MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #100 : 24 Kwietnia 2012, 07:03:45 » |
0
|
Najlepsze skrajniki jakie widziałem to grubsza stalowa lina zakotwiczona w ziemi i uniesiona na porządnych belkach. Jeżeli nie zatrzyma to przynajmiej zetnie to co jest powyżej niej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mastif
SGKW

Długość toru:: 83 m
W terenie
coś tam z elektryką
|
 |
« Odpowiedz #101 : 24 Kwietnia 2012, 18:05:26 » |
+1
|
Najlepsze skrajniki jakie widziałem to grubsza stalowa lina zakotwiczona w ziemi i uniesiona na porządnych belkach. Jeżeli nie zatrzyma to przynajmiej zetnie to co jest powyżej niej
a takie rozwiązanie to jest dopuszczone do stosowania na drogach publicznych??, przecież może jechać np autokar 2 poziomowy-?  i ciach... jak wtedy będzie się na to zapatrywał prokurator?? ale na pewno są takie bariery drogowe wykonane z 3-4 rzędów naprężonych lin poprowadzonych wzdłuż krawędzi drogi, zamiast klasycznych barier energochłonnych widziałem to rozwiązanie na krętej drodze w Zawoi,
|
|
|
Zapisane
|
Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #102 : 25 Kwietnia 2012, 07:01:46 » |
0
|
Takie skrajniki w postaci lin są na drodze publicznej obok KWK Bogdanka. Osłaniają rurociągi i taśmociągi biegnące nad publiczną drogą wiec chyba można.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #103 : 27 Kwietnia 2012, 08:00:47 » |
+2
|
Panowie, miło jest poczytać o pomysłach dotyczących wiaduktu, ale dyskusja zdaje się być jałowa, gdyż skoro trwają już tam prace, tzn. że jest już zatwierdzony projekt na tą inwestycję czy modernizację (jak zwał tak zwał), a jak to każdy projekt - zapewne i ten zawiera wszystko co potrzebne do zakończenia zadania i nic ponad to co jest w projekcie nie będzie zrobione. Zapewne zawarte są tam rozwiązania w zakresie zabezpieczenia przed ewentualnymi uderzeniami - jakie - nie wiem. Można się domyślać, że głównie będą polegać na oznakowaniu drogi z obu stron, czyli standard. Wszystko musi być zgodne z obowiązującymi przepisami budowlano-drogowymi. Trzeba by zajrzeć co na to przepisy, co wolno a czego nie i ewentualnie domyślać czy to, czy też co - zastosują przy tej modernizacji. Mi się nie chce grzebać i szukać  jak zakończą zadanie, to się zobaczy jak to wygląda. Pozdr.
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2012, 08:03:52 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #104 : 06 Maja 2012, 21:44:42 » |
+3
|
Dzisiaj przejeżdżając zatrzymałem się na chwilę, żeby zobaczyć co zmajstrowali. Najwyraźniej niezbyt wiele. Prace wyglądają na zwykły remont drogi (na dłuższym zresztą odcinku) z lekką jedynie korektą profilu podłużnego pod wiaduktem. Jak widać droga została obniżona, ale niewiele (jakieś 30-50 cm? - ciężko ocenić). Z remontem samego wiaduktu nie ma to raczej nic wspólnego.
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii) (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii) (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2012, 22:05:23 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #105 : 02 Października 2012, 18:51:18 » |
0
|
Jest przetarg na remont wiaduktu http://www.zdpopole.ebip.lublin.pl/index.php?menu=ogloszenia&stage=przetargi&type=aktualne (na samym dole) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.10.2012 godzina 11:00 Termin wykonania zamówienia: od daty podpisania umowy do dnia 15.11.2012 r.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #106 : 03 Października 2012, 03:08:17 » |
0
|
Dla nie wnikających w załączniki dodajmy, że według projektu skrajnia pod wiaduktem przed przebudową drogi wynosiła 3,15 m. Obecnie jest to 3,50, zaś po wymianie konstrukcji wiaduktu - 3,86. No własnie - nie remoncie lecz wymianie konstrukcji. Obecne belki zostaną zastąpione układem dwóch HEBów 450 w rozstawie 1500 mm połączonych poprzecznymi kątownikami, na których oparte zostaną mostownice. Dzięki temu całość łącznie z szynami schowa się pomiędzy belkami nośnymi. Swoją drogą, na zdjęciach spod wiaduktu załączonych do projektu ładnie widać jak mocno jedna z belek została wygięta. @ Termin wykonania... Opracowanie (i uzgodnienie) organizacji ruchu, prace ziemne, rozbiórkowe, obmurowanie przyczółków, wykonanie żelbetowych belek podłożyskowych, wykonanie i montaż konstrukcji, nawierzchni, wykończeniówka, odbiory... W Opolu czas musi płynąć jakoś inaczej  .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #107 : 03 Października 2012, 08:21:31 » |
0
|
A co się stało z kasą z ubezpieczenia OC TIRa szkodnika ? Ktoś wie, czy SKPL się rozliczył w końcu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #108 : 03 Października 2012, 12:14:48 » |
0
|
Dzięki za linka. Szukałem planów tego wiaduktu z wymiarami - w dokumentacji podanej w linku można to znaleźć 
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #109 : 08 Października 2012, 12:01:25 » |
0
|
Poprzedni przetarg unieważniony z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej na ten cel. Dzis ogłoszono przetarg jeszcze raz. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2012 godzina 10:00, http://www.zdpopole.ebip.lublin.pl/ogloszenia/przetargi_tresc.php?id=89&symbol=385430%20-%202012
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #110 : 23 Października 2012, 10:09:54 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #111 : 09 Listopada 2012, 08:28:02 » |
0
|
Dzisiaj przejeżdżając zatrzymałem się na chwilę, żeby zobaczyć co zmajstrowali. Najwyraźniej niezbyt wiele. Prace wyglądają na zwykły remont drogi (na dłuższym zresztą odcinku) z lekką jedynie korektą profilu podłużnego pod wiaduktem. Jak widać droga została obniżona, ale niewiele (jakieś 30-50 cm? - ciężko ocenić). Z remontem samego wiaduktu nie ma to raczej nic wspólnego.
