MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #980 : 10 Stycznia 2014, 20:40:59 » |
0
|
O to właściwie cała rodzina różnych odmian konstrukcyjnych. http://scado.narod.ru/catalog/r_p_o.htmodmiany różniły się konstrukcją (ulepszenia związane z rozwojem konstrukcji) więc były odmiany na parę nasyconą, przegrzaną, z silnikiem sprzężonym i bliźniaczym oraz z różnymi stawidłami i suwakami. ale najliczniejszą serią była odmiana Ow z kotłem na parę nasyconą silnikiem sprzężonym oraz stawidłem walschaerta z suwakami płaskimi. O oznacza typ podstawowy (Osnowoj) zaprojektowany w celu ujednolicenia parowozów w ZSRR (projektował m.in. Polak, Wacław Łopuszyński) konstruowany był w podobnym okresie jak G7 jednak jest trochę starszy. Ale nie wykluczone ze były jakieś odwzorowania miedzy tymi parowozami zwłaszcza ze cześć parowozów O było wyprodukowane przez fabryki w Niemczech i Austrii
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #981 : 10 Stycznia 2014, 21:03:41 » |
0
|
Rosyjska wąskotorowa dusza ... Mimo że nazywam się Cygan, jestem Polakiem, ale jak zobaczyłem ponownie "Poleski Tramwaj" to "coś mi w duszy zagrało". To około 200 km od granicy z Polską, dobra droga - na Kijów, znajomi mogą przenocować, wiosną czas ponownie pakować plecak. 100 km kolejką w jedną stronę !!!!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #982 : 11 Stycznia 2014, 00:31:31 » |
+2
|
Film po niemiecku ale chyba da się zrozumieć o co chodzi...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #983 : 11 Stycznia 2014, 11:46:39 » |
0
|
Z cyklu "poradnik młodego złomiarza".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #984 : 11 Stycznia 2014, 13:08:34 » |
0
|
Parowa drezyna - szczęka na podłodze! A tak przy okazji pomyślałem sobie jaki by był stosunek kosztów budowy do kosztów dopuszczeń, uprawnień i innych formalności... Taki sobie OT - ale w końcu też buduję drezynę i mogę (przynajmniej teoretycznie ) rozważać parową wersję napędu 
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #985 : 14 Stycznia 2014, 17:10:15 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
aronek
|
 |
« Odpowiedz #986 : 16 Stycznia 2014, 19:27:08 » |
0
|
Swoją drogą, jako że moja znajomość języków obcych osłabła ostatnio, to mógłby ktoś wyjaśnić co te lokomotywy robią od 100 lat w lesie? W Polsce naród by je w tydzień sprywatyzował. No, nie od 100, ale od śmierci "lokomotywy historii" i "słońca narodów". To pozostałości Transpolarnej Magistrali Kolejowej, zwanej również "Koleją/Drogą Śmierci" względnie "Martwą Drogą". Co do prywatyzacji, to zwróć uwagę, że 220 km do najbliższej stacji lokomotywy pokonały za pomocą śmigłowca - nie wiem, czy taki sposób transportu złomu jest opłacalny... Trochę jak z więźniami GUŁagu budującymi tę kolej: Nie trzeba było ich zbytnio pilnować - ucieczka oznaczała praktycznie pewną śmierć w dziczy. https://maps.google.com/maps?q=Igarka&hl=pl&ll=66.048246,82.123318&spn=0.03014,0.077162&hnear=Igarka,+Russia&t=h&z=14&lci=com.panoramio.all
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
CX MANIAK
|
 |
« Odpowiedz #987 : 17 Stycznia 2014, 02:30:36 » |
0
|
Kolejna konstrukcja pojazdu parowego zbudowanego metodą zrób to sam, tym razem z Czech. Sam kocioł wydaje się być wykonany fachowo, ma nawet tabliczkę znamionową. Być może pochodzi z jakiejś lokomobili?
A to poprzednia konstrukcja tego samego człowieka http://old.stream.cz/profil/seznam.cz/Z.Jirsa?video_id=375364Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
werner18
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
Brudno! Rozpuścił was Mechanik!
|
 |
« Odpowiedz #988 : 19 Stycznia 2014, 13:09:05 » |
0
|
Historyczny i jedyny taki film o kolei wąskotorowej w Myszyńcu i Kolnie z 1966 roku
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #989 : 19 Stycznia 2014, 16:57:01 » |
+1
|
Dobranoc
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tompalec
|
 |
« Odpowiedz #990 : 19 Stycznia 2014, 21:21:56 » |
0
|
Normalnie prawie jak noc na średzkiej kolei.  Ale prawie robi wielką różnicę. Jak byłem na nocnym przejeździe w 2010 roku to później przez kilka dni i nocy w uszach miałem odgłosy parowozu. To jest niepowtarzalne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #991 : 20 Stycznia 2014, 19:58:15 » |
+2
|
Kapitalne! Przyjdę do pracy i od razu sobie włączę. A gdy się skończy, będę wiedział, że fajrant.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #992 : 20 Stycznia 2014, 21:48:32 » |
0
|
Ściema, to jest zapętlone nie ma stacji pośrednich, nie ma przejeżdżania przez rozjazdy....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #993 : 20 Stycznia 2014, 21:59:04 » |
0
|
Ściema, to jest zapętlone nie ma stacji pośrednich, nie ma przejeżdżania przez rozjazdy....
Piotrze Musisz więc przesłuchać to
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #994 : 20 Stycznia 2014, 22:30:46 » |
0
|
Piottr, słuchałeś całości? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=TJL4Y3aGPuA&feature=youtube_gdata_playerRównie ekscytujące ;-) btw kiedyś na Bahn TV był taki program, w którym pokazywali widok z kamery w kabinie maszynisty na szlak
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2014, 22:38:23 wysłane przez dobrzyn »
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #995 : 21 Stycznia 2014, 04:03:29 » |
0
|
O ile pamięć mnie nie myli, to nie był program, a "zapychacz" po zakończeniu programu na dany dzień. Tak zamiast obrazu kontrolnego.
A jakaś inna stacja (jakaś niemiecka) z kolei puszczała transmisję z akwarium. Takiego zwykłego, domowego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #996 : 21 Stycznia 2014, 07:55:38 » |
0
|
Oj nie... W dzień to leciało na pewno też. I szlaki się zmieniały, bo raz pod drutem, raz bez. Program był bardziej zaangażowany od "zapychacza" ;-)
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #997 : 21 Stycznia 2014, 08:19:49 » |
0
|
A jakaś inna stacja (jakaś niemiecka) z kolei puszczała transmisję z akwarium. Takiego zwykłego, domowego.
Był jeszcze obraz palącego się ognia w kominku 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #998 : 21 Stycznia 2014, 21:25:59 » |
0
|
A jakaś inna stacja (jakaś niemiecka) z kolei puszczała transmisję z akwarium. Takiego zwykłego, domowego.
Był jeszcze obraz palącego się ognia w kominku  To ktoś musiał stale podkładać przez noc. Jakaś prywatna telewizja (typu TV4) po zakończeniu programu puszcza nagranie z samochodowej kamery. Coś, jak ten ruski patent.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #999 : 22 Stycznia 2014, 19:58:47 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|