lukasz
Nowicjusz
Długość toru:: 31 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #40 : 12 Grudnia 2005, 18:40:51 » |
0
|
Niestety to prawda ale też jeśliby mialy się tym zajmować same firmy to większości kolejek by juz nie bylo Ale przyklad z Piotrkowa uczy,że byle jaki "ktoś" może zniszczyć niezłą kolejke,mam tu na myśli ludzi i urzędasów,którzy doprowadzili do stanu,jaki oglądamy dziś,czyli skasowania oelki,która spokojnie mogłby teraz stać na pomniku lub choćby w mkowskim skansenie(Skierniewice,Pyskowice) lub na pomniku,bo mówiono,że "jej nie da się uratować,bo jest w strasznym stanie" choć ratowano o wiele gorsze maszyny (vide niektóre parowozy np. z Pyskowic,ktore wyremontowano praktycznie z trupa),choć kolejka piotrkowska miala ciekawy tabor (Px49,2 x Lxd2 ....) to jej trasa niestety zostałaa przerwana przez autostradę,to mogłaby chociarz jeźdźić na ocalalym odcinku,no ale cóż... Postarajmy się dobrze zajać tymi kolejkami,które nam pozostały,choc jest ich już niewiele :cry:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gkw
|
|
« Odpowiedz #41 : 14 Grudnia 2005, 14:50:17 » |
0
|
a ten px49 nadal jest w piotrkowie?? w jakim on jest stanie??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukasz
Nowicjusz
Długość toru:: 31 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #42 : 14 Grudnia 2005, 15:00:15 » |
0
|
Niewiem tego Ale co się dzieje z lokomotywami Lxd2??Chyba należą one do PKP Nieruchomości,więc w grę wchodzi tylko ich kupno po wysokich cenach.A może już zostaly gdzieś sprzedane??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #43 : 14 Grudnia 2005, 15:35:15 » |
0
|
Być może już zostały sprzedane. Jakiś czas temu widziano tajemnicze transporty jednego Lxd2 w Gdyni i trzech Lxd2 w Mławie (na torze normalnym). Pozatym w Piotrkowie trwa wydobywanie najbardziej popularnego surowca naturalnego w Polsce - złomu. Stacja też idzie do huty więc należy się spodziewać, że Px49 oraz pozostały tabor się z tamtąd wyprowadzi albo na złomowisko albo jeżeli będzie miał szczęście to chociarz część na inne wąskotorówki. Może coś stanie na pomniku chociarz po tym co spotkało Ol49-48 to ja bym tam nawet osi niepostawił. Px49 jest własnością Muzeum Kolejnictwa i jak stał w Bugaju (w zamian za pozwolenie rozkucia przejazdu) to dobrali się do niego złomiarze.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #44 : 14 Grudnia 2005, 15:49:19 » |
0
|
Zeby ozywienie trupa lokomotywy (bo w takim stanie najczesciej sa te w posiadaniu ZN) mialo sens, musza za tym isc sensowne pieniadze i realna potrzeba uruchomienia lokomotywy. Przy obecnych warunkach (kiedy kolejki nie potrafia utrzymac bedacych jeszcze na chodzie maszyn) wydaje mi sie zbyt "odlecianym" marzeniem aby takie maszyny uruchamiac. Wole daleko posuniety realizm niz bujanie w oblokach. Chociaz cuda sie zdazaja.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
krzysiek20
Gość
|
|
« Odpowiedz #45 : 14 Grudnia 2005, 22:57:40 » |
0
|
Zeby ozywienie trupa lokomotywy (bo w takim stanie najczesciej sa te w posiadaniu ZN) mialo sens, musza za tym isc sensowne pieniadze i realna potrzeba uruchomienia lokomotywy. Przy obecnych warunkach (kiedy kolejki nie potrafia utrzymac bedacych jeszcze na chodzie maszyn) wydaje mi sie zbyt "odlecianym" marzeniem aby takie maszyny uruchamiac. Wole daleko posuniety realizm niz bujanie w oblokach. Chociaz cuda sie zdazaja. ta ja cie dokładnie rozumiem to jak zsamochodami ....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
|
« Odpowiedz #46 : 15 Grudnia 2005, 10:29:40 » |
