Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:44:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: MBd1  (Przeczytany 62620 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 15 Października 2008, 19:21:34 »
0

Cytat: "Łukasz"
Długośc trasy jest tłumaczona brakiem możliwości wjazdu na teren Puszczy Kampinoskiej.


jest jakiś ogólny zakaz czy chodzi o to ze linia jest nie przejezdna??

Według mnie to powinni oczyścić to linie do końca tak aby mona było zwiedzać więcej puszczy.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 15 Października 2008, 20:57:16 »
0

Tylko ze jak by się chało to można wyciąć drzewka na trasie i jeździć dalej.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #22 : 15 Października 2008, 21:29:11 »
0

Cytat: "andrzej2110"
ze jak by się chało


Jak by się "chało" to by się poprawnie wreszcie choć jeden post napisało....
Co ta dyskusja ma wspólnego z MBd1 ?
Zapisane

Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 15 Października 2008, 22:30:59 »
0

Ja również po powrocie muzealnego pociągu zostałem "uprzejmie" wyproszony z Muzeum o 15 (a przyjechałem pociągiem do Sochaczewa z okolic Chabówki). Za to udało mi się "wcisnąć" po 17 na zaplecze, gdzie mogłem obejrzeć MBd1.  :wink:

A wracając do tematu, zamieszczam fotki pulpitów sterowniczych wagonów MBd1 126 i 130 (przepraszam za jakość, ale dysponowałem wtedy tylko starym aparatem "VILIA" oraz resztką kliszy :sad: )


Pulpit MBd1 126


Pulpit MBd1 130

I tu pytanie do znawców tematu: pulpit w prototypowym MBd1 130 znacznie różni się od montowanych  w innych "lisewskich" MBd1, czy taki był oryginalnie, czy to tylko "radosna twórczość" pracowników Muzeum  :?: :roll:
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 05 Września 2010, 00:51:59 »
0

Ostatnio natknąłem się na krótki filmik pokazujący sochaczewskie MBd1 w akcji:
Małe | Duże

« Ostatnia zmiana: 06 Września 2010, 21:34:36 wysłane przez Szymek » Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #25 : 09 Października 2010, 10:51:26 »
0

Ma inny układ okien, ścianę przednią i drzwi w porównaniu do stanu oryginalnego.

Ponieważ 5 wagonów zamówionych przez PKP właśnie tym różniło się od dwóch zamówionych przez Kolejkę Marecką.
Szersze info na ten temat jest w ostatnio wydanej wielkiej księdze o Wrocławskiej KD
Zapisane

Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 14 Czerwca 2012, 17:47:24 »
0

dobrzyn:
Cytuj
Hmm nie mnożąc wątków na temat MBd1 podepnę się tutaj. Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje dotyczące MBd1-123 i MBd1-131 sprzedanych w 1985r do Niemiec? Może jakieś aktualne foto?


Szperając ostatnio po necie udało mi się znaleźć fotki MBd1-131 i 123 - już w Niemczech:
MBd1-131: http://www.cdanziger.de/forum/IMG5663.jpg
MBd1-131 i 123: http://werners-eisenbahnbilder.homepage.t-online.de//Dia%205172.jpg

Ponadto z informacji zawartych na niemieckim forum wynika, że MBd1-131 wcale nie został skasowany (!) i znajduje się w prywatnej kolekcji "w Bawarii (w pobliżu Marktoberdorf)":
http://www.boards-4you.de/wbb13/60/thread.php?postid=30831
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2012, 20:58:52 wysłane przez Ariel Ciechański » Zapisane
marar
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 16 Czerwca 2012, 00:11:00 »
0

Pulpit od wag MBd1-130 nie jest orginalny.Wszystkie wagony miala pulpit taki jak jest na fotce wag MBd1-126 z tym ze poczatkowo to na deskach byly zainstalowane - predkosciomierz i zegar taki jak w samochodach Star lub w Warszawa.Ponadto w niektorych modelach byl tez zamocowany regulator napiecia -takze od w/w samochodow.Jezeli chodzi o predkosciomierz to dzialal on przez krotki okres poniewaz bardzo szybko zuzywala sie linka.Wskazywana predkosc trzeba bylo podzielic przez mniej wiecej przez dwa ze wzgledu poprzez zastosowanie rewersu
Zapisane
marar
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 16 Czerwca 2012, 00:27:10 »
0

Kolega Szymek napisal

dobrzyn:
Cytuj
Hmm nie mnożąc wątków na temat MBd1 podepnę się tutaj. Czy ktoś ma jakiekolwiek informacje dotyczące MBd1-123 i MBd1-131 sprzedanych w 1985r do Niemiec? Może jakieś aktualne foto?


