Świat kolejek wąskotorowych SMF
16 Kwiecień 2024, 08:15:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 24-26 maja 2013 Festiwal Filmów Kolejowych  (Przeczytany 37987 razy)
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 22 Maj 2013, 09:09:11 »
0

Tylko z życzliwej ciekawości: czy krośniewickie torowisko dopuszczenie ma ? Jeśli tak to na jakich odcinkach i do jakiej prędkości ?
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 22 Maj 2013, 10:39:58 »
+1

Bardzo niefajna wiadomość tuż przed imprezą, czyli to czego tygrysy nie lubią najbardziej. Spróbujmy jednak konstruktywnie: wydaje mi się że nawet bez ważnych świadectw UTK możliwe są przejazdy taborem ( w tym kultowego Mbxd1 ) po torach stacyjnych i bez pasażerów. Zatem przynajmniej częsciowo motyw dla focenia i filmowania zostałby uratowany. Za to tłumaczenie mniej wtajemniczonej gawiedzi czemu toto jeździ wewte i wtewte a wsiąść nie można będzie niekomfortowe. Czy są jakieś merytoryczne przeciwności dla certyfikacji Mbxd1 w miarę nieodległym czasie ?


MBxd1-204 ma już wszystkie ważne papiery, o które się już dłuższy czas staraliśmy.

Kanalarzu, nie róbmy listy imprez z niedopuszczonym taborem. Ormo czuwa ormo nie śpi

Oj nie śpi. Ale nie było by żadnego problemu z UTK. Oni sami na swojej stronie  http://pasazer.info.pl/ w aktualnościach umieścili informację o naszej imprezie, także nie ma obaw na nic.

-------------

Program Festiwalu Filmów Kolejowych w Krośniewicach 24-26.05.2013 r.
Piątek 24.05.2013 r.
1. Oficjalne otwarcie godz.18.00
2. Omówienie programu festiwalu
3. Prezentacja filmów kolejowych
4. Wieczorową porą ognisko integracyjne dla zaproszonych gości
Sobota 25.05.2013 r.
1. Oficjalne otwarcie - przywitanie gości godz. 12.00
2. Cyklu przejazdów zabytkową drezyną dla dzieci, młodzieży i rodziców (cały dzień) – bezpłatnie
3. Cykl warsztatów plastycznych dla dzieci i młodzieży z nagrodami
4. Bezpłatne zwiedzanie kompleksu kolejowego z przewodnikiem
5. Pokaz filmów kolejowych godz. 18.00 - wstęp bezpłatny
6. Wieczorne ognisko (lub grill) dla zaproszonych gości - omówienie problematyki zabytków kolejnictwa w Polsce
Niedziela 26.05.2013 r.
1. Otwarcie o godzinie 12:00
2. Cykl warsztatów plastycznych dla dzieci i młodzieży z nagrodami
3. Zwiedzanie kompleksu kolejowego z przewodnikiem
4. Przejazdów zabytkową drezyną kolejową dla dzieci i młodzieży, rodziców – bezpłatnie
5. Zakończenie imprezy godz.16.00
« Ostatnia zmiana: 22 Maj 2013, 12:08:56 wysłane przez Wądzio » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #22 : 24 Maj 2013, 05:19:27 »
+5

Wszystkie papiery ma? Świadectwo sprawności technicznej ma? Przez kogo wystawione? A skoro to ma, to ma świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji? Na kogo wystawione? Znaczy się, że skoro ma świadectwo typu, to ma DTR-kę opracowaną. Wow. Coś mi się to wszystko nie widzi.
Nie należy zapominać, ze papierek podpisany nawet przez jakiegoś rewidenta taborowego stwierdzający, że tabor nadaje się mniej lub więcej do bezpiecznej eksploatacji obecnie nie ma żadnej wartości. Nawet jeśli ów rewident przepracował na kolejce całe życie.

A tym, co zabronili jazd, to ja się w ogóle nie dziwię. W razie "W" ktoś by za to beknął. Im większe byłoby "W", tym bardziej by beknął. A nikt nie ma ochoty mieć opalenizny w kratkę ze względu na kolejkowe kaprycho. Ot, rzeczywistość skrzeczy. I znak to czasów, że czasy radosnej i dzikiej działalności kolei wąskotorowych mają się ku końcowi.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 24 Maj 2013, 19:34:23 »
+9

Prawi i sprawiedliwi!
Kolego Kanalarzu i Kolego Pawle!

Lubię jak widać że ktoś chce być taki uczciwy, taki praworządny, jak Wy. I tak dba aby ktoś nie poniósł konsekwencji jeśli by nastąpiła sytuacja w której będą mogły być brane pod uwagę Wasze argumenty o UTeKu, sruteku i świadectwach wszelakich - tu zapytałbym się czemu nie grzmicie w temacie zlotu w Białośliwiu gdzie wszelkie papierologiczne sprawy nie istnieją, ale oszczędzę sobie minusów, wszak impreza się szykuje fajna i nie można jej nie popierać, w odróżnieniu od jakichś miłośniczych prób ożywienia krośniewickiego truposza.

