andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #20 : 15 Października 2008, 19:21:34 » |
0
|
Długośc trasy jest tłumaczona brakiem możliwości wjazdu na teren Puszczy Kampinoskiej. jest jakiś ogólny zakaz czy chodzi o to ze linia jest nie przejezdna?? Według mnie to powinni oczyścić to linie do końca tak aby mona było zwiedzać więcej puszczy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #21 : 15 Października 2008, 20:57:16 » |
0
|
Tylko ze jak by się chało to można wyciąć drzewka na trasie i jeździć dalej.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #22 : 15 Października 2008, 21:29:11 » |
0
|
ze jak by się chało Jak by się "chało" to by się poprawnie wreszcie choć jeden post napisało.... Co ta dyskusja ma wspólnego z MBd1 ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #23 : 15 Października 2008, 22:30:59 » |
0
|
Ja również po powrocie muzealnego pociągu zostałem "uprzejmie" wyproszony z Muzeum o 15 (a przyjechałem pociągiem do Sochaczewa z okolic Chabówki). Za to udało mi się "wcisnąć" po 17 na zaplecze, gdzie mogłem obejrzeć MBd1. :wink: A wracając do tematu, zamieszczam fotki pulpitów sterowniczych wagonów MBd1 126 i 130 (przepraszam za jakość, ale dysponowałem wtedy tylko starym aparatem "VILIA" oraz resztką kliszy :sad: )  Pulpit MBd1 126  Pulpit MBd1 130 I tu pytanie do znawców tematu: pulpit w prototypowym MBd1 130 znacznie różni się od montowanych w innych "lisewskich" MBd1, czy taki był oryginalnie, czy to tylko "radosna twórczość" pracowników Muzeum :?: :roll:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #24 : 05 Września 2010, 00:51:59 » |
0
|
Ostatnio natknąłem się na krótki filmik pokazujący sochaczewskie MBd1 w akcji:
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2010, 21:34:36 wysłane przez Szymek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #25 : 09 Października 2010, 10:51:26 » |
0
|
Ma inny układ okien, ścianę przednią i drzwi w porównaniu do stanu oryginalnego.
Ponieważ 5 wagonów zamówionych przez PKP właśnie tym różniło się od dwóch zamówionych przez Kolejkę Marecką. Szersze info na ten temat jest w ostatnio wydanej wielkiej księdze o Wrocławskiej KD
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
marar
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 16 Czerwca 2012, 00:11:00 » |
0
|
Pulpit od wag MBd1-130 nie jest orginalny.Wszystkie wagony miala pulpit taki jak jest na fotce wag MBd1-126 z tym ze poczatkowo to na deskach byly zainstalowane - predkosciomierz i zegar taki jak w samochodach Star lub w Warszawa.Ponadto w niektorych modelach byl tez zamocowany regulator napiecia -takze od w/w samochodow.Jezeli chodzi o predkosciomierz to dzialal on przez krotki okres poniewaz bardzo szybko zuzywala sie linka.Wskazywana predkosc trzeba bylo podzielic przez mniej wiecej przez dwa ze wzgledu poprzez zastosowanie rewersu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marar
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #28 : 16 Czerwca 2012, 00:27:10 » |
0
|
Kolega Szymek napisal Jak mi sie uda dotrzec do zrodla to podam dokladna historie dot tych wag.
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2012, 01:19:26 wysłane przez marar »
|
Zapisane
|
|
|
|
marar
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #29 : 16 Czerwca 2012, 13:39:41 » |
0
|
Tu ponizej jest widok kabiny orginalnej z lat 80-tych. Na fotce jest widac zakryte otwory blacha po szybkosciomierzu zegarze i wskaznikach takich jakie byly w Warszawie /chodzi o wskazniki temp i cisnienia/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marar
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 16 Czerwca 2012, 13:43:44 » |
0
|
Ponizej tak wygladaly wnetrza wagonow MBd1
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2012, 14:05:54 wysłane przez marar »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #31 : 17 Czerwca 2012, 13:18:05 » |
0
|
Jak mi sie uda dotrzec do zrodla to podam dokladna historie dot tych wag.
Czekam zatem niecierpliwie 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
pstefanc
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 29 Września 2012, 22:02:31 » |
0
|
Witam Jestem tu nowy i być może wtrącę się w bardzo starą konwersację. Mam jednak kilka zdjęć tych pojazdów (jak mi się wydaje), Zamieszczam je poniżej:  zdjęcie zrobione ostatniego dnia funkcjonowania kolejki w Ełku (w ramach PKP),   zdjęcia zrobione w Mławie. Kolejka jeszcze w ramach PKP ale w okresie agonii,      Sochaczew - wagon przed i po przemalowaniu (jak mi się wydaje), pozdrawiam Piotr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #33 : 30 Września 2012, 14:46:34 » |
0
|
Tak, ale zauważ - każdy z nich jest inny (choćby po układzie okien).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pstefanc
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #34 : 30 Września 2012, 17:15:29 » |
0
|
Cześć Może się mylę ale wydaje mi się że te dwa zdjęcia pokazują ten sam wagon:   pozostałe się faktycznie różnią. pozdrawiam Piotr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #35 : 30 Września 2012, 23:38:29 » |
0
|
Tak rzeczywiście jest. A żeby już zupełnie doprecyzować, to: http://enkol.pl/Mw63oraz http://750mm.pl/index.php?topic=1062.0Ten stojący między podnośnikami, to przedwojenny Ebermann produkcji Zakładów Ostrowieckich, a pozostałe to powojenne wyroby autorstwa warsztatów Żuławskich KD w Lisewie, i o ile Ebermanny nie różniły się między sobą, o tyle z wagonów lisewskich niemal każdy ma inne pudło, układ okien itd. Skądinąd dla modelarza temat jest ciekawy, weź to teraz odtwórz.. 
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2012, 07:46:18 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #36 : 01 Października 2012, 09:35:52 » |
0
|
i o ile Ebermanny nie różniły się między sobą, Prawie się nie różniły. Te dla KDM były inne niż dla PKP
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
pstefanc
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #37 : 02 Października 2012, 22:28:51 » |
0
|
Wlasnie zastanawialem sie co to za wagon stal miedzy podnosnikami. Panowie, czy wiecie gdzie jeszcze mozna zobaczyc tego typu wagony na chodzie (mam na mysli oba typy)? Ja wiem tylko o tych z Sochaczewa.
Pozdrawiam
Piotr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #38 : 03 Października 2012, 07:32:40 » |
0
|
Na chodzie już nigdzie. A z wagonów nie na chodzie to tylko ten śląski żółto czerwony 281 ex-125 ma jakieś szanse.No i może kiedyś rogowski Mbd1-133 doczeka się końca remontu. Ale co z tego będzie to tak naprawdę nikt nie wie - pozostaje tylko Sochaczew..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pstefanc
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #39 : 04 Października 2012, 00:47:30 » |
0
|
Troszkę to smutne A co się dzieje z tym wagonem z Ełku? Na zdjęciu prezentował się przyzwoicie:  pozdrawiam Piotr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|