Szperając ostatnio po necie udało mi się znaleźć fotki MBd1-131 i 123 - już w Niemczech:
MBd1-131: http://www.cdanziger.de/forum/IMG5663.jpg
MBd1-131 i 123: http://werners-eisenbahnbilder.homepage.t-online.de//Dia%205172.jpg

Ponadto z informacji zawartych na niemieckim forum wynika, że MBd1-131 wcale nie został skasowany (!) i znajduje się w prywatnej kolekcji "w Bawarii (w pobliżu Marktoberdorf)":
http://www.boards-4you.de/wbb13/60/thread.php?postid=30831



Jak mi sie uda dotrzec do zrodla to podam dokladna historie dot tych wag.
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2012, 01:19:26 wysłane przez marar » Zapisane
marar
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 16 Czerwca 2012, 13:39:41 »
0

Tu ponizej jest widok kabiny orginalnej z lat 80-tych. Na fotce jest widac zakryte otwory blacha po szybkosciomierzu zegarze i wskaznikach takich jakie byly w Warszawie /chodzi o wskazniki temp i cisnienia/


* MBd1 kab.JPG (103.62 KB, 720x544 - wyświetlony 1763 razy.)
Zapisane
marar
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 16 Czerwca 2012, 13:43:44 »
0

Ponizej tak wygladaly wnetrza wagonow MBd1


* MBd1 kab (2).JPG (122.7 KB, 720x579 - wyświetlony 1788 razy.)

* MBd1 kab (3).JPG (106.05 KB, 720x568 - wyświetlony 1870 razy.)
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2012, 14:05:54 wysłane przez marar » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #31 : 17 Czerwca 2012, 13:18:05 »
0

Jak mi sie uda dotrzec do zrodla to podam dokladna historie dot tych wag.
Czekam zatem niecierpliwie
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
pstefanc
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 29 Września 2012, 22:02:31 »
0

Witam

Jestem tu nowy i być może wtrącę się w bardzo starą konwersację. Mam jednak kilka zdjęć tych pojazdów (jak mi się wydaje), Zamieszczam je poniżej:

zdjęcie zrobione ostatniego dnia funkcjonowania kolejki w Ełku (w ramach PKP),



zdjęcia zrobione w Mławie. Kolejka jeszcze w ramach PKP ale w okresie agonii,






Sochaczew - wagon przed i po przemalowaniu (jak mi się wydaje),

pozdrawiam

Piotr


Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #33 : 30 Września 2012, 14:46:34 »
0

Tak, ale zauważ - każdy z nich jest inny (choćby po układzie okien).
Zapisane

pstefanc
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 30 Września 2012, 17:15:29 »
0

Cześć

Może się mylę ale wydaje mi się że te dwa zdjęcia pokazują ten sam wagon:



pozostałe się faktycznie różnią.

pozdrawiam

Piotr
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #35 : 30 Września 2012, 23:38:29 »
0

Tak rzeczywiście jest. A żeby już zupełnie doprecyzować, to: http://enkol.pl/Mw63
oraz http://750mm.pl/index.php?topic=1062.0

Ten stojący między podnośnikami, to przedwojenny Ebermann produkcji Zakładów Ostrowieckich, a pozostałe to powojenne wyroby autorstwa warsztatów Żuławskich KD w Lisewie, i o ile Ebermanny nie różniły się między sobą, o tyle z wagonów lisewskich niemal każdy ma inne pudło, układ okien itd.  Skądinąd dla modelarza temat jest ciekawy, weź to teraz odtwórz..
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2012, 07:46:18 wysłane przez Brood.K » Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #36 : 01 Października 2012, 09:35:52 »
0

i o ile Ebermanny nie różniły się między sobą,
Prawie się nie różniły. Te dla KDM były inne niż dla PKP
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
pstefanc
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 02 Października 2012, 22:28:51 »
0

Wlasnie zastanawialem sie co to za wagon stal miedzy podnosnikami. Panowie, czy wiecie gdzie jeszcze mozna zobaczyc tego typu wagony na chodzie (mam na mysli oba typy)? Ja wiem tylko o tych z Sochaczewa.

Pozdrawiam

Piotr
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #38 : 03 Października 2012, 07:32:40 »
0

Na chodzie już nigdzie. A z wagonów nie na chodzie to tylko ten śląski żółto czerwony 281 ex-125 ma jakieś szanse.No i może kiedyś rogowski Mbd1-133 doczeka się końca remontu. Ale co z tego będzie to tak naprawdę nikt nie wie -  pozostaje tylko Sochaczew..
Zapisane

pstefanc
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 04 Października 2012, 00:47:30 »
0

Troszkę to smutne  Smutny

A co się dzieje z tym wagonem z Ełku? Na zdjęciu prezentował się przyzwoicie:


pozdrawiam

Piotr
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!