Ale zaraz - każda mineta ma dwa końce, znaczy strony medalu: teraz zadam pytanie do organizatorów. A dokładniej do zapaleńców którzy zorganizowali imprezę:
Czy nie było czasem tak, że Urząd Miasta czyli właściciel taboru, w szczególności owego motowozu MBxd1, dowiedział się że będzie uczestnikiem (czy też współorganizatorem - wszak log wiele na afiszu widnieje) owej zacnej imprezy właśnie z tego plakatu? Czy owe jazdy były zagwarantowane przez gminę zanim walce offsetu ruszyły do propagandy? Czy też wydrukowana ulotka miała być postawieniem pod ścianą burmistrza, że musi udostępnić pojazd, bo tak widnieje na ulotce?

Odpowiedzi obu stron niech lepiej zostaną w sferze własnych domysłów każdego, kto temat czyta.

Zanim niektórzy wybuchną wąsatymi postami dam moją konkluzja na koniec: wydaje mi się że wszelkie prawe i sprawiedliwe UTK, papiery i inne paragrafy pomogły samorządowcom krośniewickim którzy, jak pamiętamy, chcą się pozbyć kolejki (eufemistycznie: nie są zainteresowani przejęciem), we wstrzymaniu jakichkolwiek namacalnych działań które mogły by ożywić krośniewicką wąskotorówkę. Dla przeciwwagi dodam że w nieco inszym rejonie Kraju nad Wisłą pomimo tych wszelakich braków papierów, koncesji, akcyzy, ale przy żywym poparciu, a nawet nacisku samorządu jutro nastąpi otwarcie nowej kolejki.

Bo by mieć, to najpirw trza chcieć.
« Ostatnia zmiana: 24 Maj 2013, 19:37:31 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #24 : 24 Maj 2013, 22:34:15 »
+1

w temacie zlotu w Białośliwiu... w odróżnieniu od jakichś miłośniczych prób ożywienia krośniewickiego truposza.

Primo: Nikt nie grzmi w temacie Krośniewic... zaś do Białośliwia dałem swego czasu odniesienie
Secundo: Ile lat Białośliwie było większym truposzem niż Krośniewice? Zatem czemu spisywać Krośniewice na niebyt już teraz?
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 24 Maj 2013, 22:49:52 »
+2

Prawi i sprawiedliwi!
(...)


Lubię jak widać że ktoś chce być taki uczciwy, taki praworządny, jak Wy. I tak dba aby ktoś nie poniósł konsekwencji jeśli by nastąpiła sytuacja w której będą mogły być brane pod uwagę Wasze argumenty o UTeKu, sruteku i świadectwach wszelakich - tu zapytałbym się czemu nie grzmicie w temacie zlotu w Białośliwiu gdzie wszelkie papierologiczne sprawy nie istnieją, ale oszczędzę sobie minusów, wszak impreza się szykuje fajna i nie można jej nie popierać, w odróżnieniu od jakichś miłośniczych prób ożywienia krośniewickiego truposza.
(...)


Abstrahując od głównego nurtu dyskusji pragnę nadmienić że TWKP "papierologiczne sprawy" ma uregulowane i nie jest to taka radosna twórczość jak sugeruje kolega Kucyk...Ale to tak tylko na marginesie
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #26 : 24 Maj 2013, 23:33:25 »
+1

Abstrahując od głównego nurtu dyskusji ...

Od połowy dyskusji główny nurt przemeandrował właśnie na papierkologię, więc to raczej nie Ty lisiogonku odbiegasz od nurtu, tylko moderatorzy pewnie jeszcze nie wpadli na pomysł jak tą część dyskusji wydzielić do osobnego tematu.

Oczywiście łatwo się domyślić, że współpracując z kolegami z niemiec z jednej strony macie zrozumienie w spranie konieczności wykonania pewnych zabiegów formalnych (oni też mają swój odpowiednik UTK) a z drugiej strony macie niełatwe zadanie wyjaśnianie im jakie różnice zachodzą między "naszymi" a "niemieckimi" procedurami.

