Świat kolejek wąskotorowych SMF
27 Listopad 2022, 16:35:39 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2  (Przeczytany 94296 razy)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 669 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #140 : 10 Wrzesień 2009, 15:39:03 »
0

Długość trwania fali w oerlikonie nie jest stała zależy od ciśnienia w PG jakie było zanim przestawiliśmy kran na napełnianie i od pojemności PG reaguje on na różnice ciśnień w zbiorniku czasowym i sterującym. Po czasie trwania fali następuje redukcja ciśnienia do 5,4at ( a dokładniej o 0,4 at wyższej niż ustawienie reduktora ) i następuje ładowanie niskim ciśnieniem przez duży przelot (  położeniu jazdy przelot jest zmniejszony a ciśnienie ma wartość nastawiona przez reduktor). teoretycznie jeżeli zawór jest sprawny mozemy trzymać go na napełnianiu ile chcemy nawet jeśli ciśnienie w przewodzie wzrośnie do 5,4 nic się nie będzie działo. Bo kiedy przestawimy na położenie jazdy nastąpi redukcja ciśnienia do wartości nastawionej reduktorem w takim tempie że nie zadziałają zawory rozrządcze.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #141 : 10 Wrzesień 2009, 21:20:03 »
0

Cytat: "Phinek"
A przeładowanie cylidra hamulcowego lokomotywy? Wszak pracuje on przy 3,6 at, zaś większe ciśnienie winno być upuszczane przez zawór bezpieczeństwa.


Do cylindra w rumunie wchodzi owiele więcej powietrza niż 3,6 at i żadnym zaworem bezpieczenstwa nie jest zrzucane. Na Knorze powietrze z cylindrów jest zbijane przez zawór bezpieczeństwa.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #142 : 11 Wrzesień 2009, 00:11:59 »
0

Cytat: "Phinek"
Podobnie używa się zaworu na Lxd2... wprawdzie fala jest inna i ma inne zadanie, ale też występuje.
O czym piszę wiedzą ci którzy potrafią umiejętnie wykorzystywać to iż istnieje możliwość hamowania składem oraz samą lokomotywą - jednym zaworem (Knorr tego nie ma)  :wink:
Do czego tutaj używa się fali? Do przestawnienia podwójnych zaworów zwrotnych w odpowiednie położenie. Czy koledzy czają o co chodzi i że to też jest fala ino kapinkę inna?

A czy kolega wie jak nazywa się ten cudowny kran w Lxd2??  :mrgreen:
Jest to Knorr St 60.
Na tym zaworze (przed wojną mówiło: się na tym kranie) nie ma fali. Szybkie luzowanie od jazdy różni się tym że na szybkim jest pełny przelot a na jeździe przez minimalny otwór. W przypadku rozerwania składu w pozycji jazdy sprężarka nie nadąży nabić przewodu. Ciśnienie jest na obydwu pozycjach takie samo.
Kran ten działa też tak że na skrajnych położeniach (szybkie luzowanie oraz hamowanie nagłe) oddziałuje na "oba" hamulce, w położeniu nagłe hamulec uruchamiany jest jednocześnie przez zawór rozrządczy jak i bezpośrednio (jako dodatkowy). W położeniu szybkiego luzowania tak samo wygląda luzowanie.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #143 : 11 Wrzesień 2009, 01:28:38 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:13:08 wysłane przez Phinek » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 669 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #144 : 11 Wrzesień 2009, 13:17:31 »
0

Tak najprościej podwójny zawór zwrotny łączy cylinder z tym obwodem ( samoczynnym albo dodatkowym), W którym jest większe ciśnienie.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #145 : 11 Wrzesień 2009, 15:13:27 »
0

Cytat: "Phinek"
jest zalecane przez producentów cylindrów hamulcowych, gdyż te ostatnie powinny pracować przy P max = 3,6 at.

W wagonach tak. W lokomotywach cylindry często dostają 0,4MPa.

