Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:04:06 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1273116 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #360 : 06 Czerwca 2011, 20:09:52 »
-1

Ciekawe jaki rozstaw?

http://youtu.be/DwFrkL5iNBg

Polecam opisy pod filmikiem.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #361 : 06 Czerwca 2011, 21:20:47 »
0

Mój komentarz wyrażę emotikonem  Niezdecydowany
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #362 : 06 Czerwca 2011, 21:26:41 »
0

Muzeum kolejnictwa w Sankt Petersburgu. W zasadzie prawie same modele ale nawet fajnie wykonane.
http://englishrussia.com/2011/06/06/the-central-railway-museum-of-st-petersburg/
Zapisane

Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #363 : 11 Czerwca 2011, 13:46:46 »
0

http://www.poboczem.pl/fotosy/zdjecie,iId,8954,iTime,1,iSort,2,iAId,2
Ładne, nie mogłem się oprzeć
Zapisane

785mm
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #364 : 11 Czerwca 2011, 14:21:21 »
0

Gdyby w Rogalowie była taka mocna brama to dziś wiadukt był by zapewne czynny... http://www.poboczem.pl/fotosy/zdjecie,iId,201134,iSort,2,iTime,1,iAId,2
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #365 : 12 Czerwca 2011, 08:33:59 »
0

E tam po co tak kombinować. Dobre (i prawdopodobnie tanie) skrajniki są koło KWK Bogdanka, kawał grubej stalowej liny na masztach ze stalowych belek a końce liny zakotwione w ziemi.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #366 : 21 Czerwca 2011, 16:50:34 »
0

http://rynekwaskotorowy.wordpress.com/ - świeżo znalezione. To nie moje w każdym razie
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #367 : 21 Czerwca 2011, 18:44:19 »
0

Sterta truizmów które większość z nas zna na pamięć już... Tematy tyle razy już tu wałkowane... I dwa wpisy dziennie - ktoś się nudzi..?
Zapisane

Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #368 : 21 Czerwca 2011, 19:40:22 »
0

Rzadko udzielam się w dyskusjach niedotyczących Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, choć nie oznacza to, że reszty nie czytam. Truizmy mają to do siebie, że należy je powtarzać. Niczym prawdy wiary czy inksze 10 przykazań na kazaniach w kościele co niedzielę. Dlaczego? Ludzie mają skłonność do szybkiego zapominania. Poza tym nowi "wyznawcy" muszą skądś czerpać wiedzę i pozytywne wzorce. Wiele dyskusji na tym forum, realne działania pewnych grup osób (vide: walka o Krośniewice), przeświadczenia tak zwanych "ekspertów" (vide: tekst Adama Fularza http://www.gazetafinansowa.pl/index.php/wydarzenia/komentarze/4840-prywatyzacja-kolei-wskotorowych-przykadem-chaosu-i-baaganu.html) dowodzą, że istnieje wiele osób nie zdaje sobie sprawy z działania rynku, sposobu organizacji przedsiębiorstw, prawa (w tym administracyjnego, jakim jest prawo dot. transportu), dowodzi, że niektórym osobom brakuje zdrowego rozsądku i właściwego podejścia. Pół biedy, jeśli w swoich przeświadczeniach i rojeniach żyją osoby, które niewiele szkodliwego zdziałają, co najwyżej wyleją swoje żale na forach czy towarzyskich spotkaniach. Niestety, zbyt często zdarzają się działania w dobrej wierze, które są działaniami skrajnie szkodliwymi (vide: działania pana Kozłowskiego na rzecz zmiany Ustawy o transporcie kolejowym, która wprowadziła chaos z licencjami i uniemożliwiła finansowanie kolei wąskotorowych w ramach finansowania przewozów regionalnych).  Dlatego chwała autorowi tego bloga, (którego znam i dlatego żałuję że dla większości czytelników blog pozostaje anonimowy, bo słowo podparte autorytetem miałoby większą wagę), za to, że ma cierpliwość po raz wtóry tłumaczyć jedno i to samo, po to by edukować!

A blog ma pewnie 2 wpisy na dzień, bo czymś trzeba było go na początek zapełnić, sam bym tak zrobił
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #369 : 21 Czerwca 2011, 19:53:56 »
0

Czasem jest jednak tak że tam, gdzie wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić (wiec nawet nie próbują zaczynać) przyjdzie taki ktoś ktoś, kto o tym nie wie i po prostu to zrobi... Owszem, warto mieć jakąś wiedzę o realiach, efektach działań poprzedników itp, ale własną opinie i koncepcje na dany temat każdy powinien sobie wyrobić sam.
Zapisane

To jest przekaz.
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #370 : 21 Czerwca 2011, 20:00:32 »
0

