Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Października 2024, 03:29:09 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577133 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #260 : 08 Października 2012, 17:02:43 »
0

A czy w Gryficach nie ma rampy czołowej??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #261 : 08 Października 2012, 17:34:49 »
-1

A jak by tira wzięli to zapewne na każdej naczepie byłby komplet wszystkich potrzebnych łańcuchów, pasów i innych zabezpieczeń. Teraz trzeba szukać i być może nawet kupić takie rzeczy - ciekawe czy w ostatecznym rozrachunku całość wyjdzie taniej tymi torami

Tu jest jeden ważny element tej układanki. Całość to skład wynajęty zapewne z jakieś PRKi, Dolkomu czy innego torowego stwora. Podejrzewam że przy takich ilościach wagonów to najtańsze rozwiązanie. Jedyne co szarpnie po kieszeni Karpę to podwójny przejazd i dodatkowe dni wynajęcia składu. Tak czy inaczej może być taniej...
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #262 : 08 Października 2012, 18:19:02 »
0

Cytuj
A czy w Gryficach nie ma rampy czołowej??

Czy jest, to nie wiem - zapadni transporterowej już nie ma:
Likwidacja toru do "zapadni transporterowej"
Cytuj
W Gryficach rozebrano tor dojazdowy 1435 mm do tzw. "zapadni transporterowej" - budowli technicznej umożliwiającej załadunek wagonów normalnotorowych z sieci PKP PLK na wagony - transportery wąskotorowe Tddyyhp. Była ona używana do roku 1996, do czasu zawieszenia ruchu towarowego do portu w Stepnicy.

Ale nawet jak jest, to jak pojedziesz po platformie? Szyny będziesz montować?

Przy okazji z tego samego źródła:
Cytuj
Załadunku przy użyciu 2 dźwigów samochodowych dokonano w piątek 5 października, pomiędzy stycznymi torami "wąskim" i "normalnym". Spedytorem jest Kolej Bałtycka.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #263 : 08 Października 2012, 18:36:19 »
0

Czyli zapis w przetargu o sporadycznym ruchu transporterowym stracił sens...
PS: A PKP nie prowadziła ruchu towarowego z Gryfic w stronę Rewala??

Na platformach nie szyny ale deski
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2012, 19:04:37 wysłane przez andrzej2110 » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #264 : 08 Października 2012, 19:22:31 »
0

Tylko musiałyby być solidne żeby wytrzymać przetaczanie w tę i nazad rumuna. Do tego taboru jest 15 sztuk, czyli platforma po platformie przemanewrować, podstawić, odstawić (no bo chyba nie przez cała długość składu po tych deskach?). No, ale obeszłoby się bez dźwigów.
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2012, 20:10:36 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #265 : 08 Października 2012, 19:23:00 »
0

Ale nawet jak jest, to jak pojedziesz po platformie? Szyny będziesz montować?
Tak jak jeżdzono niegdyś - nieczynny tabor lokomotywą  wstawiano na platformę. Zamiast szyn przybijano do podłogi wagonu grube drewniane listwy. Pod koła drewniane kliny a z obu stron przybijano drewniane "kozły" pod zderzak. Całość mocowano skręconym stalowym drutem. I to całe mocowanie.
Zapisane
pyzacz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #266 : 08 Października 2012, 21:40:05 »
0

Faktycznie smieszne mocowania przygotowali na ten tabor - oto moje fotki z poniedzialku

https://picasaweb.google.com/pyzacz/Gryfice08102012?authkey=Gv1sRgCN_L09fBqsibdQ
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


09 Października 2012, 00:02:21 - Ukryty.
« Odpowiedz #267 : 09 Października 2012, 00:02:21 »
-17

« Ostatnia zmiana: 09 Października 2012, 09:04:16 wysłane przez Ariel Ciechański » Zapisane
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #268 : 11 Października 2012, 01:18:11 »
-3

ooo widzę pyzacz się z Panem Leszkiem dziewiątką karnełeś
Zapisane

ZyGa
pyzacz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #269 : 12 Października 2012, 08:54:20 »
0

w Insku juz dawno nie mam - takze tutaj czasami moge powspominac
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #270 : 13 Października 2012, 22:16:36 »
0

Transport taboru S200-512 Wąskotorówka w drodze na modernizację.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #271 : 20 Października 2012, 18:06:04 »
0

Tak się jeździ na Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej drezyną Wmc-309 Małe | Duże
Zapisane

ZyGa
pyzacz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #272 : 21 Października 2012, 12:53:10 »
0

chłopaki naprawili drezyne?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #273 : 24 Października 2012, 20:48:16 »
0

Chyba na forum jeszcze się nie pojawiło...
Gryfice załadunek taboru wąskotorowego Małe | Duże
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #274 : 27 Października 2012, 21:54:50 »
+1

Z góry przepraszam za OT, ale trudno mi to przemilczeć.
A ja twierdzę że obecnie w polskim prawie nie ma ograniczeń. Podobnie jak na torze 1435 mm. Prędkość maksymalną określają parametry toru i taboru gwarantujące bezpieczeństwo ruchu pociągów, które są ustalane w wyniku badań.
Rozporządzenie "torowe" w tabeli 3.1 na liniach magistralnych dopuszcza 200 km/h. Na wąskim (tabela 4.1) jednego ogólnego ograniczenia rzeczywiście nie ma, ale tylko dla kategorii I. Jest też prawo europejskie, obowiązujące na niektórych liniach normalnotorowych - u nas na podstawie art. 87 i 90 Konstytucji RP, np. TSI, które wprowadzają pewne ograniczenia zależnie od rozpatrywanych warunków. Poza tym obowiązuje transformacja Lorentza, więc c się nie osiągnie

