Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Kwiecień 2024, 09:21:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1157299 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2140 : 26 Grudzień 2020, 13:40:50 »
0

Myślę iż test, poza celami propagandowo-wizerunkowymi (za dużo tej aktorskiej radości, no chyba, że inżynierowie zarzucili po kółku), miał zbadać dany element konstrukcji - np. system połączenia czołownicy z podłużnicami, czy też stopień wytracenia energii przez elementy pochłaniające. Jeśli by go wykonać przy 100km/h to pewnie nie były by co analizować.

Natomiast moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak realna "strefa zgniotu" czy "klatka bezpieczeństwa" w pojazdach kolejowych, czyli mechanicznego systemu konstrukcji i zabezpieczeń który pozwalał by w dużym stopniu na ratowanie życia maszynisty. Po prostu zdarzenia kolejowe z racji wielkości uczestniczących w nich mas zawsze będą pociągały ogromne zniszczenia, zaś znikoma nagłość tych zdarzeń zawsze pozwala na ucieczkę w głąb kabiny.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2141 : 27 Grudzień 2020, 10:12:55 »
+1

jaka różnica między przyfasoleniem w 20 Eaosów względem przyfasolenia w 40 Eaosów.

Jako że przez pewien czas byłem zawodowo związany z firmą z maaaasą węglarek przypomniał mi się pewien incydent.

Kilka lat temu pewien śmiały Niemiec przewidując Twoje pytanie wykonał taki crash test najeżdżając na polski skład wagonów ładownych kruszywem składem z próżnymi węglarkami. Co ciekawe lokomotywa została ścięta przez nabiegajace węglarkii i zamieniona na gustowną skocznie za pomocą której kolejne wagony wsuwały się na polskie wagony tworząc prototypowy towarowy skład piętrowy. Druga ciekawostką była ilość rdzy jaka się wysypała z niemieckiej lokomotywy. Trzecia ciekawostką jest to że jeśli dobrze pamiętam to polskie wagony po naprawie jeżdżą nadal w odróżnieniu od taboru krzyżackiego

Gdyby ktoś chciał popatrzeć na te jakże zacna imprezę

https://www.morgenpost.de/brandenburg-aktuell/article121831277/Spezialisten-ermitteln-Ursache-fuer-Zugunglueck-in-Hosena.html
« Ostatnia zmiana: 27 Grudzień 2020, 10:25:16 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 331 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2142 : 28 Grudzień 2020, 05:30:35 »
0




Mi się jednak wydaje że współcześnie projektowane pociągi mają jednak kabiny przygotowane na wypadek zderzeń. I tu nie chodzi tyle o zderzenia z innymi pociągami co raczej zderzenia na przejazdach kolejowych

Warto sobie zobaczyć jak kończą po takich zderzeniach współczesne szynobusy, a jak takie leciwe EN57.
Zapisane
marcinsemek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2143 : 28 Grudzień 2020, 08:31:36 »
-2

Przeciez buda tego kibla trzyma sie na farbie, dlatego zlozyl sie jak scyzoryk
Zapisane

Wąskotorowiec
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2144 : 28 Grudzień 2020, 15:11:26 »
0

Stare kabiny były wycinane, a ich miejsce były "wklejane" NOWOCZESNE, takie ładne, amerykańskie i mamy tego efekty.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2145 : 29 Grudzień 2020, 13:36:35 »
+1

Mi się jednak wydaje że współcześnie projektowane pociągi mają jednak kabiny przygotowane na wypadek zderzeń. I tu nie chodzi tyle o zderzenia z innymi pociągami co raczej zderzenia na przejazdach kolejowych
Dobrze Ci się wydaje. To jest jeden z wymogów TSI. Był nawet taki casus, że wraz ze mianą przepisów prototyp lokomotywy towarowej musiał zostać wzmocniony.

Z drugiej strony w święta czytałem, dlaczego w Stanach podstawowym typem konstrukcji lokomotywy jest lokomotywa z "nosem". Właśnie z uwag na to, że kilku maszynistów zginęło na przejazdach w kolizji z ciężarówką, w Stanach konstrukcja nazywana tamże "boxcab" się nie przyjęła, a lokomotywy elektryczne P5, których produkcja została rozpoczęta jako dwukabinowe, zostały przekonstruowane tak, żeby maszynista siedział w środku długości lokomotywy.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2146 : 30 Grudzień 2020, 01:11:19 »
+2

Stare kabiny były wycinane, a ich miejsce były "wklejane" NOWOCZESNE, takie ładne, amerykańskie i mamy tego efekty.
Przecież to nie złożyło się w miejscu łączenia nowej kabiny ze starym pudłem, ani nawet blisko tego miejsca. Zgięła się ostoja i oryginalna stara konstrukcja pudła w miejscu gdzie nic właściwie w konstrukcji nie było zmieniane. Te wagony tak po prostu mają. W miejscu gdzie się gną (bo to nie pierwszy taki przypadek zgięcia w tym miejscu) zmienia się kształt ostoi, co powoduje powstanie takiego słabego miejsca. Podłużne profile ramy nie są w tym miejscu ciągłe, tylko łączą się za pośrednictwem belki poprzecznej (która również ma w sobie czop skrętu wózka). Fabrycznie nowy EN57 prosto z PaFaWagu w takiej sytuacji tak samo by się zgiął zapewne.  Zobaczcie jak to wygląda od spodu:
https://www.photoblog.pl/stanley1984/38029996/en57-975.html

