Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Września 2024, 20:33:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 573870 razy)
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #60 : 29 Czerwca 2011, 23:19:46 »
0

Byłem w Pogorzelicy 20-27 czerwca, pomiędzy Pogorzelicą a Niechorzem poobalane drzewa na wysokości Rezerwatu Liwia Łuża, dworzec w Niechorzu zamieszkiwany chyba przez bezdomnych (rozwalone jest jedno okno, przez, które można wejść do środka). W Trzęsaczu pojawili się chyba jacyś geodeci, którzy mierzą torowisko. Szlak na Trzebiatów z Pogorzelicy przez pierwsze 2km w miarę przejezdny zarośnięty, dalej nie szedłem. Jednak na przejeździe w Rogozinie (droga nr 102) tory są widoczne jednak w obydwie strony zarośnięte trawa i krzakami, tak więc nie widać że idzie tam tędy linia kolejki.
Natomiast we Włodarce (przed Trzebiatowem)nie widać przejazdu najwidoczniej zaasfaltowany. To na tyle.
Natomiast odnośnie drogowej kolejki RETRO a raczej traktora, który ciągnie dwie przyczepy to zawieszenie kursów wąskotorówki wyszło im na dobre zwiększyli ilość kursów jeżdżą od 10:00 do 20:00 średnio co 2h na trasie Rewal- Pogorzelica ( w zeszłym roku Rewal-Niechorze)
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 30 Czerwca 2011, 00:19:34 »
+1

"komunikacja zastępcza"
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 14 Sierpnia 2011, 22:47:45 »
0

Właśnie wczoraj wróciłem z 2 tygodniowego pobytu w Niechorzu, stan prac nad rewitalizacją określam jako dobry. Do dnia 13 sierpnia robotnicy razem z obsługą kolejki rozebrali szyny od stacji w Pogorzelicy do stacji w Niechorzu. Na tych stacjach zostały także już zdemontowane perony. Jedyne co zostało na szlaku to zwrotnice w Niechorzu, kawałek toru przy kanale, przejazd w Pogorzelicy, rozjazd w Pogorzelicy od strony Trzebiatowa. W Niechorzu od ulicy Szczecińskiej do ulicy Leśnej zostały wycięte krzaki wzdłuż toru. Co do poprzedniej dyskusji jakie będą podkłady już tłumacze: wyrywają tylko drewniane, betonowe zostają, a natomiast w Gryficach już czekają wszystkie surowce do kładzenia nowych torów, w tym nowe drewniane podkłady, tłuczeń i szyny, tak więc system będzie taki sam jak był. Chichot  Codziennie od poniedziałku do piątku wyjeżdża na trasę "przezbrojona" Lxd2 479 razem z 4 lub 6 transporterami(zależy ile metrów toru mają zamiar zabrać). Dowiedziałem się że dziennie ściągają około 350 metrów torów, oraz że do majówki na pewno zdążą skończyć, także wszyscy miłośnicy gryfickiej wąskotorówki będą mogli od 1 maja znowu podziwiać jej uroki. Co do szlaku do Trzebiatowa to zostały wbite pachołki wyznaczające trasę takie jak na szlaku od Pogorzelicy do Trzęsacza . A traktorowe "Retro" dojeżdża tylko do Niechorza a i tak płaci się tyle ile za prawdziwą kolejkę.
Jak znajdę czas to w najbliższym czasie wstawię zdjęcia z prac na szlaku .
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 15 Sierpnia 2011, 22:23:12 »
+2

Zgodnie z obietnicą: zdjęcia z rewitalizacji
http://www.fotosik.pl/u/kamlox/album/936114
w albumie też parę fotek z Px-em i z wypadu do Trzebiatowa w zeszłym roku
Zapisane
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #64 : 30 Sierpnia 2011, 18:17:27 »
0



Nie taka nowa ta wiadomość. To już chyba z tydzień temu było.

Pojawił się za to inny problem związany z dworcem w Niechorzu. Konserwator nie pozwala zburzyć, a gmina zdaje się nie ma kasy na porządny remont. Na razie dworzec stoi nie ruszony ogrodzony drewnianym płotem. Więcej w dzisiejszym artykule z Kuriera Szczecińskiego.


* Niechorze.JPG (204.92 KB, 801x1411 - wyświetlony 969 razy.)
Zapisane
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #65 : 31 Sierpnia 2011, 17:48:23 »
0

Pozostała dyskusja na temat picia alkoholu na służbie przeniesiona tutaj
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #66 : 07 Października 2011, 11:16:49 »
0

Robota wre, a wczoraj Marszałek wmurował kamień węgielny w Trzęsaczu:

http://www.rpo.wzp.pl/rpo/wiadomosc_dnia/p-r-m-a-14146/wydarzenia.htm
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 423 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #67 : 07 Października 2011, 15:35:04 »
0

Robota wre, a wczoraj Marszałek wmurował kamień węgielny w Trzęsaczu:

http://www.rpo.wzp.pl/rpo/wiadomosc_dnia/p-r-m-a-14146/wydarzenia.htm


Realizacja inwestycji rozpoczęła się w czerwcu 2011 r.  Zakończenie planowane jest na lipiec 2012 roku.
A kamień węgielny to się nie wmurowuje na początku budowy/iwestycji? a zapomniałem w niedziele wybory...
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 09 Listopada 2011, 00:36:35 »
0