Ze zdjęć które wcześniej zamieściłeś widać, że nadal jest tam bardzo niski prześwit, więc jeśli trafi się jakiś kolejny gapowaty dźwig, to zapewne niewiele pomoże to symboliczne obniżenie jezdni. ...a co do unieważnienia postępowania to szkoda. Miejmy nadzieję, że jednak znajdzie się wykonawca, który wykona to za kasę, za jaką oczekuje inwestor. Cały czas ciekaw jestem jak to by wyglądało po tej modernizacji - głównie w zakresie zabezpieczenia przed kolejnym nieuniknionym zderzeniem z konstrukcją 
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2012, 08:36:22 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Tata 4-latka
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #112 : 10 Listopada 2012, 17:25:12 » |
0
|
Na dzień dzisiejszy prześwitu trzeba by zrobic 4.5 metra bo większośc aut ma 3,5 lub 3,7 metra ale przy owiewce potrzebny wiekszy prześwit.Nałeczów napewno nie będzie cieszył sie jak TIRY pojadą przez miasto.Dlatego nie ma mowy w przetargu o zwiększeniu prześwitu pod wiaduktum.A wszelkie łańcuchy,belki,kratownice czy co tam innego by nie wymyślili nie zabezpieczy wiaduktu w 100%.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #113 : 10 Listopada 2012, 21:45:09 » |
0
|
Rozwiązaniem miała być obwodnica Nałęczowa, ale z braku kasy jej budowa została odłożona ad calendas graecas. Sprawa jest zresztą sporo poważniejsza, bo brak obwodnicy w najbliższych latach oznacza utratę przez Nałęczów statusu uzdrowiska ( KLIK, KLIK). 4,50 m można uznać za rozsądną wysokość skrajni, choć dla nowych obiektów na drogach klasy G lub Z powinno być 4,60 (przy czym 4,50 dla obiektów istniejących jest dopuszczalne nawet na autostradach, zaś na G lub Z - 4,20). Problem w tym, że w żaden rozsądny sposób nie da się takich parametrów uzyskać w tym przypadku. Jedynym rozwiązaniem mogłoby być wybudowanie drogi objazdowej z przejazdem kolejowym dla wszystkich pojazdów poza samochodami osobowymi (tak jak czasem robi się na terenach poniemieckich). Jeśli po wymianie przęsła będzie 3,86 to autobus czy ciężarówka o wysokości 3,7 m przejdzie o "koński paznokieć", najwyżej owiewkę skosi  .
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2012, 21:48:35 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Marrr
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #114 : 11 Listopada 2012, 15:29:31 » |
0
|
Oto co tam dzisiaj zaobserwowałem: Aktualnie są tam trzy bramki: dwie tuż przy wiadukcie i jedna dalej - po stronie Kazimierza. Czwartej, tej która była dalej po stronie Nałęczowa aktualnie nie ma. To była ta która pół roku temu zatrzymała TIR-a. Wśród tych trzech które stoją tylko jedna ma żółto-czarną belkę wiszącą nad prawym pasem (jadąc w stronę wiaduktu), w pozostałych dwóch belki wiszą nad lewym pasem. Jaki to ma mieć sens w kraju o ruchu prawostronnym?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pawel.adamczyk
|
 |
« Odpowiedz #115 : 12 Listopada 2012, 09:23:27 » |
0
|
Cześć. Belki były na całej długości, niestety komuś się spodobały i je strącił  leżała na poboczu, ostatnio znikneła.  .
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
tomasz11
|
 |
« Odpowiedz #116 : 12 Listopada 2012, 12:18:36 » |
0
|
Ta konstrukcja z rurek służyła jako ogranicznik, śmieszne na filmie który był zamieszczony parę postów wcześniej to samochód stawał dęba a konstrukcja nawet nie drgneła.
|
|
|
Zapisane
|
pozdrowienia
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #117 : 14 Listopada 2012, 08:13:01 » |
0
|
A wszelkie łańcuchy,belki,kratownice czy co tam innego by nie wymyślili nie zabezpieczy wiaduktu w 100%.
...tak jak wiadukt zabezpieczy Nałęczów przed TiR-ami  Jest sam w sobie taką skrajnią chroniącą uzdrowisko.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Marrr
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #118 : 14 Listopada 2012, 16:49:48 » |
0
|
...tak jak wiadukt zabezpieczy Nałęczów przed TiR-ami  Jest sam w sobie taką skrajnią chroniącą uzdrowisko. Wątpię. Duże mają przecież objazd przez Bartłomiejowice. Nałęczów tak czy owak jest na trasie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej1988
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #119 : 01 Stycznia 2013, 15:58:41 » |
-2
|
Coś wiadomo nt. ew. remontu tego wiaduktu? Czy sprawę odłożono na "święte nigdy" po raz kolejny?
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2013, 16:25:07 wysłane przez andrzej1988 »
|
Zapisane
|
|
|
|
|