Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 05:55:15 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Naprawa główna Wls-40?  (Przeczytany 48266 razy)
Marcin Przybysz
Gość
« : 01 Listopad 2007, 19:12:30 »
0

Tak mnie natchnęło - się pochwalę, a co  :twisted:

Na początek trzeba oczywiście znaleźć sobie odstawioną Wls'kę, moja była akurat z pomnika w Jelczu



Brakowało jej osprzętu silnika (pompy, rozrusznika, prądnicy), masy drobniejszych części, pulpit w proszku, blacharka zeżarta, szyby wybite.

Zdecydowałem jednak, że spróbuję. Więc ją zabrałem



pod dom



I rozpocząłem prace. Na pierwszy ogień poszedł pulpit. Na tyle skorodowany



Że wykonałem nowy



Chwilkę to zajęło, w międzyczasie gromadziłem części, których brakowało, a było tego trochę....





Z ociąganiem zabrałem się za blacharkę. Jednych drzwi brakowało, drugie były w stanie agonalnym.



Trochę to trwało, ale efekt wart był zachodu, oto komplet po renowacji



A tutaj mamy blachę od której (nie wiem czemu?) rozpoczynam remont każdej lokomotywki.



Oraz efekt pierwszego dnia pracy na świeżym powietrzu.



Uważny obserwator dostrzeże w tle zakonserwowane obrzeża okienek (pod gumą byłą największa chyba korozja)



Prace postępują dalej:



Znikają też wiązary - na szczęście to nie złomiarze, a zamierzona akcja - pojechały do regeneracji  (ciekawostka - z jednej strony panewki będą tradycyjne, a z drugiej spróbujemy teflonowych )



Z lokomotywki pozostaje szkielet - najbardziej zdradzieckie ogniska korozji są powoli likwidowane. Podkład chlorokauczukowy, blachy mocowane "na mokro" w celu zwiększenia szczelności połączeń.



W międzyczasie zapadła zima (zdjęcia powyższe dotyczą jesieni 2006). Co można robić w ogrzewanej piwnicy? Na przykład nietypowe śruby mocujące pokrywy:



Choć, gdy temperatura podniesie się powyżej l0 stopni, mocuję się dalej z blacharką (lewa strona), a nawet udało się zamontować jedne drzwi



Przyszedł też czas, by zajrzeć do serca lokomotywy - oto silnik chwilkę przed demontażem głowic



I po kilku godzinach, gdy mogliśmy już zajrzeć do wnętrza



Że ładnie wygląda, powiadacie? Pozory mylą, by w ogóle poruszyć tłokami, trzeba było uciec się do starej, brutalnej metody (cylinder i tak na stracenie...)





I tu się kończy łatwizna, kolejnych zdjęć nie ma jeszcze na serwerze. Tak więc na razie post wysyłam, za godzinkę następny (a zdjęcia do niego pojawią się chwilkę później)
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #1 : 01 Listopad 2007, 19:24:42 »
0

Wiosna przyszła Tak Wls'ka wyglądała w marcu 2007.





Skrobana kawałek po kawałku, raz łatwiej, raz trudniej bywało



Przy okazji "wyszedł" prawdziwy numer lokomotywki



Dniem i nocą....



Pojawia się wreszcie upragniona docelowa zieleń:





Coraz to więcej



i więcej....



Rzutem na taśmę, chwilkę przed północą



No i na zakończenie tego odcinka, efekt czyszczenia zęzy (jest jakiś żeglarz wśród nas? chyba klan ?)





I święto lasu - wziąłem się za elektrykę - na zdjęciu przygotowania, później byłem tak zaaferowany, że zapomniałem zrobić zdjęć, więc uzupełniam jutro)

Zapisane
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 01 Listopad 2007, 23:29:43 »
0

Marcinie a czemu nie przywiozłeś tej koleby stojącej koło WLS-ki na Hel?
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 02 Listopad 2007, 07:14:09 »
0

cholera jakbym miał podwórko to też bym sobie coś przywiózł pod dom
do renowacji....
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #4 : 03 Listopad 2007, 21:15:31 »
0

Nowe okienka również z tyłu:



Przełącznik elektromagnetyczny od dziś już na miejscu, część instalacji ciągnięta na nowo, część starej wykorzystałem.



