Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:11:18 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1272256 razy)
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #900 : 06 Lipca 2013, 14:36:37 »
+1

Ciekawy program o działających feldbanach.

https://www.youtube.com/watch?v=stsEDXeQbM0

Nie wiem jak wam ale mi się otwiera film z pociągiem do wymiany podkladów
Zapisane
Księżulo
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


krzysztof.kubiak.5602
WWW
« Odpowiedz #901 : 06 Lipca 2013, 21:48:44 »
0

OOO... Sprytne rozwiązanie z tymi podkładami
Zapisane

Kłaniam się:-) Krzysztof
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #902 : 13 Lipca 2013, 21:10:07 »
0

Sprytna to jest ta maszynka do wkolejania.
Off The Road. Re-railing a Steam Loco Małe | Duże
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #903 : 13 Lipca 2013, 22:12:31 »
0

Że tak powiem... klasyka:

http://lukas.exportpages.pl/productdetail/1082423242-1.htm
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #904 : 14 Lipca 2013, 09:37:12 »
0

Ciekawe czy u nas jakaś kolejka przejerzdza przez bazar 
http://technowinki.onet.pl/wideo/targowisko-na-torowisku-i-piekne-surferki-na-scian,132876,w.html
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #905 : 15 Lipca 2013, 01:38:52 »
0

Sprawdzając rozkład na poranną wycieczkę do pracy link do artykułu, który jakoś mi się skojarzył...

http://podroze.onet.pl/aktualnosci/policja-odkryla-w-domu-pod-bangkokiem-nielegalna-hodowle-dzikich-zwierzat-trzymal-14/pw4dj?utm_source=onetlink&utm_medium=CPC&utm_campaign=linkonetsg_turystyka&utm_term=rozklad-pkp.pl

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #906 : 19 Lipca 2013, 04:24:20 »
0

Eee tam, sprytna maszynka do wkolejania. Mam podobną. Ostatnio używałem, jak mię się maszynka na rozjeździe w Marculach wygrzmociła. No, może nie była taka sama, ale podobna. Zamiast stalowej belki były podkłady, a zamiast hydraulicznych siłowników zwyczajna winda na korbkę, ale działała tak samo. Różnica taka, że się tylko z deczka bardziej spociłem. No i trochę więcej czasu było trzeba (ale niewiele więcej) :p
Zapisane
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #907 : 24 Lipca 2013, 10:23:59 »
0

Nowy typ piasecznicy w trakcie testów  
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/8887561944/#in/photostream/
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #908 : 24 Lipca 2013, 14:30:04 »
0

Eeeetam nowy. Który ton był rok, 2008? Jędrzejów, wieczorny powrót  z Umianowic (?) Axel za przepustnicą, i mój rzut wiaderkiem piasku z parowozu w kierunku panów zabezpieczających przejazd przez drogę (byłą) krajową, sypali pod same koła, a ja uczepiony gdzieś na kotle wspomagałem. To była akcja ! Bo tu na zdjęciu statyczne jakieś takie
Zapisane

olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #909 : 24 Lipca 2013, 14:35:14 »
+1

Ale ten jest zgodnie z najnowocześniejszymi standardami, precyzyjnie i oszczędnie
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #910 : 24 Lipca 2013, 15:31:44 »
+3

Kiedyś już o takim sposobie piaskowania pisałem...