Tutaj była większa energia i EN57 zgiął się w tym samym miejscu, tylko bardziej, a przednia cześć została praktycznie zgnieciona jeszcze przez nabiegającą lokomotywę - dach został dociśnięty do podłogi gdy ta zginana cześć przednia była już w pionie. A to oryginalny pojazd bez żadnej plastikowej "ładnej, amerykańskiej" kabiny:
https://youtu.be/Bve-i7DUIYQ?t=34
Zapisane

To jest przekaz.
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2147 : 30 Grudzień 2020, 12:22:37 »
0

EN57 ma po prostu "crash elementy" w takim miejscu i tyle

http://shrani.si/f/2P/Pc/2UvGJNXx/img9605800.jpg
Zapisane
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2148 : 21 Styczeń 2021, 21:28:16 »
0

To wszystko opisują normy... tak samo jak crash testy dla samochodów robi się standardowo przy prędkości 50 km/h

https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o&ab_channel=drilonloni
 Crashtest przy trochę nietypowej prędkości
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2149 : 22 Styczeń 2021, 07:09:53 »
0

Tu też chash test przy większej niż normatywna prędkość... jednak nie aż tak drastycznie większej jak w przypadku tamtego filmu
https://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs
Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2150 : 22 Styczeń 2021, 08:44:02 »
0

EN57 to konstrukcja samonośna, gnie się w pierwszym najsłabszym miejscu, czyli na linii drzwi do przedziału służbowego jak dobrze widzę. Zresztą nawet rosyjskie "elektriczki" też mają tak samo-https://www.youtube.com/watch?v=9tQkEDLOLTE
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2151 : 22 Styczeń 2021, 08:47:48 »
0

Ja rozumiem że zderzaki pomagają przy manewrach, ale czemu tarcze są ze sobą połączone?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2152 : 22 Styczeń 2021, 09:42:08 »
0

Ze zderzakami sprawa wygląda tak, że powodują one wstępne napięcie sprzęgu SA3. Analogicznie u nas w śrubowym gdy składy pasażerskie skręca się śrubą rzymską, aby zderzaki były ściśnięte. Ta belka łącząca to może być jakiś element służący do testu. W oryginale tego nie ma.
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2153 : 22 Styczeń 2021, 10:04:24 »
0

Ja myślę że te belki są częściej spotykane. Moje zdjęcie z Brześcia 2017r.


* P1040445.JPG (157.1 KB, 564x752 - wyświetlony 278 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2154 : 22 Styczeń 2021, 10:25:01 »
+1

Wyglada raczej jak element odpowiedzialny za regulację wysunięcia mostka przejściowego
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2155 : 22 Styczeń 2021, 11:41:19 »
0

Albo może raczej jego podpora. Rzeczywiście wygląda jakby łączył tarcze zderzaków, dziwne trochę.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2156 : 28 Styczeń 2021, 20:31:26 »
+3

Ciekawa kolejka prywatna - polecam obejrzeć całość, bo dobre ujęcia są ujęte całe te: https://www.youtube.com/watch?v=SGkMlLqxHTE
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2157 : 29 Styczeń 2021, 20:55:45 »
0

Spaniały parowóz, ugółem! Czyli, oprócz Pt47 ktoś też już w tym roku wyciągną czajnik z szopy. Nie chcę się wymądrzać się, ale czy na pewnych odcinkach nie powinno być więcej tłucznia ugółem? U nas na Warmii mamusia z babcią więcej sypali.
I na ten temat to chciałem powiedzieć i dziękuję za tą wypowiedź.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2158 : 30 Styczeń 2021, 00:40:40 »
0

Tam chyba jeszcze nie jest to dokończone. Poza małą ilością tłucznia widać jeszcze nie wykorzystane paczki podkładów, a tor przed (chyba tymczasową) "szopą" jest w ogóle nie podbity i jak parowóz po nim jedzie to się buja wszystko jak huśtawka dla dzieci typu równoważnia   Zbudują szopę, to wtedy pewnie wyregulują i zabalastują docelowo też cały szlak.
Zapisane

To jest przekaz.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2159 : 30 Styczeń 2021, 07:22:59 »
0

Ja mam dwa pytania.
Jak nazywa się ten typ sprzęgu? Bardzo ciekawa konstrukcja.
Czy ta instalacja hamulca pneumatycznego jest orginalnym wyposażeniem tych pojazdów? Bo sprzęgi to wyglądają jak z ciężarówki.
Zapisane
Strony: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!