nie dla obsługi!!! A co do modernizacji to ja na pewno bym w pierwszym rzucie wymienił sprężarkę powietrza na bardziej wydajną. I ot to moje zdanie na ten temat. Powodzenia
Zapisane
Skruczaly
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #345 : 05 Styczeń 2014, 23:42:17 »
0

Puki co kabiny zyskały nowe siedzenia a właściwie regenerowane z podgrzewanym siedziskiem typu SA56 reszta jest w trakcie konsultacji:)
http://www.agroplastmet.com.pl/
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3839 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #346 : 05 Styczeń 2014, 23:47:34 »
0

Zajebiście!

Uruchomiliście wagon?
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 400 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #347 : 05 Styczeń 2014, 23:56:26 »
+1

Osz kurde to już wiem jaka to firma robi najgorsze na całej kolei siedzenia do kabin Duży uśmiech Zobaczcie sobie w dziale "oferta" na poddupnik SA50/1LE. Są one montowane teraz na ósemkach po naprawie. Po pierwsze oparcie tego stołka było robione chyba pod dziecko z podstawówki. Mój środek pleców jest na wysokości tego śmiesznego zagłówka, po drugie stołek ten był chyba projektowany pod dupę jakiegoś dinozauro mastodonta-nie wiem, ale wiem, ze siedzenie na nim jest tak nie wygodne, że to masakra. Podłokietniki są na takiej wysokości, że żeby oprzeć się łokciami na nich, musiałbym się skurczyć o jakieś dobre 35cm w kręgosłupie. A najlepsze jest to odsprężynowanie co ma niby niwelować drgania. Taaa ale po całej służbie kręgosłup wysiada. Na każdym wychlapie dobicie a potem wystrzelenie jak z katapulty, że trzeba uważać żeby nie zalać się herbatką, głową dziury w suficie nie zrobić i kolan sobie o pulpit nie obić. Musze sobie zapisać nazwę tej firmy i powiedzieć chłopakom w pracy na kogo mogą już swobodnie wiązanki puszczać, a tego kto wymyślił ten stołek, wsadziłbym na 12h, albo nie na 36h do lokomotywy i niech sobie w nim przejeździ. Szybko by zastanowił się czy to na pewno taki dobry poddupnik:)
I w ramach modernizacji ja bym już wsadził kawał dechy w to ustrojstwo od tłumienia drgań, żeby było stabilne a nie katapulta:D:D:D I tym się różni podejście modernizujących od tych co są zależni od modernizujących Duży uśmiech Duży uśmiech Duży uśmiech
« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń 2014, 00:18:39 wysłane przez buczek_pkp » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3839 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #348 : 06 Styczeń 2014, 00:15:40 »
+2

Komputer, sterowniki
Tablice, wyświetlacze,
Nawiewne ogrzewanie,
Bezodpływowe sracze,

Welurowe siedzenia,
Czuwak i eSHaPe
I gniazda nagłośnienia -
Każdy rozdziawia jape.

Ksenony - reflektory,
Złote detale obić -
Kombinuj przyjacielu
Na tym można zarobić!

Najnowsze kasowniki,
Kamery przemysłowe
I drzwi automatyczne -
To obraz w Twojej głowie.

Kontrola maszynisty -
Wykres na monitorze.
Na koniec jednak pomyśl:
Czy jeździ już po torze?

Czekeraut kamon!
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Skruczaly
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #349 : 06 Styczeń 2014, 00:34:13 »
+2

Kucyk będzie jeździł a ja swoją drogą robię swoją działkę:)
Michał spokojnie wszystko zależy od podstawy siedzenia i późniejszego jego ustawienia...
Koniec dyskusji pora działać!
Zapisane
boris-cz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #350 : 06 Styczeń 2014, 20:31:43 »
0

Ciekawy pogląd kolegi buczek_pkp na modernizacje EP09.W wielu rzeczach sie zgadzam,i np.tę niebieską lampke(styczniki lin.wył.) co tak razi w oczy, ja(i nie tylko ja) "przyciemniam" na zawsze markerem Duży uśmiech.
Oczywiście,takie modernizacje polegajace tylko na ulampkowaniu moźna sobie podarować.Ale jeźeli juź miałby być w wiekszym zakresie modernizowany MBxd2 to jednak by sie przydalo zastapić sterowanie na bardziej odpowiadajace 21.wieku a nie tą półmetrową wajchą...Np.sterowanie znane choćby z nowych wagonów motorowych z polskich wytwórni moźna zastosować równieź i tu,pozostawiając nawet jednostke napedowa jaka jest,o ile jest w porzadku.Ale o tym czy i jaka modernizacja bedzie przeprowadzona przecieź zadecyduja bardziej odpowiednie osoby a my tu moźemy najwyźej z soba pogadać Mrugnięcie.
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 306 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #351 : 06 Styczeń 2014, 20:47:28 »
+1

