Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 08:00:02 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odbudowa wiaduktu w Rogalowie  (Przeczytany 163548 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 23 Lipca 2009, 10:42:53 »
0

Pewną ulgę przyniesie z pewnością budowa obwodnicy Nałęczowa, o której dyskusja toczyła się tutaj. Zmniejszy to motywację kierowców do próbowania szczęścia pod wiaduktem. Możnaby zastanowić się również nad jakąś formą "objazdu z przejazdem dla większych pojazdów"  :wink: Jest to niestety inwestycja przekraczająca zdecydowanie możliwości kolejki (nie wiem czy nie droższa niż warianty z obniżaniem drogi lub/i podnoszeniem toru).

EDIT:
Szef kuchni poleca:
Rail fiction :cool:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #61 : 23 Lipca 2009, 15:58:35 »
0

Cytat: "statek"
dodatkowo ubezpieczenie samego wiaduktu

Po co? OC "naruszyciela" w zupełności wystarczy.
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #62 : 23 Lipca 2009, 16:12:12 »
0

Cytat: "2xm"
Jest to niestety inwestycja przekraczająca zdecydowanie możliwości kolejki


Kolejne "po co"

A za jakie grzechy kolej ma się martwić o debili, nie czytających znaków drogowych i na własny koszt szykować im objazdy? Takie podejście pachnie mi syndromem "przepraszam że żyję".  Kolej ma jeździć, a jak nie jeździ, to ma stać i udowadniać swoje straty.

Tutaj tak jakoś problem widzę nie po stronie kolei, a raczej po stronie zobowiązanego do naprawy wiaduktu... Jakby starostwo trochu poczytało, na przykład cytowane przeze mnie wcześniej zasady, to nie łasiło by się na kasę, która poszła sobie... gdzieś , tylko stwierdziło "drogi zakładzie ubezpieczeń, wiadukt ma być jak nowy". A ubezpieczalnia ma 30 dni + czas wymagany na wykonanie naprawy...
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 23 Lipca 2009, 17:13:57 »
0

No, nie ma to jak mała polemika po obiedzie  :wink:
Cytat: "Leśny Dziadek"
po co
Użyłem skrótu myślowego - może powinienem napisać "starostwa". Zdaje się, że właściciel kolejki (starostwo) jest również właścicielem drogi (powiatowej, jak sądzę), więc od której by strony nie patrzeć, to ich problem. Uznałem, że wszystko idzie de facto z jednej kasy.
Cytat: "Leśny Dziadek"
...na własny koszt szykować im objazdy
Obowiązkiem powiatu jest utrzymanie drogi na odpowiednim poziomie (podobnie jak dla linii kolejowych, dla różnych rodzajów dróg też są odpowiednie normy min. z wymiarami skrajni). Wiadukt w Rogalowie tych norm nie spełnia. Tak więc, od której strony by go nie zajść, powiat płaci. Zresztą, na terenach "poniemieckich", gdzie pełno jest starych wiaduktów, które uniemożliwiają przejazd większych pojazdów, tego typu rozwiązania czasem się stosuje (osobowe pod wiaduktem a ciężarowe przez przejazd) - oczywiście robią to drogowcy asfaltowi a nie kolejarze.

Cytat: "Leśny Dziadek"
"przepraszam że żyję"
Jeśli kolejka, która przewozi kilka-kilkanaście tysięcy osób rocznie (jak dobrze pójdzie, bo na razie w ogóle nie idzie) utrudnia funkcjonowanie drogi, którą pokonuje w tym czasie kilkaset tysięcy osób, i setki tysięcy ton towarów, to wybacz, ale w oczach kogokolwiek poza miłośnikami kolei jest to zawalidroga, którą należy usunąć. Niestety.
Można walczyć z rzeczywistością, ale z góry wiadomo, kto wygra.

Cytat: "Leśny Dziadek"
"drogi zakładzie ubezpieczeń, wiadukt ma być jak nowy"
No właśnie nie do końca jak nowy, bo zdaje się, że ubezpieczenie służy naprawieniu szkody a nie przywróceniu do stanu fabrycznego. Przejrzyj mój wcześniejszy post (Wto Lip 21, 2009 11:12).

No, a teraz wybaczcie, wyjeżdżam do Lublina i mam zamiar po drodze obejrzeć sobie rzeczony wiadukt z bliska.  :razz:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #64 : 23 Lipca 2009, 17:18:06 »
0

A od tej strony, to fakt, nie popatrzyłem.
W kwestii "jak nowy" - miałem na myśli "prawie" - a jak wiadomo "prawie czyni różnicę", czy jak tam było...  :lol:
Zapisane

statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #65 : 24 Lipca 2009, 07:45:38 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"
Cytat: "statek"
dodatkowo ubezpieczenie samego wiaduktu

Po co? OC "naruszyciela" w zupełności wystarczy.


