Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:24:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Robierają Nasielską  (Przeczytany 188654 razy)
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #100 : 01 Maja 2010, 12:14:50 »
0


chyba najdłuższy nie zakrzaczony odcinek

Krzakobranie i podkładobranie czyli jesteśmy w miejscu rytualnych ognisk miejscowych tubylców. A i ławka jak znalazł.

i tu zaczyna się jazda wzdłuż szosy

tor jest pod 10cm warstwą drogi dojazdowej do prywatnej posesji



typowy, nudny krajobraz z większości trasy

stacja Poniaty

jeden z kilku charakterystycznych dojazdów do posesji

jacyś miłośnicy raczyli zostawić kilka podkładów

gdyby kolej działała, nie polecał bym ślepo wierzyć odległości na tabliczce

efekt pracy profesjonalistów na odcinku około 200m przed Winnicą


takie oto drzewko strzeże dostępu na stację Winnica


Ostatni Px na stacji Winnica

Tuż za Winnicą... Kp4. Niestety zapasowy zestaw dętkowy też jest dziurawy. Decyzja jest jedna: nim znajdę dętkę u miejscowych, będę już piechotką w Pułtusku, 12km dalej

Gołądkowo, tor biegnie środkiem zdjęcia przez w przejazdy

jedyne ładne miejsce na szlaku

a tak wygląda wjazd w to miejsce od strony Pułtuska

za moment, jakiś dobry człowiek zlituje się nad moim losem i podwiezie pod...
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #101 : 01 Maja 2010, 12:32:53 »
0

...przypadkowo, dosłownie stację Pułtusk Wąsk.. Jednak najpierw trzeba było znależć serwis rowerowy z dętką, co wcale nie było takie proste. Jednak wracam na miejsce. Widok od kozłów oporowych stacji.

zaraz stąd odjedzie osobowy do Nasielska

tory na chodniku przy ulicy Kolejowej pozostawione tuż przed byłą stacją, chyba z przypadku


kozioł oporowy skróconej linii. Widok od strony Pułtuska

gdzieś przez środek tego domu szedłby tor. Krzak po prawej - koniec nasypu

działka troszke przecina nasyp...

 "sokiści" pilnują i bronią kolejki do ostatniego rozjazdu

nowa stacja Pułtusk Wąsk.


tor główny...


resztki niedoszłego budynku stacyjnego i można wracać do domu

ale na miejskiej mapie szlak jest po staremu


No, a więc tak to mniej więcej wygląda na dzień dzisiejszy. Bardzo pomocna okazała się książka Zbyszka Tucholskiego "Nasielska Kolej Wąskotorowa"
Co prawda taką wycieczkę zapowiadałem na póżniejszy termin, lecz nie ma problemu z jej powtórzeniem w większej grupie.
P.S.
Cytat: "użytkownik innego forum kolejowego"

W czerwcu planowana jest wycieczka rowerowa wzdłuż linii NKD połączona z
identyfikacją miejsc znanych z archiwalnych zdjęć. Wycieczkę organizuje
Piotr Gajkowski z Łochowa. Wszystkich serdecznie zaprasza :-)


Niestety pomylono nazwisko

Więcej zdjęć tradycyjnie w linku
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara2/NASIELSKAKOLEJDOJAZDOWA30041002#
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Phinek
Gość
« Odpowiedz #102 : 21 Czerwca 2010, 10:55:53 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:34:31 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #103 : 06 Sierpnia 2010, 01:15:07 »
0

Kilka fotek z zeszłego tygodnia, gdy przy okazji przejeżdżałem rowerem wzdłuż trasy NKD - jechałem z Nasielska przez Pułtusk i dalej, ale zdjęć zrobiłem niewiele bo miałem już prawie rozładowany telefon a aparat już właściwie całkiem (cześć zdjęć aparatem a cześć z telefonu, stąd niekiedy ich nie najlepsza jakość):

Początek linii - rampa:


Lokomotywownia (jej ruiny właściwie):






Szyny podczas rozbiórki były elegancko rozkręcane a nie cięte (zdjęcie w obrębie Nasielska):