Parowóz Px48-3917 permanentnie ślizgał się, nawet wtedy gdy ciągnął tylko dwa wagony. Oryginalna piasecznica z napędem ręcznym albo non-stop zacinała się, albo, gdy już się ją uruchomiło, cała zawartość piasku błyskawicznie wylatywała rurami, oczywiście jeżeli te wcześniej się nie zapchały. W tych warunkach na parowozie znajdowało się mnóstwo różnego rodzaju butelek i wiaderek wypełnionych piaskiem z których, po uprzednim sprawnym wyskoczeniu, pomocnik biegnąc przed parowozem musiał zgrabnie posypywać szynę, co nie zawsze się udawało, w związku z tym często i gęsto z budki maszynisty leciały k...i ch... Pamiętam jedną taką jazdę; było to 2 września 2001r. (data pamiętna, bo tego dnia przy manewrach "wylazł" nam na stacji parowóz wraz z tendrem i były 3 godziny zabawy aby wstawić go z powrotem na tor). Tego dnia prowadziliśmy pociąg złożony z trzech rumuńskich "klas" do Grójca. Pogoda była fatalna: cały czas mżyło a piasecznica "standardowo" zacięła się już przy wyjeździe ze stacji. Parowóz buksował nawet na płaskim torze. Oprócz tego każda próba hamowania kończyła się "sankami", czyli pociąg sunął po szynach na zablokowanych kołach. Koszmar. Całe szczęście że na parowozie było nas czterech: maszynista Krzyś, ja jako pomocnik, palacz Robert i Paweł - brat Krzyśka, pasjonat kolejowy. Podział ról był następujący: Krzysztof - wiadomo - prowadził, Paweł nasypywał piasek na tendrze ze skrzyni do wiaderek i podawał te wiaderka do budki, skąd Robert, w międzyczasie obsługujący kocioł, podawał mi je przez okno. Ja, z kolei, siadałem okrakiem na reflektorze i niczym na indyjskiej wąskotorówce (brakowało mi jedynie turbanu) sypałem piasek celując na szynę... Tym sposobem (i przy pomocy boskiej) dotarliśmy po ponad dwóch godzinach do Grójca. W drugą stronę było łatwiej; po odchyleniu fartucha łączącego parowóz z tendrem przez rurę służącą normalnie do "przedłużania" kluczy można było precyzyjnie dawkować piasek.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #911 : 25 Lipca 2013, 00:30:55 »
+2

No to mi się przypomniała piasecznica w WLp50 z kolejki parkowej w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie (ob.: Park Śląski, a kolejka śp.).
Otóż po lewej stronie stanowiska maszynisty, pod pulpitem (albo i nawet obok) znajdowała się rura. Rura owa zwieńczona była butelką typu PET 1,5 l obciętą gdzieś w połowie wetkniętą w ową rurę szyjką. W szyjkę od wewnętrznej strony wetknięty był dość pokaźny śrubokręt, a całość zasypana piaskiem. Wyciąganie śrubokręta włączało podawanie piasku pod koła, a wpychanie - wyłączało. Działało bez zarzutu przez 9 lat Chichot
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #912 : 25 Lipca 2013, 06:13:26 »
0

Podobny "patent" był szeroko stosowany w Krośniewickich wagonach silnikowych. Choć pamiętam jak i to zawiodło (podczas powrotu Łajką z Boniewa - pogoda deszczowa, trawa na szynie i do tego jazda silnikiem do tyłu) i z grupu przejazdowej ukonstytuowałą się stale zmieniająca się grupka posypywaczy. Choć w tym przypadku "piasecznica" działała niezaleźnie od pojadu - idąc parę metrów przed nim.
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #913 : 05 Sierpnia 2013, 15:22:21 »
0

http://www.aebi-schmidt.pl/pl/produkty-i-wydzia-322-y/97/73  -maszyna do odśnieżania na 1000 mm
Zapisane
Sadek
Gość
« Odpowiedz #914 : 12 Września 2013, 19:53:55 »
0

Nie chciałem zaczynac nowego tematu, właśnie w wiadomosciach  na tvp 1 widziałem kolege Kanalarza zdaje sie.
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #915 : 12 Września 2013, 20:47:32 »
0

Dwie ciekawostki.
steam train explosion Małe | Duże

With a volcanic slip, 30926 Repton digs chunks out of the track! Małe | Duże


Co do drugiego filmiku, czy właśnie takie są objawy porwania wody z kotła?
Zapisane

785mm
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #916 : 12 Września 2013, 20:59:53 »
0

To raczej zwykłe zarolowanie spowodowane mała przyczepnością. Jak by pociągło wodę to maszynista raczej otworzył by kurki podcylindrowe.

Za to ten pierwszy filmik ciekawy. Czym ten parowozik jest opalany? LPG?
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2013, 21:04:12 wysłane przez MichałŁ » Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #917 : 13 Września 2013, 01:25:19 »
0

Oj, tam... na chwilę z kanału na hali wylazłem i wlazłem do kanału TVP1 

A filmik z rolowaniem, to raczej tak jak przepiścia opisał - po prostu "brak abs" a nie porwanie wody.
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #918 : 13 Września 2013, 11:11:16 »
0

Zastanowiła mnie ta ilość pary przy drugim poślizgu, bo w innym wątku pisano o sytuacji, gdy woda jeszcze w przegrzewaczu zdąży odparować w całości.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2013, 14:27:54 wysłane przez Janusz » Zapisane

785mm
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #919 : 13 Września 2013, 15:07:39 »
0

Co do tego parowoziku górskiego, tu jest schemat:

http://www.dlm-ag.ch/en/modern-steam?start=3
Zapisane
Strony: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!