@Ptr, wiem o tym doskonale, bo sam byłem współautorem oferty jesienno-zimowych przejazdów do Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach na GKW, której nie wróżono powodzenia, a która w efekcie okazała się strzałem prawie w 10 Jednak porwanie się "z motyką na słońce" poprzedzone było przede wszystkim dyskusją i analizą, jakimś biznesplanem, zabezpieczeniem na pokrycie ryzyka przedsięwzięcia, a nie podszyte bezkrytyczną wiarą w sukces, we własną rację, jak to ma miejsce (mam smutne wrażenie), w przypadku dajmy na to Krośniewic.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2011, 12:19:35 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #371 : 22 Czerwca 2011, 00:30:06 »
0

Zgadza się, bo czym innym jest stworzenie nawet bardzo nowatorskiego i pomysłowego projektu, jeśli potrafi się wykazać źródła finansowania i możliwe zyski z tego (finansowe, propagandowe, prestiżowe) a czym innym jest forsowanie pomysłu który z założenia jest wyjętym z kapelusza i służy tylko zaklinaniu rzeczywistości i  karmieniu swoich miłośniczych ambicji vide wspomniane wcześniej ratowanie Krośniewic.



Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #372 : 22 Czerwca 2011, 01:30:25 »
0

Chodzi mi właśnie o to po prostu, żeby nie przyjmować bezkrytycznie takich opini z swoje, tylko dlatego bo wszyscy tak gadają. Dopiero między innymi na ich podstawie, ale także i np na własnych przemyśleniach, ewentualnych doświadczeniach i w oparciu o zdrowy rozsądek, wyrobić sobie osobiste zdanie. Krosniewice są jednak przykładem, że czasem ktoś kto stosuje taką taktykę zapomni o którymś elemencie (np zdrowym rozsądku) i mamy efekt jaki mamy
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #373 : 23 Czerwca 2011, 10:28:17 »
+1

 Szok

Jak co dzień (1/2) Małe | Duże


Jak co dzień (2/2) Małe | Duże
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #374 : 23 Czerwca 2011, 15:53:50 »
0

Dwie rzeczy intrygujące w drugiej części:
- Ktoś może wie, którędy jedziemy pomiędzy 3:57 a 4:04 i co to za linia z parowozem na dole ?
- Literowe oznaczenia peronów? "Tor drugi przy peronie A" ?
Zapisane

janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #375 : 23 Czerwca 2011, 19:57:56 »
+3

Jednostka jedzie z Warszawy Wschodniej w kierunku mostu średnicowego. W dole ulica Targowa. Tor z parowozem to bocznica do Portu Praskiego i rzeźni. Bocznica krzyżowała się w poziomie z torami tramwajowymi na Targowej i dalej na Zamoyskiego z torami kolejki jabłonowskiej.
Część pierwsza to oczywiście Marki na linii radzymińskiej i Pustelnik II /ujęcie z semaforem ramiennym/. Udało mi się rozpoznać jednego z pomocników /tego z papierosem/.
Czołowa stacja z jednostkami elektrycznymi to Otwock - linia do Pilawy jeszcze niezeelektryfikowana. Na środkowym peronie jeszcze nie ma budyneczku dyżurnego peronowego - dziś zresztą też już go nie ma.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #376 : 23 Czerwca 2011, 23:15:15 »
0

Szczęka na podłodze! Świetne ujecia Kolei Mareckiej i nawet widać przez chwilę bocznice do Portu Praskiego przecinającą Targową ze stojącym na niej parowozem.
Zapisane

To jest przekaz.
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #377 : 02 Lipca 2011, 22:42:37 »
0

http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Nagyszalonta_Railway_Station.jpg&filetimestamp=20090220192356

ale Rumuni tabliczek mu nawalili

Ps. ciekawy tender
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #378 : 04 Lipca 2011, 08:36:05 »
0

Tabliczki to nic przy tych pogiętych płaszczatkach i budce maszynisty,coś mi się zdaje że ktoś bardzo nie umiejętnie podnosił ten parowóz przy pomocy dzwigu,przez co liny pogieły  wyżej wymienione elementy.Podobną rozwałkę zrobiono w Wolsztynie w 2007roku podczas pokazu podnoszenia dzwigiem EDK1000 parowozu Tkt48,gdzie pogięciu uległy skrzynie wodne i budka maszynisty.Cóz widać że głupota nie zna granic...zdrowego rozsądku i państw.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #379 : 04 Lipca 2011, 12:02:44 »
0

Tender ciekawy, ale historia parowozu znana. CFR 764 to Duna, wyprodukowana w Polsce na bazie Px48 dla kolei Rumuńskich w ilości 10 sztuk - i najciekawszy jest w tym fakt, że się o dziwo zachowała, chyba tylko ta jedna..
Stoi sobie przy stacji oczywiście:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:RO_BH_Salonta_Locomotiva_cu_abur.JPG

Edit:
O, znalazłem drugą w Târgu Mures http://www.beyondtheforest.com/Romania/CFR4.html
pytanie tylko czy jeszcze istnieje... Ktoś coś wie może?

« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2011, 17:07:20 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!