Nie cięto nawet wystających części szyn pozostawianych w przejazdach:


Ten sam przejazd w drugą stronę:


Stacja w Winnicy:


A tuż przy niej stary magazyn/młyn (?):




Ostatnie zdięcie przedstawia stację w Skarżycach zaadaptowaną, jak widać, na kaplicę:
Zapisane

To jest przekaz.
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #104 : 13 Listopada 2010, 14:02:41 »
0

Czy są jacyś miłośnicy w Nasielsku lub w okolicach
zbudujcie drezynę ,choćby ręczną ,sporo odcinków linii nasielskiej jest zachowane.
Wystarczy wyciąć nieco krzakow ,wykosić tory i można jechać, fajna atrakcja
Chętni żeby się przejechać na pewno będą,przywróćie ja do stanu żywych.

Jazda wzdłuż szosy będzie atrakcją dia kierowców

Zobaczą coś nie codziennego   i  mieszkańcy.

Ja  tak zrobiłem i nie żałuję   na linii  do  Rogalowa    KOLEJKA  NAŁĘCZOWSKA
 
WKRÓDCE  będzie  film  z przejazdu .
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #105 : 13 Listopada 2010, 14:45:57 »
0

Paweł

Rogalów jest na kolejce która jeszcze w 2008 jeździła. Poza uszkodzeniem wiaduktu w Rogalowie i niewątpliwym rozkwicie roślinności przez te 2 lata szlak był w stosunkowo przyzwoitym stanie.
Nasielsk to niemal 10 lat od zawieszenia kursów, mizerna wartość turystyczna szlaku, opłakany stan techniczny. Chyba poprzednie zdjęcia wystarczająco pokazują, że mamy do czynienia z kolejowym trupem bez szans na reaktywacje.
Snucie podobnych analogii to zwykłe bajkopisarstwo do tego zalatujące populizmem jak u Leppera.



Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #106 : 13 Listopada 2010, 15:03:14 »
0

zbudujcie drezynę ,choćby ręczną ,sporo odcinków linii nasielskiej jest zachowane.
Wystarczy wyciąć nieco krzakow ,wykosić tory i można jechać, fajna atrakcja

Pytanie tylko dla kogo ta atrakcja?

Chętni żeby się przejechać na pewno będą,przywróćie ja do stanu żywych.

Ilu tych chętnych? Paru pasjonatów, którzy się chcą przewieźć drezynką? Ich wkład pokryje koszt uruchomienia i eksploatacji linii?

Jazda wzdłuż szosy będzie atrakcją dia kierowców.

Że co? Ty to wiesz czy Ci się tak tylko wydaje?

Zobaczą coś nie codziennego   i  mieszkańcy.

Myślę, że ich to akurat będzie najmniej interesować. Wg wiki jest ich tylko ~7000. Tak więc na miejscowych jako klientów nie ma co liczyć.


Podsumowując taki temat przewijał się na forum setkę razy. Ludzi uważających, że żeby kolejka wstała wystarczy tylko bardzo chcieć i dostawać dreszczy od zapachu podkładu kolejowego, też się sporo przez forum przewinęło. No i co z tego wynikło? A kompletnie nic nie wynikło! Niestety Pawle to co mówisz to jest jeden wielki komunał, jak mniemam wynikający z podniecenia jazdy drezynką oraz braku wiedzy/doświadczenia.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #107 : 13 Listopada 2010, 16:03:14 »
0

Nasielsk to jedynie jako kolejka dojazdowa. Ale z tym związane są bardzo duże nakłady.

-Torowisko do naprawy głównej(ciekawe co na to konserwator zabytków)  + ubytki
-Brak taboru i w przypadku kursów pasażerskich stary MBxd2 raczej odpada. Potrzebny dość szybki i wygodny tabor. Zakup używanego z zagranicy to dość wysoki koszt + dopuszczenie go do ruchu...x2(rezerwa awaryjna tu by mógł być MBxd2)
- Według Polskich przepisów po torze 750mm nie można jechać szybciej jak 35km/h.........

