Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:47:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co tam w Mławie słychać??  (Przeczytany 335916 razy)
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #80 : 22 Sierpnia 2011, 13:57:22 »
-2

Tylko współpraca z samorządem.
Obecnie otwiera się nowa furtka. ruszył system viatoll. jednym z celów jest dążenie do zamontowania systemu poboru opłat na drogach dublujących się z torami kolejek. wytargowanie, aby choć 5, albo nawet 3 grosze z opłaty szło na rzecz kolejki.
zmniejszy to różnicę między kosztami eksploatacji autobusów i kolejki.
ew dofinansowanie na poziomie 1zł za wozokilometr przy 4 parach pociągów dziennie. część tej opłaty mogłaby być przeniesiona z kosztów funkcjonowania gimbusów. ale do tych działań potrzebna jest współpraca samorządu.
jeśli pojawi się regularna komunikacja to ludzie zaczną z niej korzystać. obecnie wiele wiosek jest pozbawiona jakiejkolwiek formy komunikacji w sobotę i niedzielę. więc samochód staje się przedmiotem niezbędnym do realizacji podstawowych czynności dnia codziennego.
no i zmniejszenie kosztów eksploatacji pociągów. nie jestem specjalistą z zakresu budowy pociągów i prawa które dopuszcza je do ruchu. ale jest w granicach możliwości nawet zwykłego śmiertelnika skonstruowanie minibusa szynowego (taka analogia do autobusu szynowego) gdzie będzie spalanie na poziomie 5l ropy na 100km a nie 30.
a potem stopniowe zwiększanie prędkości szlakowej.

zapewne rzeczy oczywiste... ale jakbym nie liczył to nie widzę możliwości utrzymania kolejki z przewozów turystycznych. a samorząd nie będzie zainteresowany pompowaniem pieniędzy w tory bez żadnej obietnicy zwrotu owych wydatków. i jedyna szansa to uruchomienie regularnych przewozów pasażerskich.

inna opcja to przebudowa przystanków, tak żeby były to wspólne przystanki dla kolejki i autobusów, oraz wymuszenie na przewoźnikach korzystania z tych wspólnych przystanków, oraz synchronizacja rozkładów, tak żeby nie stanowiły sobie konkurencji. Z tego co wiem samorząd wyższego szczebla akceptuje propozycje przewoźników co do rozkładu jazdy więc są możliwości wpłynięcia na przewoźnika do współpracy.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #81 : 22 Sierpnia 2011, 20:53:27 »
+1

Niestety zgodzę się z kol. Grzegorzem że sporo jak nie wszystko zależy od samorządu...
Aktualnie KMD podlega pod UG Krasne/ LOT PM*.
Wszelkie manewry jakie miały miejsce z MKD wg mnie od lat miały niejasne powody ( jak  nie wiadomo...)
Niestety z punktu widzenia " grupy pryszczatego miłośnika" władze ,które zwracały się z prośbą do wolontariuszy o pomoc przy obsłudze imprez typu dni otwarte nie tylko nam naobiecywały gruszki na wierzbie nam, ale i SWYM wyborcom (szczególnie UG Krasne i okolice).
Oczywiście z pomocą w drugą stronę był problem lub macie i odczepcie się...
Ot proza życia... robol zrobił swoje, robol może odejść...


* niepotrzebne skreślić
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #82 : 22 Sierpnia 2011, 22:09:31 »
-2

Tylko że utrzymywanie kolejki tylko na terenie gminy Krasne jest zupełnie pozbawione ekonomicznego sensu. Można w jej dotowanie ładować 200 tyś rocznie i w zasadzie nic się nie zmieni.
Ale nie koniecznie. Czyż przy braku opłaty za użytkowanie torów nie opłaca się wozić pustego wagonu już przy dotacji na poziomie 2,5zł na wozokilometr? pi razy oko opłaca już się wozić powietrze.
na terenie gminy jest około 10 km linii.
więc przy 4 parach pociągów dziennie wychodziłoby 10*4*2*354 wozokilometrow czyli 28320 wozokilometrów. i przy dotacji w wysokości 2,5 złotego roczna kwota dotacji wynosi 71 tyś zł. Hmmm wydaje mi się że przy budżecie gminy na poziomie 16mln dałoby radę tyle wygospodarować.
Lecz żeby kolejka zyskała jakieś znaczenie w ruchu lokalnym wypadałoby ja skomunikować z Przasnyszem i Makowem Maz. (28km)
czyli 79296 wozokilometrów, przy 2,5 zł dotacji 198k zł
no to już są poważniejsze pieniądze dla 16mln-ego budżetu.
Ale już dla połączonych budżetów Przasnysza (52mln) i Makowa Maz (25mln) nie byłoby to aż tak znaczące obciążenie.

