Świat kolejek wąskotorowych SMF
03 Października 2024, 22:37:56 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejka Jabłonowska  (Przeczytany 93522 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #40 : 13 Listopada 2010, 16:23:02 »
0

Takie coś znalazłem, wypłynęło na forum JoeMonster przy okazji dość luźnej dyskusji o starych zdjęciach:
http://www.stalus.iq.pl/show.php/idc/3
Zapisane

Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 14 Listopada 2010, 08:09:02 »
0

Kolega Paweł, autor tej strony jest zalogowany na naszym forum.
Szkoda tylko, że sama strona jest od dłuższego czasu "martwa"  Smutny.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #42 : 17 Października 2011, 11:08:59 »
0

http://karczew.info.pl/index.php/2011/09/09/wystawa-pod-chmurka/
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #43 : 30 Listopada 2011, 01:27:09 »
0

Co prawda to tylko zdjęcia ale kilka jest nieznanych. KOLEJ JABŁONOWSKA
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #44 : 30 Listopada 2011, 09:31:13 »
0

Mała uwaga do tematu taborowego. Przedstawiany na dwóch zdjęciach parowóz to Px48 1724 stacjonujący obecnie na Świętokrzyskiej Kolejce Dojazdowej. Zdjęcia pochodzą z imprez organizowanych na tej kolejce - pierwsze na 2:48 w plenerach za Jędrzejowem, drugie na 3:00 na estakadach nad Nidą.
Nie są to więc zdjęcia z Sochaczewskiej Kolei Powiatowej gdzie jeździ wskazany na jednym ze slajdów w minucie 2:44 Px29.
Tak samo nie jest to parowóz "powojenny" - wręcz przeciwnie  Chichot
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2011, 09:34:58 wysłane przez Dariusz » Zapisane

Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 30 Listopada 2011, 09:49:32 »
0

Są i inne nieścisłości.
Ot chociażby taka że kolejka konna do Starej Miłosny w żaden sposób nie była powiązana z kolejką Jabłonowską.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 30 Listopada 2011, 11:16:28 »
0

Wystarczy spojrzeć na mapy WIG w skali 1:10000 i 1:100000 aby  przekonać się, że obie kolejki były za sobą połączone  w Wawrze.
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 30 Listopada 2011, 11:42:43 »
0

Tak, znam te mapy. Jednak ja rozmawiałem z kilkoma ze starszych mieszkańców Anina o tej kolejce (mój ojciec nawet nią jeździł) i żaden nie pamięta tego żeby kolejka przecinała Kolej Nadwiślańską. Jakoś trudno mi z resztą uwierzyć żeby kolejka konna przecinała w poziomie dość ruchliwą, dwutorową linię normalnotorową.
Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że takie połączenie miała kolejka "forteczna" odchodząca też po wschodniej stronie stacji w Wawrze wzdłuż obecnej ul. Kaczeńca.   
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 30 Listopada 2011, 20:13:18 »
0

Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że takie połączenie miała kolejka "forteczna" odchodząca też po wschodniej stronie stacji w Wawrze wzdłuż obecnej ul. Kaczeńca.   
Też przecinała linię otwocką.
Z koleją jabłonowską była połaczona między innymi Fabryka Lisowskiego - w jaki inny sposób kolej jabłonowska  mogła przejść na wschodnią stronę?
Ponadto w czasie I wojny, po wywiezieniu taboru z kolei mareckiej i jabłonowskiej przez Rosjan właśnie wagonem kolei konnej obsługiwano ruch od Mostu do Wawra.
Oczywiście kolej konna miała swój początkowy przystanek po wschodniej stronie i to zapewne zapamiętali mieszkańcy   a nikt nie zwrócił uwagi na połączenie wykorzystywane do podstawiania wagoników towarowych.
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 04 Grudnia 2011, 17:44:18 »
0

Janeczek ja nie z tych co to będą do upadłego bronić swoich racji, choćby były mocno wątpliwe. Jednak moje wątpliwości nie zostały rozwiane,ot chociażby z tego względu, że nie podajesz źródeł swej wiedzy. Wybacz, ale Twoje zapewnienia że fabryka Lisowskiego miała połączenie z kolejką Jabłonowską, nie przemawiają do mnie.
Tabor z kolejki konnej na kolejkę Jabłonowską mógł być przewieziony po doraźnie zbudowanym torze lub chociażby na jakiejś platformie konnej.
Istnieje za to plan stacji Wawer, datowany jakoś tak na początek lat 30'tych XX wieku (na pewno sprzed elektryfikacji) , na którym połączenia o które się spieramy, nie ma. Oczywiście nie wyklucza to faktu, że takie połączenie nie mogło istnieć wcześniej.
W roku 2007 została wydana, w śladowym nakładzie (500egz.) książka O Starym Aninie- Inaczej. Publikowana tam jest współcześnie rysowana mapa, na podstawie wspomnień dawnych mieszkańców. Na tej mapie szlak kolejki konnej też kończy się w po wschodniej stronie torów.

Na koniec powtórzę moją wątpliwość z poprzedniego postu.
Kolej Nadwiślańska była koleją strategiczną, łączącą ważne twierdze carskie położone na zachodnich rubieżach imperium. I nagle tę ważną kolej przecina tramwaj konny. Na dodatek przecina w obrębie Twierdzy Warszawa.
Kto by wydał zgodę na takie połączenie, w obliczu wcześniej odrzuconych wniosków o wydanie zgody na budowę kolejek w mniej kontrowersyjnych lokalizacjach ?
     
