Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:14:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 602974 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #160 : 17 Lutego 2012, 12:19:41 »
0

No i mamy także remonciki pojazdów. http://www.bip.rewal.pl/zamowienia/pokaz/4022
Polecam lekturę choćby ze względu na, nazwijmy to, użycie "ciekawych" określeń... Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #161 : 17 Lutego 2012, 12:53:37 »
0

Pozwolę sobie zacytować jeden z ciekawszych fragmentów:
Cytat: Gmina Rewal
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji taboru kolejowego Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w
Rewalu, obejmującego 14 szt. wagonów pasażerskich (w tym 2 motowozy MBX), 2 lokomotywy spalinowe oraz
1 parowóz, dla szerokości toru 1000 mm, w tym:
1.1. 2 składy spalinowe typu „Rumun”, na które składają się:
a) 2 lokomotywy spalinowe typu Lxd 2 – naprawa główna,
b) 4 wagony ( typu Rumun) – remont - wąskotorowy wagon osobowy typu Bxhpi , w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez
WC,
c) 2 motowozy (MBX) - remont – wąskotorowy wagon spalinowy typu Mbxd2 ,
d) 1 wagon dla → niepełnosprawnych (bramkart);
1.2. 1 skład parowy – retro, na który składa się:
a) parowóz Px48 – naprawa główna,
b) 5 wagonów - pełne z oknami (zabytkowe przedwojenne z siedziskami miękkimi), w tym:
• 4 wagony pełne z oknami ( zabytkowe przedwojenne , wagony drewniane, z siedziskami miękkimi) -
wąskotorowy wagon osobowy typu Bxhpi o podwyższonym standardzie, w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez WC;
• 1 wagon - tzw. „prezydencki”,
c) 2 węglarki (tzw. kabriolety) na podwoziu .
Zapisane

WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #162 : 17 Lutego 2012, 15:02:17 »
0

Z załącznika nr. 6:
Cytuj
5.3 Wagon z pełnymi oknami wzorowany na wagon przedwojenny
OPIS TECHNICZNY :
(...) Zainstalowane zostaną siedzenia , stoliczki, śmietniczki ,wyświetlacz elektroniczny, tablica diodowa do wyświetlenia nazw przystanków oraz nagłośnienia. (...)

Szok
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #163 : 17 Lutego 2012, 15:10:49 »
0

To samo podaje Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl/30950/Rewal_wyremontuje_tabor_waskotorowki.htm
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #164 : 17 Lutego 2012, 15:22:17 »
0

No i serwer gminy Rewal wisi

W załączniku ważącym 280MB są tylko zdjęcia wagonów A20D-P i motorówki rumuńskiej, tylko zdjęcia wnętrza. Jak serwer ożyje zerknę na pozostałe załączniki ale generalnie zalatuje to amatorką na kilometr.

Pobrałem i się załamałem. Proponuje nowy forumowy konkurs polegający na znalezieniu jak największej ilości błędów w tym czymś.

Zaczynam
wizualizacje (k mać ! wszystkie!)
WEBASCO
"Zabudowa będzie polegała na adoptowaniu nadwozia" (ha ha ha!)
"Wagon „bramkart dla niepełnosprawnych”"
WAGON „KABRIOLET”
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2012, 15:52:06 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #165 : 17 Lutego 2012, 17:42:34 »
0

Niewolno naśmiewać się z dziwolągów, jak to mawiał król Julian
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #166 : 17 Lutego 2012, 17:55:36 »
0

O masz, znów powstał Komisarz Odbiorczy wystawiający świadectwo sprawności technicznej. Ale tego to się nie spodziewałem:

...testy układu sterowania drzwi w wagonie... badania układu hamulca w wagonie zgodnie z wymogami norm i kart UIC!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #167 : 17 Lutego 2012, 18:01:44 »
0

te 2 "kabriolety" to chyba będą od nowa budowane. Rama jest przerdzewiała..
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #168 : 17 Lutego 2012, 18:55:30 »
0

Z tych wszystkich materiałów wynika, że będzie to coś w stylu WKD.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #169 : 18 Lutego 2012, 12:53:12 »
0

Moim zdaniem perełką jest wagon "PREZYCENCKI"
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #170 : 20 Lutego 2012, 19:29:51 »
0

Jako iż  V/max wzrośnie do 40km/h to ciekawe czy gmina zwiększy ilość kursów?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #171 : 20 Lutego 2012, 20:20:11 »
0

W projekcie remontu linii jest mowa o V.max = 30 km/h i zasadniczo jednym pociągu, choć z możliwością poruszania się dwóch składów z krzyżowaniem w Niechorzu.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 20:27:34 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #172 : 20 Lutego 2012, 20:41:59 »
0

Co do tej częstotliwości to w projekcie jest wzmianka o "zamontowaniu oświetlenia  zgodnego z najnowszymi standardami".
Czyli czy możemy się spodziewać mocno wieczornych kursów?
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #173 : 20 Lutego 2012, 22:08:30 »
0

Tylko 40km/h? W latach powojennych na wcale nie lepszych torach Vmax wynosiła 50km/h, a motowozy rumuńskie nawet miały maksymalną prędkość przewidzianą na 60km/h. Czy w latach upadku PKD miały okazję grzać aż tyle?