A chwilkę potem założyłem kabel masy (wraz z odgałęzieniem na przełącznik)



Widoczna w tle półka na akumulatory robiona jest też praktycznie od podstaw (stara rama pozostała, półka z blachy kwasoodpornej, wspawany wspornik na przełącznik)
Zapisane
paliwo
Gość
« Odpowiedz #5 : 04 Listopad 2007, 07:59:22 »
0

Świetna robota Marcinie :mrgreen:  Też chciałbym mieć takie cacko u siebie  :mrgreen:  lecz niestety jak na razie nie mogę :cry:
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #6 : 04 Listopad 2007, 08:31:00 »
0

Jak dla mnie wypas. Super robota mam narazie jedną uwage krytyczną (nie był bym sobą gdybym ich nie miał  :twisted: ).

 - manometr ciśnienia oleju

 Jest w złej skali. Nominalne ciśnienie oleju podczas pracy silnika S324 to 0,15-0,25 MPa (przy rozruchu do 0,5) Natomiast twój zegar ma skalę do.. 1,5 i jest wyskalowany co 0,1 MPa moim zdaniem ciężko będzie z niego coś odczytać. Lepiej zastosować prosty tani manometr firmy KFM. Cena na rynku wtórnym ok. 10 PLN

P.S Czy szyby które zamontowałeś są to tzw. szyby bezpieczne czy wybrałeś wariant ekonomiczny a'la Starachowice??  :twisted:  Skalp z maszynisty nie od dzisiaj jest w cenie  :twisted:  :twisted:
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #7 : 04 Listopad 2007, 08:56:38 »
0

O, cenna uwaga (manometr, nie skalp). Podmienię.

Szyby - hmm, chyba wkleję folię antywłamaniową, albo będę jeździł w hełmie
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #8 : 04 Listopad 2007, 09:08:35 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"

Szyby - hmm, chyba wkleję folię antywłamaniową, albo będę jeździł w hełmie


Maszynista w kasku albo w hełmie to byłoby coś:) A co do szyb to śpij spokojnie 1/2 pojazdów na wąskim torze w Polsce ma takie szyby. Napisz coś o tej folii bo ciekaw jestem co to za wynalazek. A no i jescze jedno pytanko: ile dałeś za te wskaźniki temp. z termoparą bo ztcp. to jest to dość drogi gips (chyba 80zl za jeden wskaznik z kapilarą o dł 1 m).

pozdrawiam życząc dalszych sukcesów w renowacji lokomotywy
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #9 : 04 Listopad 2007, 09:13:50 »
0

Folia- antywłamaniowa, przyklejana do szyb np w sklepach. Cholernie mocna, po uderzeniu trzyma dalej odłamki szyb na sobie, nie pozwala się rozpaść.

Wskaźnik temperatury wody: bodaj 60 zł w Agromie, nie pamiętam, kupowałem rok temu ponad. I pytanie za tysiąc punktów: GDZIE podłączyć? bo widziałem dwie wersje: czujnik wspawany w rurę odprowadzającą wodę z chłodnicy (Wls'ka z Kłodzka, stoi na Helu), albo wspawany w kolektor wodny (moim zdaniem bardziej trafiona lokalizacja, pokazuje prawie temperaturę w silniku)
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 04 Listopad 2007, 09:45:58 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 10:44:36 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 04 Listopad 2007, 09:53:28 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Folia- antywłamaniowa, przyklejana do szyb np w sklepach. Cholernie mocna, po uderzeniu trzyma dalej odłamki szyb na sobie, nie pozwala się rozpaść.


