Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:28:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odbudowa wiaduktu w Rogalowie  (Przeczytany 163635 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #80 : 23 Marca 2010, 22:52:51 »
0

Cytat: "Kucyk"
Paaaaweł, konkretniej, konkretniej... :cool:
Albo inaczej: Znamy już "stanowisko oficjalne", teraz chcielibyśmy poznać prawdę - całą prawdę i tylko...  :wink:

Teraz na serio:
Fajnie, że się obie strony wreszcie dogadały.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #81 : 23 Marca 2010, 23:28:29 »
0

Myślę, że oświadczenie zawiera wszelkie istotne informacje, trudno tu cokolwiek więcej dodać, ale postaram się:

1. Zgodnie z umową między Starostwem a SKPL Starostwo miało pokrywać stratę kolei, czego nigdy nie uczyniło - stąd roszczenia SKPL wobec Starostwa
2. Starostwo miało wobec SKPL roszczenia związane z remontem wiaduktu.
3. Strony zawarły porozumienie, które sprawę roszczeń ostatecznie rozwiązuje i zamyka
4. Remont wiaduktu przeprowadzi Starostwo, ono będzie zajmowało się wszelkimi sprawami formalnymi, wyłonieniem wykonawcy itd, a SKPL będzie uczestniczył w kosztach remontu
5. W kwietniu SKPL protokolarnie przekaże majątek kolei Starostwu.

Myślę, że jaśniej się nie da
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #82 : 23 Marca 2010, 23:29:45 »
0

Cytat: "Kucyk"
Paaaaweł, konkretniej, konkretniej...  :cool:

Dobrze wiesz, że 750mm to nie gazetka gminna, ale wtajemniczona grupa ludzi która i tak się jakoś dowie o faktach rozmaitych...

Przecież to oczywiste, że jest lepiej aby nie powstawały sensacyjne plotki.


Nie przeceniałbym tak tej wiedzy osób wtajemniczonych. No chyba, że mają moc przepowiadania przyszłości. Jeśli tak to ze swojej strony poproszę datę wznowienia ruchu i nazwę operatora. Jako grupa pasjonatów skupiona wokół kolejki chętnie nawiążemy współpracę. Obawiam się jednak, że na chwilę obecną nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #83 : 25 Marca 2010, 13:19:18 »
0

Starostwo jest w trudnej sytuacji :

1. nie może samo  prowadzić ruchu na kolejce ( brak kompetencji ustawowych ) chyba że jakas odrębna spółka starostwa
2. brak organizacji do prowadzenia w imieniu starostwa tego przedsięwzięcia, zero brak personelu , brak wiedzy i brak pomysłu
3. brak jakichkolwiek dokumentów pozwalających np. maszynistom na prowadzenie pociągów ( odsyłam do ustawy o transporcie kolejowym ), dopuszczenia , badania itp. itd

Czyli na zimno patrząc pozostaje zlecić to firmie zewnętrznej , TYLKO JAKIEJ Co?

Kol. Grzegorz ma akurat wiele racji w tym co pisze, oby tylko nie było powtórki z Mławy ( plany, plany .... i tylko plany ), Krosniewic ( sami widzicie, Pani Burmiszcz zrobiła co chciała i jak chciała - choć tyle słów swietlanej przyszłosci przelało się przez to forum )

Osobiscie stoję na stanowisku Przeworskim gdzie za utrzymanie deficytowej kolejki , samorządy lokalne przekazują stosowne kwoty. Wilk syty i owca cała .

A WYBORY TUŻ TUŻ ......
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #84 : 25 Marca 2010, 14:24:53 »
0

W gruncie rzeczy Twoje rozwiązanie jest bardzo racjonalne. Nie wiem tylko czy tego rodzaju informacji nie należałoby przesłać właśnie do Opola Lubelskiego, aby uzmysłowić włodarzom aspekty prawne i organizacyjne prowadzenia ruchu kolejowego.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #85 : 03 Kwietnia 2010, 17:18:46 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/15264/Jest_nadzieja_dla_Naleczowskiej_Kolei_Dojazdowej_.htm
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #86 : 03 Kwietnia 2010, 18:17:26 »
0

Nie znam realiów lokalnych, ale czy to znaczy (vide Śmigiel i podatek od nieruchomości) że zaczyna być normalnie? Że jednak można się dogadać?
Zapisane

Jerzy Ch.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #87 : 03 Kwietnia 2010, 23:24:10 »
0

Tu starostwo tam starostwo. Gdzie nie ma fundamentu gminnego tam zawsze wyjdzie zamiast starostwa .....dziadostwo.  :mrgreen:
Zapisane
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #88 : 04 Kwietnia 2010, 07:51:17 »
0

Starostwo jako urząd nie będzie samo prowadziło kolejki, ale powierzy ją jakiemuś swojemu podmiotowi.-?Co?