Teraz pytanie czy było by wystarczająco dużo pasażerów do rentowności samych kursów bo o zwrocie poniesionych kosztów......

Jak wygrasz 20 milionów w totolotka możesz się za to zabrać. Może kasy wystarczy....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #108 : 13 Listopada 2010, 17:27:39 »
0

Według Polskich przepisów po torze 750mm nie można jechać szybciej jak 35km/h.........
Pokaż mi, gdzie jest tak napisane.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #109 : 13 Listopada 2010, 17:29:43 »
0

Gdzieś na tym forum ktoś tak pisał. Nie pamiętam tylko we którym to było temacie....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #110 : 13 Listopada 2010, 18:26:18 »
0

Nasielsk to już historia. Nie ma sensu otwierać trumny. Lepiej zająć się tym co można jeszcze uratować.

« Ostatnia zmiana: 13 Listopada 2010, 18:31:10 wysłane przez grzegorz_sykut » Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #111 : 14 Listopada 2010, 17:15:15 »
+1

zbudujcie ...  Wystarczy .... można .... przywróćie ...
Czy tylko ja dostaję alergii na takie sformułowania pisane zza monitora w ciepłym domku...?

Że na "wystarczy" i "można" kolei nie da się odbudować, dowodzą najlepiej przykłady Opalenicy, Piotrkowa, Mławy, Pionek i Krośniewic...
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2010, 17:20:04 wysłane przez Piottr_tt » Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
projectps
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #112 : 14 Listopada 2010, 17:59:40 »
0

Dobrze, że choć trochę Twoich zdjęć zostanie.
Prawda jest okrutna - bez ogromnego zaangażowania i jeszcze większych pieniędzy nie ma szans na utrzymanie takich prawie "non profit" przedsięwzięć jak wąskotorówki.
Piottr_tt dziękuję za Twoją pasję.
Zapisane

Myślenie nie boli...
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #113 : 14 Listopada 2010, 21:09:00 »
0

Czy są jacyś miłośnicy w Nasielsku lub w okolicach

Na pewno, tylko nie zauważyli że im coś znikło ostatnio

Wystarczy wyciąć nieco krzakow ,wykosić tory i można jechać, fajna atrakcja

Zapomniałeś że trzeba jeszcze zwierzynę wypłoszyć bo miejscami rośnie prawdziwy las a np. wjazdu na stację Winnica strzeże drzewko średnicy pięści.
Zakładając że ktoś władny w temacie ma pieniądze na uruchomienie to jeszcze trzeba znależć ekonomiczny sens dalszego istnienia czynnej kolejki.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Phinek
Gość
« Odpowiedz #114 : 15 Listopada 2010, 00:15:58 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:34:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
lxd2bartek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #115 : 15 Listopada 2010, 11:47:17 »
0

O to co dostałem w odpowiedzi od TPNKW

Dzieńdobry,

Odpowiadam Panu dopiero po kikku dniach bo to dosyć długa sprawa.

Otóż kolej nasielska jest własnością Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie i to on może (wg polskiego prawa) TYLKO organom samorządowym (gmina, powiat) przekazać w nieodpłatne użytkowanie kolejkę. Nie ma jednak możliwości ani wynajęcia ani przekazania jej innej jednostce (np. stowarzyszeniu, firmie itp).

Organy samorządowe nie są zainteresowane kolejką - wszystkie oprócz jednego (który ma zdanie neutralne) chcą kolejkę zlikwidować i raz na zawsze o niej zapomnięć. Prób kontaktów, rozmów itp z zamorządami odbywaliśmy bardzo wiele i wszystkie kończyły się tak samo. PKP też chce kolejkę zlikwidować i nie mieć z nią już nic do czynienia.

Dodatkowo pojawiły się protesty mieszkańców chcących odzyskać ziemię na której kolej przebiega (kolejka jest z 50 roku a wtedy nikt nawet nie myślał o wyregulowaniu gruntów - wpisów w księgach wieczystych itp). Samorządowcy 'podłapali' temat obiecując im pomoc w odzyskaniu tej ziemii i tym bardziej są nastawieni przeciw kolejce - chodzi o poprarcie w wyborach samorządowych.

