Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 08:01:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: DONALD ( Lyd2-63 ) na swoim miejscu !!!  (Przeczytany 51424 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 20 Grudnia 2005, 21:56:22 »
0

Cytat: "Karol"
Cytat: "stoker"
Jako przestrogę podaje przykład Lyd2-069.
Co prawda różnica 15cm ale jakoś o takich problemach LP-Lyd2-01/07 niebyło słychać.

BKL jest skromna i nie lubi się chwalić

Cytat: "Karol"
Mi się wydaje, że to nie wina szyn tylko ułorzonego torowiska

Im mniej ostrych łuków tym lepiej.
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #21 : 20 Grudnia 2005, 23:03:50 »
0

no dobra ale powiedzcie jak to jest rozwala te tory czy nie?
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #22 : 20 Grudnia 2005, 23:43:04 »
0

Cytat: "Karol"
Co prawda różnica 15cm ale jakoś o takich problemach LP-Lyd2-01/07 niebyło słychać.


Ciekawe czy przy 150 mm różnicy dałoby się trzecią szynę położyć...
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 21 Grudnia 2005, 13:35:02 »
0

Cytat: "krzysiek20"
no dobra ale powiedzcie jak to jest rozwala te tory czy nie?

Niestety tak...

W czasach, gdy Cukrownia Kruszwica eksploatowała swoją kolej codziennie na szlak wyjeżdzał pociąg roboczy. Codziennie poprawiał łuki na tych liniach, gdzie kursowały Lyd2. A były to tylko dwie dość krótkie linie do Piotrkowa i Nowej Wsi. Czasami zdażało się, że ten poc. roboczy jeździł także na inne linie (czyli te, gdzie nie kursowały Lyd2 a jedynie Wls150)

Na PKP na Bydgoskiej i Żnińskiej KD w związku z Lyd2 w wielu miejscach wymieniono nawierzchnię na ciężką a na łukach zrobiono bardzo duże poszerzenia. A właściwie poszerzenia same Lyd2 sobie zrobiły Często stosowano podkłady żelbetowe z 750 mm, więc do podkładu była przytwierdzona tylko jedna szyna, druga leżała tylko, bo nie było dla niej dybli w odpowiednim miejscu. Kolejne podkłady układano na przemian tak, żeby raz była przytwierdzona prawa szyna a raz lewa. I taki tor Lyd2 sprawnie dostosowywały do swych potrzeb

Generalnie warto zauważyć, że PKP nie bez przyczyny bardzo szybko pozbyło się Lyd2 na 750 mm (mieli lepsze, choć cięższe Lxd2). Tylko na 600 mm nie było wyboru...

pozdr M
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #24 : 21 Grudnia 2005, 14:17:48 »
0

i co i nic sie nie da zrobic  wtych lokomotywach żeby było inaczej?
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #25 : 21 Grudnia 2005, 14:33:49 »
0

Cytat: "krzysiek20"
i co i nic sie nie da zrobic  wtych lokomotywach żeby było inaczej?

dać wiązary "w fazie"
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 21 Grudnia 2005, 14:38:22 »
0

Zrobić się da. Można obciąć obrzeza środkowego zestawu, można zrobić przesuwne osie jak w parowozach... można zrobić łuki o bardzo dużym promieniu.
Najlepiej by było przerobić ją na dwa wózki jak pisałem wcześniej ale koszt byłby ogromny bo trzeba by całą ostoje przerobić albo nową zaprojektować.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 21 Grudnia 2005, 14:39:49 »
0

Cytat: "andy"
dać wiązary "w fazie"

Znaczy się 120 stopni? Mają 90.
Zapisane
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #28 : 21 Grudnia 2005, 21:10:14 »
0

Oprócz tego przekładnie osiowe zamontować i jakoś doprowadzić do nich napęd
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #29 : 21 Grudnia 2005, 22:49:59 »
0

Lokomotywa 401 Da miała napęd wiązarowy i przekładnie elektryczną tylko na osie skrajne. Wiązarami napędzana była oś środkowa.
 Nie szarpała i nie "fruwała" po torze jak donald.
Ale z drugiej strony po co to przerabiać? Nieudana konstrukcja i tyle...
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #30 : 22 Grudnia 2005, 00:55:38 »
0

