grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #140 : 09 Marzec 2011, 22:20:18 » |
+1
|
Dzięki Janek, Ty mój doktorze  A tak na poważnie - dyskutujemy o ekonomicznej i rynkowej zasadności kursowania składów z parowozem czy będziemy się po raz kolejny procesować jak ciężka praca kolejarza jest??
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Marzec 2011, 17:52:42 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #141 : 10 Marzec 2011, 18:38:35 » |
-1
|
oj Ciężka % 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #142 : 11 Marzec 2011, 01:40:57 » |
+15
|
A ja ze swojej strony dodam że wśród miłośników działających w różnych na rzecz ratowania i utrzymania danych kolei tak jak w normalnych zakładach/firmach są potrzebni ludzie pracujący umysłem(czyli pracownicy umysłowi) i ludzie pracujący fizycznie(pracownicy fizyczni). Denerwuje mnie jak ktoś poprzez swoje wypowiedzi na forum na siłę próbuje kogoś zaciągnąć do pracy na warsztacie jak ten ktoś wyraznie daje znać że się do tego nie nadaje i tego nie lubi. Mówiąc po warsztatowemu: "lepiej nie wpuszczać inteligenta na warsztat,a robola do biura",bo jeden i drugi nie będąc na swoim właściwym stanowisku pracy mogą sobie i firmie/stowarzyszeniu narobić poważnych kłopotów. A niestety w niektórych organizacjach MK w naszym kraju, widać że niektórzy robią coś do czego się kompletnie nie nadają i co najgorsze są wobec siebie bezkrytyczni.
|
|
|
Zapisane
|
"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
|
|
|
Chmara
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #143 : 18 Kwiecień 2011, 08:53:30 » |
0
|
No i jak się czuje parowóz? Coś się ruszyło?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
agneskate
|
 |
« Odpowiedz #144 : 29 Kwiecień 2011, 21:38:29 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Aga
|
|
|
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #145 : 05 Maj 2011, 06:35:22 » |
-1
|
JAK ZWYKLE WSZYSTKO PRZEZ TOMKA ;P
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #146 : 22 Wrzesień 2011, 15:05:02 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #148 : 26 Luty 2012, 20:29:28 » |
+1
|
wiecie co? może zrobimy sobie sami parowóz, skoro ten się popsuł ? (SAM) silnik sobie sami zrobimy
kto da więcej ? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #149 : 26 Luty 2012, 21:06:14 » |
0
|
Janek, w takim razie musimy odpalić ten mój silnik parowy  Przymierzamy się do niego już rok ale nigdy nie ma motywacji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #150 : 31 Marzec 2012, 23:09:56 » |
0
|
nie wiem czy to było ale serfując sobie po necie znalazłem film gdzie 2 lata temu Niemcy nas odwiedzili i film o nas nakrecili... przesyłam link od min. 6:25
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #151 : 04 Kwiecień 2012, 18:09:54 » |
0
|
Zacne  !
|
|
|
Zapisane
|
"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #152 : 08 Kwiecień 2012, 21:23:53 » |
+1
|
Dawne zdjęcie znalezione w necie. Tak się produkuje prawdziwe wąskotorowe pieczarki parowozowe - patrz na wydech: 
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #153 : 04 Czerwiec 2012, 19:25:42 » |
0
|
Dawnych wspomnień czar - Nowe Sygnały nr 44 z 2 listopada 1997 r. 
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
isiek200
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #154 : 05 Czerwiec 2012, 19:03:32 » |
0
|
O, a egzemplarz z tym artykułem leży w hali w pomieszczeniu, gdzie trzymam swoje drelichy. Przeglądałem go przed ostatnią wycieczką niedzielną:D
|
|
|
Zapisane
|
isiek
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #155 : 15 Listopad 2012, 22:22:47 » |
0
|
A ja mam pytanie techniczno historyczne:
- jakie było zużycie paliwa (czyt: węgla) na kurs i na postoju, kiedy jeszcze parowóz służył regularnie w Piasecznie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #156 : 16 Listopad 2012, 19:02:23 » |
+1
|
Temat częściowo został już wyjaśniony ale mogę doprecyzować. Aby parowóz rozpalić i przygotować do jazdy (3/4 szkła wody, 1,2 MPa pary) potrzeba było, oprócz drewna, ok. 100 kg węgla dobrej jakości. Gdy czajnik jechał z solidnym składem zużywał średnio jakieś 10 kg węgla na kilometr przy jeździe na trasie do Tarczyna (30 km), do Grójca ze względu na lepsze wykorzystanie maszyny proporcjonalnie szło mniej - jakieś 500 kg na 56 km. Na postoju piknikowym zużycie dla utrzymania pełnego ciśnienia wynosiło ok. 20 kg na godzinę. Gdy parowóz odstawiało się popołudniu tak, by pozostał pod parą do rana tak, by w kotle po 14 godzinach pozostało 0,2-0,3 MPa, to trzeba było z ok. 70 kg węgla usypać kupę w palenisku ale przedtem należało naciągnąć tyle wody aby gwizdkiem poszła i zostawić co najmniej 1 MPa pary.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
kolpawe
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #157 : 14 Grudzień 2012, 15:57:08 » |
0
|
"Ze smutkiem zawiadamiamy, że właśnie wyjeżdża od nas Parowóz Px 48 w siną dal. Była dla Piaseczna dumą i chlubą, ale niestety z przyczyn od nas niezależnych odjeżdża. Nie wiadomo gdzie, nie wiadomo z kim nie wiadomo co będzie z nim dalej się działo. Jest nam bardzo przykro ale cóż musimy się z tym pogodzić  (cytat z fejsbukowego profilu PKW) 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #158 : 14 Grudzień 2012, 16:12:57 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #159 : 14 Grudzień 2012, 17:44:16 » |
-6
|
... no i pojechał.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|