W szczególności jest parę ograniczeń wynikających z przepisów prawa:
  • kategoria linii - jeśli jest II lub III, mamy Vmax odpowiednio 40 i 30 km/h,
  • wspomniany już ruch transporterów - 20 km/h na 750 mm i 30 km/h na 1000 mm,
  • istnienie skrzyżowań jednopoziomowych z drogami publicznymi:
    - kat. A lub B - 160 km/h,
    - kat. C - 140 km/h,
    - kat. D - 120 km/h,
  • wspomniana geometria toru w kontekście wymagań kinematycznych (niezrównoważone przyspieszenie boczne, jego przyrost, szybkość podnoszenia koła na rampie przechyłkowej itp.),
  • ogólnie pojęty wymóg bezpiecznego prowadzenia ruchu, w tym procent masy hamującej - tabele w załączniku do rozporządzenia "ruchowego" kończą się przy 50 km/h na wąskim.

Tarcze Ow zamiast semaforów wg WE-1 stosowało się do Vmax=30 dla nowych lub 40 km/h dla przebudowywanych linii, ale obecne rozporządzenie rzeczywiście tej prędkości nie ogranicza. Brak wartości większych niż 50 km/h w tabeli masy hamującej można by interpretować jako brak jakichkolwiek wymagań. Zatem całkiem teoretycznie rzeczywiście moglibyśmy na wąskotorowej linii kategorii I rozwinąć 250 km/h, ale wymagałoby to dwupoziomowych skrzyżowań z drogami, odpowiedniej geometrii toru, przystosowanego taboru, sygnalizacji kabinowej itd., bo to wszystko można wrzucić w bezpieczne prowadzenie ruchu z taką prędkością.

Rozwinę temat.
Kiedy na skrzyżowaniu linii kolejowej z drogą publiczną stosuje się ograniczenie prędkości i ile ono wynosi? [...] To tyle w sprawie ograniczeń prędkości.
No nie do końca 

Zwróciłbym uwagę na § 22 ust 4 i 5 rozporządzenia "przejazdowego" (przypadek uszkodzeń urządzeń albo wymaganej zmiany kategorii, np. wynikający ze zwiększenia iloczynu ruchu) - tam było 15 km/h, ale w 2000 r. zmieniono to na 20 km/h. Z § 13 wynika, że warunki widoczności na przejeździe kat. D można praktycznie pominąć przy max. 15 km/h, stąd często ogranicza się prędkość do tej wartości. Prędkość 10 km/h jest wymagana przy jeździe wagonami naprzód bez zatrzymania (§ 134 pkt 3 rozporządzenia "ruchowego"). Niższe rzeczywiście mogłyby tylko wynikać ze stanu nawierzchni, a nie samego istnienia przejazdu, i są już sprawą wewnętrznych uregulowań kolei.

Wspomniane 25 km/h to nie ograniczenie prędkości, a tylko minimalna dana do obliczeń, jeśli jednak tę widoczność się sprawdza (na normalnych jest to 40 km/h - ciekawe, że o szerokich zapomnieli).

Oczywiście można by też ponarzekać na wiele innych braków i błędów w obowiązującym prawie dotyczącym kolei, jak choćby nieuzależnienie przechyłki w wąskim torze od jego szerokości, czy brak przepisów dla KDP poza dość ogólnikowymi TSI, ale to już temat na dłuższy artykuł, a nie post na forum...
« Ostatnia zmiana: 27 Października 2012, 22:12:10 wysłane przez TW Kolejofil » Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
Amras
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #275 : 27 Października 2012, 23:19:36 »
0

Dziękuję za twój post TW Kolejofil , nad tym zastanawiałem się w ciągu kilku ostatnich dni.


Oczywiście można by też ponarzekać na wiele innych braków i błędów w obowiązującym prawie dotyczącym kolei, jak choćby nieuzależnienie przechyłki w wąskim torze od jego szerokości, czy brak przepisów dla KDP poza dość ogólnikowymi TSI, ale to już temat na dłuższy artykuł, a nie post na forum...

Jeśli miałbyś chwilę czasu i chęci i dałbyś radę skrobnąć parę słów na ten temat to bym chętnie poczytał.
Zapisane
Kamil P
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #276 : 28 Października 2012, 07:20:54 »
0

Jeśli to może stanowić impuls do popełnienia takiego artykułu... Chętnych do poczytania jest więcej co najmniej o jeden
Zapisane

"Mechanik rdzewieje szybciej niż maszyny którymi się zajmuje"
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #277 : 30 Października 2012, 16:44:30 »
0

dawno u nich nie byłem ale wiem że mają położone torowisko 1500 m za Manowem ale nie jestem pewien
Zapisane

ZyGa
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #278 : 30 Października 2012, 16:48:51 »
0

...a wystarczy poczytać forum
http://750mm.pl/index.php?topic=4081.0
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #279 : 30 Października 2012, 17:21:41 »
0

Stacja Manowo to 11,73 km (http://kolej.one.pl) a według zaproszenia na urodziny kolejki szlak jest przejezdny do 16.2km
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!