Jak już jesteśmy w temacie, czy ktoś zna jakieś dobre źródło które mogłoby zupełnym laikom (jak ja) przybliżyć zasadę działania systemów Knorra, westinghousa i tym podobnych?
Generalna zasada działania wszystkich rodzajów hamulca jet taka sama. Różnią się wykonaniem i budową rozdzielaczy vel zaworów rozrządczych. Najwięcej dowiedzieć się można z praktyki oraz z książek przy czym szczelna wiedza książkowa jest jakby tylko rozszerzeniem wiedzy podstawowej. Nic nie zastąpi kilkuset godzin z "kranem w ręce"

Ja polecam takie ksiązki nt. hamulców:
1.Wagony i Hamulce Kolejowe - T. Neumann (1960)
2.Hamulce Pociągów Kolejowych - A. Orlik (1975) Prawdziwa encyklopedia dla fanatyków hamulca

3.Hamulce Kolejowe zasilane powietrzem sprężonem - autora nie pamiętam (rok wydania 1936) to kopalnia wiedzy o Lu.V.1 i Lu.X.R.1 i innych zabytkach typu hamulec Lipkowskiego czy Breda jakże powszechnie stosowane w wagonach wąskotorowych 1Aw i 3Aw oraz niektórych transporterach.