E583.002
|
|
« Odpowiedz #480 : 01 Lipca 2013, 19:02:19 » |
+2
|
O ja pierniczę! Pentaconta!
Majaczysz. To jest typowe złącze Hartinga stosowane bardzo powszechnie w taborze kolejowym.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #481 : 01 Lipca 2013, 19:08:03 » |
0
|
Cofam zatem z wypowiedzi frazę "Pentaconta". Co nie zmienia faktu że dalej sypię piernikami jak inżynier Tadeusz moherem.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #482 : 01 Lipca 2013, 20:39:05 » |
+1
|
Nie słyszałem aby ktoś "prywatnie" zainwestował w jakąś kolej choćby 100 tysi.
Ja kojarzę co najmniej dwi osoby ze środowiska, które mogły zainwestować w mienie NGO's podobne kwoty... A ja znam jedną taką która w rozwój pewnej kolejki, na któej jest tylko operatorem, włożyła w bieżącym sezonie ot tak sobie coś koło 35 kPLN
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #483 : 01 Lipca 2013, 20:48:27 » |
+2
|
No, żeby wyjąć trzeba wsadzić. Co nie zmienia faktu że nie znam kolei będącej zarządzaną przez nie-właściciela w którą ów zarządca kładł by pieniądze tak by potem (gdy nastąpił by czas rozstania) nie móc ich odzyskać, oczywiście z solidną szkodą dla kolei, a dokładniej ewentualnego następcy...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #484 : 01 Lipca 2013, 21:10:53 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #485 : 04 Lipca 2013, 20:12:03 » |
-2
|
Ale Rewalowi zawsze śpieszno, nie mogli robić 1 dworca na rok ? Mogli !!!! to samo tabor, nie mogli robić go po sezonie i to partiami ? Mogli !!! To samo co z budynkami to z torami, od stacji do stacji co roku, no ale za biurkami siedzą mądrzejsi od nas.
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #486 : 04 Lipca 2013, 20:27:48 » |
+7
|
Tylko że: - Byłoby więcej projektów unijnych, co wiązało by się z większą ilością ich obsługi formalnej, oraz niepewności czy zostaną przyznane środki na poszczególne części - Co roku kolejka była by rozgrzebana i nawet jak by to było poza sezonem to nie jest powiedziane że prace kończyły by się przed rozpoczęciem planowanych kursów. - Co chwila trzeba by robić przetargi po których było by zawsze 175 uwag i odwołań.
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2013, 20:38:48 wysłane przez Ptr »
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #487 : 04 Lipca 2013, 20:37:04 » |
+1
|
Miało być raz, a dobrze. Konkretnie - od A do Z. Bez półśrodków. Bez bylejakości. Dziś ściernisko, jutro San... Sandomierz.
Nie udało się: czy to w związku z kryzysem, załamaniem pogody w sezonie letnim 2011, złym planowaniem sprzedaży gruntów - to nie istotne. Ważne że jak inwestycja zostanie dokończona, to będzie służyła latami bo nikt jeszcze tak w Polsce nie modernizował żadnej wąskotorówki. Nawet za czasów gdy koleje wąskotorowe były kolejami a nie sprzętem rozrywkowym.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #488 : 04 Lipca 2013, 20:49:29 » |
+1
|
Gdyby robili tak na raty było by drożej. Ja jedynie bym to podzielił na remont linii kolejowe i dworców. Najpierw linia i tabor a jak to będzie działać to po sezonie remont dworców. Obecnie wiadomo że na dworce brakło by kasy no ale kolejka by już jeździła a dworce mogły by poczekać z rok, dwa...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #489 : 07 Lipca 2013, 23:59:42 » |
+5
|
Ja jestem raczej spokojny - projekt z poślizgiem, ale zostanie dokończony. Zbyt wiele pieniędzy w to włożono, zbyt wiele trzeba by oddać. A i pozostawienie tego w takim stanie oznaczałoby polityczny zgon dla wójta, rady i całej reszty. Kolejna rzecz - sądzę, że ci, którzy żyją tam z turystyki po prostu za doprowadzenie do zamknięcia kolejki by jednego z drugim żywcem i na surowo zeżarli. Tam kolejka, to nie fanaberia samorządowców, która, jak jest, to fajnie, a jak jej nie ma, to nie szkodzi (vide Śmigiel. czy Przeworsk). Tam kolej, to ważny element przemysłu turystycznego. Bo w takich miejscowościach turystyka to nie dodatek, uzupełnienie, upiękrzenie. To podstawa egzystencji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
werner18
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
Brudno! Rozpuścił was Mechanik!