Moim zdaniem potwierdza to tylko tezę że los kolejki zależy od samorządu.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #83 : 22 Sierpnia 2011, 22:42:30 »
0

No i tu właśnie rzeczywistość zaczyna skrzeczeć...
Inne gminy np Mława chciały dorzucić się do swych kawałków kolejki ale to nie ich ( nie oni dostali w użytkowanie od PKP) i nie mają podstaw prawnych by zadbać o swe kawałki.
Krasne ma swoją ciuchcie... i tylko ona regularnie "kursuje", więc po co dbać o MKD mimo iż chwali się tym, że tory jeszcze leżą:/...(chyba że nastąpiły zmiany o których nie wiem...)
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #84 : 22 Sierpnia 2011, 22:47:31 »
+3

Ale o czym Wy tu 3,141592654erdolicie: Dla kogo? Po czym? Czym? Kim? ma jeździć. Przecież tej kolei już nie ma.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #85 : 22 Sierpnia 2011, 23:47:51 »
-4

Z całym szacunkiem dla kolegi Grzegorza i decydującej roli rynku: w latach 20 ubiegłego wieku w USA też działał "rynek" wspierany przez pewien szacowny koncern samochodowy czego efektem była likwidacja linii tramwajowych w dużych aglomeracjach i pokazowe palenie/niszczenie tramwajów tychże. Z całym szacunkiem dla kolegi Kucyka jak koledzy chcą to niech sobie 123,15olą i gdybają takie ich zbójeckie prawo na tym forum Chichot. Zawsze jest szansa, że się coś z tego urodzi. A ja nie będę tutaj walczył z przyjętą na forum a priori tezą, że Mława nie ma szans i kropka. 
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #86 : 23 Sierpnia 2011, 09:15:34 »
-4

no fakt. trudno dyskutować z faktami. szansa że 6 samorządów dogada się co do funkcjonowania kolejki jest prawie żadna, więc spokojnie można przyjąć że nie ma szans.
a szkoda. 15 lat temu, rzeczywiście na nic nie było pieniędzy. Teraz wydaje się że byłoby to do zrobienia. w zasadzie w każdym miejscu Polski gdzie zachowały się tory i tabor.
a tutaj dodatkowo są ludzie którym się chciało. w dzisiejszych czasach to prawdziwy skarb. i bardzo to smutne że to właśnie samorząd stanął okoniem.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #87 : 23 Sierpnia 2011, 09:25:06 »
0

Odgrzewanie kotleta. Miliony słów już padło w temacie Mławy. Każdy wie jak było, dlaczego niedobry SKPL odszedł i co z kolejką stało się tuż potem. A czy samorząd chce czy nie? Gdyby kolejka na siebie zarabiała zapewne nikt w jej funkcjonowaniu by nie przeszkadzał. No może poza grupką zapłakanych MKoli będących pewnymi że zrobia to lepiej. Ale to nie PIKO. Temat Mławy wyczerpał sie kilka lat temu.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #88 : 23 Sierpnia 2011, 09:25:26 »
0

To co 3,14...liłem to była retrospekcja opisująca koledze Aronkowi sytuacje MKD,
ot to wszystko...
Ponadto dodam już tylko od siebie... gdy wpadamy do Teściowej, to Wólkę po prostu omijamy szerokim łukiem i wysiadamy na Mława Miasto... no chyba, że "deszczowym" jedziemy to nie mamy wyjścia...

Szlak trafia gdy się pomyśli,że ZN może przypomnieć sobie o MKD i czekać tylko powtórki z Nasielskiej...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #89 : 23 Sierpnia 2011, 11:39:19 »
+2

Kucyk obiektywnie i prawie trafia w 10.
Reszta brednie, domysły i wymysły.