Owszem ale mam jedną uwagę. Cechą szyby bezpiecznej jest to że rozpada sie na wiele kawałeczków o tępych brzegach, natomiast szyba zwykła rozpada sie na duże ale ostre. Nie wiem czy przy uderzeniu kawałek szyby nie przetnie folii raniąc później prowadzącego pojazd.
Zapisane

Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #12 : 04 Listopad 2007, 13:18:55 »
0

Nie przetnie - folia wytrzymuje detonację ładunku 50 gramów TNT w odległości 20 cm - szyba się kruszy ale folia nie zostaje przerwana.

Dzisiejsze przedpołudnie wykorzystałem chwalebnie Oto efekt przymiarki tabliczki znamionowej. Jak widzicie, przykręcona ordynarnymi śrubami z supermarketu. Ma ktoś pomysł gdzie szukać śrubek z wcięciem na śrubokręt?





Z wielkim trudem odratowana skrzynka bezpiecznikowa



Której brakowało jednego uchwytu - niestety oryginału nie mam, poradziłem sobie inaczej



A szczytem prowizorki (jak wiadomo prowizorka jest najtrwalsza), jest "nitowanie na miękki lut"  :lol:



Chwilkę później zaczynamy montowanie lampy




A i jeszcze przymiarka pulpitu



PILNE PYTANIE: ma ktoś schemat elektryczny z naniesionymi poprawkami co do oznaczeń na stacyjce? Mam nową stacyjkę, a ona ma oznaczenia jak na schematach Ursusów. Schemat mam oryginalny, więc kicha, oznaczenia inne.... Od biedy poślęczę nad oboma i "przeprogramuję" oznaczenia, ale nuż ktoś ma gotowca?
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 04 Listopad 2007, 19:22:21 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Ma ktoś pomysł gdzie szukać śrubek z wcięciem na śrubokręt?


Podeślij namiary jakie mają być to śruby i ich ilość, ojciec jadąc wczoraj do Pionek odkrył jakiś strasznie duży ŚRUBEX czy ŚRUBOLAND więc możemy zakupić przy okazji
Zapisane

Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #14 : 04 Listopad 2007, 21:36:30 »
0

40 sztuk śrubek którymi mocowane są tabliczki znamionowe (i wskaźnikowe, np "gwizdawka") - nie umiem opisać po technicznemu, a zdjęcia nie ma sensu robić . Zerknijcie z łaski swojej na którąś z Wls'ek w Pionkach, a może nawet jak Fidzio nie będzie patrzył, odkręćcie na wzór? Wdzięczność przybyszowa niezmierzoną będzie....
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #15 : 04 Listopad 2007, 23:06:41 »
0

Super Gratulacje !
Też chętnie się zaopiekuję takim pomnikiem
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #16 : 04 Listopad 2007, 23:21:58 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 10:45:17 wysłane przez Phinek » Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #17 : 05 Listopad 2007, 11:44:57 »
0

Sam kupowałem te śruby. Są to śruby M4x10 lub M4x15. Co do temp. wody to w kolektorze wodnym jest taki "cypel" który w Pionkach rozwierciliśmyt i nagwitowaliśmy. Aktualnie do czwartku jestem w Warszawie i możemy sobie wspólnie pomarzyć o fotografiach czegoś takiego
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #18 : 05 Listopad 2007, 21:18:58 »
0

Temat już rozwiązany - kolektor nawiercony i nagwintowany - nie byłem na bieżąco (jedna taka dobra duszyczka mi pomaga, i ona toto uczyniła)
Zapisane
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 06 Listopad 2007, 21:54:24 »
0

Szczena w dół :mrgreen:  big szacun i wielki ukłon w stronę mistrza :grin:

Tak nieśmiało zapytam. Gdzie będzie jeździć ta maszyna? Na jakiejś przyszłej "ogrodówce", czy może się mylę?

Pozdrawiam :smile:
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!