Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 09:04:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej ogrodowa 127 czy 184mm?  (Przeczytany 157776 razy)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 09 Maja 2014, 08:43:08 »
+2

Witam.

Budowa mojej lokomotywy troszkę posunęła się do przodu.

Ostoja prawie gotowa. Ślizgi maźnic przefrezowane. Brakuje tylko przyspawać uchwyty hamulców i blaszki dla mocowania kabiny mechanika.

Muszę tu dodać, że trochę się uparłem na spawaną konstrukcję. Wielu modelarzy woli blachy poskręcać (zwłaszcza ślizgi maźnic). Ja chciałem mieć pospawane jak w oryginale.

Fajnie jest gdy buduje się ostoję nitowaną zgodnie z oryginałem – jak w starych parowozach. Dużo wiercenia, ale nie trzeba się martwić, że się przy spawaniu pognie.

… okazało się, że mam mniej czasu na budowę kolejki niż szacowałem … więc tempo będzie słabe  Smutny


* for-4.jpg (107.99 KB, 615x461 - wyświetlony 1248 razy.)

* for-5.jpg (121.22 KB, 615x461 - wyświetlony 1229 razy.)

* for-6.jpg (151.58 KB, 764x417 - wyświetlony 1455 razy.)
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 09 Września 2014, 10:01:23 »
+1

Przedstawiam nowe części do GLS-ki.

Koło,  maźnica, pokrywa maźnicy, łożysko.

Udało się z kołami tak jak planowałem - wytoczone zostały w ramach testów tokarki CNC. Średnica koła 96mm.

Na zdjęciu także koło w czasie obróbki.

W chwili obecnej czekam na osie - też wytoczy je CNC.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Korzystając z okazji -  dziękuję moim kolegom: Michałowi, Tomkowi oraz Grzesiowi za pomoc technologiczną przy budowie modelu.
Wszystkich kibicujących budowie także pozdrawiam.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


* f-7.jpg (226.27 KB, 825x598 - wyświetlony 1208 razy.)

* f-8.jpg (112.46 KB, 779x584 - wyświetlony 1124 razy.)
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2014, 11:19:27 wysłane przez micho » Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 24 Września 2014, 08:06:29 »
+1

... kolega Mallet pochwalił się postępami to i ja też coś pokażę 

Dla niewtajemniczonych - kolejka moja i Mallet-a mają taki sam tor 127mm.  ...może kiedyś tabor tych kolejek spotka się na szlaku 

W tym roku chciałbym zrobić jazdę próbną.

(dla porównania wymiarów na zdjęciu przystawiłem segregator A4)


* f-9.jpg (177.97 KB, 745x558 - wyświetlony 1422 razy.)
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 24 Września 2014, 08:24:17 »
0

i już go zaczyna zżerać rdza 
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #64 : 24 Września 2014, 08:36:43 »
0

i już go zaczyna zżerać rdza 

nooo... trochę ta rdza straszy. Już niedługo cynkowanie sprawę załatwi.
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
tomekzkd
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 14 Lutego 2015, 17:35:00 »
+1

Może kogoś to zainteresuje Yutube i facebock,, Żuławska Kolej Ogrodowa"
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 15 Lutego 2015, 08:54:02 »
0

Fajna. Jak długi odcinek jest zrobiony?
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #67 : 15 Lutego 2015, 09:37:59 »
0

Może kogoś to zainteresuje Yutube i facebock,, Żuławska Kolej Ogrodowa"

Kornel z Mateuszem 07 09 13 Małe | Duże


Idealna sprawa. To jest sto razy lepsze rozwiązanie, niż jakieś Cichowo, gdzie siada się okrakiem na wagonie.
P.S. Fajny "sprzęg".
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #68 : 15 Lutego 2015, 19:32:11 »
0

Dużo tego toru to tam nie macie. Ale zabawka fajna.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #69 : 16 Lutego 2015, 17:04:16 »
0

Właśnie. Powinniście kupić działkę od sąsiada.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 16 Lutego 2015, 17:14:42 »
0

Jaki silnik jest zastosowany w lokomotywce.
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #71 : 20 Lutego 2015, 10:38:26 »
0

... To jest sto razy lepsze rozwiązanie, niż jakieś Cichowo, gdzie siada się okrakiem na wagonie. ...


