Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2140 : 26 Grudzień 2020, 13:40:50 » |
0
|
Myślę iż test, poza celami propagandowo-wizerunkowymi (za dużo tej aktorskiej radości, no chyba, że inżynierowie zarzucili po kółku), miał zbadać dany element konstrukcji - np. system połączenia czołownicy z podłużnicami, czy też stopień wytracenia energii przez elementy pochłaniające. Jeśli by go wykonać przy 100km/h to pewnie nie były by co analizować.
Natomiast moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak realna "strefa zgniotu" czy "klatka bezpieczeństwa" w pojazdach kolejowych, czyli mechanicznego systemu konstrukcji i zabezpieczeń który pozwalał by w dużym stopniu na ratowanie życia maszynisty. Po prostu zdarzenia kolejowe z racji wielkości uczestniczących w nich mas zawsze będą pociągały ogromne zniszczenia, zaś znikoma nagłość tych zdarzeń zawsze pozwala na ucieczkę w głąb kabiny.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #2141 : 27 Grudzień 2020, 10:12:55 » |
+1
|
jaka różnica między przyfasoleniem w 20 Eaosów względem przyfasolenia w 40 Eaosów. Jako że przez pewien czas byłem zawodowo związany z firmą z maaaasą węglarek przypomniał mi się pewien incydent. Kilka lat temu pewien śmiały Niemiec przewidując Twoje pytanie wykonał taki crash test najeżdżając na polski skład wagonów ładownych kruszywem składem z próżnymi węglarkami. Co ciekawe lokomotywa została ścięta przez nabiegajace węglarkii i zamieniona na gustowną skocznie za pomocą której kolejne wagony wsuwały się na polskie wagony tworząc prototypowy towarowy skład piętrowy. Druga ciekawostką była ilość rdzy jaka się wysypała z niemieckiej lokomotywy. Trzecia ciekawostką jest to że jeśli dobrze pamiętam to polskie wagony po naprawie jeżdżą nadal w odróżnieniu od taboru krzyżackiego Gdyby ktoś chciał popatrzeć na te jakże zacna imprezę https://www.morgenpost.de/brandenburg-aktuell/article121831277/Spezialisten-ermitteln-Ursache-fuer-Zugunglueck-in-Hosena.html
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Grudzień 2020, 10:25:16 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH »
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #2142 : 28 Grudzień 2020, 05:30:35 » |
0
|
Mi się jednak wydaje że współcześnie projektowane pociągi mają jednak kabiny przygotowane na wypadek zderzeń. I tu nie chodzi tyle o zderzenia z innymi pociągami co raczej zderzenia na przejazdach kolejowych Warto sobie zobaczyć jak kończą po takich zderzeniach współczesne szynobusy, a jak takie leciwe EN57.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2143 : 28 Grudzień 2020, 08:31:36 » |
-2
|
Przeciez buda tego kibla trzyma sie na farbie, dlatego zlozyl sie jak scyzoryk
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
MBd1-138
Młotkowy
Długość toru:: 109 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2144 : 28 Grudzień 2020, 15:11:26 » |
0
|
Stare kabiny były wycinane, a ich miejsce były "wklejane" NOWOCZESNE, takie ładne, amerykańskie i mamy tego efekty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #2145 : 29 Grudzień 2020, 13:36:35 » |
+1
|
Mi się jednak wydaje że współcześnie projektowane pociągi mają jednak kabiny przygotowane na wypadek zderzeń. I tu nie chodzi tyle o zderzenia z innymi pociągami co raczej zderzenia na przejazdach kolejowych Dobrze Ci się wydaje. To jest jeden z wymogów TSI. Był nawet taki casus, że wraz ze mianą przepisów prototyp lokomotywy towarowej musiał zostać wzmocniony. Z drugiej strony w święta czytałem, dlaczego w Stanach podstawowym typem konstrukcji lokomotywy jest lokomotywa z "nosem". Właśnie z uwag na to, że kilku maszynistów zginęło na przejazdach w kolizji z ciężarówką, w Stanach konstrukcja nazywana tamże "boxcab" się nie przyjęła, a lokomotywy elektryczne P5, których produkcja została rozpoczęta jako dwukabinowe, zostały przekonstruowane tak, żeby maszynista siedział w środku długości lokomotywy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #2146 : 30 Grudzień 2020, 01:11:19 » |
+2
|
Stare kabiny były wycinane, a ich miejsce były "wklejane" NOWOCZESNE, takie ładne, amerykańskie i mamy tego efekty.