Cytat: "Przemek"
Zrobić się da. Można obciąć obrzeza środkowego zestawu

To jest jedyne możliwe rozwiązanie. Tak ma Lyd1 i to się sprawdza, dopóki się nie wykolei środkową osią
Cytat: "Przemek"
, można zrobić przesuwne osie jak w parowozach... [...]Najlepiej by było przerobić ją na dwa wózki jak pisałem wcześniej ale koszt byłby ogromny bo trzeba by całą ostoje przerobić albo nową zaprojektować.

A nie prościej zbudować nową lokomotywę?
Przemku, wydaje mi się, że się zagalopowałeś trochę w marzeniach. Taka przebudowa byłaby bardziej skomplikowana niż budowa od podstaw.
ATSD - jak myślicie, "dałobysię" zbudować od podstaw zupełnie nową lokomotywę metodą gospodarczą?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 22 Grudnia 2005, 07:40:09 »
0

dało by się ale czy ją dopuszczą do ruchu ,
papiery i badania techniczne mogą być droższe do
kosztów budowy loka
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #32 : 22 Grudnia 2005, 08:42:35 »
0

Najprościej przerobić zestawy kołowe na przesuwne - przedewszystkim środkowy - parowozy tak mają - napewno będzie to najtańsze rozwiązanie i może się sprawdzić.
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #33 : 22 Grudnia 2005, 09:46:20 »
0

Cytat: "Michał Z"
Cytat: "krzysiek20"
no dobra ale powiedzcie jak to jest rozwala te tory czy nie?

Niestety tak...

W czasach, gdy Cukrownia Kruszwica eksploatowała swoją kolej codziennie na szlak wyjeżdzał pociąg roboczy. Codziennie poprawiał łuki na tych liniach, gdzie kursowały Lyd2. A były to tylko dwie dość krótkie linie do Piotrkowa i Nowej Wsi. Czasami zdażało się, że ten poc. roboczy jeździł także na inne linie (czyli te, gdzie nie kursowały Lyd2 a jedynie Wls150)
pozdr M

Nie chce kwestionować twoich informacji ale wieloletni pracownik kolejki w CK ma zupełne inne zdanie na ten temat. Nie jest to wcale maszyna do niszczenia torów jak niektórzy sądzą. A przy dobrych przytwierdzanich i odpowiednio poszerzonych łukach może spokojnie jeździc nawet na 600 tkach.
Zapisane
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #34 : 22 Grudnia 2005, 10:04:28 »
0

Dokładnie grunt to mieć trochę kasy, a wszystko można zrobić by było dobrze.
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #35 : 22 Grudnia 2005, 10:04:33 »
0

zara niektórzy dojdą do wniosku że trzeba było pociąć ją w cholere
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 22 Grudnia 2005, 15:28:32 »
0

Cytat: "krzysiek20"
zara niektórzy dojdą do wniosku że trzeba było pociąć ją w cholere


To sa Pionki a nie Piotrków, tu się nie tnie eksponatów ZTCW !! Chichot
Zapisane

lukasz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 22 Grudnia 2005, 19:20:28 »
0

A jaki tabor pocięto w Piotrkowie??No ale tej kolejki to im nie daruję :evil:
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #38 : 22 Grudnia 2005, 23:04:02 »
0

Cytat: "lukasz"
A jaki tabor pocięto w Piotrkowie??No ale tej kolejki to im nie daruję :evil:

Ol49-48 to było szczytowe ich osiągnięcie. Przez ich pazerność PSMK i TOZKiOS musiały poczekać na zakup swoich maszyn po prefencyjnej cenie...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #39 : 22 Grudnia 2005, 23:14:28 »
0

I z tego co wiem to pocieli jeszcze platformę i jeden wagon 1Aw w którym próbowali wstawić okna od EN57. Wogóle Piotrków przez ostatnie lata wolał handlować taborem zamiast ratować kolejkę.
Zapisane

.
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!