Garść sprostowań:
- parowóz prędzej czy później wywędruje na amen  ale do którego z pretendentów do tytułu aktu własności parowozu nie wiadomo do końca
- jeden tonsor to nie jest grupa mikoli coś pracująca, ostatni mohikanin dłubiący w miejscowej lokomotywie podziękował bodajże 2 albo 3 miesiące temu na skutek perswazji nasłanej przez wspomnianą wcześniej osobę grupy lokalnego działania spod budki z piwem
- Miasto mława dołożyć to by chciało - ale do pieca wójtowi z Krasnego, kolejka to dla wszystkich miejscowych władz jedynie amunicja do lokalnych wojenek
- lotpm nie istnieje albo ma problemy z legalnością swojego istnienia - kolejka to był chwilowy epizod w dość lichej karierze tejże organizacji, natomiast grupa kolejkowa związana z tym tworem prawnym wyszła z niego jeszcze zanim tenże twó się rozsypał a kiedy nie wiem - mogę powiedzieć za siebie grudzień 2008 - przejżałem wójtostwo jeszcze zanim im kasa się skończyła
- pomysły są i to 5 na miesiąc - najnowszy pomysł mazowieckich włodarzy to przekucie kolejki na 600 by zrobić wielką ińscenizację na rocznicę wybuchu 1 wojny światowej w 2014 roku, podobhno kosztorysanta nawet wynajęli - aczkolwiek źródło informacji jest dość kontrowersyjne więc nie do końca wiarygodne
- szansy zmian pozytywnych lub negatywnych na tej kolejce przez najbliższe kilka lat nie ma ( no oprócz złodziei bo wiadomo że oni zawsze są na czasie i o czasie ) - to nie chodzi o pieniądze ale o specyficzne miejscowe warunki osobowo-obyczajowe - jedyna szansa powodzenia czegokolwiek to śmierć lub trwałe kalectwo usuwające trwale ze stanowiska samorządowego conajmniej 2 osób - nim się to stanie można sobie popisać klawiszami po internecie jak tzw wielcy znawcy tematu czynią - albo gównem po scianach bo i taki jest osobnik tzw miłośnik i obrońca kolejki nieustraszony jedyny w swoim rodzaju

Howgh!
A ja na wszystko sikam, po co sie stresować.

p.s. - a NZ Warszawa o kolejce doskonale pamięta i zrobić może dokłAdnie tyle ile robi czyli - TAK JAK WSZYSCY INNI MOŻE ZROBIĆ KUPE
Zapisane
Wąskotorianin
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #90 : 24 Sierpnia 2011, 09:55:16 »
+2

2 lata temu UG Krasne złożył wniosek w ramach RPO Mazowsza na kompleksowe zorganizowanie bazy turystycznej na północnym Mazowszu i niestety otrzymali 26 mln!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Warunkiem otrzymania kasy był wkład własny samorządów w wysokości 17% (tylko !). W projekcie miały uczestniczyć samorządy od Mławy do Makowa. Wkład finansowy zadeklarowały tylko 4 samorządy: Krasne,Miasto Przasnysz,Gmina Przasnysz i Czernice Borowe, reszta serdecznie olała temat. Po roku czasu w związku z niepodjęciem działań z realizacją projektu kasa poszła w d***
W ten sposób przez parę gnojków ''zamordowana'' została piękna zabytkowa kolej.
Chcę przypomnieć że w ramach projektu na kolejkę przeznaczonych było ok. 10mln złotych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W ramach tych pieniędzy przewidywane były następujące prace:
- wymiana 16 tys podkładów
- naprawa główna 2 mostów
- wymiana 16m3 podrozjazdnic
- wymiana 900t tłucznia
- naprawa lokomotywowni w Mławie oraz budynków dworcowych w Grudusku i Przasnyszu
- naprawa główna 2 lokomotyw Lxd2, 2 letniaków, 2 osobówek rumuńskich oraz 2 drezyn koronowskich
- budowa 3 nowych letniaków
Wszystko to to nie jakieś wirtualne plany tylko konkrety- można sprawdzić na stronie internetowej Samorządu Mazowieckiego.Jedynym sposobem na ratowanie kolei na pn Mazowszu to chyba sprowadzenie Zakonu Krzyżackiego.
Najgorsze jest to iż odrzucając ww projekt samorządy nie mają już większych szans na uzyskanie konkretnych dotacji.
A jeśli ktoś chce poznać rzeczywisty stan kolejki to nich skontaktuje się z UG Krasnym: od 4 lat na kolejce nie jest zatrudniony żaden pracownik,nie ma tu żadnych naczelników,  nikt nie bierze żadnej kasy a kolejka nie ma żadnych dochodów!!!organizacja turystyczna pn Mazowsza to jakaś totalna lipa i ściema. Kasa pochodząca ze składek idzie na jakieś pierdoły typu mapki,foldery i lokalne imprezki. Do niedawna jeszcze pojawiała się na kolejce grupa wolontariuszy która za własna kasę  dokonywała różnych napraw: np. alarm w lokomotywowni Mława Wąsk. zniszczony zresztą  przez miejscowego ''miłośnika'' który nie mógł swobodnie penetrować parowozowni. Kilka tygodni temu zaatakował on wraz z kilkoma miejscowymi bandytami ostatnich wolontariuszy którzy chcieli naprawić alarm w Mławie! Zapraszamy Serdecznie do Mławy- czekają tam na was niesamowite atrakcje:obicie gęby, totalne zbluzganie, przebicie opon w samochodzie itd.
2 tygodnie temu Mławę odwiedzili koledzy drezyniarze z Warszawy w celu ewentualnego przejazdu drezyną po szlaku- skończyło się jak zwykle na pyskówce a goście oskarżeni zostali o okradanie kolejki!!
Problem Mławy Wąsk. zostanie na szczęście niebawem rozwiązany: tabor zostanie przesłany do innych jednostek, zabytkowy parowóz oraz odchwaszczarka trafią do muzeum. Konserwator zabytków zgodził się wstępnie na podział kolejki na poszczególne samorządy;co po tym będzie, można łatwo przewidzieć. W Mławie powstanie nowy piękny market którego kierownikiem zostanie słynny Tonsor !!!
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #91 : 24 Sierpnia 2011, 11:23:08 »
0