Przecież to nie złożyło się w miejscu łączenia nowej kabiny ze starym pudłem, ani nawet blisko tego miejsca. Zgięła się ostoja i oryginalna stara konstrukcja pudła w miejscu gdzie nic właściwie w konstrukcji nie było zmieniane. Te wagony tak po prostu mają. W miejscu gdzie się gną (bo to nie pierwszy taki przypadek zgięcia w tym miejscu) zmienia się kształt ostoi, co powoduje powstanie takiego słabego miejsca. Podłużne profile ramy nie są w tym miejscu ciągłe, tylko łączą się za pośrednictwem belki poprzecznej (która również ma w sobie czop skrętu wózka). Fabrycznie nowy EN57 prosto z PaFaWagu w takiej sytuacji tak samo by się zgiął zapewne. Zobaczcie jak to wygląda od spodu: https://www.photoblog.pl/stanley1984/38029996/en57-975.htmlTutaj była większa energia i EN57 zgiął się w tym samym miejscu, tylko bardziej, a przednia cześć została praktycznie zgnieciona jeszcze przez nabiegającą lokomotywę - dach został dociśnięty do podłogi gdy ta zginana cześć przednia była już w pionie. A to oryginalny pojazd bez żadnej plastikowej "ładnej, amerykańskiej" kabiny: https://youtu.be/Bve-i7DUIYQ?t=34
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2148 : 21 Styczeń 2021, 21:28:16 » |
0
|
To wszystko opisują normy... tak samo jak crash testy dla samochodów robi się standardowo przy prędkości 50 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=LmRkPyuet_o&ab_channel=drilonloni Crashtest przy trochę nietypowej prędkości
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
|
|
|
|
CX MANIAK
|
|
« Odpowiedz #2150 : 22 Styczeń 2021, 08:44:02 » |
0
|
EN57 to konstrukcja samonośna, gnie się w pierwszym najsłabszym miejscu, czyli na linii drzwi do przedziału służbowego jak dobrze widzę. Zresztą nawet rosyjskie "elektriczki" też mają tak samo- https://www.youtube.com/watch?v=9tQkEDLOLTE
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2151 : 22 Styczeń 2021, 08:47:48 » |
0
|
Ja rozumiem że zderzaki pomagają przy manewrach, ale czemu tarcze są ze sobą połączone?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
CX MANIAK
|
|
« Odpowiedz #2152 : 22 Styczeń 2021, 09:42:08 » |
0
|
Ze zderzakami sprawa wygląda tak, że powodują one wstępne napięcie sprzęgu SA3. Analogicznie u nas w śrubowym gdy składy pasażerskie skręca się śrubą rzymską, aby zderzaki były ściśnięte. Ta belka łącząca to może być jakiś element służący do testu. W oryginale tego nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2153 : 22 Styczeń 2021, 10:04:24 » |
0
|
Ja myślę że te belki są częściej spotykane. Moje zdjęcie z Brześcia 2017r.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #2154 : 22 Styczeń 2021, 10:25:01 » |
+1
|
Wyglada raczej jak element odpowiedzialny za regulację wysunięcia mostka przejściowego
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
CX MANIAK
|
|
« Odpowiedz #2155 : 22 Styczeń 2021, 11:41:19 » |
0
|
Albo może raczej jego podpora. Rzeczywiście wygląda jakby łączył tarcze zderzaków, dziwne trochę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2156 : 28 Styczeń 2021, 20:31:26 » |
+3
|
Ciekawa kolejka prywatna - polecam obejrzeć całość, bo dobre ujęcia są ujęte całe te: https://www.youtube.com/watch?v=SGkMlLqxHTE
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2157 : 29 Styczeń 2021, 20:55:45 » |
0
|
Spaniały parowóz, ugółem! Czyli, oprócz Pt47 ktoś też już w tym roku wyciągną czajnik z szopy. Nie chcę się wymądrzać się, ale czy na pewnych odcinkach nie powinno być więcej tłucznia ugółem? U nas na Warmii mamusia z babcią więcej sypali. I na ten temat to chciałem powiedzieć i dziękuję za tą wypowiedź.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #2158 : 30 Styczeń 2021, 00:40:40 » |
0
|
Tam chyba jeszcze nie jest to dokończone. Poza małą ilością tłucznia widać jeszcze nie wykorzystane paczki podkładów, a tor przed (chyba tymczasową) "szopą" jest w ogóle nie podbity i jak parowóz po nim jedzie to się buja wszystko jak huśtawka dla dzieci typu równoważnia Zbudują szopę, to wtedy pewnie wyregulują i zabalastują docelowo też cały szlak.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #2159 : 30 Styczeń 2021, 07:22:59 » |
0
|
Ja mam dwa pytania. Jak nazywa się ten typ sprzęgu? Bardzo ciekawa konstrukcja. Czy ta instalacja hamulca pneumatycznego jest orginalnym wyposażeniem tych pojazdów? Bo sprzęgi to wyglądają jak z ciężarówki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|