Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:28:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1272586 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #440 : 06 Listopada 2011, 18:47:36 »
0

Struzik i Brudna Łapa.



Nie wspomnę o reszcie wnętrza budki maszynisty.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #441 : 06 Listopada 2011, 20:14:22 »
0

Czyżby to wnętrze Pięknie brudnej Heleny???
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #442 : 06 Listopada 2011, 20:30:21 »
0

Oczywiście! Więcej z happeningu na stronie http://muzkol.pl/pl/wydarzenia/Wydarzenia_trwajace.aspx?id=1
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #443 : 07 Listopada 2011, 23:04:21 »
0

Taki karabin to ja rozumiem   

Проезд по 3 пути по 60 петардам=) Małe | Duże
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #444 : 08 Listopada 2011, 08:26:01 »
0

"Gagarin" na gumowych kołach raz jeszcze:
http://youtu.be/Qsieu7cKna0

i w trochę innej wersji  Chichot:
http://plewka.ovh.org/nowe/iwan44.jpg

Jeszcze jedna kultowa maszyna na gumowych kołach  :
http://plewka.ovh.org/nowe/sn-bus.jpg
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #445 : 08 Listopada 2011, 08:43:45 »
0

Taki karabin to ja rozumiem  

Skądś znam takie zabawy ze ślepą amunicją  Prawda kolego Marcinie P ? 
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #446 : 10 Listopada 2011, 10:44:22 »
0

Aj tam, aj tam,  to była profesjonalna, kolejowa utylizacja amunicji  
W przyszłym roku będzie konkretniej - na trasie B2-B3 stanie (moja osobista!!) armata ppanc, nie ma ktoś na zbyciu amunicji 85mm?
Zapisane

MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #447 : 13 Listopada 2011, 08:19:57 »
0

http://narrow.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=139418&LNG=EN

Dlaczego mam wrażenie że te szyny są zrobione z drewnianych bali ?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #448 : 13 Listopada 2011, 09:01:38 »
+1

Za to podkłady na pewno są stalowe! To jest tzw. negatyw torowy.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #449 : 14 Listopada 2011, 19:56:20 »
0

Prawdopodobnie, szyny są pokryte rozwalcowanym zielskiem, dlatego trudno je odróżnić od surowego drewna. Poza tym, trudno jest zdobyć tak proste i równe drewno, które mogłoby stanowić dobry substytut szyn
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2011, 20:00:11 wysłane przez WIĆUŚ » Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #450 : 15 Listopada 2011, 13:31:12 »
0

A jednak drewniane -polecam podpis pod zdjęciem.
Zapisane

feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #451 : 15 Listopada 2011, 13:53:34 »
0

W Polsce też swego czasu stosowano drewniane szyny: linia Pruszcz Gdański - Kartuzy, rok 2006 
źródło zdjęcia
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #452 : 15 Listopada 2011, 14:33:54 »
0

W Polsce też swego czasu stosowano drewniane szyny: linia Pruszcz Gdański - Kartuzy, rok 2006 
Czyli biodegradowalne! Jak siatki z tesco ;-)
Pozdrawiam,
FB
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #453 : 16 Listopada 2011, 16:14:01 »
0

Szybki i stosunkowo tani sposób na ubytki
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
tadek14nfs
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #454 : 16 Listopada 2011, 20:21:06 »
0

Tylko trudno na żyletki przetopić...
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #455 : 16 Listopada 2011, 20:31:35 »
0

Łatwiej na brykiet drzewny, aby zrobić porządnego grila kolejowego:)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #456 : 08 Grudnia 2011, 17:38:13 »
0

Onegdaj przez wątek przewaliła się zażarta dyskusja odnośnie nowej aranżacji dworca Warszawa Centralna. Obecnie w tej kwestii Pikusiem wydaje się być "oprawa artystyczna" ścian peronowych. Otóż pomiędzy zarządem PKP a "autorami projektu remontu Dworca Centralnego" - firmą Towarzystwo Projektowe TePe wybuchła wojenka. TePe zarzuca PKP że "owinęla dworzec ogromną reklamą" przez co dusza artysty cierpi, PKP nie pozostaje dłużna i zarzuca TePe stanowiącej "znak rozpoznawczy polskiego wzornictwa przemysłowego – fakt, bez doświadczeń w projektowaniu wielkoformatowych dworców – że podsunęła i zrealizowała na Dworcu Centralnym tak mizerną koncepcję hali głównej, z tak słabowitym sposobem oznakowania i z tyloma błędami w nadzorze autorskim (...) Czy nie mamy do czynienia ze swoistym rodzajem wandalizmu w przestrzeni publicznego dworca, dokonanym w białych rękawiczkach za niepubliczne, kolejowe pieniądze?"
Sprawa jakich wiele - wojna na krowie placki. Jednak pragnę zwrócić uwagę na jeden szczegół, mianowicie na nowoczesne metody badania standardów bezpieczeństwa na jakie powołał się przedstawiciel PKP: O jednym warto jednak poinformować już dziś – o zagrożeniu, jakie stwarza dla życia i zdrowia podróżnych konstrukcja balustrad ze szklanym wypełnieniem, których pełno na dworcu. Konstrukcja jest nie tylko niezgodna z projektem i SIWZ (szkło grubości 8 zamiast 10 mm – gdzie był nadzór projektowy?), ale także z polskimi normami (Dziennik Ustaw nr 75 z 2002 roku, art. 298, poz. 690), które mówią, że szkło z balustrad musi mieć specjalne mocowania (na Centralnym ich brak), a także musi rozpadać się – jak szyba samochodowa – na tysiące bardzo drobnych, nieszkodliwych dla ciała kawałków. Szkło z barierek, co udowodnili kibole 11 listopada, rozpada się na wielkie, ostre kawały (mamy zdjęcia), a z mocowań można je wypchnąć byle kopniakiem. Co, jeśli spadnie na głowy schodzących po schodach pasażerów?

Dla ciekawskich:
Zdanie TePe
Zdanie PKP
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2011, 17:45:15 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #457 : 08 Grudnia 2011, 20:12:50 »
0

NO to aby badania były miarodajne, trzeba usystematyzować jednostki miary - proponuję Ksz = kibol sześcienny, bo jak wiadomo u tego bydła liczy się masa.

Wytrzymałość - minimum 5 Ksz/m2 tafli szkła.

PS - kto uciszył Buczka?Co?
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #458 : 09 Grudnia 2011, 18:45:43 »
0

Rozmowy kolejarzy:

Dzyndzylyndzy - Kolejarze Małe | Duże
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #459 : 10 Grudnia 2011, 18:21:52 »
0

Skoro lato minęło... Piękny, klimatyczny film z jednej z ostatnich prawdziwych kolei wąskotorowych (nie mam pojęcia co to za kolej, ale jedno jest pewne - działa(ła) po to, do czego ją stworzono:

Zimowa kolej wąskotorowa w kopalni.wmv Małe | Duże


I jeszcze jeden:

Koleje zimowe-zwiastun.wmv Małe | Duże

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!