|
Romas
|
|
« Odpowiedz #41 : 14 Listopada 2010, 08:09:02 » |
0
|
Kolega Paweł, autor tej strony jest zalogowany na naszym forum. Szkoda tylko, że sama strona jest od dłuższego czasu "martwa" .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #42 : 17 Października 2011, 11:08:59 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #43 : 30 Listopada 2011, 01:27:09 » |
0
|
Co prawda to tylko zdjęcia ale kilka jest nieznanych. KOLEJ JABŁONOWSKA
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #44 : 30 Listopada 2011, 09:31:13 » |
0
|
Mała uwaga do tematu taborowego. Przedstawiany na dwóch zdjęciach parowóz to Px48 1724 stacjonujący obecnie na Świętokrzyskiej Kolejce Dojazdowej. Zdjęcia pochodzą z imprez organizowanych na tej kolejce - pierwsze na 2:48 w plenerach za Jędrzejowem, drugie na 3:00 na estakadach nad Nidą. Nie są to więc zdjęcia z Sochaczewskiej Kolei Powiatowej gdzie jeździ wskazany na jednym ze slajdów w minucie 2:44 Px29. Tak samo nie jest to parowóz "powojenny" - wręcz przeciwnie
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2011, 09:34:58 wysłane przez Dariusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #45 : 30 Listopada 2011, 09:49:32 » |
0
|
Są i inne nieścisłości. Ot chociażby taka że kolejka konna do Starej Miłosny w żaden sposób nie była powiązana z kolejką Jabłonowską.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #46 : 30 Listopada 2011, 11:16:28 » |
0
|
Wystarczy spojrzeć na mapy WIG w skali 1:10000 i 1:100000 aby przekonać się, że obie kolejki były za sobą połączone w Wawrze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #47 : 30 Listopada 2011, 11:42:43 » |
0
|
Tak, znam te mapy. Jednak ja rozmawiałem z kilkoma ze starszych mieszkańców Anina o tej kolejce (mój ojciec nawet nią jeździł) i żaden nie pamięta tego żeby kolejka przecinała Kolej Nadwiślańską. Jakoś trudno mi z resztą uwierzyć żeby kolejka konna przecinała w poziomie dość ruchliwą, dwutorową linię normalnotorową. Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że takie połączenie miała kolejka "forteczna" odchodząca też po wschodniej stronie stacji w Wawrze wzdłuż obecnej ul. Kaczeńca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #48 : 30 Listopada 2011, 20:13:18 » |
0
|
Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że takie połączenie miała kolejka "forteczna" odchodząca też po wschodniej stronie stacji w Wawrze wzdłuż obecnej ul. Kaczeńca. Też przecinała linię otwocką. Z koleją jabłonowską była połaczona między innymi Fabryka Lisowskiego - w jaki inny sposób kolej jabłonowska mogła przejść na wschodnią stronę? Ponadto w czasie I wojny, po wywiezieniu taboru z kolei mareckiej i jabłonowskiej przez Rosjan właśnie wagonem kolei konnej obsługiwano ruch od Mostu do Wawra. Oczywiście kolej konna miała swój początkowy przystanek po wschodniej stronie i to zapewne zapamiętali mieszkańcy a nikt nie zwrócił uwagi na połączenie wykorzystywane do podstawiania wagoników towarowych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #49 : 04 Grudnia 2011, 17:44:18 » |
0
|
Janeczek ja nie z tych co to będą do upadłego bronić swoich racji, choćby były mocno wątpliwe. Jednak moje wątpliwości nie zostały rozwiane,ot chociażby z tego względu, że nie podajesz źródeł swej wiedzy. Wybacz, ale Twoje zapewnienia że fabryka Lisowskiego miała połączenie z kolejką Jabłonowską, nie przemawiają do mnie. Tabor z kolejki konnej na kolejkę Jabłonowską mógł być przewieziony po doraźnie zbudowanym torze lub chociażby na jakiejś platformie konnej. Istnieje za to plan stacji Wawer, datowany jakoś tak na początek lat 30'tych XX wieku (na pewno sprzed elektryfikacji) , na którym połączenia o które się spieramy, nie ma. Oczywiście nie wyklucza to faktu, że takie połączenie nie mogło istnieć wcześniej. W roku 2007 została wydana, w śladowym nakładzie (500egz.) książka O Starym Aninie- Inaczej. Publikowana tam jest współcześnie rysowana mapa, na podstawie wspomnień dawnych mieszkańców. Na tej mapie szlak kolejki konnej też kończy się w po wschodniej stronie torów.