Wie ktoś jak się przedstawia obecny stan robót na kolejce?
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 14 Listopada 2011, 23:50:21 »
0

Właśnie zawalił się strop zabytkowego dworca w Niechorzu. Wygląda na to że budynek jednak zostanie rozebrany i zbudowana replika co opóźni oddanie całości inwestycjii o ok. pół roku. Na mój chłopski rozum jednak ruch w przyszłym sezonie letnim mógłby być prowadzony. Postaram się zdobyć więcej informacji wkrótce.
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 24 Listopada 2011, 11:15:00 »
+4

Jak informuje pani kierownik referatu kolejowego Gminy Rewal prace przebiegają zadowalająco. Sprzyja, jak dotąd pogoda. Remont pozostałych zabytkowych dworców ( Rewal, Pogorzelica ) nie nastręcza kłopotów technicznych. Nowe torowisko zaczyna się pojawiać od strony Trzęsacza w kierunku Rewala, lecz najbardziej spektakularne w tej chwili są nowe dworce : Śliwin ( praktycznie osiągnięty stan surowy ) i niewiele mu ustępujące zaawansowaniem Trzęsacz i Niechorze II ( czyli Latarnia Morska ). Termin ponownego uruchomienia kolejki latem 2012 pozostaje aktualny pomimo potężnego problemu z budynkiem dworca w Niechorzu. Za moim pośrednictwem Pani kierownik Nowak dziękuje forumowiczom za zainteresowanie kolejką i zaprasza na wybrzeże rewalskie.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #71 : 08 Grudnia 2011, 00:51:10 »
0

Znalezione przy okazji:
http://www.bahn-in-pommern.de/strecken/klbhs2_b3.htm



Ładnie to wygląda.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #72 : 08 Grudnia 2011, 07:20:16 »
0

Ładne
Zapisane

tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 08 Grudnia 2011, 07:59:54 »
0

Niech ktoś mnie uszczypnie,bo są ludzie u władzy którzy mają głowę na karku i widzą że dobrze zareklamawana kolejka przyciągnie turystów
Zapisane

pozdrowienia
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #74 : 08 Grudnia 2011, 08:32:22 »
0

Z koleją wąskotorową nie ma to już wspólnego nic... poza nazwą i szerokością. Gdzie te haki, lekkie szyny, wyboje, stukanie, bujanie i rzucanie...
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #75 : 08 Grudnia 2011, 09:16:45 »
+2

Ufff... Na szczęście kawałek prawdziwej kolei zostanie:


Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #76 : 08 Grudnia 2011, 09:31:08 »
+4

Tak. Na 10 kilometrach CMK/KDP, ale pozostanie 30 kilo tradycji - czyli strach w wagonie alpagę do ust przyłożyć coby sobie zębów nie wybić. Swoją drogą to kopara mi opada jak widzę rozmach modernizacji, z drugiej strony nóż się w kielni otwiera, że "podsył" Gryfice - Trzęsacz olano. No cóż, to nie jest atrakcja dla gminy, to nie jest na naszym terenie, to nie jest...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #77 : 08 Grudnia 2011, 09:43:48 »
+3

Sentymenty to pod poduszkę i spać, może przyśni się sieć Kujawskich. Ja tam jestem gorącym zwolennikiem tego typu rozwiązań. Bezpieczeństwo to raz a fakt że nie ma tam co ukraść i właściwie nie ma jak to dwa. Szacun za pierwszą prawdziwą modernizację wąskiego toru.

Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 08 Grudnia 2011, 10:02:36 »
+2

Może jak reszta kraju zobaczy jak można zmodernizować wąskotorówkę, to zaczną się pojawiać kolejne tego typu inwestycje. Jak widać jednak w Polsce coś da się i coś się opłaca.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #79 : 08 Grudnia 2011, 12:13:35 »
+3

A ja bym spojrzał jeszcze inaczej. Po odcinku Gryfice -Trzęsacz pociąg jedzie raptem rano wte i wieczorem wewte - pewnie dlatego pozostanie "po staremu", a dla takiej częstotliwości ruchu to nie sądzę żeby opłaciło się robić aż taki remont. Wystarczy utrzymywać tam to co jest, w stanie takim jaki jest, Łowca i Leśny Dziadek będą zadowoleni, a i będzie gdzie pokazać "jak kiedyś się na wąskim torze jeździło". Natomiast Trzęsacz- Pogorzelica, tu żartów nie ma, jeździmy w tą i z powrotem kilka razy dziennie, tory się zużywają, remont zrobić warto i to taki konkretny właśnie,wystarczy na długo.Zresztą popatrzmy jak mają utrzymane torowiska choćby koleje na Rugii czy w Bad Doberan.. Jak dla mnie, jeszcze po remoncie niech to trochę zarośnie trawą, bo tuż po rzeczywiście będzie tam wyglądało jednak zbyt wyjściowo..Chichot
Natomiast rzeczywiście - jeśliby pozostałe gminy wzięły sobie ten przykład jako... przykład, to będziemy mieć wąskotorowy raj.. Chichot

Tyle bajdurzenia, teraz konkret: Są jakieś wieści o moście przez Regę i w ogóle o Trzebiatowie?
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2011, 12:18:18 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!