0
|
Zeby ozywienie trupa lokomotywy (bo w takim stanie najczesciej sa te w posiadaniu ZN) mialo sens, musza za tym isc sensowne pieniadze i realna potrzeba uruchomienia lokomotywy. Realna potrzebą może być ocalenie przed palnikiem. W Cisnej kierownik powiedział: Niech ten parowóż mi stoi nie używany ale chce żeby był na chodzie. W razie czego wsiadam i odpalam. Remont Laska troche kasy pochłonoł ale nie tak dużo znowu. W końcu poza kotłem wszystko zostało zrobione przez MK i to w dość prymitywnych warunkach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #47 : 15 Grudnia 2005, 10:58:37 » |
0
|
Ocalisz od palnika i co dalej? Bedziesz sie codziennie podniecal ogladajac przyblakla czerwien kabiny czy moze głębie pomaraczowego paska? Dla mnie sens zachowania lokomotywy istnieje wtedy kiedy jest szansa czy potrzeba jej ponownego uruchomienia. Tak zeby byla czynna, sprawna i uzywana. Jaki sens w odnowieniu i uruchomieniu lokomotywy tylko po to zeby stala?Po co gdybac i bujac w oblokach o uruchamianu trupow, skoro wiekszosc kolejek nie stac na komplet chlodnic do rumuna, a ty snujesz wizje uruchomienia dla samego uruchomienia. Sugeruje jednak daleko idacy realizm.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #48 : 15 Grudnia 2005, 11:55:05 » |
0
|
Ocalisz od palnika i co dalej? Bedziesz sie codziennie podniecal ogladajac przyblakla czerwien kabiny czy moze głębie pomaraczowego paska? Dla mnie sens zachowania lokomotywy istnieje wtedy kiedy jest szansa czy potrzeba jej ponownego uruchomienia. I tu się z Tobą nie zgadzam!! W obecnych realiach, uratowanie od palnika należy traktować jako lokatę na przyszłość, kolejki obecnie są w bardzo trudnej sytuacji finansowej ale kto wie co się będzie działo za lat 10 ?? Nikt !! Każda sztuka taboru się liczy. Jesteś w stanie powiedzieć ilu maszyn będziesz potrzebował w Mławie za 10 lat ?? Bo moim zdaniem nie. Niech stoją na placu, nic to nie kosztuje a przydac się w przyszłości może. Cięcie w celach zarobkowych traktowałbym naprawdę jako ostateczność.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #49 : 15 Grudnia 2005, 14:26:05 » |
0
|
I tu się z Tobą nie zgadzam!! W obecnych realiach, uratowanie od palnika należy traktować jako lokatę na przyszłość, kolejki obecnie są w bardzo trudnej sytuacji finansowej ale kto wie co się będzie działo za lat 10 ?? Nikt !! Każda sztuka taboru się liczy. Dokładnie. Jest takie pojęcie jak wartość odtworzeniowa. Wiec wartość odtworzeniowa lokomotywy wąskotorowej, w sytuacji kiedy jej nie ma a jest pilnie potrzebna i trzeba kupić nową, bo rynek używanych przestaje istnieć, zaczyna się w okolicach 2 milionów PLN. Tyle kosztowała np 418Da z Kolzamu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #50 : 15 Grudnia 2005, 15:22:57 » |
0
|
Wiec wartość odtworzeniowa lokomotywy wąskotorowej, w sytuacji kiedy jej nie ma a jest pilnie potrzebna i trzeba kupić nową, bo rynek używanych przestaje istnieć, zaczyna się w okolicach 2 milionów PLN. Tyle kosztowała np 418Da z Kolzamu. że się tak wtrącę, powstaje pytanie czy istnieje możliwość postawić taką 418Da na wózkach 750 czy 785mm?? Przecież to jest lok normalnotorowy, a (zakładając ze Kolzam coś jeszcze wyprodukuje) zaprojektowanie "od zera" nowej lokomotywy wąskotorowej i zatwierdzenie jej do produkcji pochłonełoby o wiele więcej niż te 2 mln. ...no chyba ze mówimy o EURO :? ______________________ OczeQ vel Puchacz
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
gkw
|
|
« Odpowiedz #51 : 15 Grudnia 2005, 16:12:15 » |
0
|
