Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 02:14:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź.  (Przeczytany 68900 razy)
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« : 13 Sierpień 2014, 18:49:10 »
0

Takie moje pytanie laika, może ktoś, coś podpowie. Pytanie o niemieckie elektrowozy;

Czy E18 nie był przypadkiem podstawą/pierwowzorem dla maszyn EU04 i EU20 budowanych w NRD dla PKP?
http://www.zackenbahn.de/Images/2_Vorbild/23_Fahrzeuge/E18/e18_01.jpg
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 13 Sierpień 2014, 19:32:34 »
+1

Chyba jednak nie bardzo. E18 miała jeszcze post-parowozowy układ z osiami napędowymi osadzonymi w ostoi (choć każda z nich napędzana już własnym silnikiem). Porównując moc widać, że silniki w EU04 były znacznie słabsze. Oczywiście dochodzi różnica w systemie zasilania, co znacznie ogranicza możliwość zastosowania wspólnych bebechów. Myślę, że jedynie stylistyka jest nieco podobna.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 14 Sierpień 2014, 21:03:03 »
0

Jeżeli już szukać podobieństwa, to do EU04 można znaleźć je w enerdowskiej E42 / BR 242
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 25 Sierpień 2014, 18:24:44 »
0

Dzięki za odpowiedzi. Pytam, bo przymierzałem się do budowy modelu (H0) EU04 z wykorzystaniem pudła od E18 i podwozia od czegoś nowszego. Ale widzę, że byłby z tego jakiś mikiciukizm.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4 : 25 Sierpień 2014, 19:35:35 »
0

Pudło EU04 możesz oprzeć o kartonowy model wydawnictwa Zetka
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 29 Sierpień 2014, 22:36:48 »
0

Chyba własnie tak będę musiał zrobić. Podwozie od BR242 i kartonowe pudło.

Następne pytanie:
Dlaczego parowóz nr. 1 na filmie (rosyjska Owieczka) ma lewy silnik większy? Chyba, że źle widzę.
Парад локомотивов ЭКСПО 1520 Щербинка 14.09.2013 Małe | Duże



Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 30 Sierpień 2014, 01:31:42 »
+2

Dobrze widzisz. W silnikach sprzężonych cylindry niskiego ciśnienia mają większą średnicę. Wynika to z faktu, że trafia do nich para częściowo rozprężona w cylindrach wysokiego ciśnienia. Ze względu na uzyskanie jednakowych sił musisz mieć odpowiednio większą powierzchnie tłoka (bo przecież siła to ciśnienie x powierzchnia).
Dobry artykuł z Wikipedii o parowozach serii O podaje średnice 500 i 730 mm (pierwotnie 710 mm w typie 39 i 40). Dodać należy, że dwucylindrowe parowozy z silnikiem sprzężonym musiały mieć możliwość podawania świeżej pary również do cylindrów niskiego ciśnienia podczas rozruchu na wypadek ustawienia się tłoka wysokiego ciśnienia w martwym punkcie.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 03 Wrzesień 2014, 15:42:22 »
0

Kapuję, czyli to coś jak system de Glehna, tyle, że są tylko dwa cylindry?

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 11 Wrzesień 2014, 19:28:40 »
0

Następne elementarne pytanie:
Do czego służą takie uchwyty pod zderzakami? Są na czołownicach niemal wszystkich wagonów i lokomotyw.


* uchwyty.jpg (151.73 KB, 923x693 - wyświetlony 1017 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #9 : 11 Wrzesień 2014, 20:43:27 »
0



Zabrania się wchodzić w pozycji wyprostowanej pomiędzy wagony będące w ruchu (celem ich sprzęgnięcia), jeżeli odległość między zderzakami tych wagonów jest mniejsza niż 5 m, a prędkość przekracza 3 km/h. Jeżeli odległość między zderzakami jest mniejsza niż 5 m, należy schylić się poniżej zderzaka, chwytając ręką uchwyt umocowany na czołownicy wagonu. Korzystanie z uchwytu zwiększa bezpieczeństwo manewrowego. Zdarza się bowiem, że pracownik, wchodząc w stosunkowo niewielką lukę między wagonami, zostaje zgnieciony zderzakami na skutek niespodziewanego ruchu taboru. Przy sprzęganiu lokomotywy z wagonami należy spokojnie odczekać, aż dojedzie do składu i zatrzyma się. Wtedy dopiero można wejść pod zderzakami między lokomotywę i wagon w celu połączenia ich. Sprzęganie w czasie dojeżdżania lokomotywy do składu jest zabronione.
Sprzęganie wagonów z uszkodzonym podwoziem oraz wagonów, które uległy awarii należy wykonać tylko w czasie postoju taboru.
Zapisane