 
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 04 Grudnia 2011, 18:29:00 »
0

Na koniec powtórzę moją wątpliwość z poprzedniego postu.
Kolej Nadwiślańska była koleją strategiczną, łączącą ważne twierdze carskie położone na zachodnich rubieżach imperium. I nagle tę ważną kolej przecina tramwaj konny. Na dodatek przecina w obrębie Twierdzy Warszawa
A jednak Niemcy ją przecięli mimo, że była strategiczną tak samo jak przecięli Terespolską i Petersburską, które też chyba były strategicznymi. Z tego wniosek, że strategiczne można było przeciąć też strategicznymi ale o węższej szerokości toru. Daruj ale materiał wydany w 2007 roku nie jest materiałem źródłowym. Połączenie kolei karczewskiej z tramwajem do St. Miłosny widoczne jest na mapach nie tylko WIG-u ale także na wcześniejszych niemieckich. I są to bardziej wiarygodne dokumenty niż mapka rysowana z pamięci po latach.
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 04 Grudnia 2011, 19:25:46 »
0

Wspomnienia mieszkańców wydane w formie książkowej nie są źródłem. OK !

A gdzie są Twoje źródła ?

Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #52 : 09 Maja 2012, 23:58:10 »
0

Może ten link wiele nie wniesie do tematu ale umieścić zawsze warto:

http://sirencityboy.wordpress.com/2010/06/15/kolejka-jablonowska/
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #53 : 07 Września 2012, 12:47:26 »
0

Kolejna garstka informacji związana poniekąd z Kolejką http://www.forty.waw.pl/content/view/401/42/
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #54 : 16 Października 2012, 22:40:49 »
+2

WARSZAWSKA KOLEJKA DOJAZDOWA
nieużyty materiał PKF


Cytuj
W Warszawie kursuje w kierunku na Karczew i Jabłonną kolejka parowa obsługująca ludność pracującą stolicy. Lokomotywki z ubiegłego stulecia pracują do dziś. Opis montażowy:
Opis ujęć:
1. Widok ogólny Dworca – Most.
2. Odjazd kolejki.
3. Najazd na przystanek przy ul. Grochowskiej.
4. Widok pracujących maszynistów.
5. Przebitki jadącej publiczności.
6. Widok mijającego tramwaju

Oryginalny opis zawarty w raportach zdjęciowych.
Czas akcji: 19.06.1950

Opis sekwencji:
00:00:01:18   Pasażerowie w tramwaju.
00:00:09:10   Widok mijającego tramwaju.
00:00:20:18   Czytająca kobieta.
00:00:23:02   Widok ogólny dworca Warszawa Most.
00:00:31:10   Kobiety wsiadające do pociągu.
00:00:37:19   Odjazd kolejki.
00:00:51:08   Kolejarz na stacji Warszawa Most.
00:00:56:13   Buchająca para z parowozu.
00:01:04:07   Pociąg odjeżdża ze stacji.
00:01:49:18   Pasażerowie wsiadający do pociągu.
00:01:57:01   Maszynista.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #55 : 17 Października 2012, 18:34:48 »
0

 Szok Fantastyczny materiał!
Zapisane

Jakub Szadkowski
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 20 Października 2012, 20:46:41 »
0

Fajny film, widać sporo historii, np. wiadukt kolejowy przed Wwą Stadionem od strony Wschodniej...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
przemek77
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 22 Października 2012, 11:20:38 »
+1

Most na Świdrze
Zdjęcia co prawda z 2008r ale chyba warte zaprezentowania









obecnie na wjazdach stoją słupki. Rowerem jeździłem nim nie raz co więcej raz zdażyło mi się przejechać przez ten most  Autosanem wypełnionym pasażerami. Kierowca postanowił obiechać korek Wrażenia bezcenne




« Ostatnia zmiana: 22 Października 2012, 11:24:25 wysłane przez przemek77 » Zapisane
chrisvw
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 24 Lutego 2013, 22:07:26 »
0

A ja dodam od siebie zdjęcie, które namierzyłem via Google Maps, oto domniemane, "zaplombowane" przejazdy kolejki przez nasyp wiaduktu prowadzącego do m. Gdańskiego:

https://ssl.panoramio.com/photo/10570698

-Chris

PS. W podpisach pod zdjęciem rozgorzała dyskusja, czy to przejazdy dla kolejki, czy też nie, ale miejscowi twierdzą, że te łuki mają z nią związek. Warto byłoby dokopać się do jakichś zdjęć tych okolic z czasów, gdy kolejka jeszcze żyła. Niemniej, moim zdaniem, wystarczy obejrzeć zdjęcia lotnicze z 1935 i 1945 w Google Earth i jest jasne, że to jest przejazd kolejki.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2013, 22:16:07 wysłane przez chrisvw » Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 24 Lutego 2013, 22:19:22 »
+1

To są tylko jakieś pomieszczenia. Kolej do Jabłonny przechodziła pod linią obwodową pod wiaduktem w okolicach dzisiejszego Ronda Starzyńskiego.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!