Dlatego też postanowiliśmy znaleźć inną drogę - konserwatora zabytków -ale i tam są spore kłopoty po obecnej zmianie władz. Gdyby kolejka została już prawnie wpisana do rejestru - nikt ani PKP ani samorządowcy nie mogliby już nic z nią zrobić i możliwe byłoby jej ocalenie.

W związku z czym chwilowo uruchomienie chociażby kawałka linii doprowadzi do tego że tor oczyszczany z krzaków zostanie rozkradziony przez grupę pobliskich pijaków (właściciel pobliskiego złomowiska miał już chyba 3 wyroki za torowisko kolejki). PKP ZGN również byłoby zainteresowane znalezieniem jakiegoś 'haka' na TPNKW żeby ukrucić działalność stowarzyszeniu, które blokuje likwidację kolejki. A od PKP ZGN  oficjalnej zgody na jeżdżenie drezyną nie można uzyskać.  Na pierwszym miejscu naszej działalności muszą być jednak działania formalne.

Wiem że na forach 'miłośnicy' wypisują że to TPNKW nic nie robi -ale nie ma prawnej możliwości zrobienia czegokolwiek. Oczywiście wynika to z braku znajomości przepisów - kolejki nie można sobie od tak przejąć. Gdyby była inna możliwość na pewno byśmy z niej skorzystali.

Sprawa chcąc niechcąc jest trudna - rolnicy o których wspominałem wyżej wystąpili nawet do sądu o zwrot swojej własności i dla przykładu: na linii Warszawa -Poznań wystąpiło bodajże 2 rolników o jakiś swój kawałek terenu a na linii Nasielsk-Pułtusk ok. 66 osób!

Podejrzewam że nie ma nawet takiego prawnika w Polsce który by się tym chciał zająć (umiał poprowadzić taką sprawę).

Teraz oczywiście może nasunąć się Panu pytanie dlaczego kolej starachowicką (z tego samego okresu) udało się uratować, otóż: 1. została wpisana do rejestru zabytków w latach 90-tych kiedy wpis taki był łatwy, 2 kłopotów z gruntami tam nie ma gdyż w dużej części została zbudowana na jakiejś dawnej kolejce leśnej. 3. samorządowcy na tamtym terenie nie robili problemów.

Niestety, więc możliwość sprowadzenie taboru, drezyn, oczyszczanie torowiska z krzaków jest w tym przypadku i na dzień dzisiejszy bezcelowe.

Pozdrawiam

 

 

Dnia 3-07-2010 o godz. 12:52 bartek956@amorki.pl napisał(a):

Dzień Dobry:)

 

Jestem miłośnikiem kolei przeglądając forum kolejowe o kolejach wąskotorowych znalazłem kolejke w Nasielsku.

Zaciekawiła mnie przeczytałem wszystkie artykuły o kolejce przejrzałem zdjęcia obejrzałem filmiki kupiłem nawet książke byłem tam i

pisze ze smutkiem że popada w coraz większa degradacje niszczeje zostaje okradana dewastowana. Czy państow jako TPNKW

planujecie cos z tym robić? Przecierz mają państwo drezyny i mogli by państwo ożywic tą kolejke zadbać o nia ale nie widze żadnej reakcji

z państwa strony?Czy coś sie zmieni?Prosze o odpowiedź Dziękuje
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #116 : 15 Listopada 2010, 14:49:32 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:35:15 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #117 : 15 Listopada 2010, 14:55:05 »
0

A czy przy lini jest jakieś gospodarstwo agroturystyczne??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #118 : 15 Listopada 2010, 14:58:37 »
0

Jest dosyć potężna stadnina koni z dość dobrze rozbudowaną bazą turystyczną. Kolejka biegnie po zachodniej stronie drogi a stadnina jest zaraz po drugiej stronie. To jej właściciel był tu opisywany jako chętny do działania z towarzystwem w sprawie kolejki.
Zapisane

To jest przekaz.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #119 : 15 Listopada 2010, 15:00:11 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:35:26 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!