AXEL
|
|
« Odpowiedz #20 : 24 Kwietnia 2015, 09:34:01 » |
0
|
Prędkość jest kosmicznie mała, bo czas jazdy ma być jak najdłuższy. Idealny przejazd (dwa kółka), to 30 min. jest raczej nie do osiągnięcia dla Px48. Ja przejeżdżałem w 20 min. tj. 10 km/h (mierzone GPS).
No właśnie !!! A nam się zarzuca że parowóz został uszkodzony przez zbyt szybką jazdę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Pechu
Młotkowy
Długość toru:: 107 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #21 : 29 Kwietnia 2015, 22:55:20 » |
0
|
Jaka jest szlakowa? Czy jest stała na całej trasie, czy są ograniczenia miejscowe na ciaśniejszych łukach?
Wszystko było projektowane na 20km/h, także łuki R=75m
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #22 : 11 Maja 2015, 14:49:57 » |
-1
|
https://www.facebook.com/kolejkrosnice?fref=nfSzanowni Państwo, Informujemy, że operatorem Krośnickiej Kolei Wąskotorowej została firma STEAM RAIL, która przy bliskiej współpracy i pomocy firmy AXEL-RAIL (poprzedniego operatora KKW) będzie prowadziła ruch kolejowy na KKW. O szczegółach otwarcia poinformujemy niebawem. Mamy dla Państwa kilka niespodzianek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #23 : 11 Maja 2015, 16:01:14 » |
-1
|
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #24 : 11 Maja 2015, 16:14:14 » |
-1
|
Dokumenty
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AK
|
|
« Odpowiedz #25 : 11 Maja 2015, 16:27:26 » |
+3
|
Z powyższego wynika, że sławetne BUiEGKW strzeliło sobie "samobója" rezygnując z prowadzenia kursów na ŚKP w tym roku, a powrotu do Środy już nie będzie. W związku z tą sytuacją nasuwa się piękne przysłowie: Chytry dwa razy traci.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Vincent
Nowicjusz
Długość toru:: 41 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #26 : 11 Maja 2015, 20:00:55 » |
0
|
przyszłości wam nie wróźę, jedyna nowa rzecz która się pojawi to pieczątka z tytułem "Naczelnik Maurycy Kiszkiel-Makiewicz" :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #27 : 11 Maja 2015, 20:52:08 » |
0
|
A kto to jest, nazwisko mi się gdzieś o uszy obiło...?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #28 : 11 Maja 2015, 22:12:41 » |
-2
|
Mikol ale to jaki straszny przyszłości wam nie wróźę, jedyna nowa rzecz która się pojawi to pieczątka z tytułem "Naczelnik Maurycy Kiszkiel-Makiewicz" :-)
Naczelnika nie trafiłeś w ogóle ale za to kulą w płot bardzo bo przyszłości to nie byłoby widać z drugim z oferentów, wróć, pseudooferentófffff
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2015, 22:19:24 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
Vincent
Nowicjusz
Długość toru:: 41 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #29 : 12 Maja 2015, 07:58:42 » |
+1
|
trafiłeś, trafiłeś, .....w połowie juz nawet jest zrobiona.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #30 : 12 Maja 2015, 09:22:23 » |
-1
|
trafiłeś, trafiłeś, .....w połowie juz nawet jest zrobiona.
No właśnie, w połowie
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2015, 10:58:04 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
Lxd2
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #31 : 26 Maja 2015, 22:48:48 » |
+3
|
Czytając powyższe posty nasuwa mi się przypuszczenie, że ludzie je piszący chyba nie do końca znają prawdę, a piszą tylko po to, żeby napisać cokolwiek. Otóż jak wynika z waszych wpisów "to niedobre Gniezno, takie fe i w ogóle be" zrezygnowało z bycia operatorem w Środzie po pierwsze z powodu postawienia w stan likwidacji dotychczasowego zarządcy kolejki czyli Powiatowego Zarządu Dróg i jak na razie do końca nie wiadomo kto i czy kolejkę przejmie więc po prostu nie było z kim w Środzie rozmawiać, owszem były jakieś zaczątki rozmów i wola dalszej kontynuacji, ale na tym się skończyło bo nikt ze Środy już się u dotychczasowego operatora w tej sprawie nie pojawił chociaż miał się pojawić, sprawa więc była oczywista skoro Środa się nie kwapi i do sprawy podchodzi niepoważnie to nie ma sensu się tam pchać na siłę. Co do Krośnic, Gniezno zostało poproszone jako podmiot niezależny o ocenę i opinię na temat stanu infrastruktury i taboru znajdującego się na tej kolei, więc się tego podjęło i po sprawdzeniu stanu na gruncie opinię wydało. A co zawiera opinia sami już na pewno wiecie. Przekroczone wymiary kresowe zestawów kołowych parowozu oraz "rozbite" podwozie lokomotywy spalinowej z przekroczonymi wymiarami kresowymi dyskwalifikują ten tabor z dalszej eksploatacji. Wydający opinię nie mógł postąpić inaczej bo sam sobie strzeliłby w kolano gdyby stwierdził, że tabor z przekroczonymi dopuszczalnymi wymiarami nadaje się do eksploatacji. Z tą opinią zgodził się dotychczasowy operator Krośnic. I z czego teraz robicie aferę? Że operator posiadający sprawną lokomotywę i etatowych pracowników stanął do przetargu? A dlaczego nie? Panowie trochę powagi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #32 : 27 Maja 2015, 14:41:24 » |
