Arczi
|
 |
« Odpowiedz #960 : 02 Grudnia 2013, 20:43:24 » |
0
|
Czyli to takie normalne ze oddaje takie odgłosy. Dlaczego w tym przypadku nie skierowali wylotu do dymnicy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #961 : 02 Grudnia 2013, 20:58:11 » |
+1
|
Gdyż wyciągnąć rurę w górę jest 100 razy łatwiej niż wprowadzić do dyszy wylotowej. Tym bardziej że instalacja sprężarki w parowozie tego typu już była swoistą modernizacją i wyzwaniem dla monterów. Osobiście nie lubię parowozów z wydechem kompresora wyprowadzonym koło komina. Bardziej słychać w nim strzały ze sprężarki niż głębokie, niskie wybuchy pary z komina. Przykładem tak zeszpeconego akustycznie parowozu jest, a właściwie była, normalnotorowa Pt47-65 której nawet gwizdek nie był najgłośniejszym urządzeniem (np. minuta 9:20):
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Arczi
|
 |
« Odpowiedz #962 : 02 Grudnia 2013, 21:24:39 » |
0
|
Dziękuje za wyczerpująca odpowiedz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #963 : 02 Grudnia 2013, 23:16:35 » |
+1
|
Tramwaje w Kalkucie. Chaos taki, że żadne z polskich miast w godzinach największego możliwego szczytu się nawet do tego nie zbliżają. Torowiska w ulicy. Wagony członowe z czymś, co przypomina wózek Jacobsa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #964 : 03 Grudnia 2013, 00:49:23 » |
0
|
I jeszcze kolej cukrowni hen w Australii. Niestety już nieistniejąca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #965 : 17 Grudnia 2013, 20:29:23 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #966 : 28 Grudnia 2013, 13:34:08 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #968 : 04 Stycznia 2014, 22:18:46 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #969 : 05 Stycznia 2014, 13:22:07 » |
0
|
I przy tej pomocy wreszcie udało mi się wytłumaczyć komuś zupełnie nie związanemu z koleją, dlaczego tramwaj piszczy na zakrętach, a pociąg nie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #971 : 07 Stycznia 2014, 22:55:10 » |
0
|
No no, ten parowóz na drugiej stronie niczego sobie... Swoją drogą widać jak bardzo technika (nie tylko parowozowa) posunęła się do przodu...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #973 : 09 Stycznia 2014, 22:11:31 » |
0
|
To runo leśne ma skrzynię ogniową przystosowaną do opalania może nie runem leśnym, ale drewnem. Proszę zwrócić uwagą na to jak długi w dół (od drzwiczek) jest stojak i jak szczątkowy jest popielnik.
Swoją drogą, jako że moja znajomość języków obcych osłabła ostatnio, to mógłby ktoś wyjaśnić co te lokomotywy robią od 100 lat w lesie? W Polsce naród by je w tydzień sprywatyzował.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Sadek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #974 : 09 Stycznia 2014, 22:45:11 » |
0
|
Zacytuje mojego stryja: "Rosja to jest kraj wielkich znaków zapytania."
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #975 : 09 Stycznia 2014, 22:51:25 » |
+1
|
Rosyjska wąskotorowa dusza ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #976 : 09 Stycznia 2014, 23:13:11 » |
0
|
To runo leśne ma skrzynię ogniową przystosowaną do opalania może nie runem leśnym, ale drewnem. Proszę zwrócić uwagą na to jak długi w dół (od drzwiczek) jest stojak i jak szczątkowy jest popielnik.
Swoją drogą, jako że moja znajomość języków obcych osłabła ostatnio, to mógłby ktoś wyjaśnić co te lokomotywy robią od 100 lat w lesie? W Polsce naród by je w tydzień sprywatyzował.
Podstaw takie lokomotywy kilkaset kilometrów od drogi bitej i zobacz czy prywatyzacja potrwa tydzień ;-) swoją drogą, w sieci krąży masa zdjęć ze zlikwidowanych sowieckich kolejek, gdzie cały tabor, ogolony z drobnicy, leży na glebie. Szyny, podkładki, detale są relatywnie łatwe do zabrania, a całej lokomotywy pod pachą przez tajgę nie przeniesiesz. Co do Rosji. To nie kraj, to stan umysłu
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #977 : 09 Stycznia 2014, 23:15:45 » |
0
|
Swoją drogą, jako że moja znajomość języków obcych osłabła ostatnio, to mógłby ktoś wyjaśnić co te lokomotywy robią od 100 lat w lesie? W Polsce naród by je w tydzień sprywatyzował. No, nie od 100, ale od śmierci "lokomotywy historii" i "słońca narodów". To pozostałości Transpolarnej Magistrali Kolejowej, zwanej również "Koleją/Drogą Śmierci" względnie "Martwą Drogą". Co do prywatyzacji, to zwróć uwagę, że 220 km do najbliższej stacji lokomotywy pokonały za pomocą śmigłowca - nie wiem, czy taki sposób transportu złomu jest opłacalny... Trochę jak z więźniami GUŁagu budującymi tę kolej: Nie trzeba było ich zbytnio pilnować - ucieczka oznaczała praktycznie pewną śmierć w dziczy.
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2014, 23:24:06 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #978 : 10 Stycznia 2014, 05:03:01 » |
0
|
To runo leśne ma skrzynię ogniową przystosowaną do opalania może nie runem leśnym, ale drewnem. Proszę zwrócić uwagą na to jak długi w dół (od drzwiczek) jest stojak i jak szczątkowy jest popielnik.
To jest parowóz będący przedstawicielem rodziny O. Co do kotła to jest to standardowa konstrukcja. Właśnie to jest cechą rosyjskich parowozów że drzwiczki są bardzo wysoko prawie przy samym sklepieniu skrzyni ogniowej. Faktem też jest to ze te parowozy były od razu projektowane na gorsze gatunki węgla czy innych materiałów opałowych np Radziecki parowóz Seri Er o parametrach zbliżonych do Ty2 ma ruszt o powierzchni ponad 5m^2, gdzie w Ty2 wystarczało 3,9m^2
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|