Na koniec powtórzę moją wątpliwość z poprzedniego postu. Kolej Nadwiślańska była koleją strategiczną, łączącą ważne twierdze carskie położone na zachodnich rubieżach imperium. I nagle tę ważną kolej przecina tramwaj konny. Na dodatek przecina w obrębie Twierdzy Warszawa. Kto by wydał zgodę na takie połączenie, w obliczu wcześniej odrzuconych wniosków o wydanie zgody na budowę kolejek w mniej kontrowersyjnych lokalizacjach ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #50 : 04 Grudnia 2011, 18:29:00 » |
0
|
Na koniec powtórzę moją wątpliwość z poprzedniego postu. Kolej Nadwiślańska była koleją strategiczną, łączącą ważne twierdze carskie położone na zachodnich rubieżach imperium. I nagle tę ważną kolej przecina tramwaj konny. Na dodatek przecina w obrębie Twierdzy Warszawa A jednak Niemcy ją przecięli mimo, że była strategiczną tak samo jak przecięli Terespolską i Petersburską, które też chyba były strategicznymi. Z tego wniosek, że strategiczne można było przeciąć też strategicznymi ale o węższej szerokości toru. Daruj ale materiał wydany w 2007 roku nie jest materiałem źródłowym. Połączenie kolei karczewskiej z tramwajem do St. Miłosny widoczne jest na mapach nie tylko WIG-u ale także na wcześniejszych niemieckich. I są to bardziej wiarygodne dokumenty niż mapka rysowana z pamięci po latach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #51 : 04 Grudnia 2011, 19:25:46 » |
0
|
Wspomnienia mieszkańców wydane w formie książkowej nie są źródłem. OK !
A gdzie są Twoje źródła ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #54 : 16 Października 2012, 22:40:49 » |
+2
|
WARSZAWSKA KOLEJKA DOJAZDOWA nieużyty materiał PKFW Warszawie kursuje w kierunku na Karczew i Jabłonną kolejka parowa obsługująca ludność pracującą stolicy. Lokomotywki z ubiegłego stulecia pracują do dziś. Opis montażowy: Opis ujęć: 1. Widok ogólny Dworca – Most. 2. Odjazd kolejki. 3. Najazd na przystanek przy ul. Grochowskiej. 4. Widok pracujących maszynistów. 5. Przebitki jadącej publiczności. 6. Widok mijającego tramwaju Oryginalny opis zawarty w raportach zdjęciowych. Czas akcji: 19.06.1950 Opis sekwencji: 00:00:01:18 Pasażerowie w tramwaju. 00:00:09:10 Widok mijającego tramwaju. 00:00:20:18 Czytająca kobieta. 00:00:23:02 Widok ogólny dworca Warszawa Most. 00:00:31:10 Kobiety wsiadające do pociągu. 00:00:37:19 Odjazd kolejki. 00:00:51:08 Kolejarz na stacji Warszawa Most. 00:00:56:13 Buchająca para z parowozu. 00:01:04:07 Pociąg odjeżdża ze stacji. 00:01:49:18 Pasażerowie wsiadający do pociągu. 00:01:57:01 Maszynista.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #55 : 17 Października 2012, 18:34:48 » |
0
|
Fantastyczny materiał!
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #56 : 20 Października 2012, 20:46:41 » |
0
|
Fajny film, widać sporo historii, np. wiadukt kolejowy przed Wwą Stadionem od strony Wschodniej...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
przemek77
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #57 : 22 Października 2012, 11:20:38 » |
+1
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2012, 11:24:25 wysłane przez przemek77 »
|
Zapisane
|
|
|
|
chrisvw
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #58 : 24 Lutego 2013, 22:07:26 » |
0
|
A ja dodam od siebie zdjęcie, które namierzyłem via Google Maps, oto domniemane, "zaplombowane" przejazdy kolejki przez nasyp wiaduktu prowadzącego do m. Gdańskiego: https://ssl.panoramio.com/photo/10570698-Chris PS. W podpisach pod zdjęciem rozgorzała dyskusja, czy to przejazdy dla kolejki, czy też nie, ale miejscowi twierdzą, że te łuki mają z nią związek. Warto byłoby dokopać się do jakichś zdjęć tych okolic z czasów, gdy kolejka jeszcze żyła. Niemniej, moim zdaniem, wystarczy obejrzeć zdjęcia lotnicze z 1935 i 1945 w Google Earth i jest jasne, że to jest przejazd kolejki.
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2013, 22:16:07 wysłane przez chrisvw »
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #59 : 24 Lutego 2013, 22:19:22 » |
+1
|
To są tylko jakieś pomieszczenia. Kolej do Jabłonny przechodziła pod linią obwodową pod wiaduktem w okolicach dzisiejszego Ronda Starzyńskiego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|