...czyli pozamiatane.

Wieczny odpoczynek racz jej dać Panie...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #92 : 24 Sierpnia 2011, 16:24:54 »
+5

A ja wystartuję w przetargu na rozbiórkę linii... Ostatni gasi światło. Mówiłem że nie warto odgrzewać kotleta? Niezdecydowany
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #93 : 24 Sierpnia 2011, 22:57:25 »
+2

No to nastaw się na baaaardzo długie czekanie, to będzie trwać x kadencji samorządowych.
Tych, którzy w dalszym ciągu czekają na cud - także to dotyczy.
Nie pytajcie dlaczego tak to działa - ale taki już klimat na północnym mazowszu.

p.s.
Jeżeli kiedykolwiek ktoklwiek będzie tam coś rozbierał to raczej będzie ta sama osoba co Nasielsk ( o ile jeszcze będzie w tej branży no i o ile jeszcze będzie co rozbierać, bo prywatni operatorzy obrotu wsadem piecowym działają konsekwentnie i skutecznie i przez te x kadencji samorzadowych niejedno jeszcze sprywatyzować zdołąją ), o tym że właśnie ta osoba rozbierze Nasielsk od 2 lat skowronki ćwierkały no i wyćwierkały.
Zapisane
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #94 : 28 Sierpnia 2012, 14:47:58 »
+1

Ostatnio mój kolega podążający od Mławy w kierunku Ostrołęki stwierdził przy drodze lokomotywę Wls150 i wagon (prawdopodobnie letniak). Koło lokomotywy kręcił się jakiś facet wyglądający jak maszynista. Gdy wracał w ten sam dzień tą samą trasą, wagon stał nadal ale loka już nie było. Twierdzi że miało to miejsce w okolicy Przasnysza. Czy ktoś coś wie na ten temat ?

Paweł Korcz
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #95 : 30 Sierpnia 2012, 23:10:15 »
0

może i coś na rzeczy...:
http://www.przasnysz.um.gov.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=183&strona=1&rmen=114

jak poczytać to się jedno magiczne zdanie znajdzie...  ale cóż, pewnie się zaraz gromy posypią...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #96 : 31 Sierpnia 2012, 11:50:06 »
0

W okresie letnim uruchamiane są turystyczne przejazdy kolejowe.

Był taki przejazd niedawno, http://kurierprzasnyski.pl/114445,ChojnowoRekonstrukcja-wydarzen-1915-1916.html#ixzz254eztpP3
A poza tym
http://kurierprzasnyski.pl/114062,Mlodzi-ciezko-pracowali-w-regionie.html#ixzz254aL2g3x
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 21:01:44 wysłane przez gajos » Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #97 : 06 Września 2012, 17:36:14 »
0

To co słyszałem jadąc "K-Musiem" może nie napawa hura optymizmem, ale może to i lepsze niż nic.
Prawdę powiedziawszy chłopaki z Koszalina mieli gorszą sytuacje, ale może kiedyś...(pomarzyć dobra rzecz ),skoro i Krośnice się pobudowały... 
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #98 : 06 Września 2012, 19:52:39 »
+1

Prawdę powiedziawszy chłopaki z Koszalina mieli gorszą sytuacje, ale może kiedyś...(pomarzyć dobra rzecz ),skoro i Krośnice się pobudowały... 

...to i Mława pojedzie.
Jeśli będzie w tym cel finansowy (i społeczny). Będzie cel, to ludzie się pojawią. Wśród ludzi z celem, znajdą się chętni z pomysłem na zdobycie pieniędzy.
Taka magiczna reakcja łańcuchowa.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #99 : 06 Września 2012, 19:57:21 »
+1

Niestety ale Mławska kolejka ma wśród samorządowców tak złą opinię że jeszcze wiele lat upłynie zanim przynajmniej neutralnym okiem zaczęli patrzeć na inicjatywy mikoli, a bez tego to nic się nie ruszy.
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!