Na kolejce w Cichowie mają wagony do jazdy okrakiem, ale już na torze 260mm można "siedzieć klasycznie".

http://krzywin.pl/Nowa_kolejka_parkowa_w_Cichowie,8762.html

https://www.youtube.com/watch?v=uNw4bGyU8Nk

Nawet na tor 184mm już takie wagony jeżdżą.
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 20 Lutego 2015, 17:34:42 »
0

Ba abyśmy daleko nie szukali to na platformach Pechot , też okrakiem nie będzie się jeździć mimo że to tor na 5".
Wszystko zależy od konstrukcji wagonu , w Cichowie były takie wagony gdzie dzieciaki siadały w środku .
A poza tym każde rozwiązanie jest dobre takie które sprawdza się w ruchu .
Żuławska ogrodówka to przykład klasycznej dużej  kolejki do zabawy, bo nie jest modelem odwzorowującym oryginał jakikolwiek .
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #73 : 02 Marca 2015, 14:22:51 »
0

... a ja "zrobiłem grilla"

Blacha palona laserem, a pręty to stare szprychy rowerowe. Udało się pospawać punktowo.

Front będzie przykręcony śrubami jak w oryginale.


* f-10.jpg (378.04 KB, 1024x768 - wyświetlony 984 razy.)
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2015, 14:30:53 wysłane przez micho » Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 02 Marca 2015, 19:22:38 »
0

Protetyka pełną gębą , widać że już Gls-ka się cieszy 
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 07 Kwietnia 2015, 13:57:45 »
0

Przedstawię mój system torów dla kolejki ogrodowej 127mm (5”) - skalowany dla toru 600mm (1:4,7).

Moje torowisko będzie rozkładane (niestety nie mam na razie miejsca na kolejkę  Smutny ). Torowisko składowane będzie w magazynie, garażu lub piwnicy.

Rozpatrywałem różne warianty włącznie z zakupem „modelowej” szyny. Niestety ceny szyny za naszą zachodnia granica są wysokie.

Przy projektowaniu toru brałem pod uwagę: dostępność materiału, cenę oraz przeznaczenie budowanego toru (tory rozkładane).

Moje podstawowe przęsła będą miały długość 1,5m. 1,5-mertowe przęsło łatwo się transportuje. Planuję promień łuku (po wielu zmianach) R=5,2m 15st/przęsło.  Tak by nie tylko moja 2-osiowa lokomotywa GLS mogła jeździć.

Ustaliłem czym można zastąpić szyny (z czego się robi za granicą). Rysunek w załączeniu.
- ceownik 40x20
- profil prostokątny 25x15x1,5
- płaskownik 20x10
- szyny z zespawanego teownika 20x20 i pręta kwadratowego 10x10.

Zacznę od kombinacji teownika i pręta kwadratowego. Takim sposobem wykonał torowisko nasz kolega z forum „MALLET” (Jędrkowska Kolej Wąskotorowa). Szyny bardzo ładne, ale jak dla mnie zbyt pracochłonne (nie mam własnego warsztatu i czasu mało na hobby). Szyny z ceowników 40x20 trochę za wysokie jak dla toru 127 mm – (lepszy ten ceownik by był dla toru 184mm) no i dzieci mogłyby się o tą ceówę poharatać. Pozostał do wyboru płaskownik i profil. Wybrałem profil.

Mam już kilka przęseł prostych o długości 1,5m, które będą torem próbnym lokomotywy. Dodatkowo przewidziałem przęsła „przejściowe” o dł. 0,75m o poszerzającym się rozstawie 127/130mm (stosowane przed łukami gdzie rozstaw będzie 130mm). Te "przejściówki" próbnie uzbroiłem w podkłady. Zdjęcia poniżej.
(
Podkłady są zrobione z pozyskanych desek - wymiary 250x48x20mm (może jeszcze zmienię te wymiary). Wiem, że są za cienkie, ale takie dechy dostałem. Mniejsza grubość podkładu to dla mnie mniejsza wysokość składowania układanych przęseł - jest to dla mnie plusem. Dla dobrej zabawy należy wyobrazić sobie, ze podkłady są zagłębione ;-)

Fotki w załączeniu.

