Świat kolejek wąskotorowych SMF
03 Października 2024, 19:52:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 16   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Px48-3917  (Przeczytany 243400 razy)
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #140 : 09 Marca 2011, 22:20:18 »
+1

Dzięki Janek, Ty mój doktorze
A tak na poważnie - dyskutujemy o ekonomicznej i rynkowej zasadności kursowania składów z parowozem czy będziemy się po raz kolejny procesować jak ciężka praca kolejarza jest??
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2011, 17:52:42 wysłane przez kalito » Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #141 : 10 Marca 2011, 18:38:35 »
-1

oj Ciężka %  Chichot
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #142 : 11 Marca 2011, 01:40:57 »
+15

A ja ze swojej strony dodam że wśród miłośników działających w różnych na rzecz ratowania i utrzymania danych kolei tak jak w normalnych zakładach/firmach są potrzebni ludzie pracujący umysłem(czyli pracownicy umysłowi) i ludzie pracujący fizycznie(pracownicy fizyczni).
Denerwuje mnie jak ktoś poprzez swoje wypowiedzi na forum na siłę próbuje kogoś zaciągnąć do pracy na warsztacie jak ten ktoś wyraznie daje znać że się do tego nie nadaje i tego nie lubi.
Mówiąc po warsztatowemu: "lepiej nie wpuszczać inteligenta na warsztat,a robola do biura",bo jeden i drugi nie będąc na swoim właściwym stanowisku pracy mogą sobie i firmie/stowarzyszeniu narobić poważnych kłopotów.
A niestety w niektórych organizacjach MK w naszym kraju, widać że niektórzy robią coś do czego się kompletnie nie nadają i co najgorsze są wobec siebie bezkrytyczni.


Zapisane

Jakub Szadkowski
Chmara
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #143 : 18 Kwietnia 2011, 08:53:30 »
0

No i jak się czuje parowóz? Coś się ruszyło?
Zapisane
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #144 : 29 Kwietnia 2011, 21:38:29 »
+2

Posłuchajcie...
Stój, stój... króliczka, zajączka... Małe | Duże
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #145 : 05 Maja 2011, 06:35:22 »
-1

JAK ZWYKLE WSZYSTKO PRZEZ TOMKA ;P
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #146 : 22 Września 2011, 15:05:02 »
0

To co - palimy sprzęta? http://shaggy.cal.pl/downloads.php?cat_id=2&download_id=37
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #147 : 11 Listopada 2011, 20:18:58 »
0

Ot, ciekawostka pojawiła się dziś na YT Piaseczno 2008 PRZYGOTOWANIE PAROWOZU
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #148 : 26 Lutego 2012, 20:29:28 »
+1

wiecie co? może zrobimy sobie sami parowóz, skoro ten się popsuł ? (SAM)
silnik sobie sami zrobimy Chichot
Silnik Parowy Domowej Roboty (homemade steam engine) Małe | Duże

kto da więcej ? Chichot
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #149 : 26 Lutego 2012, 21:06:14 »
0

Janek, w takim razie musimy odpalić ten mój silnik parowy   Przymierzamy się do niego już rok ale nigdy nie ma motywacji.
Zapisane
Ojciec Dyrektor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #150 : 31 Marca 2012, 23:09:56 »
0

nie wiem czy to było ale serfując sobie po necie znalazłem film gdzie 2 lata temu Niemcy nas odwiedzili i film o nas nakrecili... przesyłam link od min.  6:25
Polish Narrow Gauge Małe | Duże
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #151 : 04 Kwietnia 2012, 18:09:54 »
0

Zacne  Szok!
Zapisane

Jakub Szadkowski
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #152 : 08 Kwietnia 2012, 21:23:53 »
+1

Dawne zdjęcie znalezione w necie.
Tak się produkuje prawdziwe wąskotorowe pieczarki parowozowe - patrz na wydech:

Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #153 : 04 Czerwca 2012, 19:25:42 »
0

Dawnych wspomnień czar - Nowe Sygnały nr 44 z 2 listopada 1997 r.

Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
isiek200
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #154 : 05 Czerwca 2012, 19:03:32 »
0

O, a egzemplarz z tym artykułem leży w hali w pomieszczeniu, gdzie trzymam swoje drelichy. Przeglądałem go przed ostatnią wycieczką niedzielną:D
Zapisane

isiek
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1977 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #155 : 15 Listopada 2012, 22:22:47 »
0

A ja mam pytanie techniczno historyczne:

- jakie było zużycie paliwa (czyt: węgla) na kurs i na postoju, kiedy jeszcze parowóz służył regularnie w Piasecznie?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #156 : 16 Listopada 2012, 19:02:23 »
+1

Temat częściowo został już wyjaśniony ale mogę doprecyzować.

Aby parowóz rozpalić i przygotować do jazdy (3/4 szkła wody, 1,2 MPa pary) potrzeba było, oprócz drewna, ok. 100 kg węgla dobrej jakości.
Gdy czajnik jechał z solidnym składem zużywał średnio jakieś 10 kg  węgla na kilometr przy jeździe na trasie do Tarczyna (30 km), do Grójca ze względu na lepsze wykorzystanie maszyny proporcjonalnie szło mniej - jakieś 500 kg na 56 km.
Na postoju piknikowym zużycie dla utrzymania pełnego ciśnienia wynosiło ok. 20 kg na godzinę. Gdy parowóz odstawiało się popołudniu tak, by pozostał pod parą do rana tak, by w kotle po 14 godzinach pozostało 0,2-0,3 MPa, to trzeba było z ok. 70 kg węgla usypać kupę w palenisku ale przedtem należało naciągnąć tyle wody aby gwizdkiem poszła i zostawić co najmniej 1 MPa pary.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
kolpawe
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #157 : 14 Grudnia 2012, 15:57:08 »
0

"Ze smutkiem zawiadamiamy, że właśnie wyjeżdża od nas Parowóz Px 48 w siną dal.
Była dla Piaseczna dumą i chlubą, ale niestety z przyczyn od nas niezależnych odjeżdża. Nie wiadomo gdzie, nie wiadomo z kim nie wiadomo co będzie z nim dalej się działo. Jest nam bardzo przykro ale cóż musimy się z tym pogodzić Smutny

(cytat z fejsbukowego profilu PKW)

 Smutny
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #158 : 14 Grudnia 2012, 16:12:57 »
+2

http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=10273
Liny pękają, parowóz nie che nigdzie jechać...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #159 : 14 Grudnia 2012, 17:44:16 »
-6

... no i pojechał.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 16   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!