|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #41 : 18 Kwietnia 2010, 20:06:34 » |
0
|
Jedna uwaga: pierwszy slajd, wbrew opisowi, przedstawia nie bilety, a akcje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #42 : 21 Czerwca 2010, 08:43:33 » |
0
|
Mam pytanie odnośnie stacji Żmigród Wąsk. - jak była umiejscowiona względem stacji normalnotorowej (obok niej, czy trochę bardziej na południe)? Jadąc wczoraj IC Panoramą (i mijając Żmigród) kawałek przed stacją udało się wypatrzeć pudło wagonu krytego stojącego w charakterze altanki...
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #43 : 21 Czerwca 2010, 09:18:52 » |
0
|
Stacja Żmigród Wąsk. Miasto znajdowała się ok 800 m na południe od stacji normalnotorowej, za mostem na Sąsiecznicy, w pobliżu przejazdu kolejowego z ul. Sienkiewicza. Sama stacja była w stosunku do toru normalnego niemal pod kątem prostym. Od stacji odgałęział się tor do dawnej stacji Żmigród Wąsk. i do cukrowni i była usytuowana blisko stacji normalnotorowej. Pod koniec istnienia kolejki (czyli czasy które pamiętam) stacji przy dworcu normalnym już nie było natomiast część toru do niej prowadząca była zachowana i znajdowała się tam rampa czołowo-boczna. Tam między innymi ładowano tabor wąskotorowy na wagony normalne. Budynki stacyjne stacji Żmigród Miasto istnieją do dziś w komplecie. http://www.koleje.wask.pl/kolejGaleria.php?id=wrokdhttp://www.wroclaw.hydral.com.pl/20417,foto.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #44 : 21 Czerwca 2010, 17:13:30 » |
0
|
A to ja mam pytanie uzupełniające: Jak wyglądała sprawa przeładunku towarów z normalnego toru na tej kolejce? Jakieś rampy?(gdzie?) Bo Żmigród Miasto rozumiem, że nie był styczny z normalnym torem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #45 : 21 Czerwca 2010, 18:05:06 » |
0
|
Tuż przed likwidacją kolei jechałem ze Żmigrodu do Trzebnicy. Z relacji maszynisty dowiedziałem się że przeładunek towarów odbywał się w Miliczu. Niestety stacji w Miliczu nigdy nie widziałem ale z map wiem że od stacji wąskotorowej była bocznica do przeładunku. Rampa umiejscowiona była w kierunku na Oleśnicę (po torze normalnym). Pod koniec istnienia kolejki jedynym towarem przewożonym był węgiel deputatowy dla pracowników w Trzebnicy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #46 : 22 Czerwca 2010, 00:01:31 » |
0
|
Kiedyś szukając informacji o Miliczu Wąsk. natknąłem się na zdjęcia tej bocznicy w stanie obecnym. Tor "odłaził" całkowicie na bok - przekraczał drogę (wciąż są szyny!), pokonywał mały mosteczek (zostały przyczółki), następnie wpisywał się w wąwóz, którym podążał w kierunku toru normalnego (wykop ten pozostał do dziś). Co do stacji stycznych - ciekawą rzeczą jest, że "Altlas wąskotorówek" Pawła Korcza wymienia (oprócz wspomnianego już Żmigrodu i Milicza) również... Trzebnicę Gaj ( ) oraz... Sołtysowice. Z tym, że przystanek o takiej nazwie nawet nie figuruje na schemacie linii... Trzebnica za to ma dworzec kolejowy, ale tor 750 mm przecież do niego nie docierał. i jeszcze co do Żmigrodu - gdzie dokładnie znajdowała się rampa przeładunkowa (i jednocześnie nieczynna stacja Żmigród)? Istniały tam jakieś zabudowania?
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #47 : 22 Czerwca 2010, 11:34:51 » |
0
|
Rampa w Żmigrodzie znajdowała się na wysokości dzisiejszych ogródków działkowych pomiędzy mostem na Sąsiecznicy a mostkiem na kanale (bliżej stacji normalnotorowej). Resztki rampy można jeszcze zobaczyć. Polecam wizytę na www.geoportal.gov.pl . Na Mapie rastrowej w skali np. 1:2072 widać przebieg wąskiego toru.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #48 : 25 Czerwca 2010, 09:52:58 » |
0
|
Na geoportalu nic nie ma?
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #49 : 29 Czerwca 2010, 00:49:33 » |
0
|
? Ja wszystko znalazłem...
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #50 : 29 Czerwca 2010, 09:45:35 » |
0
|
ja też
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #51 : 01 Września 2010, 17:53:30 » |
0
|
Pytanko za sto punktów: Czy ktoś wie kiedy w końcu ukaże się książka Wrocławska Kolej Wąskotorowa
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #52 : 03 Września 2010, 20:34:37 » |
0
|
Jest w druku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tomcio
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #53 : 08 Września 2010, 18:29:10 » |
0
|
Skan okładki książki oraz szersze info o tym wydawnictwie do obejrzenia na stronie o WKD... www.kleinbahn.plPierwszy nakład tej monografii ukaże się już w drugiej połowie września!!! Polecam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PX48-28
Młotkowy
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #54 : 23 Września 2010, 15:15:39 » |
0
|
Pilnie poszukuje zdjęć Wrocławia różankiz okresu lat 60-tych
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #55 : 23 Września 2010, 16:18:32 » |
0
|
Skan okładki książki oraz szersze info o tym wydawnictwie do obejrzenia na stronie o WKD... www.kleinbahn.plPierwszy nakład tej monografii ukaże się już w drugiej połowie września!!! Polecam. Już mam i oderwać się nie mogę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PX48-28
Młotkowy
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #56 : 23 Września 2010, 20:08:26 » |
0
|
Chodzi mi o zdjęcia na ten moment
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2010, 10:28:08 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #57 : 24 Września 2010, 08:58:48 » |
0
|
Cena mnie trochę zabiła... Nie w tym miesiącu
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #58 : 24 Września 2010, 09:36:50 » |
0
|
Oczywiście cena niemała ale książka warta tej ceny. Bardzo obszerna, treściowo i zdjęciowo, rzetelnie opracowana na poziomie naukowym, wydana na wysokiej jakości papierze. Porównując np. z książką o Żnińskiej, o połowę tańszej, książka o Wrocławskiej bije ją na głowę. Ja kupiłem ale do końca roku nie kupię żadnej innej...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #59 : 25 Października 2010, 20:40:29 » |
0
|
Właśnie się nią onanizuję... Warto było wydać te 100zł
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|