Inna sprawa, że dotychczas nawet gdyby stan torów pozwalał, to tabor niestety nie dawał możliwości osiągnięcia prędkości rzędu 60km/h. Teraz w przetargu pozostawione całkiem spore pole do manewru dla firmy wykonującej remont lokomotyw, nie wiemy więc, jakie będą ich możliwości i czy ogranicznik na 36km/h zostanie pozostawiony/usunięty/przywrócony/naprawiony czy co tam jeszcze...

Zresztą i tak takie prędkości byłyby potrzebne tylko do ewentualnego ruchu publicznego...
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 22:11:53 wysłane przez marekus » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #174 : 20 Lutego 2012, 22:24:47 »
0

Ale to kolejkę na tym odcinku można traktować jak ruch publiczny. Podobnie na Żuławach.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #175 : 20 Lutego 2012, 22:28:11 »
0

motowozy rumuńskie nawet miały maksymalną prędkość przewidzianą na 60km/h
Na 1000mm tabliczki montowane nad pulpitami twierdzą nawet że 70!
Tak jak Kolega 2xm pisał w projekcie remontu linii jest mowa o Vmax = 30 km/h i ja również się dziwiłem temu  że ktoś taki parametr określił dla nawierzchni o możliwościach dużo większych. Ja wiem, że w polskich przepisach póki co nie przewiduje się na wąskim prędkości większych od 60 km/h, ale wynika to z realiów gdzie infrastrukturę łata się kołkami, drutem i szmatami.
Tutaj zaś będzie ewenement - nawierzchnia o nowoczesnej konstrukcji, na którą trzeba będzie uzyskać świadectwo typu. Mało tego, będzie ona musiała, jako nie eksploatowana i nie będąca dopuszczoną do eksploatacji w naszym kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., przejść badania które bezproblemowo stwierdzą że nadaje się do prędkości większych.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #176 : 20 Lutego 2012, 22:31:33 »
0

To już było chyba niedawno wałkowane, że znacząca część pasażerów korzysta z usług kolejki żeby się "przejechać", a tylko ułamek pasażerów to osoby chcące dojechać z punktu A do punktu B (tutaj: ze stacji Gryfice nad morze). Na Żuławach jest trochę inaczej...

Te całe 70km/h wygląda imponująco, ale czy ktoś to kiedyś empirycznie sprawdził? Jeśli tak, to dlaczego nie wiemy nic o przebiegu i efektach crash-testu pojazdu szynowego typu MBxd2 przy prędkości 64km/h, zgodnie z procedurami Euro NCAP?
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 22:46:01 wysłane przez marekus » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #177 : 20 Lutego 2012, 22:44:14 »
+1

Problemem mogą być przejazdy, na których ma obowiązywać ograniczenie do 15 km/h, łuki z przechyłkami na 30 km/h i - last but not least - stosunkowo niewielkie odległości między przystankami. Pytanie, czy większa prędkość w ruchu turystycznym jest faktycznie potrzebna? Jednak jest to czu-czu-train (o, kolega właśnie o tym napisał ). Do tego na części odcinków kolejka biegnie przez tereny, gdzie plączą się masowo zrelaksowani wczasowicze i jazda 60 mogłaby uszczuplić ich ilość...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #178 : 20 Lutego 2012, 22:47:53 »
0

Jeśli większa prędkość handlowa odbicie swoje znajdzie w zwiększeniu zdolności przewozowej poprzez powiększenie ilości kursów - to czemu nie?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 224 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #179 : 20 Lutego 2012, 22:53:13 »
0

Problemem mogą być przejazdy, na których ma obowiązywać ograniczenie do 15 km/h, łuki z przechyłkami na 30 km/h i - last but not least - stosunkowo niewielkie odległości między przystankami. Pytanie, czy większa prędkość w ruchu turystycznym jest faktycznie potrzebna? Jednak jest to czu-czu-train (o, kolega właśnie o tym napisał ). Do tego na części odcinków kolejka biegnie przez tereny, gdzie plączą się masowo zrelaksowani wczasowicze i jazda 60 mogłaby uszczuplić ich ilość...
Jak dla mnie to już sama modernizacja taboru (kasowniki, ekrany LCD, wstawienie do wszystkich wagonów oprócz "kabrioletów" szyb, wagon "prezydencki", wyświetlacze następnych przystanków i nagłośnienia) sprawia że kolejka traci chyba status czu-czu-train jak to kolega ładnie określił
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!