Mallet
|
|
« Odpowiedz #20 : 16 Października 2015, 17:04:48 » |
+5
|
Mały postęp prac , po trochu prowadzę prace wykańczające przy poszczególnych detalach . Tym razem na warsztacie GLS-ka , pozostało jeszcze wnętrze ,czyli silnik napęd i skrzynia biegów . A i zapewne trzeba będzie ją zmultiplikować na potrzeby makiety .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #21 : 16 Października 2015, 21:08:48 » |
0
|
Mallet, jak zawsze pokazujesz klasę samą w sobie Szacunek, świetna robota... Pozdrawiam z MMz
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #22 : 16 Października 2015, 21:25:36 » |
0
|
Jeszcze maskownice i oszklenie. Ale i takt świetny efent
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #23 : 29 Października 2015, 17:58:01 » |
0
|
Od dłuższego czasu zbierałem materiały do budowy tego traktora i w końcu trzeba powiedzieć dość i zabrać się z budowę . Tym bardziej że planowałem uświetnienie tym traktorkiem tej i paru innych dioram. Na razie powstanie model matka a później trochę się rozmnoży Dodatkowym impulsem było otrzymanie od kolegi żywicznego modelu firmy Czeskiej PlusModel ,niestety po oględzinach modelu stwierdziłem że nie da się z tego zrobić naszego Ursusa , być może to inny model Lanz Buldoga . Nie wnikając w szczegóły wykonałem zgodnie z posiadanymi materiałami nową skrzynie biegów , kominek dolotu powietrza , wylotowy komin spalin, obudowę napędu wentylatora i poprawiłem całą masą pierdółek aby był to Ursus. Traktor wykonam na stalowych kołach z pierwszej partii produkcyjnej ,od taki pierwszomajowy Ursus. Oraz małe porównanie moich z firmowymi .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kaczor
|
|
« Odpowiedz #24 : 30 Października 2015, 13:14:54 » |
0
|
Jestem pełen podziwu - świetne umiejętności i warsztat
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #25 : 30 Października 2015, 17:24:00 » |
0
|
Masz taka małą tokarkę? Kapitalnie to wyszło.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #26 : 30 Października 2015, 18:08:33 » |
+1
|
Tematy trochę mało kolejowe ale sadzę że warto pokazać jak powstają tematy które nadają klimat makietą Oczywiście punktem numer jeden są lokomotywki i tabor ,ale dobrze żeby w garażu obok toru stało coś co też cieszy oko. Trochę jeszcze podłubię przy traktorku i biorę się za wykonanie wnętrza do GLS-ki a potem napęd . Dorobione części poskładałem razem na razie na roboczo . A przy takich pracach mała tokareczka bardzo się przydaje i ułatwia życie .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #27 : 10 Listopada 2015, 17:14:51 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #28 : 10 Listopada 2015, 21:43:36 » |
0
|
Tym razem nie wytrzymałem... Muszę dodać swoje pięć groszy w temacie pochwał. Odnoszę wrażenie, że gdy Szanowny kolega wzbogaci silnik o głowicę z układem wtryskowym, to ten silnik zacznie pracować . Przednia belka zawieszenia i koła z bieżnikiem z epoki powalają na kolana. Na oponach widoczne są wypływki - pozostałości procesu wulkanizacji . A tak przy okazji Ursusa, to drugie zdjęcie w sepii - moim zdaniem zrobione we Włochach na ulicy (obecnie) Świerszcza w rejonie dworca kolejowego W-wa Włochy. Pozdrawiam serdecznie Bogumił
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #29 : 11 Listopada 2015, 23:58:30 » |
0
|
Mallet, chłopie... Czy mam popaść w kompleksy przez Ciebie?? Robota jak zawsze "prima sort". Pozdrawiam z MMz ps. Co do marki Ursus mam w pewnym sensie sentyment - dziadek przepracował dość sporo lat na odlewni ZPC Ursus. Ciort wie ile traktorów przez jego ręce przeszło/ przejechało...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
micho
Młotkowy
Długość toru:: 136 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #30 : 12 Listopada 2015, 10:41:35 » |
0
|
Suuuper.
Gdybyś wydał wersję w skali 1:87 to byłoby wielu chętnych.
|
|
|
Zapisane
|
Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #32 : 20 Listopada 2015, 16:46:33 » |
+1
|
No i trochę jeszcze poursusie Tymczasem powstały podstawy do URSUSA C 451 , a do C45 popracowałem trochę nad kołami . Cały czas też walczę ze wszędobylskimi dźwigniami ,śrubkami itp drobiazgami . Ponieważ są już obie szoferki dla traktorzysty trzeba będzie je wyposażyć w osprzęt do prowadzenia traktora .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #33 : 20 Listopada 2015, 18:02:13 » |
0
|
Masz chłopie dostęp do niezłej technologii. Efekty są niesamowite.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #34 : 20 Listopada 2015, 18:08:16 » |
+1
|
Żadnej tu technologi nie ma są tylko dwie ręce i głowa Acha jeszcze trzeba dodać odrobinkę zapału do pracy .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #35 : 01 Grudnia 2015, 17:07:29 » |
+3
|
Wszystkie charakterystyczne pocięgła i dźwignie wykonałem ,choć te drobiazgi były chyba najbardziej pracochłonne . W najbliższym czasie dojdzie głowica żarowa i przegub napędowy do przystawek rolniczych . No i oczywiście daszek coby traktorzysta nie mókł podczas pracy na budowie np drogi .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #36 : 08 Grudnia 2015, 17:42:46 » |
0
|
Dalszy ciąg prac ,wykonałem głowicę żarową , tylni wałek przeniesienia napędu . Popracowałem też trochę przy wannach traktorzystów obu wersji . To chyba tyle z Ursusa ,reszta to już formowanie i odlewnie , czas na następną maszynę na makiecie Koparkę Waryńskiego KM 251, i taki klimacik, zdjęcie autorstwa Michała Izydorczaka .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #37 : 10 Grudnia 2015, 22:13:52 » |
0
|
Witam. Głowica z gruszką żarową odwzorowana super. Pojawiła się również przystawka odbioru mocy, czyli obecny "WOM". Jestem w dalszym ciągu pod wrażeniem... Na marginesie dodam, że korbowód tego silnika miał długość 1-go metra, a jego konstrukcję zapożyczono z silników wielopaliwowych systemu Bessemera (tego samego od gruszki do świeżenia stali). Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #38 : 13 Grudnia 2015, 21:17:00 » |
0
|
Dalszy ciąg prac ,wykonałem głowicę żarową , tylni wałek przeniesienia napędu . Popracowałem też trochę przy wannach traktorzystów obu wersji . To chyba tyle z Ursusa ,reszta to już formowanie i odlewnie , czas na następną maszynę na makiecie Koparkę Waryńskiego KM 251, i taki klimacik, zdjęcie autorstwa Michała Izydorczaka .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
|
« Odpowiedz #39 : 16 Grudnia 2015, 18:55:39 » |
0
|
Pierwsze świeżutkie odlewy , na tym jeszcze nie koniec zostało jeszcze parę części . Przy okazji wyszło że niektóre detale trzeba będzie poprawić jeśli chodzi o formowanie bo ich odlewnie nie do końca wychodzi tak jak bym chciał . Zacząłem też składanie traktorka z odlanych już elementów , czyli tak jakby robota od początku ,ale już z nadzieją na zasilenie tymże modelem paru tematów które sobie zaplanowałem . To już chyba wszystko jeśli chodzi o Ursusa ,teraz czas na dokończenie GLS-ki i uzbrojenie jej w brakujące detale .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|