Koledzy z Krośniewic mają o tyle pod górkę, że Krośniewice najwidoczniej są gdzieś w 1/3 drogi, jaką Wy już przebyliście zaś podobnie do Białośliwia (zwłaszcza dawnijeszych lat Białośliwia) robią to na zasadzie wolontariatu i społecznego zrywu. Tym bardziej z jednej strony Wasz sukces winien motywować, zaś z drugiej strony dawać sygnał ile jeszcze wysiłku przed Krośniewicami.
Oczywiście każdy mechanizm można uruchamiać delikatnie i powoli dozując oliwę po kropelce, a jednocześnie można zalać wszystko lawiną oleum i poruszyć siłowo - jak to ma miejsce w Krośnicach. Tam po prostu "dobry wujek" sypną kapuchą tak, że i na kolejkę starczyło i jeszcze innym w kieszenie się powlewało. Zaś efekt... owszem świadectwo bezpieczeństwa to to ma... ale wagon letniak "made in Jędrzejów" razi nowatorskim rozwiązaniem dachu, które... aj.. ugryzę się w język, bo zaraz zaczniemy drażliwy wątek o zakresach modernizacji, zmian konstrukcyjnych i zgłaszania ich tam gdzie należy.

Oby nikomu nic się nie stało i nie trzeba było zastanawiać się kto gdzie co zrobił na skróty i teraz będzie miał szkocką opaleniznę.
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 24 Maj 2013, 23:36:38 »
+3

Miło słyszeć że papierów w Białośliwiu dostatek ( na torowisko z Pobórki do Wysokiej też ?) a i Krośniewice może niedługo " dociągną".Tak czy inaczej cieszy bardzo że zaczyna się coś dziać. Truposze też mają prawo ( a nawet obowiązek ) zmartchwywstać a kolega Kuc niech się do roli koronera nie spieszy pozostając niestrudzonym ożywiaczem jak dotąd.
Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 25 Maj 2013, 19:08:21 »
+3

Cytuj
tu zapytałbym się czemu nie grzmicie w temacie zlotu w Białośliwiu gdzie wszelkie papierologiczne sprawy nie istnieją

No to ciekawe spostrzeżenie Właśnie istnieją i to od kilku już lat, z zatwierdzonymi regulaminami ruchu włącznie (zasługa byłego już prezesa). Czasami mamy tych papierów dosyć, ale bez nich nie moglibyśmy realizować przewozów weekendowych w zeszłym roku.
Co do procedur polsko - niemieckich. W Niemczech łatwiej o dopuszczenia obcego taboru waskotorowego niż u nas, bo tam wiekszość wąskiego toru jest prywatna - a w Polsce jest to z reguły teren publiczny, gdzie w każdy kąt zagląda urzędnik. Ale, jak  zwykle, dajemy radę i z tym

Cytuj
na torowisko z Pobórki do Wysokiej też
Sprawa jest w toku.


Swoją drogą ciekawa inicjatywa. Powodzenia na Festiwalu.

Pozdrowienia

Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #29 : 25 Maj 2013, 20:10:57 »
+1

Spokojnie, bo się znów zacznie awantura.
Moje zapytanie dotyczyło dlaczego Koledzy się doczepili akurat tych Krośniewic, skoro inne koleje (a będzie ich z połowa czynnych w Polsce) podobnie jak krośniewicka, nie mają spełnionych warunków, które narzucili mądrzy urzędnicy tworzący ustawę o transporcie kolejowym. Kolej białośliwska i krośnicka (nie mylić z krośniewicką) posłużyła tu jedynie za porównywalny czasowo przykład organizacji imprezy i nie jest moim zamiarem wytykanie im braków.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 25 Maj 2013, 20:57:41 »
0

Cytuj
Spokojnie, bo się znów zacznie awantura.

No bez przesady. Luzik Jak czas pozwala, wpadnij Kucu na Zlot po zdjęcia/piwo/ludwika (zainteresowani wiedzą) - ja stawiam

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #31 : 25 Maj 2013, 23:35:27 »
+3

Kuc chyba jest przewrażliwiony... opisanie w szybkim skrócie jaki jest formalizm od razu jest czepialstwem... cóż w takim przypadku największym portalem cepialskim jest ISAP ( http://isap.sejm.gov.pl/index.jsp ).

Wracając zaś do samego festiwalu. Dziś byłem razem z Piwnym Strusiem i muszę powiedzieć, że na prawdę warto było. Frekwencja dopisywała. Na stacji można się było zapoznać z Wmc i Doc.

Największą atrakcją było (jutro też będzie) sala kinowa urządzona w hali maszyn... po prostu odlot i niesamowity klimat. Polecam każdemu.
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 26 Maj 2013, 21:37:47 »
+5

To ja powiem tak:

