Brood.K
|
|
« Odpowiedz #40 : 04 Październik 2012, 07:38:16 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
feyg
|
|
« Odpowiedz #41 : 04 Październik 2012, 08:28:24 » |
0
|
MBd1-133 jeszcze w Ełku... Stan: 8 sierpień 1998, Ełk
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Październik 2012, 08:44:19 wysłane przez feyg »
|
Zapisane
|
|
|
|
pstefanc
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #42 : 04 Październik 2012, 18:06:14 » |
0
|
Moje zdjecie zrobilem w lipcu 2001.
Pozdrawiam
Piotr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #43 : 02 Grudzień 2012, 13:30:46 » |
0
|
"...sie macie ludzie" czy ktoś posiada dokumentacja techniczna pneumatyczna wagonu motorowego MBd1? w kabinie zastosowany jest zawór pomocniczy maszynisty Knorr H1405,czy ten zawór tylko pracuje jako pomocniczy? tak jak na lokomotywie ET21,E3? Jest też zawór rozrządczy Knorr H1k5,który pracuje jako hamulec zespolony,jest też zawór redukcyjny Knorr. Moje pytanie? czy ktoś mógłby ktoś udostępnić schemat pneumatyczny[luftu] tego wagonu? lub nakierować jak działa zespolony hamulec? PS. co do pisowni na forum:przepraszam za pisownie jestem tylko fizycznym! chciałbym przywrócić do życia MBd1-281! pod względem powietrza i hamulca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #44 : 02 Grudzień 2012, 21:46:33 » |
+1
|
Tak z ciekawości - po co robić "luft" w wagonie, który stoi na przekładnie osiowe?
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #45 : 03 Grudzień 2012, 06:14:40 » |
+1
|
Zawsze to jedna rzecz do przodu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #46 : 03 Grudzień 2012, 07:29:33 » |
0
|
No tak, problem w tym, że wspomniany wagon czeka na w/w przekładnie już kilka ładnych lat i nie zapowiada się, by takowe miał dostać.
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #47 : 03 Grudzień 2012, 07:54:07 » |
+1
|
w kabinie zastosowany jest zawór pomocniczy maszynisty ... Piszę z pamięci, więc o szczegóły proszę nie pytać Tak, oryginalnie MBd1 miał tylko zawór pomocniczy, który był zaworem głównym - jednocześnie uruchamiał hamulec w MBd1 i w wag. doczepnych. Praktycznie układ hamulca wag. mot. był połączony z przewodem gł jak w wagonach doczepnych (z pkt. widzenia ham. zespolonego był on kolejnym wag. doczepnym). Tak uproszczony pomysł wynikał z zał., że MBd1 ciągnie max 2 wag doczepne. Cechą tego rozwiązania było hamowanie jednocześnie wag. mot. i doczepnymi, nie można było hamować tylko MBd1. No chyba, że najpierw na postoju się wyszło i ręcznie odcięło ham. w wag. doczepnych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #48 : 03 Grudzień 2012, 09:48:47 » |
+1
|
Oraz skutkowało zwłoką w hamowaniu podczas np. dojeżdżania do składu, bo musiał zadziałać zwór rozrządczy w motorówce. BTW porządkując nazwy fachowe chodzi o: 1. zawór hamulca pomocniczego, 2. zawór hamulca zespolonego. W MBd1 był tylko ten pierwszy który nie wpuszczał powietrza bezpośrednio do cylindra ale popełniał (ze zbiornika głównego, przez reduktor) lub upuszczał powietrze z przewodu głównego. W związku z tym wagon motorowy miał instalację hamulcową taką samą jak doczepa plus rurka zasilająco-upuszczająca z przewodu głównego. S pozdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #49 : 08 Grudzień 2012, 09:30:51 » |
0
|
...sie macie ludzie... bardzo dziękuje za wyczerpującą informacje. Chciałem się tylko upewnić co do działania hamulca zespolonego. W byłym PTK na oddziale WNTK Ruda Śląska tylko naprawiałem DREZYNY! tego typu wagonów nie. Pozdrawiam Lufciosz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacob
Nowicjusz
Długość toru:: 21 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #50 : 30 Maj 2015, 08:16:28 » |
0
|
Mam pytanie: czy ktoś na forum wie może, jakie zmiany konstrukcyjne wprowadzono w silniku S530B w stosunku do S530A1?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Jacob
Nowicjusz
Długość toru:: 21 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #52 : 23 Luty 2016, 16:49:36 » |
+2
|
Czy ktoś ma jakieś informacje o osobach wymienionych w artykule (Zygmunt Stosik, Bernard Szczeblewski, Czesław Michałowski, Brunon Morawski, majster naprawy Henryk Chojnacki oraz zawiadowca parowozowni Marian Sikorski)? Czy żyją, lub czy ktoś ma jakiś kontakt z ich potomkami?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marar
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #53 : 03 Kwiecień 2016, 20:57:32 » |
0
|
Podeślij na PW adres e-maila.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #54 : 22 Luty 2021, 19:49:11 » |
+4
|
Przy okazji wykopania takiego oto zdjęcia w swoich archiwaliach: naszło mnie pytanie - ile jest obecnie zachowanych wagonów MBd1 "Lisewo", gdzie, i który z nich jest czynny?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW
Długość toru:: 321 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #55 : 22 Luty 2021, 20:39:24 » |
+4
|
naszło mnie pytanie - ile jest obecnie zachowanych wagonów MBd1 "Lisewo", gdzie, i który z nich jest czynny?
Policzmy: - Sochaczew 3 sztuki - czynny, odstawiony i wrak + 2 Ebermany - Rogów 2 sztuki - w remoncie i wrak - Bytom 1 sztuka po remoncie zewnętrznym - Ełk - 1 sztuka - eksponat
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #56 : 22 Luty 2021, 21:20:50 » |
0
|
Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #57 : 22 Luty 2021, 21:45:43 » |
+1
|
Znaczy, że czynny pozostał tylko jeden, w Sochaczewie... Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE?
Bo tak wyglądało logo PKP sprzed "trumienki".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paskud
|
|
« Odpowiedz #58 : 09 Marzec 2021, 15:16:42 » |
0
|
Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE?
To nie "E", a stylizowane skrzydełko, które pojawiło się w latach 70. Tak raczkowała identyfikacja wizualna w ówczesnych PKP - logo to zdążyło się pojawić m.in. na tablicach dworcowych czy mundurach.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam! Mateusz
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #59 : 09 Marzec 2021, 15:52:28 » |
0
|
Tak raczkowała identyfikacja wizualna w ówczesnych PKP - logo to zdążyło się pojawić m.in. na tablicach dworcowych czy mundurach. ... i na firankach w wagonach. Druga połowa - koniec lat 80-tych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|