Tylko jaki jest sens pozostawiania podczas modernizacji starego paliwożernego węgierskiego silnika? To modernizacja mija się z celem, albo robić coś na retro (czyli nie wprowadzać poważnych modyfikacji) albo zmodernizować wszystko IMHO
Zapisane
boris-cz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #352 : 06 Styczeń 2014, 20:58:28 »
0

Kwestia pogladu i moźliwości.Moźna ten silnik i skrzynie poddać naprawie generalnej czy jak to sie nazywa,równieź tak moźna zastapić czymś "hi-tech".Ale ja bym to widzial tak,źe na razie zostawić tak jak jest i jakakolwiek moderna dopiero kiedy jakimś cudem pojawi sie realna szansa na odbudowe kolejki i planowy ruch.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 804 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #353 : 06 Styczeń 2014, 21:04:34 »
0

Oświetlenie LED to zwykły pasek na diodach 5050 koloru jasnożółtego a przetwornik napięcia ma zabezpieczyć diody przy skokach napięcia z prądnicy lokomotywy.
To po co zawracać głowę przetwornicą 24/12V?. Wystarczy podzielić pasek na pół i w szereg. Tak robię od kilku lat w klasach rumuńskich i się doskonale sprawdza. Do tego mniej elementów do zepsucia.
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 306 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #354 : 06 Styczeń 2014, 21:12:56 »
0

Cytuj
Moźna ten silnik i skrzynie poddać naprawie generalnej czy jak to sie nazywa
To należy absolutnie wykonać jeśli tylko silnik/skrzynia będą tego wymagały, bez tego nie będzie jazdy (przynajmniej nie przez długo), nawet jeśli nie ma się w planach modernizacji

Cytuj
Ale ja bym to widzial tak,źe na razie zostawić tak jak jest
I zapewne tak będzie Uśmiech

Cytuj
To po co zawracać głowę przetwornicą 24/12V?
aby
Cytuj
zabezpieczyć diody przy skokach napięcia z prądnicy lokomotywy
i zapewne uchronić oświetlenie przed spadkiem jasności w miarę rozładowywania się akumulatora/ów

Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 804 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #355 : 06 Styczeń 2014, 21:21:39 »
0

Dobre! To jakieś chińskie paski bez oporników? To tak jak oferowali płyki z diodami LED po 4 sztuki w szereg i ileś tam równolegle takich gałęzi zamiast halogena 12V Mrugnięcie Padało jak ściera. Wystarczyło dać oporniczki w szereg z każdą gałęzią (podobnie jest w pasku) i świeci latami...
Czy jeździcie w noce polarne, żeby zanacząco rozładować akumulatory takim małym prądem (poniżej 1A/wagon- klasa mi żarła na pomiarach 0.6A)?
« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń 2014, 21:36:48 wysłane przez andy » Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 306 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #356 : 06 Styczeń 2014, 21:39:38 »
0

Oporniki i tak trzeba dać ponieważ diody są sterowane prądowo a nie napięciowo a każda dioda ma nieco inne napięcie dla prądu nominalnego. Nie wiem czy jeżdżą nocą polarną czy nie ale rozumiem potrzebę takiego rozwiązania, nie wiemy jakiej pojemności są akumulatory (pewnie niewielkiej skoro tylko ledy zasilają)  Mrugnięcie więc bez tego mogłyby przygasać
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 804 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #357 : 06 Styczeń 2014, 21:54:59 »
0

Ćwiczone wiele razy. Nie przygasa. Po co wyważać otwarte drzwi? Akumulator lokomotywy ma pojemność rzędu dziesiątek Ah.
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 306 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #358 : 06 Styczeń 2014, 22:01:48 »
0

Ależ nie chodzi o akumulator w lokomotywie
Cytuj
Jeden z wagonów dodatkowo ma zespół akumulatorów trakcyjnych które dostarczają prąd do instalacji wszystkich wagonów sprzęgniętych w trakcie oblotu składu.
i w razie awarii zasilania z lokomotywy  Mrugnięcie

Wypadałoby żeby prądu wystarczyło na ściągnięcie zdefektowanego składu na stację. Jak już mówiłem - przetwornice nie są wymagane, ale tak jest 'poprawniej' Mrugnięcie

Ciekawe czy to tajemnica, ile kosztowała taka jedna przetwornica?
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #359 : 06 Styczeń 2014, 22:20:16 »
0

Zaletą jest oświetlenie działające w razie problemów w lokomotywie. Taka rzecz działa uspokajająco na pasażerów, a już szczególnie w nocy, bo przypuszczam, że wagony wyposażono w oświetlenie właśnie z tą myślą. Poza tym, przy takich prądach w roli przetwornicy zupełnie spokojnie może pracować jakiś step-down, czyli ledwie kilka elementów. To nie oznacza jakiejś wielkiej komplikacji, a faktycznie zapewnia niezmienne w czasie oświetlenie aż do wyczerpania akumulatorów. Mnie ten pomysł przypadł do gustu, choć wiem, że dostępne są taśmy i na 24V. Jeszcze jedno pytanie, czy akumulatory w wagonie są odseparowane diodą od zasilania z loka?
Zapisane

785mm
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 31   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!