ile jest w polsce sprawnych i odstawionych lokomotyw lxd2??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
|
« Odpowiedz #52 : 15 Grudnia 2005, 17:47:53 » |
0
|
Ocalisz od palnika i co dalej? Potem trzeba chronić przed złomiarzami. Już samo ogrodzenie terenu na którym stoją dużo da bo wtedy wkroczenie na taki teren osób niepowołanych jest uznawane za włamanie i grozi za to dziesięć lat więzienia. Jesli natomiast złodziej ukradnie coś z nie ogrodznego terenu to jesli jednorazowo wartosć skradzionych rzeczy nie przekroczy 250zł to jest tylko niska szkodliwość czynu i nikomu nie będzie się chciało nawet zgłoszenia o kradzieży przyjąć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
krzysiek20
Gość
|
|
« Odpowiedz #53 : 15 Grudnia 2005, 18:11:12 » |
0
|
każdy z was ma duzo racji ale to prawda niech se stoją na placu przeciesz to nic nie kosztuje nikogo (chyba?)bo za 20 lat naprawde będzie ciężko coś znależć
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukasz
Nowicjusz
Długość toru:: 31 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #54 : 15 Grudnia 2005, 19:14:29 » |
0
|
No niech stoją bo przecierz za 10 lat może się okazać,że potrzeba nowych np.zestawów kolowych do Lxd2,a na bocznicy będzie stał np.wrak tej lokomotywy to przecierz można wymienić.Skasować można bardzo łatwo,poco tyko potem żałować.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #55 : 16 Grudnia 2005, 08:43:19 » |
0
|
że się tak wtrącę, powstaje pytanie czy istnieje możliwość postawić taką 418Da na wózkach 750 czy 785mm??
Napisałem wyraźnie, że wartość odtworzeniowa zaczyna się od owych 2 milionów, za rzeczoną 418, która została podana wyłącznie jako przykład nowej małej lokomotywy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gkw
|
|
« Odpowiedz #56 : 17 Grudnia 2005, 16:27:53 » |
0
|
czy w opalenicy jest jeszcze jakis tabor?? chodzi mi o lxd2.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Krzysiek
|
|
« Odpowiedz #57 : 17 Grudnia 2005, 17:29:05 » |
0
|
czy w opalenicy jest jeszcze jakis tabor?? chodzi mi o lxd2. Ja rozumiem, że kto pyta, ten nie błądzi, ale mam wrażenie, że Ty za wszelką cenę starasz się wypracować jakąś normę w ilości postów i dlatego nieustannie piszesz na każdy temat. Pytanie o Opalenicką może i ma sens, ale to o kosiarkę z Nowego Dworu już nie bardzo. Każdy ma prawo pisać, ale warto zwrócić uwagę na zgodność tematu z tematyką działu na forum...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Krzysiek
|
|
|
jaros
Nowicjusz
Długość toru:: 36 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #58 : 17 Grudnia 2005, 18:30:10 » |
0
|
Warto także poczytać dokładnie dział o Opalenickiej KD, w którym znajduje się odpowiedź na to pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gkw
|
|
« Odpowiedz #59 : 17 Grudnia 2005, 19:01:08 » |
0
|
e raczej chce sie czegoś bardziej dowiedzieć. jestem młodym miłosnikiem kolejnictwa i dopiero od niedawna zacząłem sie interesować koleją a w szczególności koleją wąskotorową. jesli pisze głupio to SORKA , ale nie mam na celu ośmieszać sie moją niewiedzą na niektóre tematy. więc jak kogos uraziłem to PRZEPRASZAM
a pytania związane z lokomotywą lxd2 mają na celu wyciągnąć od was (starszych i bardziej doświadczonych miłosników kolejnictwa) jak najwiecej informacji na temat polskich lxd2. ta lokomotywa podoba mi sie najbardziej ze wszystkich loków wąskotorowych. w piasecznie jest tylko jedna na chodzie i nie jest używana zbyt często.używają głównie drezyny wmc.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|