Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:32:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce  (Przeczytany 24800 razy)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 06 Stycznia 2011, 11:22:03 »
0

To samo byś miał waśnie z zaworem z przyczepy. Każde urzynie napełniania kończyło by się koniecznością użycia odluźniacza (zaworu rozhamowania) albo tak jak napisałeś z tym Knorrem KE.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #21 : 06 Stycznia 2011, 11:33:09 »
0

Jak już jesteśmy w temacie, czy ktoś zna jakieś dobre źródło które mogłoby zupełnym laikom (jak ja) przybliżyć zasadę działania systemów Knorra, westinghousa i tym podobnych? Bo Chciałbym się dowiedzieć więcej na ten temat ale z prowadzonej tutaj dyskusji nie rozumiem prawie nic....
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 06 Stycznia 2011, 11:50:11 »
0

A co z hamulcami dwuobwodowymi monotonnymi w dużych przyczepach??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #23 : 06 Stycznia 2011, 11:59:39 »
0

Hamulec d obwodowy jedynie zwiększa niezawodność systemu... jak się jeden obwód rozszczelni to chociaż drugi hamuje - taka jest idea.
To czy zawór staruje hamulcem jedno czy dwuobwodowym nie wpływa na samą ideę działania zaworu.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #24 : 06 Stycznia 2011, 12:43:37 »
0

Jak już jesteśmy w temacie, czy ktoś zna jakieś dobre źródło które mogłoby zupełnym laikom (jak ja) przybliżyć zasadę działania systemów Knorra, westinghousa i tym podobnych?

Generalna zasada działania wszystkich rodzajów hamulca jet taka sama. Różnią się wykonaniem i budową rozdzielaczy vel zaworów rozrządczych. Najwięcej dowiedzieć się można z praktyki oraz z książek przy czym szczelna wiedza książkowa jest jakby tylko rozszerzeniem wiedzy podstawowej. Nic nie zastąpi kilkuset godzin z "kranem w ręce" Ja polecam takie ksiązki nt. hamulców:

1.Wagony i Hamulce Kolejowe - T. Neumann (1960)
2.Hamulce Pociągów Kolejowych - A. Orlik (1975)  Prawdziwa encyklopedia dla fanatyków hamulca
3.Hamulce Kolejowe zasilane powietrzem sprężonem - autora nie pamiętam (rok wydania 1936) to kopalnia wiedzy o Lu.V.1 i Lu.X.R.1 i innych zabytkach typu hamulec Lipkowskiego czy Breda jakże powszechnie stosowane w wagonach wąskotorowych 1Aw i 3Aw oraz niektórych transporterach.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #25 : 06 Stycznia 2011, 12:53:44 »
0

O, bardzo dziękuje za fachową odpowiedź. Przy następnej wizycie w BN z przyjemnością zbadam zawartość tych książek.
Zapisane

MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 06 Stycznia 2011, 18:16:37 »
0

http://www.bremsenbude.de/ opis hamulców Knorra
http://pomogala.ru/tormoza/tormoza_1.html ruskie hamulce.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 11 Stycznia 2011, 15:02:00 »
0

Przepraszam że pod swoim postem ale nasunęło mi się pewne pytanie.

Powiedzmy że mamy Lyd1 z kranami kranem H14K4 i powiedzmy z chciałbym go wymienić na Fv4a albo na ruskiego 394.
Czy mogę dokonać takie przeróbki legalnie sam ?
Czy musiał bym się starać o jakieś dopuszczenia od UTK i innych instytucji?
Co by było gdybym chciał zmienić zawór dodatkowy i rozrządczy ?
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 18 Stycznia 2011, 21:21:11 »
0

Tak bryki rumuńskie mają zawór KE1-SLa. Istotnie jest tam komora sterująca jednak usuwanie jej przeładowania ogranicza się do wykonania hamowania pełnego i stopniowego popełnienia przewodu.
Coś mi to nie pasuje. W wyczerpalnym to się zgodzę. Chyba że chodziło ci że na odwrót po przeładowaniu podnieść ciśnienie i powoli upuszczać.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #29 : 05 Września 2011, 15:53:12 »
0

Kontynuacja topiku: http://750mm.pl/index.php?topic=2636.0

Ten zamykam.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!