+5
|
Kolego Lxd2, gdyby wszystko było takie proste jak piszesz, pewnie nie zaistniałaby ta, jak Ty to nazywasz "afera". Sęk w tym, że Kolega AXEL kręcił nosem na sposób w jaki Gniezno chciało zostać operatorem w Krośnicach. Już wyjaśniam o co chodzi: Gniezno zostało poproszone jako podmiot niezależny o ocenę i opinię na temat stanu infrastruktury i taboru znajdującego się na tej kolei, więc się tego podjęło i po sprawdzeniu stanu na gruncie opinię wydało. Niestety, owa "niezależność" skończyła się w momencie gdy podczas oględzin mienia zapachniał łakomy kąsek w postaci poszukiwania operatora. Wtedy Gniezno wydało opinię taką, aby... była korzystna dla niego samego. Nie chcę tu zanudzać czytelników szczegółami technicznymi i merytorycznymi, ale zabieg ten był dokładnie przemyślanym sposobem na eliminację potencjalnej konkurencji. Niezbyt skutecznym, jak jednak życie pokazało. I stąd źródło swe bierze kąśliwa uwaga Kolegi AXEL'a.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Lxd2
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #33 : 27 Maja 2015, 22:03:58 » |
0
|
Kolego Kucyku. Zgadza się oczywiście, że powstał pomysł poszukiwania operatora, ale zapomniałeś dodać, że operatora posiadającego sprawną lokomotywę. Gniezno wydało opinię taką, a nie inną na podstawie między innymi pomiarów zarysu zewnętrznego obręczy kół, gdzie stwierdzono przekroczenie wymiarów kresowych. Jeśli nie wierzysz, że tak jest weź suwmiarkę do pomiaru zarysu, jedź do Krośnic i zmierz, przekonasz się sam. Jako fachowiec doskonale wiesz, że przekroczenie tychże wymiarów dyskwalifikuje pojazd z dalszej eksploatacji, więc dlatego Gniezno wydało taką opinię, a nie inną i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Czy Ty gdybyś został poproszony o wydanie takiej opinii i wiedząc co parowóz "boli" podpisałbyś się, że jest on sprawny i nadaje się do dalszej eksploatacji? Na pewno nie. Powiem więcej, nikt rozsądny by się nie podpisał. No ale po co przyjmować do wiadomości racjonalne argumenty jeśli można wysnuć teorię spiskową i nią się posługiwać. A co do eliminacji potencjalnej konkurencji, kolega Axel wespół z Maurycym przystępując do przetargu doskonale wiedzieli czego przetarg dotyczy i mieli dosyć czasu na znalezienie sprawnej lokomotywy. Jak wiesz przetarg i tak wygrali, ale pewnie jeszcze nie wiesz, że dzisiaj umowy z gminą Krośnice jednak nie podpisali i "sprawa się rypła" niestety. I zgadnij co będzie dalej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #34 : 27 Maja 2015, 22:10:36 » |
-2
|
Kolego Kucyku. Zgadza się oczywiście, że powstał pomysł poszukiwania operatora, ale zapomniałeś dodać, że operatora z własną sprawną lokomotywą. Gniezno wydało opinię taką, a nie inną na podstawie między innymi pomiarów zarysu zewnętrznego obręczy kół, gdzie stwierdzono przekroczenie wymiarów kresowych. Jeśli nie wierzysz, że tak jest weź suwmiarkę do pomiaru zarysu, jedź do Krośnic i zmierz, przekonasz się sam. Jako fachowiec doskonale wiesz, że przekroczenie tychże wymiarów dyskwalifikuje pojazd z dalszej eksploatacji, więc dlatego Gniezno wydało taką opinię, a nie inną i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Czy Ty gdybyś został poproszony o wydanie takiej opinii i wiedząc co parowóz "boli" podpisałbyś się, że jest on sprawny i nadaje się do dalszej eksploatacji? Na pewno nie. Powiem więcej, nikt rozsądny by się nie podpisał. No ale po co przyjmować do wiadomości racjonalne argumenty jeśli można wysnuć teorię spiskową i nią się posługiwać. A co do eliminacji potencjalnej konkurencji, kolega Axel wespół z Maurycym przystępując do przetargu doskonale wiedzieli czego przetarg dotyczy i mieli dosyć czasu na znalezienie sprawnej lokomotywy. Jak wiesz przetarg i tak wygrali, ale pewnie jeszcze nie wiesz, że dzisiaj umowy z gminą Krośnice jednak nie podpisali i "sprawa się rypła" niestety. I zgadnij co będzie dalej?
