micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #60 : 09 Maja 2014, 08:43:08 » |
+2
|
Witam. Budowa mojej lokomotywy troszkę posunęła się do przodu. Ostoja prawie gotowa. Ślizgi maźnic przefrezowane. Brakuje tylko przyspawać uchwyty hamulców i blaszki dla mocowania kabiny mechanika. Muszę tu dodać, że trochę się uparłem na spawaną konstrukcję. Wielu modelarzy woli blachy poskręcać (zwłaszcza ślizgi maźnic). Ja chciałem mieć pospawane jak w oryginale. Fajnie jest gdy buduje się ostoję nitowaną zgodnie z oryginałem – jak w starych parowozach. Dużo wiercenia, ale nie trzeba się martwić, że się przy spawaniu pognie. … okazało się, że mam mniej czasu na budowę kolejki niż szacowałem … więc tempo będzie słabe 
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #61 : 09 Września 2014, 10:01:23 » |
+1
|
Przedstawiam nowe części do GLS-ki.
Koło, maźnica, pokrywa maźnicy, łożysko.
Udało się z kołami tak jak planowałem - wytoczone zostały w ramach testów tokarki CNC. Średnica koła 96mm.
Na zdjęciu także koło w czasie obróbki.
W chwili obecnej czekam na osie - też wytoczy je CNC.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Korzystając z okazji - dziękuję moim kolegom: Michałowi, Tomkowi oraz Grzesiowi za pomoc technologiczną przy budowie modelu. Wszystkich kibicujących budowie także pozdrawiam. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2014, 11:19:27 wysłane przez micho »
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #62 : 24 Września 2014, 08:06:29 » |
+1
|
... kolega Mallet pochwalił się postępami to i ja też coś pokażę  Dla niewtajemniczonych - kolejka moja i Mallet-a mają taki sam tor 127mm. ...może kiedyś tabor tych kolejek spotka się na szlaku  W tym roku chciałbym zrobić jazdę próbną. (dla porównania wymiarów na zdjęciu przystawiłem segregator A4)
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
aronek
|
 |
« Odpowiedz #63 : 24 Września 2014, 08:24:17 » |
0
|
i już go zaczyna zżerać rdza 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #64 : 24 Września 2014, 08:36:43 » |
0
|
i już go zaczyna zżerać rdza  nooo... trochę ta rdza straszy. Już niedługo cynkowanie sprawę załatwi.
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
tomekzkd
Nowicjusz

Długość toru:: 27 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #65 : 14 Lutego 2015, 17:35:00 » |
+1
|
Może kogoś to zainteresuje Yutube i facebock,, Żuławska Kolej Ogrodowa"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hjugytf
|
 |
« Odpowiedz #66 : 15 Lutego 2015, 08:54:02 » |
0
|
Fajna. Jak długi odcinek jest zrobiony?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #67 : 15 Lutego 2015, 09:37:59 » |
0
|
Może kogoś to zainteresuje Yutube i facebock,, Żuławska Kolej Ogrodowa"
Idealna sprawa. To jest sto razy lepsze rozwiązanie, niż jakieś Cichowo, gdzie siada się okrakiem na wagonie. P.S. Fajny "sprzęg".
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #68 : 15 Lutego 2015, 19:32:11 » |
0
|
Dużo tego toru to tam nie macie. Ale zabawka fajna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #69 : 16 Lutego 2015, 17:04:16 » |
0
|
Właśnie. Powinniście kupić działkę od sąsiada.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
SADEK
Młotkowy
 
Długość toru:: 84 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #70 : 16 Lutego 2015, 17:14:42 » |
0
|
Jaki silnik jest zastosowany w lokomotywce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #72 : 20 Lutego 2015, 17:34:42 » |
0
|
Ba abyśmy daleko nie szukali to na platformach Pechot , też okrakiem nie będzie się jeździć mimo że to tor na 5".  Wszystko zależy od konstrukcji wagonu , w Cichowie były takie wagony gdzie dzieciaki siadały w środku . A poza tym każde rozwiązanie jest dobre takie które sprawdza się w ruchu . Żuławska ogrodówka to przykład klasycznej dużej kolejki do zabawy, bo nie jest modelem odwzorowującym oryginał jakikolwiek .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #73 : 02 Marca 2015, 14:22:51 » |
0
|
... a ja "zrobiłem grilla"
Blacha palona laserem, a pręty to stare szprychy rowerowe. Udało się pospawać punktowo.
Front będzie przykręcony śrubami jak w oryginale.