Cytat: "Phinek"
opisywany również jako St60-11 lub FK150 i z tego co pamiętam to w dokładniejszym opisie tegoż zaworu widziałem napis Westinghouse. Teraz dla wnikliwych zagadka, czy westinghouse jest odmianą Knorra, czy Knorr jest odmianą Westinghouse'a ?

St60 to jest Knorr. Jeśli chodzi o Westinghouse'a to na Lxd2 był zawór rozrządczy.

Cytat: "Phinek"
"Hamulec samoczynny zostaje włączony, jeżeli rękojeść z położenia II (jazda) przez położenie odcięcia IV, zostaje doprowadzona do położenia hamowania VI i z kolei ponownie przesunięta do położenia odcięcia IV."
I teraz kolejne pytanie co się dzieje i skąd instalacja "pamięta" jakie były ustawienia kranu?

Nie pamięta. Kran St60 w położeniu II jazda napełnia PG do 0,5MPa natomiast obwód hamulca dodatkowego jest odcięty. Tak samo jest odcięty w pozycji VI. Czyli działa tu  tylko zawór rozrządczy. W pozycjach III i V działa tylko obwód dodatkowy. Jeśli zahamujesz dodatkowym (pozycja V) powiedzmy do 0,2 MPa a potem zespolonym (VI) do pełnego hamowania to mamy sytuacje gdy do podwójnego zaworu zwrotnego z jednej strony zostało doprowadzone powietrze o ciśnieniu 0,2 MPa i po przestawieniu kranu w pozycje VI przestało być doprowadzane. Z drugiej strony z PZZ w pozycji VI doprowadzone zostało ciśnienie, które po przekroczeniu wartości 0,2 MPa przesunęło tłoczek PZZ i teraz Cyl. ham. jest zasilany tą stroną. Ta różnica ciśnień to nie fala. W tym wypadku wyluzować można tylko przez przestawienie kranu w pozycji II lub I. Pozycja II wypuści powietrze przez PZZ od strony zaworu rozrządczego, natomiast pozycja I z obu stron PZZ. Po zahamowaniu dodatkowym (V) i przestawieniu w pozycje II Nie da się wyluzować kranem bo PZZ jest przesterowany na obwód dodatkowy. PZZ jest więc przełącznikiem a nie pamięcią.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #146 : 11 Wrzesień 2009, 17:14:13 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:13:41 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #147 : 11 Wrzesień 2009, 21:17:17 »
0

Cytat: "Phinek"
Rozmawiamy tutaj na 2 totalnie różnych płaszczyznach - slangu i nazenictwa ścisłego zjawisk zachodzących.

No właśnie. W slangu kolejowym "Fala" to jest zjawisko zachodzące podczas napełniania uderzeniowego. W St60 nie ma takiego napełniania choć teoretycznie przy napełnianiu pustego PG też będzie fala.
Jeśli chodzi o PZZ to nie można mówić o fali bo tam ciśnienie działa na tłok. Tak samo można by mówić że cylinder hamulcowy uruchamia fala.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #148 : 11 Wrzesień 2009, 21:23:24 »
0

Co kraj to obyczaj a co kolej to inne nazewnictwo i slang. A więc fala była, jest i będzie :mrgreen:
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4286 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #149 : 20 Październik 2009, 10:02:55 »
0

Zadaje pytanie dla wielbicieli rumuńskich smoków zacnej serii Lxd2 zwanej L45H:

Czy znacie typ zaworów elektropneumatycznych stosowanych obecnie do sterowania w większości loków? Chodzi mi o elektrozawory nowszego typu, te z przyciskiem a nie z klapką do ręcznego zasterowania. Kombinuję co tu zrobić, bo już ostatnie sztuki dogorywają. Może gdzieś (maszyny, autobusy...) takowe zawory są stosowane?
Oczywiście nie ma problemu z zakupem ich odpowiedników Festo czy innej znamienitej firmy, jednak zastosowanie ich wiąże się z przeróbkami, których chcę uniknąć...

Ewentualnie czy istnieje jakiś ich zamiennik który można by zastosować. Cena nie gra tu roli, byle kupić coś, co pasuje i jest obecnie produkowane.