A po to, że jeżeli coś niemalże systematycznie z częstotliwościa raz na 2-3 lata uderza w wiadukt to dlaczego by go nie ubezpieczyć dodatkowo?

Pzdr
Michał
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #66 : 24 Lipca 2009, 08:25:34 »
0

Cytat: "Kucyk"
Cytat: "Paweł Niemczuk"
odszkodowanie za zniszczony wiadukt, to pieniadze SKPL-u, a nie powiatu czy kogokolwiek innego bo to SKPL jest tu poszkodowanym. SKPL tych pieniedzy nie zawlaszczyl, czy ukradl, bo to ICH pieniadze.

Przeciwstawię Twojej tezie, Pawle, w celu rozwinięcia merytorycznej dyskusji o prawnej stronie całości awarii, tezy Dziadka Leśnego:
Cytat: "Dziadek Leśny w poście http://750mm.pl/viewtopic.php?p=20694#20694"
I kilka szczegółów, by uprzedzić jałowe dyskusje:
odszkodowanie należy się właścicielowi obiektu, nie użytkownikowi. (gdybym jadąc autem kolegi dostał "strzał" w tył auta, kasa należy się mojemu koledze, bo to jego własność)
Mogę prosić o komentarze?

Cytat: "Paweł Niemczuk"

Jakie "maslo maslane"?

No i mamy dwie przeciwstawne opinie  :shock: . Jedna mówi (jak czytamy powyżej), że to SKPL-owi sie należy jak psu kiełbasa, druga, że należy się właścicielowi...
...No i co, nie masło maślane :?: :mrgreen:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #67 : 24 Lipca 2009, 19:42:19 »
0

Cytat: "statek"
dlaczego by go nie ubezpieczyć dodatkowo?


Dlatego, że nic to nie da. Nie możesz jednocześnie zlikwidować szkody z "AC" wiaduktu, i OC szkodnika...
Więc wyrzucasz kasę na składkę, nic z tego nie mając.

"AC" wiaduktu przydałoby się np, gdyby notorycznie wysadzali go w powietrze partyzanci (jak powszechnie wiadomo, nigdzie nie ubezpieczeni
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #68 : 24 Lipca 2009, 19:55:44 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"
gdyby notorycznie wysadzali go w powietrze partyzanci (jak powszechnie wiadomo, nigdzie nie ubezpieczeni)

Jak to nieubezpieczeni!? A towarzystwo reasekuracji القاعدة (nazwa spolszczona Al-Kaida)?

Sorki za off topic alem się powstrzymać nie mógł. Hehe
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #69 : 24 Lipca 2009, 20:04:50 »
0

Zaraz nas zwiążą wspólnym czerwonym paskiem. Ale tę kwestię trzeba doprecyzować do końca! Owo towarzystwo płaci, proszę ja Ciebie, tylko za szkody osobowe. Gdybyś zechciał wysadzić się w powietrze w zatłoczonym wagonie (oczywiście wąskotorowym), o to wtedy zapłacą rodzinie, o, tak.

Ale za wiadukt? W dodatku niewierny?

(a zresztą ja pisałem o porządnych, krajowych, prawdziwych partyzantach, a nie jakichś zagranicznych, pewnie z plastiku - o, :shock:  słowo nabrało dziwnego znaczenia w powyższym kontekście  - masowo podrabianych w Chinach...)
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 27 Lipca 2009, 16:46:01 »
0

Przybyłem, zobaczyłem, sfotografowałem... (i na specjalne życzenie umieszczam  :wink: )
Wiadukt w Rogalowie - stan na 24 lipca 2009:

Widok ogólny


Fragment uszkodzonego przęsła z przyczółkiem. Dźwig (jak to dźwig) podniósł całość do góry o około 10-15 cm.
Belka została ponadto nieznacznie przesunięta oraz skręcona wzdłuż osi podłużnej.


To z kolei spowodowało częściowe oderwanie i uniesienie mostownic z jednej strony.


Dla porównania druga strona...


... z prawidłowym mocowaniem mostownic.


Jeszcze raz przyczółek. W naturalnym położeniu belka opiera się na betonie a element drewniany zapobiega przemieszczeniu na boki.

Więcej zdjęć Tutaj
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #71 : 28 Lipca 2009, 12:36:06 »
0

Cytat: "2xm"
Przybyłem, zobaczyłem, sfotografowałem...

Oj tak.... nie da się ukryć. Tam jest naprawdę nisko (jak na dzisiejsze standardy).

Aczkolwiek jest naprawdę malowniczy: taki typowo wąskotorowo-polski  :wink:
Ale z drewnianymi podporami na przyczółkach (które były jeszcze w latach 90-tych) moim zdaniem bardziej "rasowo" wyglądał  :mrgreen: Te białe betonowe podpory na jego obu końcach wykonano chyba w końcu lat 90-tych. Ciekawe czy ma ktoś fotki dawnego wyglądu tego wiaduktu?

