Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2960 : 28 Grudnia 2013, 00:00:41 » |
0
|
1014. Czym zasadniczo różniły się oryginalne układy ogrzewania w rumuńskich wagonach motorowych MBxd2 i doczepnych Bxhpi?
Od razu piszę, że nie chodzi tu o szczegóły typu którędy rurkę poprowadzono, czy ile grzejników było tu, czy tam. Różnica o którą pytam jest jedna, zasadnicza.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2961 : 28 Grudnia 2013, 00:16:20 » |
0
|
Strzelam. W motorówce wodę grzeje silnik, w doczepie węglowy piecyk
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2962 : 28 Grudnia 2013, 00:32:03 » |
0
|
W obu przypadkach źródłem ciepła jest kocioł opalany czymś, co akurat było do palenia, czasem nawet węglem, zatem pudło.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #2963 : 28 Grudnia 2013, 02:29:50 » |
0
|
Moim skromnym zdaniem różnica polegała na wymuszeniu obiegu w motorówce, w wagonach doczepnych obieg był grawitacyjny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2964 : 28 Grudnia 2013, 11:21:37 » |
0
|
To skromne zdanie jest właściwym zdaniem. Wiadomo, że obieg pompowy jest wydajniejszy i sprawniejszy, jednak nie odważono się na zainstalowanie jego w wagonach doczepnych, ze względu na małą praktyczność, czyli niepewne źródło prądu zwłaszcza podczas postoju, którego jak wiadomo na wąskim torze jest dużo. Wagon motorowy wyposażony w niezależne od jazdy źródło prądu - alternator silnika - pozwalał na zastosowanie obiegu wymuszonego, choć, na wszelki wypadek, zostawiono możliwość przełączenia cyrkulacji na grawitacyjną.
Kolego Fey - do dzieła!
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #2965 : 28 Grudnia 2013, 14:20:20 » |
0
|
Ostatnie pytania dotyczyły raczej taboru, w takim razie dziś dla odmiany coś z drogownictwa: ważnym elementem nawierzchni, cenionym szczególnie przez początkujących złomiarzy są łubki i śruby łubkowe. W przedwojennej literaturze wyróżnia się trzy typy owych śrub spotykane na PKP: polskie, rosyjskie i pruskie. 1015. Czym zasadniczo różniły śruby łubkowe typów rosyjskiego i pruskiego od polskich?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2966 : 28 Grudnia 2013, 15:01:52 » |
0
|
1. Polski - łeb kwadratowy - trzpień śruby prosty. 2. Rosyjski - łeb kwadratowy przymocowany do trzpienia śruby mimośrodowo. 3. Pruski - łeb kwadratowy - trzpień śruby ze zgrubieniem w miejscu gdzie wchodzi w łubek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2967 : 28 Grudnia 2013, 15:08:28 » |
0
|
Polskie podczas dokręcania miały się blokować w sposób taki, że krawędź kwadratowej główki opierała się o występ łubka, zaś pozostałe miały pod główką śruby spłaszczenie trzpienia w "jajko", bądź uformowanie go w taką "łezkę" - oba kształty pasowały do adekwatnych otworów w łubkach które uniemożliwiały obrót śruby. Cholera - Janeczek był pierwszy...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #2968 : 28 Grudnia 2013, 20:45:59 » |
0
|
Pałeczkę przejmuje kolega Janeczek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2969 : 28 Grudnia 2013, 22:28:59 » |
0
|
1016. W dwóch odcinkach* serialu pt. "Ojciec Mateusz" sceny plenerowe są kręcone na moście kolei wąskotorowej. Co to za most?
* Tyle akurat widziałem .... może ten mostek występował więcej razy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #2970 : 29 Grudnia 2013, 08:34:09 » |
0
|
Szczucin?
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2971 : 29 Grudnia 2013, 09:06:38 » |
0
|
Nie, nie Szczucin.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #2972 : 29 Grudnia 2013, 15:45:06 » |
0
|
Kolejka Jabłonowska. Most na Świdrze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2973 : 29 Grudnia 2013, 16:19:44 » |
0
|
Odpowiedź prawidłowa. Górnym jeździł pociąg .... na dolnym film kręcono. W taki oto sposób przeniesiono Sandomierz do Józefowa. 
|
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #2974 : 29 Grudnia 2013, 17:47:08 » |
+1
|
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale świąteczne wizyta skutecznie uniemożliwiła mi zadanie pytania. Kucyk poruszył jednak bardzo ciekawy wątek, poproszę go o podesłanie mi zdjęcia z MBxd2 stacjonującego w Piasecznie pompy, która wymusza obieg w układzie grzewczym wagonu. Bo to co jest na schemacie w słynnej 'Instrukcji ...' nie do końca pokrywa się z rzeczywistością ;-) Tak więc de facto - moim zdaniem - jest nieco inaczej i ciekawym jak to się przedstawia na innych kolejkach.
Pozdrawiam, FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #2975 : 30 Grudnia 2013, 09:29:41 » |
0
|
Kilkanaście kilometrów na zachód od Ostrołęki, przy linii kolejowej nr.35 Ostrołęka - Szczytno, istniała kiedyś kolejka leśna która została zlikwidowana w ..... , no właśnie 1017 Którą rocznicę likwidacji obchodziliśmy w tym roku ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ełk
Młotkowy
 
Długość toru:: 91 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2976 : 30 Grudnia 2013, 17:16:24 » |
-1
|
49. Rocznicę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2977 : 30 Grudnia 2013, 17:49:00 » |
0
|
Rocznice to się obchodzi ..... okrągłe. 50 lat temu.
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2013, 20:33:49 wysłane przez janeczek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2978 : 30 Grudnia 2013, 20:56:25 » |
+2
|
poproszę o podesłanie mi zdjęcia z MBxd2 pompy, która wymusza obieg w układzie grzewczym wagonu Tadaaaa! Sorki za bałagan - nie miałem czasu zamieść podłogi. 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #2979 : 30 Grudnia 2013, 22:10:08 » |
0
|
Tadaaaa! Sorki za bałagan - nie miałem czasu zamieść podłogi.
Trzeba było odkurzyć 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|