Kuc z góry dziękuje za pomoc...
Zapisane

Pędzi pociąg historii
błyska stulecie-semafor
Rewolucji nie trzeba glorii
nie trzeba szumnych metafor
potrzebny jest maszynista
którym jest ON
towarzysz, wódz, komunista
Stalin-słowo jak dzwon.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #150 : 20 Październik 2009, 18:12:43 »
0

Swojego czasu słynny Kaczmarek mowił, że takie zawory są w Ikarusach w instalacji otwierania i zamykania drzwi.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #151 : 20 Październik 2009, 18:28:10 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:14:00 wysłane przez Phinek » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie


Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #152 : 20 Październik 2009, 18:28:36 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
Swojego czasu słynny Kaczmarek mowił, że takie zawory są w Ikarusach w instalacji otwierania i zamykania drzwi.


Owszem są podobne i to nie tylko do drzwi.
Fachowcem w sprawach elektrycznych jest niejaki Baku.
Z tego co wiem regenerował rumuńskie elektrozawory do pionkowskiej Lyd2-063.

P.S.
Poszukuję nowej lub regenerowanej pompy wtryskowej do silnika MB836B wyregulowanej na moc 350KM przy 1450 obr/min.
Zapisane

"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #153 : 21 Październik 2009, 13:16:25 »
0

Cytat: "Kucyk"
Czy znacie typ zaworów elektropneumatycznych stosowanych obecnie do sterowania w większości loków? Chodzi mi o elektrozawory nowszego typu, te z przyciskiem a nie z klapką do ręcznego zasterowania.

Электропиевматический вентили типа BB-32
Zapisane
gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #154 : 22 Październik 2009, 19:00:40 »
0

Swego czasu na wycieczce w EC Siekierki widziałem podobne elektrozawory. Na jakie są napięcie, i czy są takie same jak te produkcji rumuńskiej, czy polskiej, postaram się dowiedzieć w niedzielę, podczas zjazdu, mam tam pracującego koegę
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 669 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #155 : 22 Październik 2009, 19:25:53 »
0

Elektrozawory WW-32 (jak to woli BB-32) są masowo stosowane w rosyjskim sprzęcie kolejowym wg. książki Lokomotywy spalinowe z serii ST44 Elektro zawór WW-32 jest na napięcie 75V minimalny prąd zadziałania 0,165A  nominalne ciśnienie 5kG/cm2 a max ciśnienie 6,75 kG/cm2.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #156 : 23 Październik 2009, 16:38:23 »
0

Cytat: "MichałŁ"
Elektro zawór WW-32 jest na napięcie 75V minimalny prąd zadziałania 0,165A

Czy tu nie jest tak jak z wyłącznikami samoczynnymi że ważny jest prąd zadziałania a napięcie to tylko próg, którego nie wolno przekroczyć?
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 669 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #157 : 23 Październik 2009, 19:57:58 »
0

Prawdopodobnie tak gdyż opór cewki wynosi 275Ω czyli prąd zadziałania zostanie osiągnięty już przy zasilaniu napięciem ok 45,5V
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #158 : 23 Październik 2009, 20:51:46 »
0

A przy 24V?
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #159 : 23 Październik 2009, 20:59:39 »
0

Oczywiście, że tym, co powoduje ruch zaworu, jest prąd. Ale żeby ten prąd uzyskać, musimy zgodnie z prawem Ohma przyłożyć jakieś napięcie.
Napięcie znamionowe zaworu jest to po prostu takie napięcie, które zapewnia prąd dostateczny do zadziałania zaworu. Z jakimś zapasem oczywiście, ale nie sądzę żeby to był zapas rzędu 200% (25V->75V)
Przykład: elektrozawory z klapką (ten drugi typ) są na 24V= i po podaniu 24V~ (po prostu takie akurat było pod ręką) nie chcą działać. Powód? Indukcyjność cewki wprowadza dodatkową impedancję, prąd maleje i do widzenia.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!