Wymiarów kresowych? A jakie one są i na jakiej podstawie ów spec z Gniezna je określił? Jak mozna zdyskwalifikować pojazd z eksploatacji skoro nie podało się owych wymiarów w ocenie stanu technicznego? Jak można ocenić parowóz bez uruchamiania go? Jak można ocenić lokomotywę spalinową jak nawet nie ruszyła 1 cm z miejsca? A co będzie dalej? Wiemy. Jutro GKW na otwarcie przywiezie lokomotywę za ciężką kasę UG Krośnice. Pojadą w niedzielę taborem bez zatwierdzonej dokumentacji DSU (tylko dlatego nie została podpisana umowa gdyż UG Krośnice nie przedstawił nam tej dokumentacji), UTK przywali karę gminie i GKW za ten wyczyn. Sprawa rozejdzie się po kościach a prasa zabębni od tego faktu . Gmina przełknie karę a GKW... cóż. Chyba gorzej. Gra warta świeczki? Dla nas nie była, jak dla innych jest niech się bawią. My termin podpisania umowy przesunęliśmy o 3 dni. Nadal podtrzymujemy stanowisko że Nasza lokomotywa czeka na transport do Krośnic i nadal chcemy tam jeździć.
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2015, 22:14:38 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #35 : 27 Maja 2015, 22:44:02 » |
0
|
Zara, zara - czyli z umowy z Maurycym Kiszkiel-Makiewiczem wyszła... kiszka?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #36 : 27 Maja 2015, 23:06:00 » |
+1
|
Poprosiliśmy o zmianę terminu z 26 na 29 maja. Do tego poprosiliśmy o dostarczenie niezwłocznie DSU na wagony jako bezwzględnego elementu do przeprowadzenia przeglądu i wydania Świadectwa Sprawności Technicznej. Bez odpowiedzi.
Natomiast zaufane źródła w gminie i GKW informują że na otwarcie jedzie Lxd2 z Gniezna
Czyżby celowe przedłużenie terminu podpisania umowy przez gminę? A może Biuro Utrzymania GKW maczało palce w przetargu i dotychczasowych działaniach gminy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #37 : 28 Maja 2015, 08:43:06 » |
+1
|
poprosiliśmy o dostarczenie niezwłocznie DSU na wagony Ależ Kolego AXEL! Toż nie dziwcie się że nie otrzymaliście odpowiedzi. Gwiazdkę z nieba jeszcze gmina była by w stanie Wam dostarczyć. Ale jak dostarczyć coś, czego nie ma? Tak właśnie Gniezno starało się ukrócić konkurencję - jako że ma DSU na Lxd2 (z tego co pamiętam autorstwa Kolegów z Żuław), przekonało gminę że bezwzględnie w przetargu ma być zapis o wymogu posiadania tej dokumentacji dla sprowadzanego skądś pojazdu. Oczywiście pominięto kwestie DSU na wagony będące gminną własnością... A teraz pytanie: czy jeśli ktoś (wybrany operator) naprawi Tyrtum-Pyrtum, czy parowóz to też będzie musiał najpierw, zanim koło którejś z maszyn wykona pierwszy obrót na krośnickich szynach, zatwierdzić DSU na te pojazdy? Szczerze w to wątpię - no, chyba że tę naprawę będzie miał wykonać Steam-Rail, wtedy z pewnością jakiś życzliwy głos z Wielkopolski podpowie urzędnikom aby stosowne obwarowania wydali.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Lxd2
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #38 : 28 Maja 2015, 20:35:53 » |
+1
|
Kolego Kucyku pamięć Cię jednak myli, Gniezno ma zatwierdzone przez UTK DSU na Lxd2 autorstwa własnego, a nie kolegów z Żuław, tak to nie pomyłka, własnego. Nie tylko zresztą na Lxd2. Kolego Axel nie chcę być upierdliwy, ale co się stało, że przez 2 sezony DSU nie było Wam potrzebne, a tu nagle chcecie od gminy DSU na wagony? A tak na marginesie, słyszałem, że owo DSU Krośnice wysłały jakiś czas temu do UTK w celu zatwierdzenia. Sam jestem ciekawy co z tego wszystkiego wyniknie, tym bardziej, że właśnie do Krośnic zawitał UTK na kontrolę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #39 : 28 Maja 2015, 20:49:15 » |
0
|
właśnie do Krośnic zawitał UTK na kontrolę Uuuu... musowo ktoś pod-e-bał. Kolego Lxd2, i ja, tak jak zapewne również inni użytkownicy tego oto zacnego forum, popatrzę, obadam i się empirycznie przekonam do czego ta wojenka doprowadzi. Bo niestety - nie widzę tu, i to tyczy się każdej ze stron, nic innego, jak dążenia do realizacji dwóch punktów: 1. stać się operatorem; 2. jeśli nie uda się punkt pierwszy - przeszkadzać temu kto stał się operatorem.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|