1. Jakiemu podmiotowi ?
2. Ktoś znowu dołoży ?


Bełkot , bełkot ......
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #89 : 05 Kwietnia 2010, 11:24:37 »
0

Cytat: "Jerzy Ch."
Tu starostwo tam starostwo. Gdzie nie ma fundamentu gminnego tam zawsze wyjdzie zamiast starostwa .....dziadostwo.  :mrgreen:


Albo jestes zupełnym ignorantem albo jedynie  prowokatorem. Chcesz za wszelką cenę pokazać że model piaseczyński jest doskonały a reszta jest beee. Zapytam się Ciebie wprost która to gmina miałaby sie zająć kolejką? Opole Lubelskie? Karczmiska? A moze Wilków? Jeżeli nie wiesz  to Ci odpowiem. Wszystkie te gminy mają charakter rolniczy i zaden polityk nawet gminny sekretarz nie strzeli sobie w kolano deklarujac choćby że jest zainteresowany wzieciem kolejki

A wracajac do pozostałych merytorycznych dywagacji to z tego co wiem nie zgłosił się żaden operator na nkd. Dokąd się taki nie znajdzie będziemy nadal wybierać pomiędzy spółką samorządową a gdybaniem. Nasze forumowe dywagacje nic tu nie zmienia. Pamiętajmy że ruch jest po stronie starostwa i albo sami wpadną albo sam operator się do nich zgłosi.Nie ,ma innej drogi.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #90 : 20 Kwietnia 2012, 12:10:56 »
+4

Witam.

Prace przy wiadukcie już się rozpoczęły, wprowadzona jest sygnalizacja wahadłowa  asfalt został zerwany ,
jedna strona jest już obniżona o ponad 1m.
Prześwit teraz będzie wynosił 3,5  lub 4m.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #91 : 20 Kwietnia 2012, 22:53:31 »
0

Nareszcie jakieś dobre wieści. Kiedy to zawzięcie dyskutowaliśmy o tym wiadukcie?

Wielka szkoda jednak, że nie powstała obwodnica Nałęczowa. Skutecznie rozwiązałoby to problem większych pojazdów i w znacznym stopniu zabezpieczyło wiadukt. Nie oszukujmy się: nawet jeśli będzie 3,5 - 4 m to i tak znajdzie się jakiś ... w wyższym pojeździe mający nadzieję, że się zmieści. A swoją drogą sprawa robi się poważna również ze względu na Nałęczów:

Nałęczów bez uzdrowiska? Jak nie wybuduje obwodnicy
Cytuj
Jeśli w najbliższych latach nie powstanie obwodnica Nałęczowa miasto może stracić status uzdrowiska. Burmistrz deklaruje, że na dokumentację inwestycji zdobędzie pieniądze od firm mających swoje zakłady w pobliżu uzdrowiska. Jednak marszałek rozwiewa nadzieje: - Nie mamy pieniędzy - mówi.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #92 : 23 Kwietnia 2012, 06:52:40 »
0

Nie oszukujmy się: nawet jeśli będzie 3,5 - 4 m to i tak znajdzie się jakiś ... w wyższym pojeździe mający nadzieję, że się zmieści.
To prawda. W Puławach jest wiadukt przy PO Puławy-Miasto zawieszony chyba nawet ponad 4m nad ziemią. Niedawno był remontowany. Obecnie widać ślady uderzeń na czole i spodzie wiaduktu...
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #93 : 23 Kwietnia 2012, 10:39:18 »
+6

trzeba chyba zrobić porządny skrajnik z szyn z każdej strony nad drogą - taki żeby było czuć że się ktoś pod nim nie zmieścił..
Zapisane

To jest przekaz.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #94 : 23 Kwietnia 2012, 11:50:07 »
0

Skrajnik z szyny funkcjonował do tej pory i niestety nie sprawdził się.
Dotychczasowi kosiarze wiaduktu w Rogalowie, zabierali ze sobą najpierw skrajnik, a potem z impetem wjeżdżali kosząc wiadukt.
Niektórzy uszkadzali swój pojazd, czy też l zubażali go o "wystające" elementy jak na przykład owiewka kabiny ciężarówki.

Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #95 : 23 Kwietnia 2012, 12:08:28 »
+1

To trzeba zrobić skrajnik w takiej odległości, żeby dało się jeszcze wyhamować po przywaleniu w niego.
Zapisane

To jest przekaz.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #96 : 23 Kwietnia 2012, 12:11:35 »
-6

Skrajnik musi być tak mocny aby zatrzymał ciężarówkę przed wiaduktem.  Miały być wymienione belki nośne na wiadukcie. Stare można wykorzystać jako skrajnik.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #97 : 23 Kwietnia 2012, 13:03:33 »
0

Zatrzymanie np 30 tonowej ciężarówki może nie być łatwe, a już na pewno tanie w realizacji - słupy podtrzymujące musiały by być nie wiem z czego żeby to wytrzymać. By się zapewne okazało jeszcze że było by to droższe niż sam wiadukt. Pomijam już bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników ruchu - jak by nie było żywych ludzi...

Musi być po prostu mocne j#$%b, tak aby kierowca to usłyszał przy włączonym radiu i zdążył zahamować nim trafi w wiadukt. Nikt o zdrowych zmysłach (a tacy chyba muszą być zawodowi kierowcy) nie pojechał by dalej bez sprawdzenia co sobie rozwalił, czyli zatrzymania się.
Zapisane

To jest przekaz.
Marrr
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #98 : 23 Kwietnia 2012, 14:57:03 »
0

Prace przy wiadukcie już się rozpoczęły, wprowadzona jest sygnalizacja wahadłowa  asfalt został zerwany ,
jedna strona jest już obniżona o ponad 1m.
Ponad metr? Mi to raczej wyglądało na pół metra, akurat tyle ile wynosi grubość asfaltu, jak położą z powrotem będzie raczej bez zmian.
Zapisane
Marrr
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #99 : 23 Kwietnia 2012, 14:59:24 »
0

To trzeba zrobić skrajnik w takiej odległości, żeby dało się jeszcze wyhamować po przywaleniu w niego.
Tak jest już od dłuższego czasu, przynajmniej od strony Lublina - bramka jest zaraz za skrzyżowaniem na wylocie z Wąwolnicy.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!