Acha! Koszty.
Cena za odcinek 3 metrów profilu 25x15 to około 3 euro, natomiast za 3 metry szyny 14 euro (Knupfer - http://knupfer.info/shop/index.php/deutsch/spur-5-gleise/gp-03-3m.html)

Wszelkie uwagi oczywiście mile widziane.
(...wciąż się uczę co i jak)


*  (99.86 KB, 767x400 - wyświetlony 1452 razy.)
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2015, 09:10:17 wysłane przez micho » Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #76 : 07 Kwietnia 2015, 14:00:27 »
0

Nie załadowały się fotki więc dodaję je jeszcze raz.


* f-t1 x.jpg (134.64 KB, 771x418 - wyświetlony 1525 razy.)

* f-t2 x.jpg (140.52 KB, 496x580 - wyświetlony 1323 razy.)
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 10 Kwietnia 2015, 22:08:55 »
0

Z tym profilem jako przewoźny to fajna sprawa ,chociażby ze względu na wagę elementu .
Grubość deseczek ma o tyle znaczenie że w terenie niestety i tak trzeba dawać podkładki i tu dobrze mieć na uwadze ich sztywność .
A tak z innej beczki to można i tak się pobawić w kolej leśną ,dysponując przenośnym torowiskiem .
http://blog.waldbahner.de/en/2014/06/
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #78 : 08 Czerwca 2015, 09:01:03 »
+3

Przedstawiam zdjęcia z prób lokomotywy GLS30 (skala: 1:4,7, tor 5”)

Próby przeprowadzone były na torze w Parku Kolejowym w Ogrodzieńcu – oczywiście dzięki uprzejmości zarządu parku. I tutaj podziękowania i pozdrowienia dla parku.

http://www.jura-centrum.pl/index.php/park-kolejowy
W parku ostatnio pojawiło się wiele atrakcji dla dzieci – park zaprasza.

Lokomotywa ciągnęła wagon kłonicowy z „partnerskiej kolejki” naszego formowego kolegi Mallet-a. GLS-ka miała spokojny bieg. Zawieszenie na resorach i napęd z przekładnią spisały się. Napęd elektryczny 12V o mocy 2x 120 wat wydaje się wystarczający - lokomotywa bez problemów ruszała pod górę z dwoma dorosłymi osobami na wagonie. Przekładnia łańcuchowa 1:4,5 trochę za szybko rozpędza lokomotywę – może nad tym jeszcze popracuję. Nawalała elektronika zamontowana prowizorycznie.

Na razie lokomotywa prezentuje się głównie w kolorach farby podkładowej . Docelowo głównym kolorem będzie zieleń miętowa - ral 6029 – PKP-owski kolor ;-) . Maszynie brakuje jeszcze wielu detali: zderzaków, odwzorowania wnętrza kabiny, oświetlenia, generatora dźwięku, sygnału, hamulców i innych. To wszystko powoli będzie dorabiane. Priorytetem teraz jest jednak uruchomienie kolejki jako zestawu – muszę zbudować pętle torowiska i wagon.


* f-11.jpg (255.99 KB, 794x490 - wyświetlony 1628 razy.)

* f-12.jpg (280.46 KB, 791x568 - wyświetlony 1409 razy.)
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2015, 09:55:01 wysłane przez micho » Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #79 : 09 Czerwca 2015, 21:59:43 »
0

Gratuluje efektu... i zazdroszczę
Moja połówka jakiś czas temu wypersfadowała pomysł bawienia się taką skalą (poniekąd i słusznie- gdzieś się trzeba pomieścić z zabawkami ).
No i jak zwykle w takiej sytuacji parę pytań:
-jakiego typu problemy się pojawiły przy sterowaniu?
-jakie zasilanie zostało zastosowane ( pojemność akumulatorów)?
-wspomniałeś o tworzeniu zestawu, czyli co planujesz jako resztę taboru?

Pozdrawiam z MMz.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!