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #74 : 02 Marca 2015, 19:22:38 » |
0
|
Protetyka pełną gębą , widać że już Gls-ka się cieszy 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #75 : 07 Kwietnia 2015, 13:57:45 » |
0
|
Przedstawię mój system torów dla kolejki ogrodowej 127mm (5”) - skalowany dla toru 600mm (1:4,7). Moje torowisko będzie rozkładane (niestety nie mam na razie miejsca na kolejkę  ). Torowisko składowane będzie w magazynie, garażu lub piwnicy. Rozpatrywałem różne warianty włącznie z zakupem „modelowej” szyny. Niestety ceny szyny za naszą zachodnia granica są wysokie. Przy projektowaniu toru brałem pod uwagę: dostępność materiału, cenę oraz przeznaczenie budowanego toru (tory rozkładane). Moje podstawowe przęsła będą miały długość 1,5m. 1,5-mertowe przęsło łatwo się transportuje. Planuję promień łuku (po wielu zmianach) R=5,2m 15st/przęsło. Tak by nie tylko moja 2-osiowa lokomotywa GLS mogła jeździć. Ustaliłem czym można zastąpić szyny (z czego się robi za granicą). Rysunek w załączeniu. - ceownik 40x20 - profil prostokątny 25x15x1,5 - płaskownik 20x10 - szyny z zespawanego teownika 20x20 i pręta kwadratowego 10x10. Zacznę od kombinacji teownika i pręta kwadratowego. Takim sposobem wykonał torowisko nasz kolega z forum „MALLET” (Jędrkowska Kolej Wąskotorowa). Szyny bardzo ładne, ale jak dla mnie zbyt pracochłonne (nie mam własnego warsztatu i czasu mało na hobby). Szyny z ceowników 40x20 trochę za wysokie jak dla toru 127 mm – (lepszy ten ceownik by był dla toru 184mm) no i dzieci mogłyby się o tą ceówę poharatać. Pozostał do wyboru płaskownik i profil. Wybrałem profil. Mam już kilka przęseł prostych o długości 1,5m, które będą torem próbnym lokomotywy. Dodatkowo przewidziałem przęsła „przejściowe” o dł. 0,75m o poszerzającym się rozstawie 127/130mm (stosowane przed łukami gdzie rozstaw będzie 130mm). Te "przejściówki" próbnie uzbroiłem w podkłady. Zdjęcia poniżej. ( Podkłady są zrobione z pozyskanych desek - wymiary 250x48x20mm (może jeszcze zmienię te wymiary). Wiem, że są za cienkie, ale takie dechy dostałem. Mniejsza grubość podkładu to dla mnie mniejsza wysokość składowania układanych przęseł - jest to dla mnie plusem. Dla dobrej zabawy należy wyobrazić sobie, ze podkłady są zagłębione ;-) Fotki w załączeniu. Acha! Koszty. Cena za odcinek 3 metrów profilu 25x15 to około 3 euro, natomiast za 3 metry szyny 14 euro (Knupfer - http://knupfer.info/shop/index.php/deutsch/spur-5-gleise/gp-03-3m.html) Wszelkie uwagi oczywiście mile widziane. (...wciąż się uczę co i jak)
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #76 : 07 Kwietnia 2015, 14:00:27 » |
0
|
Nie załadowały się fotki więc dodaję je jeszcze raz.
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #77 : 10 Kwietnia 2015, 22:08:55 » |
0
|
Z tym profilem jako przewoźny to fajna sprawa ,chociażby ze względu na wagę elementu . Grubość deseczek ma o tyle znaczenie że w terenie niestety i tak trzeba dawać podkładki i tu dobrze mieć na uwadze ich sztywność . A tak z innej beczki to można i tak się pobawić w kolej leśną ,dysponując przenośnym torowiskiem . http://blog.waldbahner.de/en/2014/06/ 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
micho
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #78 : 08 Czerwca 2015, 09:01:03 » |
+3
|
Przedstawiam zdjęcia z prób lokomotywy GLS30 (skala: 1:4,7, tor 5”) Próby przeprowadzone były na torze w Parku Kolejowym w Ogrodzieńcu – oczywiście dzięki uprzejmości zarządu parku. I tutaj podziękowania i pozdrowienia dla parku. http://www.jura-centrum.pl/index.php/park-kolejowyW parku ostatnio pojawiło się wiele atrakcji dla dzieci – park zaprasza. Lokomotywa ciągnęła wagon kłonicowy z „partnerskiej kolejki” naszego formowego kolegi Mallet-a. GLS-ka miała spokojny bieg. Zawieszenie na resorach i napęd z przekładnią spisały się. Napęd elektryczny 12V o mocy 2x 120 wat wydaje się wystarczający - lokomotywa bez problemów ruszała pod górę z dwoma dorosłymi osobami na wagonie. Przekładnia łańcuchowa 1:4,5 trochę za szybko rozpędza lokomotywę – może nad tym jeszcze popracuję. Nawalała elektronika zamontowana prowizorycznie. Na razie lokomotywa prezentuje się głównie w kolorach farby podkładowej . Docelowo głównym kolorem będzie zieleń miętowa - ral 6029 – PKP-owski kolor ;-) . Maszynie brakuje jeszcze wielu detali: zderzaków, odwzorowania wnętrza kabiny, oświetlenia, generatora dźwięku, sygnału, hamulców i innych. To wszystko powoli będzie dorabiane. Priorytetem teraz jest jednak uruchomienie kolejki jako zestawu – muszę zbudować pętle torowiska i wagon.
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2015, 09:55:01 wysłane przez micho »
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #79 : 09 Czerwca 2015, 21:59:43 » |
0
|
Gratuluje efektu... i zazdroszczę  Moja połówka jakiś czas temu wypersfadowała pomysł bawienia się taką skalą (poniekąd i słusznie- gdzieś się trzeba pomieścić z zabawkami  ). No i jak zwykle w takiej sytuacji parę pytań: -jakiego typu problemy się pojawiły przy sterowaniu? -jakie zasilanie zostało zastosowane ( pojemność akumulatorów)? -wspomniałeś o tworzeniu zestawu, czyli co planujesz jako resztę taboru? Pozdrawiam z MMz.
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
|