To jest przekaz.
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 28 Październik 2014, 16:07:25 »
0

Ile jest składów typu Pendolino w naszym nadwiślańskim kraju? W łikend widziałem jeden. Jechał z Powązek na Gdański. Jedno (dla premiera), dwa, pięć, dziesięć?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 28 Październik 2014, 16:51:57 »
0

Oidp 17...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 28 Październik 2014, 17:39:41 »
0

Dziś w radiu mówili o awarii jednego składu i ze w kraju jest 18 z 20 zamówionych składów. W dodatku awaria miała miejsce niedaleko Białej Rawskiej
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 28 Październik 2014, 19:07:00 »
+9

Podobno było to związane z niewłaściwie utrzymano rampo transporterowo...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 05 Listopad 2014, 23:17:57 »
0

Czy cegłę (odpowiednik SRJP) Kolei Rosyjskich znajdę gdzieś w sieci? Cyrylicę czytam, ale na stronie RŻD się pogubiłem.
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 21 Listopad 2014, 20:05:00 »
0

Mam pytanie o Sodafos.
Kroczę po omacku. Mieszanka fosforanu sodu z wodorotlenkiem sodu mająca zmiękczać wodę, i przedłużać czas między płukaniami kotła. Tylko tyle wiem. Ale interesuje mnie:

- Jaką miał postać fizyczną? Proszek, płyn?
- Jak był przechowywany? Worek, jak cement. Puszka jak z farbą?
- Na większych stacjach był pewnie dodawany bezpośrednio w hydroforni. Ale na wąskim torze, przy  pobieraniu wody pulsometrem (np. z rzeki) musiał być ciągle wożony w lokomotywie i dodawany chyba bezpośrednio do skrzyni wodnej?

Proszę o małe wyjaśnienie.

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 21 Listopad 2014, 22:02:32 »
0

Cytuj
- Jaką miał postać fizyczną? Proszek, płyn?
Biały proszek lub granulat
Cytuj
- Jak był przechowywany? Worek, jak cement. Puszka jak z farbą?
Tego nie wiem, prawdopodobnie jakiś worek lub beczka.

Za czasów ruchu planowego w Wolsztynie nie raz można było zobaczyć jak kilka łopat sodafosu jest wrzucanych do tendra przy okazji wodowania.
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 22 Listopad 2014, 20:19:53 »
+1

Za czasów ruchu planowego w Wolsztynie nie raz można było zobaczyć jak kilka łopat sodafosu jest wrzucanych do tendra przy okazji wodowania.

Pudło. Na szczęście ten ekstremalnie syfiasty syf jakim był sodafos został wycofany z powszechnego użytku jeszcze w latach świetności trakcji parowej. Sodafos - gwiazda późnego stalinizmu - miał postać płynną i był dolewany z kanki podczas wodowania.

Parowozom z Wolsztyna podobnie jak i na niektórych kolejach wąskotorowych aplikuje się sodę - ta zaiste ma postać proszku, czy granulatu. Ale kilka łopat to byłaby przesada, bo uzyskałoby się parowóz o napędzie wodnym, a nie parowym ;-) (soda spienia wodę w kotle co w przypadku przedobrzenia powoduje nadmierne plucie kotła do cylindrów).

Pozdrawiam,
FB
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 869 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 22 Styczeń 2015, 08:42:24 »
0

Szybkie pytanie: o co chodzi związkom kolejowym kwestionującym zakup czeskiego prywatnego przewoźnika towarowego, składającego doniesienie do prokuratury, grożącego strajkiem? - wypowiedź w Polsacie szefa jednego z ważnych związków (S..) kolejowych.

http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/1604457,1,pkp-cargo-kupuje-czeskiego-przewoznika-awt.read
Zapisane
Butter
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 26 Styczeń 2015, 20:48:53 »
0

Szybkie pytanie: Kto po II WŚ produkował w naszym kraju wąskotorowe wagony "koleby"? Chodzi mi tu o nazwy takich zakładów.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!