1. Dziękuję wszystkim obecnym na imprezie.
2. Podczas festiwalu z naszych atrakcji skorzystało około 300 RÓŻNYCH osób !!!!!!!
3. Było mnóstwo ciekawych filmów o tematyce kolejowej, m. in. Polska Kronika Filmowa z lat 1950-60 zrealizowana dla PKP, prezentowana z zabytkowego kinowego rzutnika.
4. Na imprezie byli również ludzie z Gdańska, Malborka, Wrocławia oraz turyści z Anglii i Francji
5. Każdy z chętnych mógł wejść gdzie tylko chce na stacji - miejsca, które były zamknięte na klucz otwieraliśmy na prośbę każdego. Ludzie widzieli pracę DZIAŁAJĄCYCH maszyn !!!!!!
6. WMCetą mógł się przejechać każdy ile tylko chciał.
7. Na stacji stała drezyna DOC-119. Każdy mógł do niej wsiąść. Ponieważ nie jest ona w 100% kompletna, co nie pozwala na jej samodzielną jazdę, wolontariusze SKKW ciągnęli ją po stacji. Były też zawody w przepychaniu na czas DOCki na odcinku 50 m.
8. Dla dzieci było mnóstwo atrakcji, w tym malowanie, wyklejanie, ..... wszystkiego nie da się wymienić.
9. Była wystawa moich biletów komunikacji miejskiej (7000 szt.) oraz pocztówek o tematyce kolejowo-tramwajowej (250 szt.)
10. Cały czas był grill, była darmowa kiełbaska.
11. Dziś odwiedził nas wice burmistrz, był w dobrym humorze.


Na drugą edycję festiwalu zapraszam już dziś. Będzie w październiku.
Zapisane
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 26 Maj 2013, 21:46:01 »
+2

Cytuj
Na drugą edycję festiwalu zapraszam już dziś. Będzie w październiku.
Życzę powodzenia i mam cichą nadzieję na przejażdżkę Mbxd1 .
Zapisane
ASP
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 26 Maj 2013, 22:09:18 »
+5

Witam wszystkich to mój"zalogowany" debiut na siedem pięć zero.














« Ostatnia zmiana: 26 Maj 2013, 23:34:44 wysłane przez ASP » Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 27 Maj 2013, 00:01:17 »
+4

http://www.ekutno.pl/wiadomosci,20084-z-mi-o-ci-do-zabytkowej-kro-niewickiej-kolejki-wa-skotorowej-burmistrz-przeciw,

http://www.kutno.net.pl/?strona=archiwum&id=31945

http://www.kutno.net.pl/?strona=archiwum&id=31939
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 28 Maj 2013, 00:39:24 »
0

Gratulacje, czołobitność i podziękowanie wielkie wszystkim krośniewickim pasjonatom oraz organizatorom " normalnym ". Sukces tej imprezy raz jeszcze niezbicie dowodzi jak słuszną jest linia naszej partii. Osobiście nie byłem głównie z powodu czerwonego światła dla Mbxd1, braku waty cukrowej oraz kuca. Te wartości + 3 parowozy ( w tym 1 jeżdżący ) skłoniły nas ( 4 osoby ) do wycieczki do Krośnic na tamtejsze otwarcie.Proszę o konkretny termin październikowej edycji krośniewickiej imprezy , ponoć  kursy motorówki do Krzewia są przewidziane w takcie półgodzinnym ( w wyniku telekonferencji na linii Pani Burmistrz - wójt gminy Krośnice )
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 28 Maj 2013, 00:48:59 »
+1

Najprawdopodobniej będzie to 18-19-20 października, tak aby skoordynować to z XII Ogólnopolskim Świętem Kolekcjonerów.
Zapisane
Wajs
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 28 Maj 2013, 19:28:04 »
+1

Witam, cieszę się że impreza się udała i tego gratuluję organizatorom. Moje inne plany a z drugiej strony rezygnacja z przejazdu, spowodowały mój brak na tej imprezie. Pomimo tego, iż nie jestem powiązany z organizatorami, to im kibicowałem i starałem się na maxa promować ich impreze na moim profilu facebook.com/krosniewice .
Już po wszystkim mam pewne ALE:
Panowie skoro w programie były przejazdy w później zostają odwołane, to sugeruje pewną konsekwencje. Albo od razu podajecie do publicznej wiadomości powód odwołania (burmistrz) albo odpuszczacie sobie późniejsze żale w prasie pokalnej. Troche to mało eleganckie oraz daje lokalnym władzom duże pole do podważenia waszej wiarygodności wśród krośniewickiej społeczności. Szkoda, abyście zaprzepaścili swoje 5 minut, które właśnie trwa.
Cieszę się, że uwzględniacie sugestię połączenia waszej imprezy ze świętem kolekcjonerów. Ale dopóki to nie będzie pewne, to wstrzymajcie się z podawaniem terminu. Budujcie swój wizerunek na wiarygodności.

Powodzenia w dalszej walce
pozdrawiam
Wajs
facebook.com/krosniewice
krosniewice.blogspot.com

p.s. Przepraszam za pisownie i skrótowe myśli, gdyż korzystam obecnie z telefonu
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 28 Maj 2013, 22:03:08 »
-3

Nie chciałem źle na nią pisać. Moglibyśmy przecież nie dostać WMC...
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!