|
|
« Odpowiedz #490 : 21 Lipca 2013, 02:23:53 » |
+2
|
Trzeci sezon bez ciuchci
Powstały piękne dworce, wyremontowano wagony, zakupiono drugą lokomotywę węglową – do szczęścia brakuje tylko torów. Mowa o rewalskiej kolejce wąskotorowej, która przez wiele lat była atrakcją turystyczną tego rejonu Wybrzeża. Być w Rewalu i nie przejechać się kolejką? Wielu turystów tego sobie nie wyobrażało. Dziś jest inaczej – już trzeci rok ciuchcia nie jeździ. Plany były ambitne. Władze gminy liczyły, że uda się inwestycję wykonać w ciągu roku. Stało się jednak inaczej i dziś turyści mogą jedynie podziwiać nowe dworce w Pogorzelicy, Niechorzu (koło latarni morskiej), Śliwinie i Trzęsaczu. Ciuchcia nie kursuje, bo nie ma torów, głównie podwójnych, na stacji w Pogorzelicy, gdzie następowało przestawianie lokomotywy. Brakuje także kilkuset metrów torów w samym Niechorzu, gdzie torowisko przebiega przez ulicę wjazdową do miasteczka. Rozkopanie jej w trakcie sezonu letniego nie wchodzi w rachubę.
Inwestycja realizowana jest w dużej mierze z dotacji unijnych (ok. 40 mln zł), które muszą być wykorzystane do końca przyszłego roku. Do zakończenia inwestycji potrzeba jeszcze ok. 4 mln zł.
– Moją winą jest, że nie dopilnowałem firmy wykonawczej. Także moim błędem było to, że najpierw wybudowałem dworce, a potem torowiska – dodaje samokrytycznie wójt Skraburski.
To jest właśnie zarzut, który usłyszeć można od wielu mieszkańców gminy. A także jeden z głównych argumentów dla inicjatorów referendum w sprawie odwołania wójta.
Tekst i fot. M. KWIATKOWSKI
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #491 : 29 Lipca 2013, 17:57:26 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #492 : 29 Lipca 2013, 18:50:30 » |
0
|
Fiu fiu jakie stylowe lampy oświetlenia wnętrza
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #493 : 29 Lipca 2013, 20:09:08 » |
+1
|
Już się nie mogę doczekać przyjazdu do Gryfic
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #494 : 29 Lipca 2013, 21:53:20 » |
0
|
Cześć. A co się stało ze starymi szynami po demontażu, czyżby były tak zużyte i krzywe, że nie nadają się do powtórnego użycia?.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #495 : 30 Lipca 2013, 13:30:41 » |
0
|
Matko Boska !
Jaki piękny kolor tej SM - ki...
Czy to jest manewrówka inaczej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #497 : 31 Lipca 2013, 19:33:18 » |
+3
|
Gryficki Parowóz Px48-3916 po trzech latach postoju bez rozpalania znów ożył, parowóz został rozpalony o 5 rano, a o 11 miał już 13 atmosfer. Podczas pobytu pod parą zostały sprawdzone wszystkie urządzenia niezbędne do jazdy. Oficjalnie potwierdzam '' Parowóz sprawny bez żadnych komplikacji ''
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
arti281
|
|
« Odpowiedz #498 : 31 Lipca 2013, 19:57:23 » |
0
|
Piękna sprawa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #499 : 31 Lipca 2013, 21:38:35 » |
0
|
Trzy lata bez rozpalania i nagle jedziemy ? Coś mi to kryminałem zajeżdża. Żaden inspektor tam nie zaglądał ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|