...no i cytat z wątku: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=29412#29412
Cytat: "2xm"
Nowy pomysł na rozwiązanie problemu wiaduktu w Rogalowie!!!

"Nowy Wąwolniczanin" donosi:
Nasza gmina:
(...)
Nowy wiadukt już w 2010

...zaraz zaraz, który to mamy? 2009?  To jeszcze rok mają... :mrgreen:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #72 : 06 Lutego 2010, 16:36:59 »
0

Czy ktoś zna obecny stan tytułowej sprawy?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #73 : 07 Lutego 2010, 08:22:54 »
0

Z tego co mi wiadomo miała się zakończyć sprawą sądową między starostwem a SKPL

Pzdr
Michał
Zapisane
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 43 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #74 : 07 Lutego 2010, 11:24:55 »
0

Cytat: "statek"
Z tego co mi wiadomo miała się zakończyć sprawą sądową między starostwem a SKPL
Czyli nareszcie coś ruszy!!!
Trzymajmy kciuki za starostwo!
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #75 : 07 Lutego 2010, 11:45:06 »
0

Ruszy, ruszy... Ponad sto tysięcy, do tego ze dwadzieścia tysięcy odsetek, koszty zastępstwa, wpis sądowy. Droooogi kredyt wzięło SKPL, oj drogi....

A - nie bądźcie takimi optymistami. Kaktus mi, jak starostwo uzyskaną (jak komornik coś z konta SKPL wyskrobie, albo majątek jaki zlicytuje) kwotę na odbudowę wiaduktu przeznaczy. Przecież pilniejsze potrzeby są - a to bezdomni zamarzają, a to dzieciom w żłobku mleka brakuje, a to kawałek asfaltu z tego da się wylać (pamiętacie słynną historię z nagrodą?)

To jest odszkodowanie - rekompensata za wyrządzoną szkodę. ŻADNE przepisy nie obligują właściciela uszkodzonego obiektu do przeznaczenia odszkodowania na naprawę konkretnej szkody. Może wydać na co zechce, i nic mu nie zrobisz. Jego szkoda, jego pieniądze.
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #76 : 07 Lutego 2010, 14:01:00 »
0

Cytat: "X-ped"
Czyli nareszcie coś ruszy!!!
Pożyjemy, zobaczymy... tyle, że przy szybkości działania naszego Wymiaru S. nie wiem, czy kolejka dożyje. Niestety Leśny Dziadek ma rację. Gdyby Starostwu faktycznie zależało na uruchomieniu kolejki, to już dawno wiadukt zostałby naprawiony. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby (po wycenie szkód) dokonać naprawy a o odszkodowanie walczyć później. Gdyby zależało... Tyle że taka sprawa to idealny pretekst aby nic nie robić (no poza okolicznościowym przemówieniem na "peronie") i poczekać - niech się następca martwi, albo sprawa sama rozwiąże (przy pomocy "złomiarzy"). Wszak Urząd chciał dobrze... Jedyna nadzieja w miejscowych MK, którzy patrolując i czyszcząc szlak wygrywają dla kolejki trochę cennego czasu. Szacun Panowie.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 23 Marca 2010, 17:57:29 »
0

Celem podsumowania powyższych postów, a w szczególności też o tym że Starostwo jest cacy a SKPL be, informuję że ustalono konkrety w sprawie naprawy wiaduktu.
Naprawa ma ruszyć na przełomie kwietnia na zasadach określonych stosownym porozumieniem dotyczącym finansowania naprawy.
SKPL także w kwietniu zdaje kolejkę do zasobów starostwa
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #78 : 23 Marca 2010, 21:58:23 »
0

Oficjalny komunikat zarządu SKPL w sprawie NKD:

11 marca 2010 odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim (m. in. starosty Zenona Rodzika) oraz prezesa zarządu Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych, Tomasza Strapagiela. Podczas spotkania omówiono sprawy wzajemnych roszczeń stron (wbrew obiegowej opinii nie tylko Starostwo miało roszczenia wobec SKPL, ale także SKPL wobec Starostwa) i zawarto porozumienie, które sprawę tych roszczeń ostatecznie rozwiązuje i zamyka. Ustalono także, że remont wiaduktu zostanie przeprowadzony przez Starostwo przy finansowym udziale SKPL-u.

Z upoważnienia SKPL
Paweł Niemczuk
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #79 : 23 Marca 2010, 22:40:24 »
0

Paaaaweł, konkretniej, konkretniej...  :cool:

Dobrze wiesz, że 750mm to nie gazetka gminna, ale wtajemniczona grupa ludzi która i tak się jakoś dowie o faktach rozmaitych...

Przecież to oczywiste, że jest lepiej aby nie powstawały sensacyjne plotki.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!